Åbne luge på vaskemaskine
Fra : Mort1s1

Dato : 23-04-10 15:39

Lugen på min Bauknecht vaskemaskine kan ikke åbnes - Kontrollampen for
lugeåbning lyser, uanset hvad jeg forsøger - Hvad kan man gøre for at åbne
lugen (Ikke noget med grove metoder endnu)

Mort1s1

Fra : Max

Dato : 23-04-10 15:40

Hej Mort1s1

> Lugen på min Bauknecht vaskemaskine kan ikke åbnes - Kontrollampen for
> lugeåbning lyser, uanset hvad jeg forsøger - Hvad kan man gøre for at
> åbne lugen (Ikke noget med grove metoder endnu)

Har du kikket i brugsvejledningen ? Der plejer at være en mekanisk
metode man kan bruge når alt andet svigter.

Max

Fra : Mort1s1

Dato : 23-04-10 15:52

> [...]
>

> Har du kikket i brugsvejledningen ? Der plejer at være en mekanisk
> metode man kan bruge når alt andet svigter.

Det står der desværre ikke noget om i vejledningen

Mort1s1

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-04-10 16:04

Mort1s1 skrev:

> Det står der desværre ikke noget om i vejledningen

Du har også kigget efter begrebet "børnesikring" :?)
(det virkede på min Miele)

finn

Fra : Mort1s1

Dato : 23-04-10 16:14

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen

> Du har også kigget efter begrebet "børnesikring" :?)
> (det virkede på min Miele)
>
> finn

Ja - børnesikring er "kun" en manuel mekanisk forhindring i at lukke lugen,
så det kan det ikke være.

Mort1s1

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-04-10 17:34

Mort1s1 skrev:

> Ja - børnesikring er "kun" en manuel mekanisk forhindring i at lukke
> lugen, så det kan det ikke være.
>
> Mort1s1

næ, vor børnesikring var en forhindring i at ungerne kunne åbne den.
Der var en fingerring man kunne trække i bagved sæbeskuffen, for at
åbne lågen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-04-10 16:51

"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> lugeåbning lyser, uanset hvad jeg forsøger - Hvad kan man gøre for at åbne
> lugen (Ikke noget med grove metoder endnu)

Prøv lige at læse dette link igennem. Lidt nede på siden er der efter min
mening hjælp at hente.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/39/aft/117633/afv/topic

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mort1s1

Dato : 24-04-10 13:25

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Prøv lige at læse dette link igennem. Lidt nede på siden er der efter min
> mening hjælp at hente.
>
> http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/39/aft/117633/afv/topic
>

> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats Tak for det gode tip - Jeg kunne ikke
> løse problemet helt som beskrevet, men det gav mig en ide, som jeg kunne
> arbejde videre med - så nu er tøjet hængt til tørre, og jeg må se at få
> fat til en tekniker, så jeg kan få lavet en mere permanent afhjælpning af

Mort1s1

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-10 13:50

Tak for det gode tip - Jeg kunne ikke

Velbekomme det var da så lidt.

Det var da i det mindste fint at du kunne få tøjet ud af maskinen. Det
bliver jo lynhurtigt jordslået hvis det ikke bliver taget ud.

Fra : Mort1s1

Dato : 30-04-10 10:09

"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> skrev i meddelelsen

> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Mort1s1

Så er min Bauknecht klar igen:.........
Håndtag til låge (Plasticdime og lidt småfittings) Kr. 644,-
Servicebesøg Kr. 380,-
Kørsel Kr. 80,-
Plus moms forstås - i alt Kr. 1.380,-
Hvis maskinen havde været mere end de 2½ år gammel, så havde det nok været
en rigtig dårlig forretning - det håber jeg så ikke at det alligevel viser
sig at blive.

Mort1s1

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-04-10 19:57

Mort1s1 sendte dette med sin computer:
> [...]
> lugeåbning lyser, uanset hvad jeg forsøger - Hvad kan man gøre for at åbne
> lugen (Ikke noget med grove metoder endnu)

Åben lugen til trævlsien. Derinde plejer der at sidde en ring man kan
trække i så lugen åbner. Den skal evt skrues løs først.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark