OT: Schlager undergruppe?
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 12:08

OT:

Kunne man ikke overveje at lave en undergruppe omhandlende Schlagermusik?
Jeg er ved at blive skør af alt det "spam" i denne gruppe, som har lige så
lidt med rigtig musik at gøre, som et lille Casio keyboard med 10 indbyggede
akkorder. Jeg synes der er en påtaget overrepræsentation af visse personers
indlæg vedr. denne genre, som er ved at smadre gruppen helt.
Men da der er så mange indlæg om emnet, så lad dem evt. lege deres helt eget
sted. Det er der grundlag for.

Sørensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-04-10 12:14

Sørensen skrev:

>Kunne man ikke overveje at lave en undergruppe omhandlende Schlagermusik?

du kan jo lave et OTD
http://www.usenet.dk/?side=otd_intro&m=E

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-04-10 12:47

On 22-04-2010 13:13, Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]

Gruppen har udviklet sig til at handle om mange former for musik, så du
kan springe det over, som du ikke kan lide.
Jeg er heller ikke hansiist, men jeg modstander af, at udelukke nogen
form for musik.
Og hvad enten man kan lide 'slagsen' eller ej, så giver det anledning
til nogle gode debatter, og det skal man absolut ikke undervurdere.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-04-10 12:51

Henning Jensen skrev:

> [...]

det så meget sagt, jeg citerede det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-04-10 12:55

On 22-04-2010 13:51, Ivan V. Klattrup wrote:

> det så meget sagt, jeg citerede det.

Så skal du ha' en undskyldning.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 13:16

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> indbyggede akkorder. Jeg synes der er en påtaget overrepræsentation af
> visse personers indlæg vedr. denne genre, som er ved at smadre gruppen

Gør som jeg, og sikkert flere andre. Læg de 2-3 aliases som flooder gruppen
med enslydende indlæg i filtret. Der er godt nok blever ret så "rent"
herinde, efter jeg kar filtreret tårgehornene fra. Ser dem kun når andre
svarer på deres spam.

> Men da der er så mange indlæg om emnet, så lad dem evt. lege deres helt
> eget sted. Det er der grundlag for.

Det er trolls du har med at gøre her, de har ingen intentioner om at
debattere sagligt, kun at fremprovokere så meget støj som muligt. De ville
aldrig rykke derhen hvor der ingen er at provokere.

/Alex

Fra : Martin [TMM]

Dato : 22-04-10 14:48

Hej
Alex Linaa wrote:
> Det er trolls du har med at gøre her, de har ingen intentioner om at
> debattere sagligt, kun at fremprovokere så meget støj som muligt. De ville
> aldrig rykke derhen hvor der ingen er at provokere.

En mening er jo altid rar at have, men så længe der ikke bliver
debatteret på et sagligt niveau, så er der ikke ret mange der lytter til
ens mening(er).
Så længe der ikke er argumenter for hvorfor du mener det er trolls,
og/eller kan fremlægge nogle konkrete beviser for at det ER trolls, så
bør man holde sine troll-spam-indlæg væk.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 16:04

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe der ikke er argumenter for hvorfor du mener det er trolls,
> og/eller kan fremlægge nogle konkrete beviser for at det ER trolls, så bør
> man holde sine troll-spam-indlæg væk.

Det burde være ret oplagt, at det vi har set for nylig her i gruppen, med
masser af enslydende indlæg marginalt inden for fundatsen, og altid med et
nedladende provokerende indhold, ligger under betegnelsen flooding.
Hvis du kan finde andre typer end trolls der flooder 3-4 nyhedsgrupper med
råbende indlæg, så kom frit frem.

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 16:37

Alex Linaa skrev:
> Det burde være ret oplagt, at det vi har set for nylig her i gruppen, med
> masser af enslydende indlæg marginalt inden for fundatsen, og altid med et
> nedladende provokerende indhold, ligger under betegnelsen flooding.

Hmm, svarene dertil er da endnu mere flooding, da de fylder en del
mere.. Især for de svagbebrikkede der ikke mentalt kan klare filtrering,
de får jo trådene at se, selvom de filtrerer Åge væk..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 16:50

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Især for de svagbebrikkede der ikke mentalt kan klare filtrering, de får
> jo trådene at se, selvom de filtrerer Åge væk..
>
> /Hauge

De filtrerer intet væk. De "fortæller" at de filtrerer slagertråde væk.
Det er dog kun for at gøre sig interessant.

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 22-04-10 17:03

meddelelse news:4bd07021$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> De filtrerer intet væk. De "fortæller" at de filtrerer slagertråde væk.
> Det er dog kun for at gøre sig interessant.
>
> Hilsen Åge

Vi er mange, der mener, at der er ligesom de højpandede herrer og damer, der
ikke læser Se og Hør, men alligevel er opdateret om publikationens indhold.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 17:22

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Vi er mange, der mener, at der er ligesom de højpandede herrer og damer,
> der
> ikke læser Se og Hør, men alligevel er opdateret om publikationens
> indhold.

Mener du, ligesom alle dem der hader dansktop, men alligevel kan teksterne
bedre end mange andre. Og ikke kan forklare hvorfra de kender teksterne.
hehe

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 20:13

Åge Halldorsson skrev:
> Mener du, ligesom alle dem der hader dansktop, men alligevel kan
> teksterne bedre end mange andre. Og ikke kan forklare hvorfra de kender
> teksterne. hehe

Ganske morsomt... Kender mange der *aaaldrig* kunne finde på at høre
gammelt dansk musik, som f.eks. Kim Larsen generelt, "Her i vores hus
der leves livet", "Kære lille mormor" og mange andre.. Men alligevel kan
de fleste synge med på dem, når der kommer et par øller på bordet..

Men sådan er der så meget.. Det er lidt ligesom dem der simpelthen ikke
vil se/høre Melodonte grandprix eller X-Factor.. Men alligevel kender de
en masse til emnet, når snakken falder på det..

Jeg gider heller ikke til dagligt at høre schlager, men synes da det til
tider er hyggeligt og sjovt at høre, især efter en flok øl..

Og så er jeg på ingen måde flov over at sige at jeg så X-Factor, men
ikke på hysterisk plan, men fordi det var/er ganske sjov underholdning,
selvom det ikke er fint nok til dem med den brede musiksmag.

Men mit problem er nok, at jeg ikke er flov over at høre det jeg gør og
tør sige det. Akurat som du (Åge) gør, du står ved at du hører det
schlager, selvom den ikke passer dem med den brede musiksmag (her i
gruppen).

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 20:28

> brede musiksmag (her i gruppen).
>
> Mvh Hauge

hehe. Så breder humoren sig.

hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 22-04-10 15:37

In article <4bd03e1b$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote:

> [...]
> med enslydende indlæg i filtret. Der er godt nok blever ret så "rent"
> herinde, efter jeg kar filtreret tårgehornene fra. Ser dem kun når andre

Samme her - og det er lettere irriterende, når andre holder liv i den
slags tråde. Men...vi har jo alle lov til at være her.
Der er et par enkelte personer, jeg har sorteret fra i hele
dk.*-hierakiet

Fra : V

Dato : 22-04-10 21:18

> Det er trolls du har med at gøre her, de har ingen intentioner om at
> debattere sagligt, kun at fremprovokere så meget støj som muligt. De ville
> aldrig rykke derhen hvor der ingen er at provokere.

