tulipanløg svigter
Fra : uh

Dato : 25-04-10 11:14

Hejsa. Min søn har sat tulipanløg for mange penge i sin have. Sidste år var
der bare et flor af tulipanblomster, hvorimod de ikke kommer op i år.
Hvorfor mon? Løg som kun bomstrer een gang? Løg som ikke er robuste nok til
denne vinter? Nogle kvalificerede bud?
mvh uh

Fra : ABJ

Dato : 25-04-10 11:17

"uh" <uh@forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvorfor mon? Løg som kun bomstrer een gang? Løg som ikke er robuste nok
> til denne vinter? Nogle kvalificerede bud?

Det er meget almindeligt at de meget forædlede tulipanløgkun blomstrer godt
det første år, men jeg har ikke været ude for at de slet ikke kommer op.

Billige tulipaner kan blomstre i mange år, jeg har nogle der er mindst 20
år.
Sikre sorter er rød og gul Apeldoorn.

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-04-10 11:18

uh wrote:
> [...]
> op i år. Hvorfor mon? Løg som kun bomstrer een gang? Løg som ikke er
> robuste nok til denne vinter? Nogle kvalificerede bud?

Er det ikke lidt for tidligt til tulipaner? Jeg har ikke set nogen i
vores have endnu.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 25-04-10 12:36

Hej Erik

> Er det ikke lidt for tidligt til tulipaner? Jeg har ikke set nogen i
> vores have endnu.

Her blomstre de da fint, nogle er allerede afblomstret.

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-04-10 12:45

Max wrote:
> Hej Erik

> Her blomstre de da fint, nogle er allerede afblomstret.

Her blomstrer påskeliljerne, tulipanerne er kommet op, men der går nok
et par uger før de blomstrer.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-10 19:35

Erik Olsen wrote:

> Er det ikke lidt for tidligt til tulipaner? Jeg har ikke set nogen i
> vores have endnu.

Som Max kan jeg sige: De står flot i blomst her. Nogle sorter kommer
tidligt.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Preben

Dato : 25-04-10 15:04

Den 25.04.2010 kl. 13:13 skrev uh <uh@forum.dk>:

> [...]
> der bare et flor af tulipanblomster, hvorimod de ikke kommer op i år..
> Hvorfor mon? Løg som kun bomstrer een gang? Løg som ikke er robuste nok

De kan meget vel være ædt af mosegrise eller fasaner.

--
mvh/Preben

Fra : uh

Dato : 05-05-10 17:51

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.vbp337goqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

> til
> denne vinter? Nogle kvalificerede bud?

De kan meget vel være ædt af mosegrise eller fasaner.

Det underlige er at de ER kommet op i den ene afdeling af haven. Mit bud var
også at mosegrise havde været på spil, men det mener min søn ikke.
Fasaner...? de kan vel ikke finde løgene så dybt, eller? Men du mener måske
når de ER kommet op?
Selv fandt jeg i min egen have en snegl, der var halvvejs igennem
tulipanløget, som selvfølgelig overhovedet ikke havde spiret. Nå, vi må
dissekere nogle flere løg, eller bare affinde os med det.
mvh uh