Partikelfilterskat.
Fra : ABJ

Dato : 25-04-10 21:14

Jeg har lige set min nye afgift på en udskrift fra PBS, der er lagt 500 kr.
på som partikeludledningstillæg, jeg ved at det er taksten, men problemet er
at min bil er født med partikelfilter.

Passat 2,0 TDI 125 kW fra -06

Jeg ringer til CRM i morgen og klager, men vil lige gøre jer opmærksom på at
de ikke har orden i papirerne.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-10 00:57

On 25 Apr., 22:14, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:
> [...]
>
> Passat 2,0 TDI 125 kW fra -06
>
> Jeg ringer til CRM i morgen og klager, men vil lige gøre jer opmærksom på at

Det er sikkert helt i tråd med den nuværende regerings skattestop, det
er sikkert bare en udligningsskat som en afgift på at du har
partikelfilter.
På den måde har de helgarderet sig.
Det næste bliver sikker en ikke-multimedieskat, hvor dem som ikke har
mobil, firma pc eller internet skal betale for at de ikke har de
goder.

--
Christian, som er borgerlig vælger, men synes den nuværende regering
er lang forbi metaltrætheden.

Fra : mugge

Dato : 26-04-10 23:15

"Det næste bliver sikker en ikke-multimedieskat, hvor dem som ikke har
mobil, firma pc eller internet skal betale for at de ikke har de
goder."

LOOOOOL

mugge

Fra : Kent Friis

Dato : 27-04-10 19:10

Den Tue, 27 Apr 2010 00:14:57 +0200 skrev mugge:

> "Det næste bliver sikker en ikke-multimedieskat, hvor dem som ikke har
> mobil, firma pc eller internet skal betale for at de ikke har de
> goder."

Det ville da være mere realistisk end den nuværende.

Hvorfor skal os der har mulighed for at arbejde hele døgnet, uden at
få ekstra for det, betale skat af de penge vi ikke får, men dem der
nærmest kan holde "ferie", og få lige så meget udbetalt skal ikke?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-04-10 06:25

Hej

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Jeg ringer til CRM i morgen og klager, men vil lige gøre jer opmærksom på
> at de ikke har orden i papirerne.

Hvad sagde CRM til det?

Mvh
Hans

Fra : ABJ

Dato : 27-04-10 11:47

> Hvad sagde CRM til det?
>
> Mvh
> Hans
De ville have dokumentation for det, bilen er importeret, så
typegodkendelsen dækker ikke, det er ikke nok med en erklæring fra VW om at
bilen med denne motor overhovedet ikke er produceret uden filter.

Jeg bliver måske nødt til at syne den igen for at få det i orden. (satans,
den var til periodisk syn i fredags.

Mvh
Aksel

Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-10 16:46

> De ville have dokumentation for det, bilen er importeret, så
> typegodkendelsen dækker ikke, det er ikke nok med en erklæring fra VW om
> at bilen med denne motor overhovedet ikke er produceret uden filter.

På smarten har jeg samme problem - opkrævningen er lige kommet:
PARTIKELUDLED. TILLÆG 500,00

Men importøren (Mercedes) er i dialog med færdselsstyrelsen og skulle få
løst det for de biler som de har indregistreret frem til juli 2009 (hvorfra
de er blevet registeret korrekt)

Men der er solgt et ganske stort antal via parallelimportører og dem kommer
de vist til selv at slås med det

http://www.smartklubdanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=3122&hilit=Partikeludledningstill%C3%A6g

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-04-10 20:01

> [...]
> at bilen med denne motor overhovedet ikke er produceret uden filter.
>
> Jeg bliver måske nødt til at syne den igen for at få det i orden. (satans,

Nu ved jeg ikke hvem der har toldsynet bilen, men de må have glemt at krydse
af at bilen har partikelfilter, så registreres den ikke med partikelfilter.
For at få det indført i papirerne skal du til et registreringssyn og ikke et
periodisk syn.
Er det en forhandler der har sovet i timen kan de måske overtales til at
erstatte dit tab.

Mvh Niels