Hvor anmelder man dansk spam?
Fra : Infinity

Dato : 22-04-10 10:48

Hvor er det man anmelder dansk spam ?

Jeg har i dag modtaget en mail fra en "Rikke Hansen" emne "Min mand kom for
sent" som ikke er andet end en dansk spammail med indlagte reklamer og jeg
overvejer at anmelde den.

Men hvor er det lige man gør det ?

--
/Infinity

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-04-10 10:57

Videresend mailen (med headers) til dansk@spamklage.dk

> Jeg har i dag modtaget en mail fra en "Rikke Hansen" emne "Min mand kom for
> sent" som ikke er andet end en dansk spammail med indlagte reklamer og jeg
> overvejer at anmelde den.

Sjov nok fik jeg også den i morges... og heller intet jeg der minder mig
om, at jeg har tilmeldt det...

/Johan

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-04-10 11:22

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> wrote

> Sjov nok fik jeg også den i morges... og heller intet jeg der minder mig
> om, at jeg har tilmeldt det...

Jeg fik den også.
Man kunne jo, hvis man boede i Kbh. have mødt op på

Cyklop Studio ApS
H.C. Andersens Boulevard 48, 3. sal
DK-1553 København V

og forklaret dem hvordan reglerne er.

--
Kurt Lund

Fra : Infinity

Dato : 22-04-10 11:51

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> wrote

> Jeg fik den også.
> Man kunne jo, hvis man boede i Kbh. have mødt op på

> [...]
Jeg bor godt nok i København, men foretrækker at det er en offentlig person
(forbrugerombudsmanden) der fortæller dem reglerne.
--

/Infinity

Fra : Jubii

Dato : 22-04-10 12:04

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen
> "Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> wrote

> Jeg fik den også.
> Man kunne jo, hvis man boede i Kbh. have mødt op på

> [...]

Ellers ligger politigården lige bag bygningen. (Puggårdsgade)

Fra : Infinity

Dato : 22-04-10 11:42

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> Videresend mailen (med headers) til dansk@spamklage.dk

> Sjov nok fik jeg også den i morges... og heller intet jeg der minder mig
> om, at jeg har tilmeldt det...
>
> /Johan

Takker for hurtigt svar. Jeg har videresendt Rikke-pigens mail.
--
/Infinity

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-04-10 11:43

> Sjov nok fik jeg også den i morges... og heller intet jeg der minder
> mig om, at jeg har tilmeldt det...

Samme her - kunne tyde på høst af adresse fra Usenet?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Infinity

Dato : 22-04-10 11:54

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her - kunne tyde på høst af adresse fra Usenet?
>
> --
> Michael Kjærsgård
> //Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
> //Gratis webhosting: http://gratishotel.dk

Håber I andre også bakker op om klagen, det er ganske nemt og man får svar
med det samme.
Selvfølgelig skal klagen ikke sendes anonymt.
--
/Infinity

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-04-10 11:55

Infinity wrote:
> "Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Håber I andre også bakker op om klagen, det er ganske nemt og man får svar
> med det samme.
> Selvfølgelig skal klagen ikke sendes anonymt.

Den er også sendt herfra - eftersom der er så mange der brokker sig
herinde, er jeg ret sikker på det ikke blot er mig der har tilmeldt mig
et eller andet, jeg ikke husker ;)

Dog lyder mailen heller ikke til det helt ryger indenfor mit
interessefelt :D

/johan

Fra : alexbo

Dato : 22-04-10 12:29

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev

> Håber I andre også bakker op om klagen, det er ganske nemt og man får svar
> med det samme.

Så måtte jeg jo pille den op af papirkurven, og da jeg ikke er sikker på
hvad jeg egentlig tilmelder mig starter jeg altid med at afmelde, lige for
at se om det gavner, det plejer det.
Det var bare at trykke på afmeld og resultatet er indtil videre
nedenstående.

Du är inte längre med i våra email-utskick.
You have been removed from our e-mail register.

Hvis den kommer igen skal jeg gerne bakke op om en klage.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-04-10 12:52

> [...]
> at se om det gavner, det plejer det.
> Det var bare at trykke på afmeld og resultatet er indtil videre

Et almindelig kendt råd er ellers at man IKKE afmelder sig noget, der er
tilsendt som spam.
Du fortæller afsenderen at adressen er aktiv og at du har læst mailen,
derved risikerer du at modtage endnu mere spam

Fra : alexbo

Dato : 23-04-10 19:10

"Allan Soerensen" skrev

> [...]
> Du fortæller afsenderen at adressen er aktiv og at du har læst mailen,
> derved risikerer du at modtage endnu mere spam