Sikke noget fis at sige. Det kunne da godt være at der er flere der kan lide
Slager- og folkemusik end lige Åge? Hvis der blev en undergruppe med
Schlager, vil jeg da følge med i den også.

Men jeg synes nu ikke der er behov for dette. Det er rigtigt at der skrives
meget om Schlager. Men så kan dem, der ikke er så vilde med det, jo skrive
om noget af "deres" musik! I stedet skriver de kun for at nedgøre
Slagermusikken, når der er nogen der har skrevet noget seriøst. De svar der
kommer på en indlæg er sjældent saglige! Jeg synes ikke man skal blande sig
i en tråd, hvis man ikke har noget sagligt at sige om et bestemt emne!

Det du kalder "Trolls" tror jeg ganske enkelt ikke på! Jeg tror kun at Åge
er Åge!
Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men er kun mig selv, og bruger
det samme alias hver gang, nemlig "V". Grunden til dette er at jeg gerne vil
være anonym, og det er sikkert også grunden til at de andre bruger en alias.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-04-10 20:53

Alex Linaa skrev:

> [...]
> med enslydende indlæg i filtret. Der er godt nok blever ret så "rent"
> herinde, efter jeg kar filtreret tårgehornene fra. Ser dem kun når andre

Er det ikke kun en uge siden, at du selv lystigt svarede Åge igen?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 21:41

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun en uge siden, at du selv lystigt svarede Åge igen?

Åge kommer ud af mit filter på prøve et par gange om året, for lige at teste
om puberteten er overstået.
Denne gang røg han godt nok hurtigt tilbage, med den strøm af flooding og
spam han har hældt ud over gruppen

Fra : Martin Bak

Dato : 24-04-10 20:13

> [...]
> teste om puberteten er overstået.
> Denne gang røg han godt nok hurtigt tilbage, med den strøm af flooding og

Han kom ud af mit filter, da jeg havde stafetten for nogen tid siden, fordi
jeg syntes det var forkert ikke at se hans eventuelle bidrag. Jeg må nok
hælde ham tilbage igen. Jeg må erkende, at jeg ikke er i stand til mentalt
at filtrere hans uhørt mange ligegyldige indlæg, så jeg roder mig ud i
diskussioner jeg egentlig ikke gider at have.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 24-04-10 20:20

Martin Bak skrev:
> Jeg må erkende, at jeg ikke er i stand til mentalt
> at filtrere hans uhørt mange ligegyldige indlæg, så jeg roder mig ud i
> diskussioner jeg egentlig ikke gider at have.

Der er mindst én i denne tråd, der burde tage fat i en psykolog.. Og det
er ikke mig, jeg er ikke mentalt svag..

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-04-10 23:42

Og det
> er ikke mig, jeg er ikke mentalt svag..
>
> /Hauge

Sikker?

Fra : Hauge

Dato : 24-04-10 23:43

Allan Krautwald skrev:
> Sikker?

Man kan aldrig være sikker, men jeg bruger gummi, så lidt sikker er jeg
da ;)

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-10 23:44

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og det

> Sikker?

Har du smittet ham?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-10 20:39

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> så jeg roder mig ud i diskussioner jeg egentlig ikke gider at have.
>
> --
> Martin

Det forklarer de tåbelige indlægs-svar.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 14:32

> [...]
> teste om puberteten er overstået.
> Denne gang røg han godt nok hurtigt tilbage, med den strøm af flooding og

Betyder det, at det er Åge, der er noget galt med... ?

Eller kan du bare ikke svare for dig selv ??

Jeg plejer jo også at have min faste plads der i.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-10 17:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Betyder det, at det er Åge, der er noget galt med... ?

Trolls og spammere er der altid noget galt med. Åge er namnam for en
dyrepsykolog.

> Eller kan du bare ikke svare for dig selv ??

Der ER ting man bare ikke gider at svare på. Man skal vælge sine kampe med
omhu, og den her er som at tisse i Vesterhavet og vente på at der bliver
oversvømmelse.

> Jeg plejer jo også at have min faste plads der i.

Du kom ud i forbindelse med stafetten, og nu hvor jeg har videregivet den
ryger du helt sikkert tilbage.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 17:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> oversvømmelse.

> Du kom ud i forbindelse med stafetten, og nu hvor jeg har videregivet den

At havne i Linås filter er en hædersbevisning uden sidestykket og kan
sammenlignes med en million-dobbelt platinplade.
Jeg er beæret. Jeg takker, tager kasketten af og bukker dybt i ærbødighed.
TAK, af hjertet TAK - jeg vil gøre midt bedste for at stadig at gøre mig
fortjent til æren.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:33

> [...]
> oversvømmelse.

> Du kom ud i forbindelse med stafetten, og nu hvor jeg har videregivet den

Sådan noget undvige fnidder er du efterhånden ret skrap til...

Pladder med dig... Sidst var det fordi du havde fået en anden harddisk..
Kan du snart beslutte dig )))))))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 14:31

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun en uge siden, at du selv lystigt svarede Åge igen?
>
> --
> Peter Brandt Nielsen

Jamen det gør jeg da også...

Hvad har det med sagen at gøre ????

M.V.H....Benny..

Fra : Martin [TMM]

Dato : 22-04-10 14:51

Hej
Sørensen wrote:
> [...]
> lidt med rigtig musik at gøre, som et lille Casio keyboard med 10 indbyggede

Du mener altså at fordi DU har en mening om en bestemt genre af musik,
så skal alle andre påduttes den samme mening? Gudfader, godt verden ikke
er SÅ firkantet.

> Jeg synes der er en påtaget overrepræsentation af visse personers
> indlæg vedr. denne genre, som er ved at smadre gruppen helt.

Så er der 2 alternativer.
1. Lav selv nogle indlæg om din foretrukne musikstil, og denne
overrepresentation, vil være mindsket.
2. (tøsedrengsløsningen) Filtrér dem fra, som du ikke gider læse indlæg
fra. Såre simpelt!

> Men da der er så mange indlæg om emnet, så lad dem evt. lege deres helt eget
> sted. Det er der grundlag for.

Ok, man må ikke snakke om musik i musikgruppen?

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 14:58

Martin [TMM] skrev:
> Ok, man må ikke snakke om musik i musikgruppen?

Havde du regnet med det? Man skal følge reglerne hos dem med den meget
brede musiksmag.. Hvem fanden det så end er, for der er tydeligvis
næsten ingen i denne gruppe, de fleste er snæversynede der for det meste
kun er til musik hvor folket står og skriger som en kædesav eller hvor
der spilles guitar-lignende af en afdanket dranker.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 15:18

> [...]
> til musik hvor folket står og skriger som en kædesav eller hvor der
> spilles guitar-lignende af en afdanket dranker.

