3 år gammel Peugeot 207 - problemer?
Fra : Hamden Grimme

Dato : 24-04-10 07:00

Tør jeg købe en Peugeot 207 fra 1/2007, der har kørt 59.000 km? Den
ser flot ud og har en del udstyr. Pris: 134.900 kr. hos forhandler
(jeg tør ikke købe privat).

Peugeot havde tidligere problemer med elektronikken, men det var måske
før 2007?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-10 10:29

"Hamden Grimme" <hamden@grimme.dk> skrev i meddelelsen

> Tør jeg købe en Peugeot 207 fra 1/2007, der har kørt 59.000 km? Den
> ser flot ud og har en del udstyr. Pris: 134.900 kr. hos forhandler
> (jeg tør ikke købe privat).

Nu nævner du ikke, hvilken model der specifik er tale om, men måske bilen er
for dyr, når man sammenligner med en ny:
http://forhandler.peugeot.dk/www-prisliste/Prisliste-personvogne.pdf

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-10 11:52

Sat, 24 Apr 2010 11:28:35 +0200 skrev Mogens (K):

> [...]
>
>Nu nævner du ikke, hvilken model der specifik er tale om, men måske bilen er
>for dyr, når man sammenligner med en ny:

207 SW - nypris p.t. 169.990 + ekstra-ekstra-ekstra

Denne brugte har klimaanlæg, radio/CD, Webasto-fyr m.m.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-10 12:27

> 207 SW - nypris p.t. 169.990 + ekstra-ekstra-ekstra
> Denne brugte har klimaanlæg, radio/CD, Webasto-fyr m.m.

Jeg har haft et par Peugeot'er - fungerede fint. Min nabo i DK kørte gennem
mange år i en 207 HDI og var glad for den. Jeg tror ikke, du skal være så
bange for den. Og alle biler kan fejle vedr. elektronikken uanset
"brand/mærke"

Fra : Ivar

Dato : 24-04-10 14:11

Kurt Hansen skrev:

> 207 SW - nypris p.t. 169.990 + ekstra-ekstra-ekstra

Du skal nok sammenligne med deres tilbud på en udstyrsmodel til
179.990, hvis det er en SW, du skal bruge, ellers 169.990
for en udstyrsmodel med aircondition med køl i hanskerum.

> Denne brugte har klimaanlæg, radio/CD, Webasto-fyr m.m.

Uha, radio/CD. Jeg synes også det er for dyrt. Du kan spare
15% til 25% og et fyr (hvis du absolut skal have sådan et) og
så får du en bil hvor halvdelen af de gode kilometer er væk.
Du får en bil hvor de eventuelle fejl på elsystemet som bilen
havde for tre år siden er rettet. Du kan køre i tre år i en
sprit ny bil for 25.000 til 35.000 i afskrivninger, og
så har du den bil du kigger på nu, som du kender, og ikke
er en der er "kasseret" af en tidligere ejer.

Ivar Magnusson

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-10 15:34

Sat, 24 Apr 2010 12:52:00 +0200 skrev Kurt Hansen:

>207 SW - nypris p.t. 169.990 + ekstra-ekstra-ekstra
>
>Denne brugte har klimaanlæg, radio/CD, Webasto-fyr m.m.

Tø-hø, jeg skal da hilse at sige, at jeg har blameret mig. Først
skriver jeg under alias og dernæst svarer jeg under eget navn og oven
i købet forkert.

Ad. 1: Jeg orkede ikke at skulle forklare hvorfor jeg er sprunget fra
en ny Mitsubishi (se tråden "Så har far købt dyt") og valgte at være
anonym.

Ad. 2: Et hurtigt opslag sagde mig, at til 169.900 måtte det være en
SW - uden at jeg dog anede hvad SW stod for.

Nu er bilen købt. Det er en 207 16 ventilers 1,6 med 120 heste. I
prisen på 134.900 er inkluderet Webasto-fyr, ægte klimaanlæg,
metallak, radiopack og en hel masse mere. Bilen er supervelholdt og
fremstår som ny.

For min gamle 86'er Golf med defekte hjullejer, utæt udstødning og
diverse buler og rust i skærmkanter fik jeg:

Anhængertræk
Leveringsomkostninger
Nye måtter overalt
Flytning af P-Watch til den nye
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-04-10 17:18

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>
> Ad. 1: Jeg orkede ikke at skulle forklare hvorfor jeg er sprunget fra
> en ny Mitsubishi (se tråden "Så har far købt dyt") og valgte at være

Kan du ikke gøre det kort?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-04-10 18:59

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke gøre det kort?

Jep - nu er det pay back time

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-04-10 19:01

Den 24-04-2010, skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Jep - nu er det pay back time

Noget af det samme overvejede jeg

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-10 19:03

Sat, 24 Apr 2010 18:18:27 +0200 skrev Hans Paulin:

>Kan du ikke gøre det kort?

Oooookay: Økonomi.

