Stafetten: Usædvanlige kombinationer
Fra : TL

Dato : 23-04-10 11:03

Jeg takker for æren, og præsenterer her det nye stafetemne, inspireret
af en frokost-diskussion på kontoret:

Usædvanlige kombinationer
Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.
For at illustrere:

Leonard Cohen m/ U2, "Tower of Song"
<http://www.youtube.com/watch?v=fsB1nfjWFSs>
Lidt for tæt på originalen til at være rigtig interessant.

Freddie Mercury og Montserrat Caballé, "Barcelona"
<http://www.youtube.com/watch?v=Ztqcuawqi34>
To store divaer.

U2 og Johnny Cash, "The Wanderer"
<http://www.youtube.com/watch?v=Ov0BsOYoRrc>
Basgangen alene er nok til at gøre dette samarbejde til en vinder.

"Hindi Sad Diamonds" fra Moulin Rouge, sunget af Nicole Kidman og
dronningen af Bollywood soundtracks, Alka Yagnik.
<http://www.youtube.com/watch?v=XFsuwpwQF2E>

--
Tom
Taipei, TW

Fra : Carl Drud

Dato : 23-04-10 11:36

TL <tl_dp@roadrunner.com> writes:

> Usædvanlige kombinationer
> Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
> kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

BlakRoc - Ain't Nothing Like You (Hoochie Coo) (Black Keys m/Mos Def &
Jim Jones)

http://www.youtube.com/watch?v=-vtWNDI_EOI

Og jeg tillader mig at genbruge en fra forleden:
Bob Marley & Lauryn Hill - Turn your lights down low

http://www.youtube.com/watch?v=X7Hv0Mrzxwc

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 11:49

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Usædvanlige kombinationer
> Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
> kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

Dette er nok den særeste kombination jeg kender:

http://www.youtube.com/watch?v=BqQkECIn738

Gretchen Wilson er countrysangerinde i den helt traditionelle bløde genre,
og Alice In Chains er nok USA's hårdest slående rockband.
Jeg synes egentlig de er sluppet helt godt fra det, selv om hendes stemme
mangler lidt "kant". Men ikke noget en flaske Jack D og 40 smøger ikke kan
gøre noget ved

/Alex

Fra : TL

Dato : 24-04-10 12:15

On Fri, 23 Apr 2010 12:49:14 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.havelaager.dk> wrote:

> [...]
>og Alice In Chains er nok USA's hårdest slående rockband.
>Jeg synes egentlig de er sluppet helt godt fra det

Jeg kan ikke lide Heart, Barracuda er ikke en favorit, Alice in Chains
er kun "ok" imho, og Gretchen Wilson siger mig normalt ikke noget.
Men, du har ret, det virker, og det er præcis svar på stafetopgaven.
Så på trods af alle mine forbehold, og på trods af en andens Mark
Knopfler bidrag, normalt en sikker vinder hvis jeg er dommer, så
vinder dette forslag.
Stafetten er din, Alex.

--
Tom
Taipei, TW

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-10 13:44

> [...]
> Så på trods af alle mine forbehold, og på trods af en andens Mark
> Knopfler bidrag, normalt en sikker vinder hvis jeg er dommer, så

Jamen tak, jeg finder på et nyt emne :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-04-10 11:53

On 23-04-2010 12:02, TL wrote:

> Usædvanlige kombinationer
> Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
> kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

Renée Fleming "Endlessly"

http://www.youtube.com/watch?v=rI65rdrVTdg

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 23-04-10 12:12

Hej TL

> Usædvanlige kombinationer

Jeg ville, som jeg har gjort før, gerne have bragt B. B. King
i selvskab med rapperen Heavy D give nummeret Keep
It Coming, men den lader sig ikke finde på røret. Så her
er to gamle veteraner sammen, den ene fra WW1, den
anden fra rockens slagmarker.

The Ballad of Bill Hubbard ........ Roger Waters
http://www.youtube.com/watch?v=G7e_f-Hzouo

Max

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 23-04-10 19:08

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
> kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

Her er det godt nok ikke en usædvanlig kombination af sanger, men en
usædvanlig kombination af sange (Jeg syntes den skulle med )

Dollie De Luxe - Queen of the night-Satisfaction
http://www.youtube.com/watch?v=X0nhLkmmPKQ

VH Pernille

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 23-04-10 20:03

On Fri, 23 Apr 2010 18:02:52 +0800, TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> [...]
>Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
>kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

Robbie Williams & Nicole Kidman - Something Stupid:
http://www.youtube.com/watch?v=4nmz6RX9gUQ

"Vellykket" er jo som bekendt en smagssag, men jeg kan nu godt lide
den udgave.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Anglachel

Dato : 23-04-10 20:54

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
> kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

Nick Cave og Kylie Minouge med "Where the Wild Roses Grow":
http://www.youtube.com/watch?v=7XbehX3W8N0

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 23:04

> [...]

> "Hindi Sad Diamonds" fra Moulin Rouge, sunget af Nicole Kidman og
> dronningen af Bollywood soundtracks, Alka Yagnik.

DEAD END
In Flames feat. Lisa Miskovsky

http://www.youtube.com/watch?v=Cc3T6vRJKtU

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-04-10 10:24

TL wrote:
> [...]
> Interessante eller uventede, og helst vellykkede, duetter eller
> kombinationer. F.eks. kunstnere fra forskellige genrer eller perioder.

Mark Knopfler har spillet sammen med folk fra adskillige genrer og æraer

Emmylou Harris
http://www.youtube.com/watch?v=3HoOR8OhuRM

Sonny Landreth
http://www.youtube.com/watch?v=DJubwPUGxyc

Donal Lunny:
http://www.youtube.com/watch?v=zftcuVQDcNM&feature=related

Jan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-04-10 12:13

Ray Charles og Willie Nelson:

"Seven spanish angels"

http://www.youtube.com/watch?v=2pnLnZo5aWM

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-10 14:59

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> Usædvanlige kombinationer

Her er kombinatikonen mellem en der synger og en der bare kæfter op.
http://www.youtube.com/watch?v=jPr5wUz-78Q&feature=related

og kombinationen af en der synger på rigsdansk og en der synger på jydsk:
http://www.youtube.com/watch?v=f1_QNcaQYYI&feature=related

Hilsen Åge