Og man må også ligesom se i øjnene at slagermusik er en genre i særdeles
stærk fremgang. Derfor er det helt naturligt at det vil fylde mere og mere i
debatten. Bare man går 5 år tilbage var der ingen her som var til
slagermusik. Hvor mange der er idag ved jeg ikke, men det er adskillige. Og
det er blevet en helt naturlig ting at debattere her i NG. Kun den "gamle
garde" føler sig forarget, fordi de føler at deres musik er den eneste.
Sådan er det ikke mere. Den tid er jo endegyldigt forbi. Det er den
naturlige udvikling. Slagermusikken har en meget stor plads i debatten - jeg
gætter på det bliver meget mere fremover.

Tiderne skifter - accepter det, i stedet for at spille sur og tvær. Det
fremmer intet.

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 22-04-10 15:54

meddelelse news:4bd05aaa$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> debatten - jeg gætter på det bliver meget mere fremover.
>
> Tiderne skifter - accepter det, i stedet for at spille sur og tvær. Det

Hørt!

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 16:03

Åge Halldorsson skrev:
> Tiderne skifter - accepter det, i stedet for at spille sur og tvær. Det
> fremmer intet.

Det er ikke tit jeg er enig med dig, men denne gang er jeg. Der er nogle
der hænger i en svunden fortid.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 18:43

> Det er ikke tit jeg er enig med dig, men denne gang er jeg. Der er nogle
> der hænger i en svunden fortid.
>
> Mvh Hauge

Ja og Åge er et lysende eksempel på det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 19:16

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og Åge er et lysende eksempel på det

Åge bringer lige lidt fra Åges fortid:
http://www.youtube.com/watch?v=BYLR0ymwh8Y

Her er noget fra Kruttes nutid:
http://www.youtube.com/watch?v=D7eoUPmQRJE&feature=related

hehe. Manden burde hedde Krutte fra Omvendtslev

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 19:29

Allan Krautwald skrev:
> Ja og Åge er et lysende eksempel på det

Hehe, han er i hvert fald ikke alene om det så

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 19:38

> Hehe, han er i hvert fald ikke alene om det så
>
> Mvh Hauge

Fnys! - Jeg kender Rolling Oldefar, men ikke Hansi Oldefar

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 21:33

> Hehe, han er i hvert fald ikke alene om det så
>
> Mvh Hauge

Næeh de er da en 3 stykker

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 08:50

> [...]
> debatten - jeg gætter på det bliver meget mere fremover.
>
> Tiderne skifter - accepter det, i stedet for at spille sur og tvær. Det

Åge nu er det dig der vrøvler....

Schlager musikken har alle dage haft sit publikum... Præcist som alle andre
genrer. Men i takt med der kommer nye medier, er det jo altid de unge der
kommer først... Og derfor blev Rocken vel nok rigeligt fremherskende, de
første mange år... Men som tiden går, rykker andre aldersgrupper også ind,
og derfor bliver publikummet i gruppen også mere blandet. Det er der vel
intet mærkeligt i....

Det der er mærkeligt, er at Rockfolket IKKE skriver et ord om Rock, men bare
blander sig i Schlager tråde.... Og det har du ret i... Det er mærkeligt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-10 17:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Schlager musikken har alle dage haft sit publikum... Præcist som alle
> andre genrer.

Klart nok, men der meldes om flere og flere deltagere til slager-festivaler
i både Norge og Tyskland. Det må jo betyde at der er en forøget tilgang.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-04-10 18:06

meddelelsen news:4bd1d06f$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Klart nok, men der meldes om flere og flere deltagere til
> slager-festivaler i både Norge og Tyskland. Det må jo betyde at der er en

Det er vel fordi de hader musikken,, at de tager med

Ligesom dem, der køber plader med slagermusik - de hader det også, men de
havde lige nogle penge, som de ikke vidste, hvad de skulle bruge til.

Ironi kan forekomme i ovenstående

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-04-10 19:18

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ironi kan forekomme i ovenstående
>
> mvh Eva

Det er spildte guds ord på Balle-Lars, Åge forstår ikke ironi

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 19:50

Martin [TMM] wrote:
> Du mener altså at fordi DU har en mening om en bestemt genre af musik,
> så skal alle andre påduttes den samme mening? Gudfader, godt verden
> ikke er SÅ firkantet.

Når 11 ud af de seneste 20 indlæg handler om schlager, så mener jeg der er
basis for at oprette en gruppe for folk med denne interesse. Det er vel
sagligt nok?

> Så er der 2 alternativer.
> 1. Lav selv nogle indlæg om din foretrukne musikstil, og denne
> overrepresentation, vil være mindsket.

Man orker snart ikke, enten fordi indlægget lider druknedøden blandt alle
schlager-indlæggene, eller fordi schlager-folket kommer med spydige
kommentarer om næserings-musik og afdankede drukmåse som tilfældigvis er gud
på en guitar. Det er jo for helvede fucking rock 'n roll, mand!

> 2. (tøsedrengsløsningen) Filtrér dem fra, som du ikke gider læse
> indlæg fra. Såre simpelt!

Det lader sig ikke gøre rent praktisk, idet svar fra ikke-filtrerede folk
vil blive vist sammen med de filtrerede.

> Ok, man må ikke snakke om musik i musikgruppen?

Se, man får nok mere ud af at have sit eget initeresseområde end at
mundhugges hver gang vi skriver. Vi kan jo ikke "være i stue" sammen.

Sørensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 20:40

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i meddelelsen
> Se, man får nok mere ud af at have sit eget initeresseområde end at
> mundhugges hver gang vi skriver. Vi kan jo ikke "være i stue" sammen.
>
> Sørensen

Nu vil det jo nok være mest naturligt, at det er dem der er utilfredse, som
laver deres egen nye gruppe. Det er jo unaturligt at dem der er utilfredse
vil lave en ny gruppe til dem der ikke er utilfredse. De har jo ikke bedt
om en speciel ny ng-gruppe.

DEM der er utilfredse har jo frihed til at lave en gruppe som de evt. kunne
kalde dk.musik.pop/rock.
Jeg er da f.eks. ikke utilfreds
Prøv nu bare at erkende at musikudviklingen i samfundet har gjort at
pop/rock langt fra står så stærkt som tidligere.
Det er bare tidens udvikling. Lev ikke i fortiden.
Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 09:06

> [...]
>
> Se, man får nok mere ud af at have sit eget initeresseområde end at
> mundhugges hver gang vi skriver. Vi kan jo ikke "være i stue" sammen.

Jamen det ville alle vel formodentligt gøre....
Hvad så med, at du skrev om dit interesseområde...
Måske kunne det få lige så stor opmærksomhed som Åge's...

M.V.H....Benny..

Fra : TL

Dato : 22-04-10 23:24

On Thu, 22 Apr 2010 15:51:07 +0200, in dk.kultur.musik "Martin [TMM]"
<tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> wrote:

>2. (tøsedrengsløsningen) Filtrér dem fra, som du ikke gider læse indlæg
>fra.

Hvorfor er det tøsedrenget?

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-04-10 09:51

Hej
TL wrote:
> Hvorfor er det tøsedrenget?

Synes du at det er specielt konstruktivt da?