Ja det er almindelig kendt, men der er meget der er almindelig kendt, uden
at der er nogen basis for denne viden.
Jeg har haft den samme og gyldige åbne mailadressse i mange år og har ingen
problemer med det.
Jeg tror det er en vandrehistorie.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-04-10 18:54

> [...]
> at der er nogen basis for denne viden.
> Jeg har haft den samme og gyldige åbne mailadressse i mange år og har

Det er din holdning, jeg syntes det er en dårlig ide at følge dit råd

Fra : alexbo

Dato : 25-04-10 09:41

"Allan Soerensen" skrev

> Det er din holdning, jeg syntes det er en dårlig ide at følge dit råd

Det var så heller ikke et råd, jeg skrev bare hvordan jeg hånterer sådanne
mails.
Når nu jeg har denne åbne adresse og haft det i mange år, til og frameldt
mig mange ting og skrevet et utal af indlæg, kan jeg ikke tage advarsler
imod det alvorligt.

Men jeg må så indrømme at jeg ikke prøvet at have en ugyldig mail, så jeg
ved ikke om freden vil sænke sig over det lille hjem, om jeg så slet ikke
vinder noget, eller får søde breve fra Monica der bare ønsker at lære mig
nærmere at kende.

Det gør naturligvis en debat om emnet vanskelig, jeg har ikke prøvet at stå
i skjul og andre har ikke prøvet at stå i det åbne, så vi ved ikke ret meget
om den anden side.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-10 17:43

alexbo skrev:

> Det gør naturligvis en debat om emnet vanskelig, jeg har ikke prøvet at stå
> i skjul og andre har ikke prøvet at stå i det åbne, så vi ved ikke ret meget
> om den anden side.

Jeg har prøvet en hel del ting. De adresser der spammes mindst,
er dem der som et ægte led indeholder "nospam".

Altså ikke noget med at putte "nospam" ind for at ødelægge
adressen. Nej, lav f.eks. adressen

   nospamius@ og så det rigtige servernavn.

Den slags holder længst.

--
Bertel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 22-04-10 13:29

Michael Kjærsgård wrote:
> Samme her - kunne tyde på høst af adresse fra Usenet?

Jeg har fået den på den adresse, jeg har stående på min hjemmeside.
Der står den dog som et gif-billede, så jeg gætter på, at den snarere
er blevet høstet fra en adressebog.
Under alle omstændigheder har jeg naturligvis også indsendt en klage.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 26-04-10 09:28

Per H. Nielsen wrote:
> Jeg har fået den på den adresse, jeg har stående på min hjemmeside.
> Der står den dog som et gif-billede, så jeg gætter på, at den snarere
> er blevet høstet fra en adressebog.

Nu har søreme fået endnu spammail på samme adresse. Denne gang et
nyhedsbrev fra Wannasave.dk. Mon det er fra samme høst af email-adresser?

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-10 14:40

Den 22-04-2010 12:42, Michael Kjærsgård skrev:

> Samme her - kunne tyde på høst af adresse fra Usenet?

Jeg har modtaget den på tre forskellige adresser - men ikke
den jeg bruger her. Mit gæt er høst fra hjemmesider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Steen

Dato : 22-04-10 15:44

In article <4bd02827$0$274$14726298@news.sunsite.dk>,
"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote:

> Samme her - kunne tyde på høst af adresse fra Usenet?

Jeg føler mig snydt, jeg har ikke fået spam fra Rikke...

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-04-10 18:25

Steen wrote:

> Jeg føler mig snydt, jeg har ikke fået spam fra Rikke...

Heller ikke jeg. Hvodan ser hun ud?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Infinity

Dato : 23-04-10 10:46

Erik Olsen wrote:

> Heller ikke jeg. Hvodan ser hun ud?

Vi ved skam ikke hvordan hun ser ud, men hendes spam mail indeholdt reklame
for Dell computer, vist nok noget med at man kunde vinde noget
kundeservice... Så var der et eller andet 'brev' og igen var der reklame for
leje af DVD film, slankepiller (tab et kilo om ugen - det er jo fuldstændig
realistisk og sundt), noget om fiskefrikadeller og så var der noget lotteri
og chancen for at tjene lidt ekstra.
--
/Infinity

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-10 11:16

Infinity skrev:

> Vi ved skam ikke hvordan hun ser ud, men hendes spam mail indeholdt reklame
> for Dell computer, vist nok noget med at man kunde vinde noget
> kundeservice...

Jeg skulle have en klækkelig betaling som kompensation for at
udsætte mig for Dells kundeservice.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-10 12:04

Infinity skrev:

> Hvor er det man anmelder dansk spam ?

dansk (at) spamklage dk.

--
Bertel

Fra : SvenP

Dato : 22-04-10 13:08

"

> dansk (at) spamklage dk.

