Stafetten: Børnesangere
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 22-04-10 08:30

Dagens ord er Børnesangere.

Jeg lægger ud med :
Nikka Costa - Out Here On My Own
http://www.youtube.com/watch?v=VPGVTEk85io

Jeg glæder mig til at se, hvad I finder på

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-04-10 08:56
Fra : Jensen

Dato : 22-04-10 16:43

On Thu, 22 Apr 2010 09:56:08 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote:

>Efter min mening overgås ingen af Heintje:

Kunne ikke være mere enig, Heintje overgår absolut ingen...

--
Thomas

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 16:47

Jensen skrev:
> Kunne ikke være mere enig, Heintje overgår absolut ingen...

Hov hov, nu skal du ikke læse hvad folk skriver, men hvad de mener

Mvh Hauge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-04-10 17:54

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hov hov, nu skal du ikke læse hvad folk skriver, men hvad de mener
>
> Mvh Hauge

Ja, fik vist udtrykt mig lidt kringlet

Hvad jeg mener er, at INGEN andre børnesangere overgår Heintje .
Han var i en klasse for sig.

Er det klart nu?

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 18:40

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det klart nu?
>
> mvh Eva

Næeh

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 19:18

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Næeh

Hvad så hvis hun saver det ud i krydsfiner ?
http://vot.teknologisk.dk/_root/media/7232_Krydsfiner2.jpg

Hi hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-04-10 19:48

meddelelsen news:4bd092eb$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad så hvis hun saver det ud i krydsfiner ?
> http://vot.teknologisk.dk/_root/media/7232_Krydsfiner2.jpg
>
> Hi hilsen Åge

Måske er det dampen fra friture-gryden, der gør Allan lettere fatsvag??

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 20:25

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Måske er det dampen fra friture-gryden, der gør Allan lettere fatsvag??

Hehe. Sagde du "lettere"? - I så fald er det "lettere" i ualmindelig svær
grad.
Ham Krutte fra O

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 20:29

meddelelsen news:4bd0a2a9$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ham Krutte fra O

Omvendtslev

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-04-10 20:32

meddelelsen news:4bd0a383$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4bd0a2a9$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Omvendtslev

Hvad er han blevet omvendt til ?

Jeg tror næppe han har skiftet Rolling Stones ud med Richard Ragnvald *GG*
De er vel ellers i samme aldersklasse

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 21:32

> Hvad er han blevet omvendt til ?
>
> Jeg tror næppe han har skiftet Rolling Stones ud med Richard Ragnvald *GG*
> De er vel ellers i samme aldersklasse

Ikke helt. Min gamle ven Richard er da lidt yngre

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-10 17:47

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er han blevet omvendt til ?

Jeg mener han er omvendt af hvad der er rigtigt. F.eks. er NY musik for
Krutte jo Rolling Oldefar fra 1960.
Det kalder vi andre jo for "gammel musik".

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 21:31

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er det dampen fra friture-gryden, der gør Allan lettere fatsvag??
>

> mvh Eva

Næeh kan ikke komme i nærheden af den. Åge står og vogter og grillmutter som
en anden hankat i løbetid

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 09:14

> [...]
>

> Ja, fik vist udtrykt mig lidt kringlet
>
> Hvad jeg mener er, at INGEN andre børnesangere overgår Heintje .

Pudsigt nok, stod det også bøjet i neon første gang....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-10 09:35

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nikka Costa - Out Here On My Own
> http://www.youtube.com/watch?v=VPGVTEk85io
>
> Jeg glæder mig til at se, hvad I finder på

Så må Hornum koret vel næsten være selvskrevne
Her er de med den udødelige Bølle Bob

http://www.youtube.com/watch?v=4PKfyB0jNYY

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 09:51

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Dagens ord er Børnesangere.

Jimmy Osmond:
http://www.youtube.com/watch?v=YriPIujLtsA

Michael Jackson:
http://www.youtube.com/watch?v=U36DO_nrJeA

Lena Zavaroni:
http://www.youtube.com/watch?v=SSnNbZnCIY4

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-04-10 12:40

On 22-04-2010 09:29, Pernille Højgaard wrote:
> Dagens ord er Børnesangere.

Ligesom Dairo Campeotto, så var Robertino, Sejr Volmer Sørensens
'opfindelse', i årene omkring 1960.

http://www.youtube.com/watch?v=c2Ddoz-Ew_g

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-04-10 09:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom Dairo Campeotto, så var Robertino, Sejr Volmer Sørensens
> [...]

