Ukrudt i græsplænen
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 24-04-10 07:43

Hejsa

Jeg har i går slået græsplænen for første gang i år, og har i den
forbindelse lagt mærke til at der er MANGE mælkebøtter i plænen. Hvodan
slipper jeg nemmest af med dem?

Jag kan selvfølgelig fjerne planterne enkeltvis, med et mælkebøttejern, men
findes der en metode som er lige så effektiv men mindre tidskrævende?

Jeg har fo ca. 2 uger siden givet plænen en gang gødning (mener det var
noget Trim 2-i-1), som skulle indeholde jernvitriol mod mosset.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Max

Dato : 24-04-10 08:14

Hej Michael

> Jag kan selvfølgelig fjerne planterne enkeltvis, med et
> mælkebøttejern, men findes der en metode som er lige så effektiv men
> mindre tidskrævende?

Plænerens.

Max

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 24-04-10 10:29

"Michael Lund Milo" <lilleclemens7@fiberport.dk> skrev >
> Jeg har i går slået græsplænen for første gang i år, og har i den
> forbindelse lagt mærke til at der er MANGE mælkebøtter i plænen. Hvodan
> slipper jeg nemmest af med dem?

Plænerens med blomsterforstøver 'model vandpistol', skud fra hoften.

Eller hjørnet af hakkejernet hver gang de viser sig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ebbe hansen

Dato : 24-04-10 17:48

On Sat, 24 Apr 2010 11:29:27 +0200, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Michael Lund Milo" <lilleclemens7@fiberport.dk> skrev >
>
>Plænerens med blomsterforstøver 'model vandpistol', skud fra hoften.
>
>Eller hjørnet af hakkejernet hver gang de viser sig.

bedste råd jeg nogensinde har fået, og let at udføre
mvh Ebbe

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 28-04-10 05:26

Hej alle

Takker for tippet. Jeg må lige gå en runde et par gange om uger, og så tage
dem der er.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-04-10 05:38

Michael Lund Milo

> Takker for tippet. Jeg må lige gå en runde et par gange om uger, og så tage
> dem der er.

Hvis du ikke har hund i haven så kan plænerens fås som piller/
strøelse, een gang så mælkebøtter etc væk resten af sæsonen
Vores hunde er vant til at få lidt tørfoder strøet i haven så jeg er
gået over til "vandpistolen" - pillerne var nu nemmere

- Peter