Det er ikke altid at motorvejen er det hur~
Fra : Benny

Dato : 24-04-10 02:16

Hej

Jeg har et konsulentjob i Esbjerg, hvilket betyder at jeg skal dertil
fysisk en gang imellem.

Jeg har 310 km fra Brønderslev til Havnen på Esbjerg hvis at jeg kører
via motorvejen. Derimod har jeg 251 km hvis at jeg tager hovedvejen
over Viborg og Herning.

Bilen var en transit da alle personbiler var i Norge og Sverige pga.
Islandsk aske

Turen tog 3timer og 10 min pga myldertid ved Århus (eller er det
Aarhus) og tæt trafik i 3-kant området.

På hovedvejen tog der 3 timer og 5. Men pga den lavere hastighed og
kortere strækning kostede det ca. 10 l mindre diesel.

Benny

Fra : Thomsen Kolding

Dato : 24-04-10 09:36

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev:

>Jeg har 310 km fra Brønderslev til Havnen på Esbjerg hvis at jeg kører
>via motorvejen. Derimod har jeg 251 km hvis at jeg tager hovedvejen
>over Viborg og Herning.

Jeg ville ikke ét øjeblik overveje motorvejen og 60 kilometer ekstra
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-04-10 09:43

Thomsen Kolding skrev:

> Jeg ville ikke ét øjeblik overveje motorvejen og 60 kilometer ekstra

Jeg havde samme valg for nogle år siden.
Jeg kunne heller ikke drømme om at tage motorvejen. Dengang var
risikoen for at "fanges" på hovedvejen endda større en efter de sidste
års reduktion af politi

finn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-10 10:04

> [...]

> På hovedvejen tog der 3 timer og 5. Men pga den lavere hastighed og
> kortere strækning kostede det ca. 10 l mindre diesel.

Det går sikkert tidsmæssigt galt ved Vejle?

Google.maps har en anden opfattelse end din beskrevne:
E45 - 306 km - 2t 59 min
Rute 18 - 275 km - 3t 42 min

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-04-10 10:33

Mogens (K) skrev:

> Google.maps har en anden opfattelse end din beskrevne:
> E45 - 306 km - 2t 59 min
> Rute 18 - 275 km - 3t 42 min

er du ansat ved skattevæsenet?

De tror også mere på GM end bilens kilometertæller!

finn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-10 11:08

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen

> er du ansat ved skattevæsenet?

Ja - og jeg finder ofre herinde...

> De tror også mere på GM end bilens kilometertæller!

Det slog mig blot, at der var en stor forskel...

Fra : Benny

Dato : 24-04-10 05:46

On 24 Apr., 11:04, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Det går sikkert tidsmæssigt galt ved Vejle?
>
> Google.maps har en anden opfattelse end din beskrevne:
Jeg har omregnet for alle 3 gange. Afh af kørsel i Esbjerg er der op
til det angivne i forskel.

> E45 - 306 km - 2t 59 min

Google map siger 308 km til min placering i Esbjerg

> Rute 18 - 275 km - 3t 42 min

Rute 13 og 12- Viborg - Herning - Varde - Esbjerg 259km ifølge Google
Map

Tiden siger 3t 45m

Benny

Fra : Benny

Dato : 24-04-10 06:19

On 24 Apr., 13:45, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Google map siger 308 km til min placering i Esbjerg

> Rute 13 og 12- Viborg - Herning - Varde - Esbjerg  259km ifølge Google

Nu har jeg været inde og lægge ruten som jeg kørte. Korrigert til 248
km. Dvs. 60 km. kortere en motorvejen.

Benny

Fra : Henning

Dato : 24-04-10 16:12

> [...]
>
>På hovedvejen tog der 3 timer og 5. Men pga den lavere hastighed og
>kortere strækning kostede det ca. 10 l mindre diesel.

Det er en af fordelene med en GPS med TMC. Så er man helt fri for at
gøre sig disse store overvejelser

Fra : Henrik B.

Dato : 25-04-10 23:27

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er en af fordelene med en GPS med TMC. Så er man helt fri for at
> gøre sig disse store overvejelser

Man kan hurtigt komme til at bruge ekstra tid, hvis man stoler blindt på
TMC....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-10 06:48

[...]

========

du skal også tælle nogle hastighedsbøder ind i turen på hovedvejen.

--
Per

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-04-10 08:58