Ja det var heldigt for Robertino, at Grethe Sønch hev Volmer med ud af
hotellets bar.... For hun ville se lidt af Rom, når de nu var der... Volmer
ville helst sidde i baren, og nyde deres Air Condition.... Han havde det
lidt svært med varme og stærk sol. Pludseligt var han ikke til at rive med
hjem igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-04-10 10:13

On 23-04-2010 10:10, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> lidt svært med varme og stærk sol. Pludseligt var han ikke til at rive med

Godt husket, men det overrasker mig ikke, at du kan.
Volmer Sørensen rejste rundt i disse år, med shows, som besøgte mange
Købstæder.
Jeg så et af disse, i idræthallen i Næstved. Dengang anede man ikke, at
både Robertino og Campeotto ville blive berømte.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 15:56

> [...]
> Jeg så et af disse, i idræthallen i Næstved. Dengang anede man ikke, at
> både Robertino og Campeotto ville blive berømte.

OK, Jeg må nok tilstå, at det var nu ikke fordi min hukommelse og
gammelmandsviden var så velforberedt ... Men jeg havde lige set et
program med Grethe Sønck, hvor hun fortæller om det.... Altså sådan et, som
man engang optog, fordi man ikke lige havde tid til at kigge.... Og
pludseligt sad man og så det... For det skete jo længe før, de store nyheder
nåede her over til provinsen ...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-04-10 16:30

On 25-04-2010 16:56, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> man engang optog, fordi man ikke lige havde tid til at kigge.... Og
> pludseligt sad man og så det... For det skete jo længe før, de store nyheder

Nå sådan hænger det sammen. Du har gemt godbidder, som du kan se senere.
Det er ofte tilfældigheder, der kalder glimt fra fortiden frem, som
f.eks. Robertino.
Jeg må Google ham for at se, hvad der egentlig er blevet af ham.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-10 19:05

> [...]
> Robertino.
> Jeg må Google ham for at se, hvad der egentlig er blevet af ham.

Jamen sådan er det.... ,,

Det var også fordi jeg skulle se, hvornår der kom Ledreborg koncert,
jeg så det er i forgårs ... Men da det jo så var igår, kunne jeg få lov
at se Neighbours.... Og dem er jeg egentligt også helt glad ved...
Så det var i grunden, slet ikke så galt

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-04-10 13:19

On 22-04-2010 09:29, Pernille Højgaard wrote:
> Dagens ord er Børnesangere.

Connie Talbot- "Rockin' Around the Christmas Tree":

http://www.youtube.com/watch?v=iZSRDgzZ1Sc&feature=related

Og en svensker:

Inger Axø: "Den lille skomager":
http://www.youtube.com/watch?v=xoIt8MsQ5D0

Der er mange tyske, men dem vil jeg overlade til (grill)eksperten, Hr.
Åge.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 13:32

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Dagens ord er Børnesangere.

Her står jeg så af.
Jeg synes slet og ret det er ækelt at se disse stakkels unger, pacet frem af
forældrenes ambitioner. Giv dog børnene lov til at være børn, i stedet for
at hælde dem op på en scene bare fordi de kan synge rent. Giv dem valget når
de bliver gamle nok til at overskue konsekvenserne af det, ikke før.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-04-10 13:37

On 22-04-2010 14:32, Alex Linaa wrote:

> [...]
> at hælde dem op på en scene bare fordi de kan synge rent. Giv dem valget når
> de bliver gamle nok til at overskue konsekvenserne af det, ikke før.

Jeg tror ikke, at der er mange der er uenige.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 15:10

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes slet og ret det er ækelt at se disse stakkels unger, pacet frem
> af forældrenes ambitioner.

Ja, det er uhyggeligt, det vi ser i Børne-MGP, X-Factor og al det der.

> Giv dog børnene lov til at være børn, i stedet for at hælde dem op på en
> scene bare fordi de kan synge rent.

Så er det meget bedre at pace dem frem i Børne-MGP, hvor de IKKE klan synge
rent.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-04-10 18:41

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at hælde dem op på en scene bare fordi de kan synge rent. Giv dem
> valget når de bliver gamle nok til at overskue konsekvenserne af det, ikke

Er helt enig og mange af dem har ikke en tone i livet.