/Martin

Fra : TL

Dato : 23-04-10 10:13

On Fri, 23 Apr 2010 10:51:20 +0200, in dk.kultur.musik "Martin [TMM]"
<tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> wrote:

>Hej
>
>Synes du at det er specielt konstruktivt da?

At man ikke spilder tid på noget, der ikke har ens interesse? Jeg
synes, at det er særdeles konstruktivt.

--
TomL, TW

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-10 17:55

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen
> At man ikke spilder tid på noget, der ikke har ens interesse? Jeg
> synes, at det er særdeles konstruktivt.
>
> --
> TomL, TW

Jeg synes bare det lyder barnligt.
Er alternativet med bare at springe indlægenme over, ikke mere seriøst
og konstruktivt.
Det giver samme resultat - bare uden sur-mands-hed.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 15:04

Sørensen skrev:
> Kunne man ikke overveje at lave en undergruppe omhandlende Schlagermusik?

Du kan bare gå igang, du har fået den hjælp du skal bruge for at gøre det.

> Jeg er ved at blive skør af alt det "spam" i denne gruppe, som har lige så
> lidt med rigtig musik at gøre, som et lille Casio keyboard med 10 indbyggede
> akkorder.

Tjaeh.. Tæppebankerne er ikke trådstarteren, men dem der tæppebanker med
deres moralske pis om hvor ringe schlager er.. Holdte de deres kæft, så
ville antallet af tråde også falde..

> Jeg synes der er en påtaget overrepræsentation af visse personers
> indlæg vedr. denne genre, som er ved at smadre gruppen helt.

Så begynd selv på at skrive om din musik.. Men pas på, den skal helst
falde i den "brede" musiksmag der hører til i denne gruppe.

> Men da der er så mange indlæg om emnet, så lad dem evt. lege deres helt eget
> sted. Det er der grundlag for.

Næeh, denne gruppe handler om musik, at der er nogle (mange) tosser der
ikke kan acceptere at schlager er musik, siger jo mest om dem.

Men prøv at tælle schlager-trådstarterens indlæg i forhold til de
tåbelige svar der er til disse indlæg, så er jeg ret sikker på at
tåbesvarene er overrepræsenteret.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 19:53

Hauge wrote:
> Tjaeh.. Tæppebankerne er ikke trådstarteren, men dem der tæppebanker
> med deres moralske pis om hvor ringe schlager er.. Holdte de deres
> kæft, så ville antallet af tråde også falde..

Betyder det, at I kun skriver for at provokere "tæppebankerne"?

Sørensen

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 20:01

Sørensen skrev:
> Betyder det, at I kun skriver for at provokere "tæppebankerne"?

Mange gør, jeg svarer på meget få Åge-indlæg, i forhold til dem med den
brede musiksmag.

Men jeg er ret overbevist om at Åge opkaster disse ala
tæppebankehysteri, simpelthen fordi folket er sjove at drille og de er
så dumme, at de lader sig drille.. Du kan så udskifte "drille" med
"provokere"..

Læg mærke til hvor smal musiksmagen er blandt dem med bred musiksmag..

Mvh Hauge

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-04-10 19:33

"Sørensen" skrev i en meddelelse

> OT:

> Jeg er ved at blive skør af alt det "spam" i denne >gruppe, som har lige
> så lidt med rigtig musik at gøre, som et lille Casio >keyboard med 10
> indbyggede akkorder.

Hvad er "rigtig musik" for noget ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 19:40

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er "rigtig musik" for noget ?

Groft set sån noget hvor man synger og ikke lyder som om man har
åndedrætsbesvær.

Hilsen Åge

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-04-10 20:15

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse

> Groft set sån noget hvor man synger og ikke lyder som >om man har
> åndedrætsbesvær.

Hmm... og hvis stykket er instrumentalt ?

Men lad det nu ligge.

Men lad mig prøve at give et lille råd, i al venskabelighed naturligvis.

Jeg læser gerne gruppen her , og er mest sådan på side linen.

Jeg kan se at du har rigtig mange indlæg på ganske få dage (til tider 3-4
stykker om dagen ).

Og det er også fint nok at du brænder for SchlagerMusik , der skal være
plads til alle.

Men måske var det en ide at du lavede et indlæg og så flere underindlæg i
samme tråd , så "flodder" det ikke så meget og de som så ikke lige er så
vilde med Schlager og den slags , kan jo så fint hoppe over tråden , de der
så vil en debat om emnet kan så svare i tråden og i under tråden.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 08:57

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4bd0a02e$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> vilde med Schlager og den slags , kan jo så fint hoppe over tråden , de
> der så vil en debat om emnet kan så svare i tråden og i under tråden.

Nu syntes jeg jo ligefrem du hjæler dem, ved at lave det til Åge's fejl.
At dem som absolut ikke er til Schlager, svarer på Åge's indlæg.

M.V.H....Benny..

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-04-10 19:56

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse

> Nu syntes jeg jo ligefrem du hjæler dem, ved at lave >det til Åge's fejl.
> At dem som absolut ikke er til Schlager, svarer på >Åge's indlæg.

Nej jeg mener der skal være plads til alle genrer, men flere føler jo at de
relativ mange indlæg virker forstyrrende. så en mulighed var jo at lave et
indlæg med flere under indlæg , hvis du forstår hvad jeg mener.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-04-10 20:11

On 23-04-2010 20:55, Michael Meidahl Jensen wrote:

> Nej jeg mener der skal være plads til alle genrer, men flere føler jo at de
> relativ mange indlæg virker forstyrrende. så en mulighed var jo at lave et
> indlæg med flere under indlæg , hvis du forstår hvad jeg mener.

Umiddelbart lyder det meget fornuftigt. Men personlig syntes jeg, at Åge
skal have lov til, at glæde sig over succesen for tysk slager.
Og med den blæst, der har været omkring Hansi, så bliver han hængende på
toppen et stykke tid endnu, før han forsvinder.

Så hvad med at prøve, at starte en ny tråd, med et emne du 'brænder
for'? Og så være med til, at skabe lidt modvægt?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-04-10 20:20

"Henning Jensen" skrev i en meddelelse

> Så hvad med at prøve, at starte en ny tråd, med et >emne du 'brænder for'?
> Og så være med til, at skabe lidt modvægt?

God ide

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-04-10 20:24

On 23-04-2010 21:19, Michael Meidahl Jensen wrote:

> God ide

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 19:18

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og med den blæst, der har været omkring Hansi, så bliver han hængende på
> toppen et stykke tid endnu, før han forsvinder.

Der er slet ikke noget i vejen med at Åge brænder for Schlager, eller at han
skriver begejstret om det. Problemet er, at han jo ikke skriver ret meget om
musikken, men at mindst 90% af hans indlæg netop ikke omhandler musikken,
men er ren missioneren, med påstande om at det er det de fleste danskere
foretrækker, at det lider under diskriminering i de æterbårne medier og
meget andet bavl. Det er dybt dybt useriøst, og i det omfang han praktiserer
det kan det kun opfattes som spam og flooding. Det gør ham til troll på
linje med alle andre trollere, kun med den forskel at han poster uden at
sløre sin identitet. Jeg har valgt ham fra. Igen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 25-04-10 19:20

Martin Bak skrev:
> Jeg har valgt ham fra. Igen.

