VW Golf 1,4 drukner i benzin, - hvad??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 25-04-10 14:30

VW 1997 Golf 1,4.

Ved start - kold - løber motoren fint tomgang med CO% på 1,0.

Efter nogle minutter ændres motorgangen til ujævn, og CO% viser fuldt
viserudslag 7,0+

Motoren stoppes og der måles CO% 7,0 i adskellige minutter, hvorefter
værdien falder - dog ikke til 0.

Kan ikke starte igen. Ved forsøg stiger CO% igen til fuldt udslag.

Fejlen er opstået spontant.

Den er med multi-point indsprøjtning.

Jeg vil godt nok blive glad, om nogen har en løsning - erfaring med noget
der ligner.

Med tak på forhånd, - og venlig hilsen,
Palle

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-10 14:55

Palle Bugtrup skriver:

> Jeg vil godt nok blive glad, om nogen har en løsning - erfaring med noget
> der ligner.

Temepraturføler der svigter, så den frå "choker" hele tiden. Når den
bliver varm drukner den.

Klaus

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 25-04-10 18:13

> Palle Bugtrup skriver:

> Temepraturføler der svigter, så den frå "choker" hele tiden. Når den
> bliver varm drukner den.
>

> Klaus

Tak, - så vil jeg koncentrere mig om den. - Det må være den som er
placeret i huset bag på topstykket?

Palle

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-10 18:54

Palle Bugtrup skriver:

> Tak, - så vil jeg koncentrere mig om den. - Det må være den som er
> placeret i huset bag på topstykket?

Pas, det er den der ikke bevæger sig, når du kigger med VAG-COM.

Klaus

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 25-04-10 19:13

> Palle Bugtrup skriver:

> Pas, det er den der ikke bevæger sig, når du kigger med VAG-COM.
>

> Klaus

Så er jeg måske i bekneb for en bærbar + et VAG COM kabel. - Jeg har
ingen af delene?
- Har jeg ingen mulighed for at lokalisere og tjekke den aktuelle føler?
Jeg har repareret biler siden 1951, så man kan sige, at jeg nok skulle ha'
nogen erfaring.
Skal jeg anskaffe omtalte grej? - Kan jeg ikke komme videre med mit gode
multimeter +
en vis portion fingerfærdighed??

Palle

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-04-10 19:09

Den 25-04-2010 19:13, Palle Bugtrup skrev:

> Tak, - så vil jeg koncentrere mig om den. - Det må være den som er
> placeret i huset bag på topstykket?

Uden at have dyrket der nærmere, så er den typisk blå/lyseblå. Den er
med to ledninger. Ofte sidder den omkring ved termostathuset. Der er to
følere. Den ene er til instrumentet. Den anden til motorstyringen. De
kan dog også være sammenbygget med fire ledninger.

Se

http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=7134-000&Hsprak=D&Htider=
man-fre+07.30-16.00
++lør+09.00-12.00++++&Hadress=Ålborgvej+4,+4800+NYKØBING+F,+Tel:+54859500&Hepost=nykoebing@mekonomen.dk

Del nummer 23-530146

Typisk den første man vil skifte ved styringsfejl. Især på VW

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 25-04-10 19:40

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Del nummer 23-530146
>
> Typisk den første man vil skifte ved styringsfejl. Især på VW

Et spor til at ta' og føle på. - Tak!

Palle

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 26-04-10 18:51

> Palle Bugtrup skriver:

> Temepraturføler der svigter, så den frå "choker" hele tiden. Når den
> bliver varm drukner den.
>

> Klaus

Korrekt! - Tak Klaus! - Nu 'alles klar'.

- Men jeg har et spørgsmål. Du kender jo Golf III. Hvor tilsluttes
'VAG.COM'?

M.V.H.
Palle

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-10 19:00

Palle Bugtrup skriver:

> Korrekt! - Tak Klaus! - Nu 'alles klar'.

Velbekom, var det føleren?

> - Men jeg har et spørgsmål. Du kender jo Golf III. Hvor tilsluttes
> 'VAG.COM'?

I OBD stikket, så vidt jeg hsuker lige ved siden af askebægeret. Der
er et lille grafiksymbol ved den plade der skal skydes til side, efter
askebægeret et taget ud.

Klaus

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 26-04-10 19:25

> [...]
>
> I OBD stikket, så vidt jeg hsuker lige ved siden af askebægeret. Der
> er et lille grafiksymbol ved den plade der skal skydes til side, efter

Fint! - Tak, så vil jeg lave en tester af en stationær PC på rullebord
og anskaffe
en VAG.COM - + måske andre adaptere - hedder det ikke interfaces?

Jeg bli'r aldrig færdig med at lære,
Palle

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-10 19:29

Palle Bugtrup skriver:

> Fint! - Tak, så vil jeg lave en tester af en stationær PC på rullebord
> og anskaffe
> en VAG.COM - + måske andre adaptere - hedder det ikke interfaces?

Den simple version af interfacet kan du selv bygge - se min
hjemmeside.

Klaus