Bankens tilbud på totalfinansiering over 6 år var betinget af
forsikring i bankens forsikringsselskab. Efter hård kamp fik jeg
snakket renten ned fra over 8 variabel til 7,45% fast, men stadig ikke
attraktivt i forhold til hvad jeg kunne låne til andre steder og
forsikringen var alt for dyr.

Problemet ved at få finansieret ved forhandleren var så, at jeg skulle
belaste min likviditet med 30.000, hvilket ville afskære mig fra at
gøre et stort haveprojekt færdigt i år.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-04-10 19:04

Efter mange tanker skrev Kurt Hansen:

> [...]
>
> Problemet ved at få finansieret ved forhandleren var så, at jeg skulle
> belaste min likviditet med 30.000, hvilket ville afskære mig fra at

Fint du vendte tilbage med dét!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-04-10 20:24

Hej

"Hamden Grimme" <hamden@grimme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (jeg tør ikke købe privat).
>
> Peugeot havde tidligere problemer med elektronikken, men det var måske

Jeg har en 207'er fra 06 med 80.000 km på bagen - et dejligt bekendtskab :)

Den har kørt problemfrit, bortset fra ESP dimsen, som er skiftet på de
fleste 207'ere.

Peugeot skifter den UB selvom garantien er udløbet, men _kun_ hvis service
er udført hos Peugeot - ellers koster det ca. 10.000 kr.

Der har lige været en tråd oppe, om samme emne på hi-speed.dk:
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=1&t=96515

Hvis den er en benzinudgave, så vælg en med den nye motor der er udviklet i
samarbejde med BMW - dvs 120 og 150 hk udgaverne,

Mvh
Hans

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-10 22:12

Sat, 24 Apr 2010 21:24:09 +0200 skrev Hans Mouridsen:

>Jeg har en 207'er fra 06 med 80.000 km på bagen - et dejligt bekendtskab :)
>
>Den har kørt problemfrit, bortset fra ESP dimsen, som er skiftet på de
>fleste 207'ere.

Står det i servicebogen, hvis den er skiftet?

>Hvis den er en benzinudgave, så vælg en med den nye motor der er udviklet i
>samarbejde med BMW - dvs 120 og 150 hk udgaverne,

Hmmm, jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvor mange heste den har. Da
det er en 1,6 slog jeg bare op i Peugeots nyeste prisliste og så, at
den står med 120, men det er jo en 2010'er.

Hvordan finder jeg ud af hvilken motor den har? Den står stadig hos
forhandleren til klargøring. Åh jo, jeg har det. Heureka! Jeg ringer
sgu til forhandleren. Han må vel vide det? Og nej, det er ikke en
Peugeot-forhandler.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-04-10 18:16

Hej

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Står det i servicebogen, hvis den er skiftet?

Det står ikke i min servicebog, men mon ikke det er noget man kan slå op via
stelnummeret...

Er der lavet service hos Peugeot, bliver den som sagt også skiftet ub, hvis
ikke allerede den er skiftet... Samme komponent er brugt på flere Citroener
og Mazda 3 - de har ligeledes fejlet.

> [...]

> forhandleren til klargøring. Åh jo, jeg har det. Heureka! Jeg ringer
> sgu til forhandleren. Han må vel vide det? Og nej, det er ikke en

Spørg sælger hvor mange hypper den har, eller se om der står 88 kw på
registreringsattesten.

Den game 110HK er dog bestemt heller ikke ringe, men er efterhånden en
gammel motor, så hvorfor ikke tage en helt nyudviklet motor, der for meget
positiv omtale...

Held og lykke med det....

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-10 22:21

Hamden Grimme skriver:

> Peugeot havde tidligere problemer med elektronikken, men det var måske
> før 2007?

I dag er det vidst kun pærerne der springer som en besat på de biler.

Klaus

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-04-10 18:04

> I dag er det vidst kun pærerne der springer som en besat på de biler.

Har ingen problemer med dette, efter montering af long life pærer...

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-10 18:53

Hans Mouridsen skriver:

> Har ingen problemer med dette, efter montering af long life pærer...

Det finder du jo så nok ud af om du alligevel har.....

Klaus

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-04-10 19:08

> Det finder du jo så nok ud af om du alligevel har.....

55.000 km på sidste sæt forlygtepærer er acceptabelt for mig... Det er jo
ikke nogen Golf, som sikkert kører en halv million km uden pæreskift - vel
;)

Mvh
Hans

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-04-10 14:56

On Sun, 25 Apr 2010 20:08:22 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
>ikke nogen Golf, som sikkert kører en halv million km uden pæreskift - vel

Nu må du ikke glemme, at hvis ikke du fik pærerne skiftet i Ålestrup,
så er det stadig noget makværk, ikk' å' Hans? .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : CL

Dato : 27-04-10 18:23

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Nu må du ikke glemme, at hvis ikke du fik pærerne skiftet i Ålestrup,
> så er det stadig noget makværk, ikk' å' Hans? .o))

lol

Carsten Larsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-04-10 05:20

Tue, 27 Apr 2010 19:22:54 +0200 skrev CL:

>lol

LOL ... Ålestrup ... Ha!