Det er nok en af de få e-mail addresser, jeg mener ikke bør sløres.

Mvh. Sven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-10 14:21

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev:

> Det er nok en af de få e-mail addresser, jeg mener ikke bør sløres.

Jeg er uenig. Hvis du havde skrevet "ikke behøver sløres", ville
jeg ikke protestere. Men jeg slører alle adresser af princip. Der
er ingen grund til at øge Forbrugerserverens spambelastning med
flere nigeriamails og beskeder på ubehjælpsomt engelsk om de
ufatteligt mange millioner dollars de har vundet.

--
Bertel

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-10 23:33

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:o7j0t5lj5ml3d9t6mgff9qopb6f7c5ssco@news.stofanet.dk...

> [...]
> flere nigeriamails og beskeder på ubehjælpsomt engelsk om de
> ufatteligt mange millioner dollars de har vundet.

Ligepræcis de to typer mails finder jeg værdifulde i spammailstrømmen. Jeg
samler nemlig på dem. Jeg er multimillionær, både i lottogevinster og i
overførsler af penge fra ulykkelige prinser og prinsessers konti.
Samlingen er omfattende. For tiden kommer der dagligt nye til. Det har
ellers været stille en tid.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-04-10 13:03

> Ligepræcis de to typer mails finder jeg værdifulde i spammailstrømmen. Jeg
> samler nemlig på dem. Jeg er multimillionær, både i lottogevinster og i
> overførsler af penge fra ulykkelige prinser og prinsessers konti.

Den slags skal netop IKKE sendes til dansk (at) spamklage dk, som kun
anvendes til klager over dansk spam, hvor Forbrugerombudsmanden har mulighed
for at gribe ind.
Alt det andet skal sendes til int (at) spamklage dk, som sikkert aldrig
bliver læst fordi man ikke har mulighed for at gører ret meget.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-10 14:33

Allan Soerensen skrev:

> Alt det andet skal sendes til int (at) spamklage dk, som sikkert aldrig
> bliver læst fordi man ikke har mulighed for at gører ret meget.

Forbrugerombudsmanden har hverken mulighed eller tid. Der er
ingen grund til at klage over international spam.

--
Bertel

Fra : Jubii

Dato : 26-04-10 20:48

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> og i overførsler af penge fra ulykkelige prinser og prinsessers konti.
> Samlingen er omfattende. For tiden kommer der dagligt nye til. Det har

Har du denne? Kategori, førsøg på phishing:
"Australske lotteri OMSÆTNING
Hovedkontor: 6123 Coll Street,
Queensland Ax34587, Australien.

Din e-mail-konto er blevet plukket som en af de heldige vinder at
modtage et beløb på (US $ 500.000,00) Fem Hundred Thousand USA Dollars.
kontakte vores krav agent Christian Knopp E-mail:
(aussieclaimsdept@live.com) med dine oplysninger, såsom

Din Navne i Full
Land / Adresse
Alder / Erhverv
Private Telefonnummer.

Tillykke endnu en gang!

Fru Kim Kæmpe
International tilknyttet Officer"

Wiki:
"Phishing er et relativt nyt internetfænomen (2005), hvor svindlere
forsøger at franarre godtroende internetbrugere deres kreditkort- eller
netbankoplysninger. Det sker typisk ved at brugeren får tilsendt en
e-mail, hvis indhold forsøger at få brugeren til at indsende sine
oplysninger pr. e-mail eller logge ind på en falsk internetside, der
ligner f.eks. bankens.

Siden har der udviklet sig et lignende fænomen omkring indholdstakserede
sms-beskeder kaldet smishing: Personer lokkes til at købe f.eks.
billeder af letpåklædte kvinder og betaler for dette, men modtager i
bedste fald noget helt andet.

Målgruppe
Målgruppen for phishingangreb er oftest de mere uerfarne brugere, men
nyere forskning (2006) udført af Harward University og University of
California i Berkeley viste, at selv de erfarne internetbrugere bliver
narret af de bedst udførte phishingangreb. Faktisk viste undersøgelserne
at hele 9 ud af 10 blev narret af de veludførte phishingangreb"

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-04-10 13:32

SvenP wrote:

> Det er nok en af de få e-mail addresser, jeg mener ikke bør sløres.

Der er vel strafrabat for at melde sig selv?

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 18:39

Infinity wrote:
> Hvor er det man anmelder dansk spam ?
>
> Jeg har i dag modtaget en mail fra en "Rikke Hansen" emne "Min mand
> kom for sent" som ikke er andet end en dansk spammail med indlagte
> reklamer og jeg overvejer at anmelde den.

Og andrer brokker sig over manden
kommer for tidligt