Nu græder Åge ret sikkert de næste 3 uger, han får sikkert en psykose og
det er du skyld i..

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 19:23

> Nu græder Åge ret sikkert de næste 3 uger, han får sikkert en psykose og
> det er du skyld i..

Hvor trist.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 19:38

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Nu græder Åge ret sikkert de næste 3 uger, han får sikkert en psykose og
> det er du skyld i..
>
> /Hauge

Ihhhhhhhhhhh..... altså hvor er jeg ked af det. Græde græde snøfte snøfte.
Lød det ikke overbevisende?

Hilen åge

Fra : Hauge

Dato : 25-04-10 19:47

Åge Halldorsson skrev:
> Lød det ikke overbevisende?

Jo for pokker, hvad så med psykosen?

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 20:25

> Jo for pokker, hvad så med psykosen?
>
> Mvh Hauge

een ting af gangen

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 20:31

> Nu græder Åge ret sikkert de næste 3 uger, han får sikkert en psykose

Hvad nyt i det?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 20:36

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad nyt i det?

Ikke nok med det. Krutte giver også abstinenser.

hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:27

> [...]
> troll på linje med alle andre trollere, kun med den forskel at han poster
> uden at sløre sin identitet. Jeg har valgt ham fra. Igen.

Kunne det tænkes, at være fordi der sidder en hel flok og skriver til Åge..
Som han så besvarer... Det ene, lige så lidt flaterende som det andet...
Resultatet bliver så noget der ligner ragnarok...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 14:30

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4bd1ed40$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> de relativ mange indlæg virker forstyrrende. så en mulighed var jo at lave
> et indlæg med flere under indlæg , hvis du forstår hvad jeg mener.

Hej Michael

Jamen jeg forstår til fulde dine følelser... Men det kan jo aldrig være
Åge's fejl, at folk hellere vil rakke ned på hans Schlager musik, fremfor at
skrive om deres Rock musik.... Hvis de nu skrev om deres Rock... Ville der
næppe være så stor lyst til at være her i schlager trådene... Men det er nok
det, der er problemet.. De evner åbenbart ikke, at lade deres begejstring få
frit løb... Eller bare det, at skulle til at indrømme, at de ikke har
formået at forny sig, siden Led Zeppelin, eller Deep Purple... Eller endnu
værre... Pink Floyd... De snakker stadig, ting som står, eller burde stå på
museum.... Og Åge snakker Spritnyt Schlager... Og alligevel, sidder de og
snakker om Schlagerens dødskamp.... For mig at se, så må det da være Rocken,
der ligger og lugter, henne i hjørnet... Siden Schlageren kan tiltrække sig
så megen opmærksomhed.... Er jeg helt galt på den ????

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 14:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

Er jeg helt galt på den ????

> M.V.H....Benny..

Ja det er du. Du ved jo udmærket godt, hvorfor det har udviklet sig sådan i
disse debatter. Det var faktisk Åge, der startede med at kalde alt andet end
schlagermusik for tæppebanker, maskinsav og næsering. Samtidig har han
storspammet med indlæg om alle mulige schlagerting i mindst 5 år.
Se det har afmonteret enhver form for seriøs debat og så er det endt i disse
drillerier, som da ind imellem har en stor underholdningsværdi

Åge er lidt som mr. Jekyll og dr. Hyde. Han er egentlig en flink og
fredsommelig fyr, men der farer en djævel i ham, når han sætter sig ved
tasteturet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 17:01

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Åge er lidt som mr. Jekyll og dr. Hyde. Han er egentlig en flink og
> fredsommelig fyr, men der farer en djævel i ham, når han sætter sig ved

Tja, det gjorde Åge da godt nok engang... Men det har da intet med de sidste
tråde her at gøre... Lad mig da straks sige, at hverken i denne, eller
adskillige af de forrige tråde... Var det Åge der spammede... Egentligt
kunne jeg da godt lide at vide, hvordan kan du kalde det spam... For mig
bekendt, har du da ikke startet nogle tråde, som Åge har spammet... Åge har
startet mange tråde... " Skyldig " Han har udtrykt sin begejstring for Dansk
top & Schlager... " Skyldig " Han har kaldt masser af jeres musik for
næsering, og det der er værre.... " Skyldig som bare Fanden ".... Men det er
på ingen måder, sket uden opfordring... Men som svar på andres hånlige
nedladende svar, om netop Åge's musik.... Og altså igen... For det meste....
I Åge's egne tråde.... Så er det Åge der Spammer, eller andre der Spammer
Åge ?.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 17:37

> M.V.H....Benny..

Jeg opgiver.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 17:54

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg opgiver.

3 minuttes ago: Breking News - Breaking News - Breaking News -
Breaking News - Breaking News - Breaking News - Breaking News

VERDEN ER REDDET

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:35

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg opgiver.

Det var klogt

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 18:39

´
> Det var klogt
>
> M.V.H....Benny..

Jeg troede aldrig det ville ske

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:45

meddelelse news:4bd47e35$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> ´

> Jeg troede aldrig det ville ske
>
> Hilsen Åge

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 18:48

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det var klogt
>
> M.V.H....Benny..

Ja når man som du er uden for rækkevidde og ikke gider svare på det man
skriver, er man nødt til at opgive.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 18:59

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja når man som du er uden for rækkevidde og ikke gider svare på det man
> skriver, er man nødt til at opgive.

Vi takker

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:16

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja når man som du er uden for rækkevidde og ikke gider svare på det man

Set herfra, har du ikke svaret på noget som helst, så selvfølgelig er det
mig
der er uden for rækkevidde... Det kan jeg godt se

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 15:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Spritnyt Schlager... Og alligevel, sidder de og snakker om Schlagerens
> dødskamp....

Ja, det er faktisk pudsigt, det du der kommer ind på. Jeg vil johelst have
de sidste nye hits på stribe - eller genindspilninger.
Derfor virker det så absurd at nogen taler om dødskamp.
Når der så fremhæves grupper indenfor rock, f.eks. Rolling Stones til
bevidstløshed, ja så er det grupper der har det ene ben i kisten eller snart
to og kun hovedet oppe over jorden, for at tage de sidste indåndinger.
Alligevel er det om det spritnye slager hvor der tales om dødskamp. Der er
nogen der lever i en omvendt verden.
Sjovt er det også at slagerpublikum på 15-18 år omtales som pensionister
med hængepatter. Og sån. Det var dog nemmere om de bare levede med at
slagergenren er en af landets største musikgenrer og i klar fremgang på alle
fronter. Det andet virker lidt som tvangsforestillinger.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:24

meddelelse news:4bd44d22$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> fremgang på alle fronter. Det andet virker lidt som tvangsforestillinger.

Hej Åge

Det er så endnu mere underligt, at det så fremhæves at Rolling Stones samler
et publikum fra 15 år til Ollekollet )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 18:32

> Det er så endnu mere underligt, at det så fremhæves at Rolling Stones
> samler et publikum fra 15 år til Ollekollet )
>
> M.V.H....Benny..