Fra : Hauge

Dato : 22-04-10 14:45

Pernille Højgaard skrev:
> Dagens ord er Børnesangere.

Ja der er sikkert også mange flere med den brede musiksmag, der er til
børnesangere.. Dog med undtagelse af moralens vogtere.

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 17:40

> Ja der er sikkert også mange flere med den brede musiksmag, der er til
> børnesangere..

Jeg synes at alle de forslag der er kommet indtil nu har været børnesangere
fra fortiden. Forslagegene har dog værer ganske udmærkede, det er ikke
derfor. Men skal vi ikke lige smutte
frem til nogle at nutidens børnesangere. Der er nemlig mange gode,
fortrinsvis i Tyskland selvfølgelig. Der synger man jo. Her er nogle klip
fra nutiden:

Fra Tyskland:
Der er jo f.eks. TONI:
http://www.youtube.com/watch?v=XJbCnbspbEE&feature=related
.......men også LIZA HOLZMAN:
http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&feature=related
og VANESSA GLÜCK http://www.youtube.com/watch?v=4ozab3oJH0g&feature=related

Fra Holland:
Der kan man dårligt komme udenom AUKJE som er et kæmpe-navn i Holland. Og
jeg skulle skrive at hun døleme kan synge højt:
http://www.youtube.com/watch?v=RKb9MJ-rNDo&feature=related
og TOM KLEIBROEK er også svær at komme uedenom, når man taler om musik fra
"lige nu": http://www.youtube.com/watch?v=mH_2DsrVcxw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-10 17:48

meddelelsen news:4bd07bff$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der kan man dårligt komme udenom AUKJE som er et kæmpe-navn i Holland. Og
> jeg skulle skrive at hun døleme kan synge højt:
> http://www.youtube.com/watch?v=RKb9MJ-rNDo&feature=related

Her er et bedre klip med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=qPZDlwfMjVc&feature=related

Fra : TL

Dato : 23-04-10 06:33

On Thu, 22 Apr 2010 09:29:38 +0200, in dk.kultur.musik "Pernille
Højgaard" <ph@praxis.invalid> wrote:

>Dagens ord er Børnesangere.

Brenda Lee
<http://www.youtube.com/watch?v=1stieusjP-g>

--
TomL, TW

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 23-04-10 08:24

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Brenda Lee
> <http://www.youtube.com/watch?v=1stieusjP-g>
>
> --
> TomL, TW

Brenda Lee giver dig stafetten.

VH Pernille

Fra : TL

Dato : 23-04-10 09:54

On Fri, 23 Apr 2010 09:23:43 +0200, in dk.kultur.musik "Pernille
Højgaard" <ph@praxis.invalid> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Brenda Lee giver dig stafetten.
>
>VH Pernille

Hov, for pokker, det havde jeg jo ikke lige overvejet, at der var en
risiko for at få stafetten. Jeg smider et nyt emne i gruppen om lidt.
Hvad er reglerne for hvor lang tid en stafet kører før næste stafettør
udnævnes?

--
TomL, TW

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-04-10 09:04

Pernille Højgaard skrev:

> Dagens ord er Børnesangere.

Her er et par rigtige tåkrummere, Jan & Kjeld
med Banjo Boy fra 1959:
http://www.youtube.com/watch?v=wIo4-3Efdzg

Jeg boede syd for grænsen, da de to brødre hittede i
Tyskland, og jeg skammede mig på Danmarks vegne

Hvordan var det med de polske tvillinger, brødrene
Kaczynski? De var vist barnestjerner engang. Jeg
kan godt finde dem på Youtube, men bare ikke hvor
de synger. Det her varer kun 12 sekunder:
http://www.youtube.com/watch?v=MCL30Z9y9XA

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-04-10 09:19

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> Kaczynski? De var vist barnestjerner engang. Jeg
> kan godt finde dem på Youtube, men bare ikke hvor
> de synger. Det her varer kun 12 sekunder:

Det lader til at være fra en film, men her synger de:
http://www.youtube.com/watch?v=fn3xFOfftUo&NR=1

--
Herluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-10 17:50

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg boede syd for grænsen, da de to brødre hittede i
> Tyskland, og jeg skammede mig på Danmarks vegne

Jeg skammede mig også på Danmarks vegne, over at nogen danskere kunne skamme
sig på Danmarks vegne over at nogle kunne synge rent.

Hilsen Åge