Når man kigger Rolling-publikummet så ser de saft suseme ældre ud end dem
tiol Hansi-koncerterne. Men OK. Dem der ligner tyske gymnasiepiger er måske
reelt gamle
koner på 90 år, som bare holder sig godt.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 18:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er så endnu mere underligt, at det så fremhæves at Rolling Stones
> samler et publikum fra 15 år til Ollekollet )

Ikke helt fra 15 til Stones egen alder, dvs. midt i 60'erne. Men hvad ved du
om det din hjemmefødning, du kommer jo uden for kæret.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:19

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ikke helt fra 15 til Stones egen alder, dvs. midt i 60'erne. Men hvad ved
> du om det din hjemmefødning, du kommer jo uden for kæret.

Tja, jeg er ganske vist kun 57 år, men har så tre ældre søskende....
Så jeg startede egentligt som ganske velbefarende i branchen.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 20:34

> Tja, jeg er ganske vist kun 57 år, men har så tre ældre søskende....
> Så jeg startede egentligt som ganske velbefarende i branchen.
>
> M.V.H....Benny..

Og?
Jeg mener Åge og jeg er nogenlunde jævnaldrende og hvad beviser så
det...ikke en skid.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-10 09:07

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Og?
> Jeg mener Åge og jeg er nogenlunde jævnaldrende og hvad beviser så
> det...ikke en skid.

Nå skulle jeg bevise noget... Hva' var det ???

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-10 20:25

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Groft set sån noget hvor man synger og ikke lyder som om man har
> åndedrætsbesvær.

"vokal" er jo bare et instrument ... hvorfor skal det hele være "pænt" ?
... hvorfor skal det hele lyde ens ?

Det spændende kommer når der er noget der "stritter" .. kontraster
mellem lyst og mørkt ...stille og højt ... melodisk og aggresivt ...

/thomas

/thomas

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 20:02

Michael Meidahl Jensen skrev:
> Hvad er "rigtig musik" for noget ?

Det er ikke svært at se i denne gruppe, det er det som dem der har
usædvanligt travlt med at banke Åge i hovedet, hører.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 20:03

Hauge skrev:
> Det er ikke svært at se i denne gruppe, det er det som dem der har
> usædvanligt travlt med at banke Åge i hovedet, hører.

Glemte at skrive at det i hvert fald skal være lavet af nogen der
allerede har mindst det ene ben i kisten..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 20:53

> Glemte at skrive at det i hvert fald skal være lavet af nogen der allerede
> har mindst det ene ben i kisten..
>
> Mvh Hauge

For syvtal da. ¨Der er gang i den i aften, Hauge. Er der slager-fest i
huset? - Spiller i "Her i vores hus er glæde, her i vores hus er fest".

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 20:58

Åge Halldorsson skrev:
> For syvtal da. ¨Der er gang i den i aften, Hauge. Er der slager-fest i
> huset? - Spiller i "Her i vores hus er glæde, her i vores hus er fest".

Hehe, nej lige nu er der bimlet op for poweren med Koto med Visitors..
Ja det er Italo, som på ingen måde er accepterbart her i gruppen, men
sådan er der jo så meget..
Om lidt er der Alphaville, senere Laban, ABBA, Engelbert Humberdinck,
Pet Shop Boys, Confettis og mange andre stykker gramofonmusik.
Men vil da lige smide "kulørte lygter" på.. Hmm, det er da vist "Kulørte
lamper"

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 21:14

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

Hmm, det er da vist "Kulørte
> lamper"

"og kulørte lamper". hmmm.. Skal du da til enkebal?

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 21:17

Åge Halldorsson skrev:
> "og kulørte lamper". hmmm.. Skal du da til enkebal?

Måske, er du der?

Mvh Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-10 21:28

> Måske, er du der?

Så er det vist nu, at I skal gå i "rødt" Vi andre behøver ikke at vide mere.
;-/

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 07:50

> [...]
> Shop Boys, Confettis og mange andre stykker gramofonmusik.
> Men vil da lige smide "kulørte lygter" på.. Hmm, det er da vist "Kulørte

Og det var dig der i et andet indlæg anklagede andre for at hænge fast i en
svunden fortid?

Fra : Hauge

Dato : 23-04-10 09:04

Alex Linaa skrev:
> Og det var dig der i et andet indlæg anklagede andre for at hænge fast i en
> svunden fortid?

Nåja, meget af det er da trods alt 20-30 år nyere end det meste af det
de fleste omtaler som det hotteste musik her i gruppen..

Nu er det så ikke altid sådan, at man altid gider høre Rammstein eller
lign. numodens, det afhænger meget af humøret.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 11:44

> Nåja, meget af det er da trods alt 20-30 år nyere end det meste af det de
> fleste omtaler som det hotteste musik her i gruppen..

Det har jeg svært ved at følge dig i. Jeg synes egentlig udbuddet er ret
varieret, når man trækker den uforholdsmæssigt for store andel af
schlagertråde fra.

> Nu er det så ikke altid sådan, at man altid gider høre Rammstein eller
> lign. numodens, det afhænger meget af humøret.

Det er jeg så til gengæld enig med dig i. Der skal være plads til både Ill
Nino, Pink Floyd og Maceo Parker, for nu bare at tage 3 af mine egne
favoritter der spænder over 50 år eller mere.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 09:00

> [...]
> Shop Boys, Confettis og mange andre stykker gramofonmusik.
> Men vil da lige smide "kulørte lygter" på.. Hmm, det er da vist "Kulørte

Uh .... Deres Masterpieces er da ellers suveræn

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 08:59

meddelelse news:4bd0a911$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> For syvtal da. ¨Der er gang i den i aften, Hauge. Er der slager-fest i
> huset? - Spiller i "Her i vores hus er glæde, her i vores hus er fest".

Nej da, jeg er ved at tørre LP'er af.... Og det er røvkedeligt...

Men det gør det lidt sjovere, når man hører lidt gammeldaws pidtråd til.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-10 17:58

> Men det gør det lidt sjovere, når man hører lidt gammeldaws pidtråd til.

Her: http://www.youtube.com/watch?v=QTRvJS6zk2I&feature=related'

Men husk nu at musik helst skal være sur. Det må ikke være sjovt. Det er
upassende.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 14:23

meddelelse news:4bd1d1a7$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Her: http://www.youtube.com/watch?v=QTRvJS6zk2I&feature=related'
>
> Men husk nu at musik helst skal være sur. Det må ikke være sjovt. Det er

Hvorfor ikke, jeg finder da Linie 3 og Ørkenens sønner ganske underholdende
..

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 14:29

> Hvorfor ikke, jeg finder da Linie 3 og Ørkenens sønner ganske
> underholdende ..

Ørkenens Sønner er....Linie 3 brændte ud for 15 år siden.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 14:35

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ørkenens Sønner er....Linie 3 brændte ud for 15 år siden.

Hvad så, Skal jeg så også smide Rolling Stones & Led Zeppelin.
Deep Purple, The Who o.s.v... Ud ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 14:56

> Hvad så, Skal jeg så også smide Rolling Stones & Led Zeppelin.
> Deep Purple, The Who o.s.v... Ud ?

Se nu eksisterer Rolling Stones jo i bedste velgående og det er ikke mange
år siden de lavede en glimrende plade

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 15:17

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Se nu eksisterer Rolling Stones jo i bedste velgående og det er ikke mange
> år siden de lavede en glimrende plade

Er LINIE 3 / Ørkenens Sønner / De Nattergale da døde.
Det har jeg ikke læst om.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 17:09

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Se nu eksisterer Rolling Stones jo i bedste velgående og det er ikke mange

Det blev Linie 3's plader og shows da ikke dårligere af...

Om Stones nye plade, er god, kan jeg ikke fortælle dig.
Den er ikke nået herud på landet endnu....

Så blev Stones også jordet af Hansi Hinterseer....
For hans plade er nået herud.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 17:38

> Om Stones nye plade, er god, kan jeg ikke fortælle dig.
> Den er ikke nået herud på landet endnu....

Ja så bor du laaaaangt ude. den udkom for 4 år siden

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 17:59

> Ja så bor du laaaaangt ude. den udkom for 4 år siden

Den er godt nok ny. Nøjjer. Udkom den i 1961? - så har den kun været et
halvt århundrede undervejs. gnæk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:37

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja så bor du laaaaangt ude. den udkom for 4 år siden

Ja, men Stones er endnu længere væk, for jeg har boet her i 6 år.

Og den er stadig ikke kommet herud....

I øvrigt har jeg aldrig lagt skjul på, at det er langt ude...
Mere end 3 Km til nærmeste gadelygte...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 18:41

> [...]
>
> Og den er stadig ikke kommet herud....
>
> I øvrigt har jeg aldrig lagt skjul på, at det er langt ude...

Mega hehee. Er det dig Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:46

meddelelse news:4bd47ec0$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Mega hehee. Er det dig Hauge

Hvad har jeg med Hauge at gøre....

Mit navn fejler ikke noget... Det er mit navn.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 18:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja, men Stones er endnu længere væk, for jeg har boet her i 6 år.
>
> Og den er stadig ikke kommet herud....

Nå hvad fanden...så var det ikke bønderne fra din egn der købte den, så den
gik direkte ind på 1. pladsen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 19:01

> Nå hvad fanden...så var det ikke bønderne fra din egn der købte den, så
> den gik direkte ind på 1. pladsen.

Så er landbruget da vist i voldsom fremgang i Danmark

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 25-04-10 19:04

Åge Halldorsson skrev:
> Så er landbruget da vist i voldsom fremgang i Danmark

Ja der er kommet en del gamle geder i denne gruppe.

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:22

> Ja der er kommet en del gamle geder i denne gruppe.
>
> /Hauge

Hæ ææhhh, hvor ser du dem henne )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 19:40

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ ææhhh, hvor ser du dem henne )
>
> M.V.H....Benny..

Det er slet ikke til gætte. Ih altså hvor er det svært. Jeg kan slet ikke
gætte at det er Kru....... øhhh... kan sleeeet ikke gætte hvem det er.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-10 09:06

meddelelse news:4bd48c8d$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er slet ikke til gætte. Ih altså hvor er det svært. Jeg kan slet ikke
> gætte at det er Kru....... øhhh... kan sleeeet ikke gætte hvem det er.

Nix, har ingen geder... Kun får & høns....

Og hvad endnu værre er, jeg bor lige ved siden af en motorvej...
Og tager man skade af det.... Næ eh eh eh...
Men skal du til marked vel jeg mæehhhhh

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-10 16:29

> Og hvad endnu værre er, jeg bor lige ved siden af en motorvej...
> Og tager man skade af det.... Næ eh eh eh...
> Men skal du til marked vel jeg mæehhhhh
>
> M.V.H....Benny..

Far får får får, nej får får ikke får, for får får lam

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-10 16:32

meddelelsen news:4bd5b11d$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Far får får får, nej får får ikke får, for får får lam
>
> Hilsen Åge

Det var bare lige sådan en lille landbrugskommentar fra Vestjylland

og så er der også lige den vestjydske kommentar:

"A er uuu å æ ø i æ å er a"

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-04-10 08:44

meddelelse news:4bd5b1f3$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det var bare lige sådan en lille landbrugskommentar fra Vestjylland
>
> og så er der også lige den vestjydske kommentar:

Ja, o sætter du dæ, bli'r du vå i di røv

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-04-10 08:43

meddelelse news:4bd5b11d$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Far får får får, nej får får ikke får, for får får lam
>
> Hilsen Åge

Hej Åge....

Sådan hedder det ikke... Det hedder....

Får får stadig ikke får, får får lam...

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-10 09:11

> Får får stadig ikke får, får får lam...
>
> M.V.H.....Benny..

NÅ! - Men så hedder det måske heller ikke:

Ka' køer li' likør? Nej, køer ka' ikke li' likør, køer ka' li' køer! ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-04-10 12:08

meddelelse news:4bd69c23$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> NÅ! - Men så hedder det måske heller ikke:
>
> Ka' køer li' likør? Nej, køer ka' ikke li' likør, køer ka' li' køer! ?
>
> Hilsen Åge

Nej, og de må heller ikke kø'r, for de har intet kø'rkort...
Det er faktisk noget kø'l...
Nå skidt, på køl med dem, så vi kan få dem ned i kartonen.
Så drikker vi dem i morgen...

Har nu fået hørt Hansi Hinterseer...

Den er slet ikke så tosset....

Den lød faktisk godt, allerede på disse gamle Dallas 300 speakers.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-10 09:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Sådan hedder det ikke... Det hedder....
>
> Får får stadig ikke får, får får lam...

Arrrhhh..... helt præsis hedder det:

Far, får får får? Nej, får får ikke får, får får lam. Men kun få får, får så
få får, som fars få får får, når fars få får får lam

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-04-10 12:10

meddelelse news:4bd69dd6$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Far, får får får? Nej, får får ikke får, får får lam. Men kun få får, får
> så få får, som fars få får får, når fars få får får lam

Nej Nej Nej, for Niarn fik tvillinger igår....
Og gæt hvem der var fødselshjælper )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 19:24

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Ja der er kommet en del gamle geder i denne gruppe.
>
> /Hauge

Fy! - Tal pænt om Krutte

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 20:35

> Ja der er kommet en del gamle geder i denne gruppe.
>
> /Hauge

Nåeh er det er der lugten kommer fra

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 20:43

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Nåeh er det er der lugten kommer fra

Ja, i lukker for meget gylle ud

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:21

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Nå hvad fanden...så var det ikke bønderne fra din egn der købte den, så

Nej, der tror jeg, vi er helt uskyldige

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 17:57

¨
> Om Stones nye plade, er god, kan jeg ikke fortælle dig.
> Den er ikke nået herud på landet endnu....

Kan den ikke været gået tabt gennem posten i løbet af de sidste årtier

> Så blev Stones også jordet af Hansi Hinterseer....
> For hans plade er nået herud.

Jo, men Hansis plade har heller ikke været et halvt århundrede undervejs .
hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:40

meddelelse news:4bd47458$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Kan den ikke været gået tabt gennem posten i løbet af de sidste årtier

> Jo, men Hansis plade har heller ikke været et halvt århundrede undervejs .

Nej det er kun dem jeg har bestilt, der somme tider går tabt Ikke dem,
jeg ikke har hørt om... Men resultatet bliver vel det samme... Jeg får ikke
hørt dem, og kender ikke til, at de findes. Og jeg er kommet over den alder,
hvor jeg græder, hvis der skulle smutte en.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 18:45

> Og jeg er kommet over den alder, hvor jeg græder, hvis der skulle smutte
> en.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, der er vi jo så forskellige. I langt tid har jeg jublet,
jo flere plader jeg er gået glip af. Lige indtil Hansi kom
og satte en stopper for det.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:01

meddelelse news:4bd47f87$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Ja, der er vi jo så forskellige. I langt tid har jeg jublet,
> jo flere plader jeg er gået glip af. Lige indtil Hansi kom

Tja, jeg tror enhver der kender mig, ville grine sin røv i laser,
hvis jeg prøvede at komme med en sådan forklaring )....
Jeg tror også samlingens størrelse, ville fortælle alle, at jeg
i givet fald ville omgås sandheden lidt lemfældigt

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 14:56

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvad så, Skal jeg så også smide Rolling Stones & Led Zeppelin.
> Deep Purple, The Who o.s.v... Ud ?

Åh, så du skriver om Linie 3's gamle ting

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 17:12

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Åh, så du skriver om Linie 3's gamle ting

Tja, mig bekendt har LZ, DP, TW, eller Linie 3 vist ikke udsendt noget for
nyligt.
Men som sagt, end ikke Stones nye album, er nået herud....
Men det er Hansi Hinterseer

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 15:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hvad så, Skal jeg så også smide Rolling Stones & Led Zeppelin.
> Deep Purple, The Who o.s.v... Ud ?
>
> M.V.H....Benny..

Hehehee. Den var god.
Vi venter lige på Krutte-mands svar. Den er svær.
Jeg gætter på at han svarer noget i retning af at Rolling Oldefar er på
stærk fremgang. De er ved at kravle op af ligkisten. De boomer garanteret
over hele Svendborg Grill.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 15:12

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ørkenens Sønner er....Linie 3 brændte ud for 15 år siden.

.....Jaja - og slager i fremgang er på tilbagegang.
KORS!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 15:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke, jeg finder da Linie 3 og Ørkenens sønner ganske
> underholdende ..
>
> M.V.H....Benny..

Jeg synes også, lige som hendes kongelige højdame Den 2. Dronning af
Danmark, at linie 3 og Ørkenens Sønner og De Nattergale er wældige.
Men der er og bliver altså upassende at kunne lige noget der er sjovt.
Det SKAL være surt og tvært.
Det skal Krutte forøvrigt nok belære os mere om.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-04-10 08:19

On 25 Apr., 16:09, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> to og kun hovedet oppe over jorden, for at tage de sidste indåndinger.

Ahhh, skulle vi ikke lige, vi har også prøvet at nævne U2 for dig:

http://groups.google.com/group/dk.kultur.musik/msg/e5b5aa566977a23c

Men som sædvanlig er du fakta resistent i bedste teflon stil.

// Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 18:29

herpost.tele.dk> wrote:

> [...]

http://groups.google.com/group/dk.kultur.musik/msg/e5b5aa566977a23c

Men som sædvanlig er du fakta resistent i bedste teflon stil.

Altså kan jeg da kun sige... At Åge var da i det mindste ærlig...

For indrømmet.... U2 har bestemt da heller ikke scoret store kegler her...
Faktisk blev jeg da selv forbavset over, hvor små de kegler rent faktisk
var....

Men OK... Med alle de kvababbelser der så senere regnede ned over Bono her i
gruppen... Skal i da ikke ligefrem prøve på at bilde mig ind at i selv
elsker dem ))... Er den så ikke vekslet ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 18:50

> For indrømmet.... U2 har bestemt da heller ikke scoret store kegler her...

Der er vi undtagelsesvist enige...det er nok verdens mest kedelige og
overvurderede rockband....efter min mening altså

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:18

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Der er vi undtagelsesvist enige...det er nok verdens mest kedelige og
> overvurderede rockband....efter min mening altså

Som jeg skrev... Jeg blev selv helt forbavset, da jeg så hvor små de kegler
var
Det forklarer vel egentligt alt.

M.V.H....Benny..

Fra : TL

Dato : 26-04-10 11:47

On Sun, 25 Apr 2010 19:49:45 +0200, in dk.kultur.musik "Allan
Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote:

>"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

>Der er vi undtagelsesvist enige...det er nok verdens mest kedelige og
>overvurderede rockband....efter min mening altså

U2 var rigtigt gode til engang ind i 90erne, så blev de kedelige og
forudsigelige.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-10 16:27

> U2 var rigtigt gode til engang ind i 90erne, så blev de kedelige og
> forudsigelige.

Jeg aner ikke hvem de er ?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-04-10 18:33

Kim Jørgensen skrev:

>vi har også prøvet at nævne U2 for dig:

så foretrækker jeg sgu slager! frem for det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 18:40

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> så foretrækker jeg sgu slager! frem for det.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Ja, det lyder som u-organiseret larm, altså det der U2, hvad det så end er
for noget

Hilsen Åge

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-04-10 12:01

On 25 Apr., 19:40, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> Ja, det lyder som u-organiseret larm, altså det der U2, hvad det så end er
> for noget

Dejligt du på smukkeste viser din faktaresistens.

Skal vi lige slå et slag for de bedst solgte albums i historien, andre
end mig der ser en overvægt af pop & rock ?

// Kim

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 19:03

Dejligt du på smukkeste viser din faktaresistens.

Skal vi lige slå et slag for de bedst solgte albums i historien, andre
end mig der ser en overvægt af pop & rock ?

// Kim

Ser ikke andet end pop og rock på den liste
Og ja han er totalt uden for rækkevidde, når det drejer sig om fakta.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 19:04

Kim Jørgensen <kimjodder@gmail.com> wrote:

> Dejligt du på smukkeste viser din faktaresistens.
>
> Skal vi lige slå et slag for de bedst solgte albums i historien, andre
> end mig der ser en overvægt af pop & rock ?

for hele hule helvede .. kan vi ikke bare lade være med at svare på Åges
Ã¥benlyse provokationer ....

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-04-10 12:02

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums_worldwide

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 08:31

> [...]
> helt.
> Men da der er så mange indlæg om emnet, så lad dem evt. lege deres helt

Undskyld jeg spørger....

Men hvad skulle det hjælpe... ????

Der er jo ingen der har tvunget nogen ind i Åge's Schlagertråd.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-10 15:55

> [...]
> helt.
> Men da der er så mange indlæg om emnet, så lad dem evt. lege deres helt

Hej Alex Linå

Hvorfor kalder du dig pludselig Sørensen ? - og hvorfor har i identiske
tekniske data ?

Hilsen Åge