Overvågning udstyr
Fra : Elmer Fjort

Dato : 23-04-10 11:02

Vi har snakket om at få sat noget overvågningudstyr op, i tilfælde af
indbrud.
Der er jo rigtigt mange muligheder, men hvilke erfaringer har andre gjort??

Det som vi tænkte på var en simpel løsning med blot 2 kameraer, da hele
huset kan overvåges
af disse. 1 stk. ved hoveddøren, og et i gårdhaven.
Men hvad skal vi tilslutte dem til??
Findes der systemer der starter optagelserne ved bevægelse?? Der er jo ikke
ligefrem nogen grund til at
bruge HD plads på ingen ting ved f.eks 3 ugers ferie.

Elmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-10 05:22

On 23 Apr., 12:01, "Elmer Fjort" <whokn...@whocares.dk> wrote:
> Vi har snakket om at f sat noget overv gningudstyr op, i tilf lde af
> indbrud.
> Der er jo rigtigt mange muligheder, men hvilke erfaringer har andre gjort??
>
> Det som vi t nkte p var en simpel l sning med blot 2 kameraer, da hele
> huset kan overv ges
> af disse. 1 stk. ved hovedd ren, og et i g rdhaven.
> Men hvad skal vi tilslutte dem til??
> Findes der systemer der starter optagelserne ved bev gelse?? Der er jo ikke
> ligefrem nogen grund til at
> bruge HD plads p ingen ting ved f.eks 3 ugers ferie.

Det gør der, en af de IMO bedste løsninger til det er en Synology NAS:

http://www.synology.com/enu/products/features/surveillancestation4.php
--
Christian

Fra : Elmer Fjort

Dato : 23-04-10 14:00

> [...]
> bruge HD plads p ingen ting ved f.eks 3 ugers ferie.

Det gør der, en af de IMO bedste løsninger til det er en Synology NAS:

Muligvis er det godt udstyr, men er lige skudt over målet for et lille hus.

Elmer

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 23-04-10 15:10

Elmer Fjort skrev:
> [...]
> ligefrem nogen grund til at
> bruge HD plads på ingen ting ved f.eks 3 ugers ferie.

Hvis man er fingernem og har lidt teknisk indsigt, så er det muligt at
lave noget selv.
Vi købte en fuglekasse med indbygget kammera. Da kammeraet skulle
justeres lidt fandt vi ud af, at det faktisk laver nogle rigtig gode
billeder. Det kan justeres ind så billederne bliver fint skarpe på
mindst 5 - 8 meters afstand. Og så kan det filme selv i mørke.
Fuglekassen kan købes hos Harald Nyborg og ser sådan ud:
http://www.naturelife.dk/images/large/camera.jpg
Hilsen Matthias

Fra : Max

Dato : 23-04-10 15:30

Hej Elmer

> Vi har snakket om at få sat noget overvågningudstyr op, i tilfælde af
> indbrud.

Hvad skal du bruge det til ?

Det er bedre at bruge energien på at dokumentere hvilke værdier
man har, og ligeledes sørge for backup af billeder og den slags
på komputere og løse diske. Dette er også til gavn i tilfælde af
brand. Hvad gavn har man af en video af nogle med hættetrøjer ?

Max

Fra : Henning

Dato : 23-04-10 17:05

On Fri, 23 Apr 2010 12:01:53 +0200, "Elmer Fjort"
<whoknows@whocares.dk> wrote:

>Vi har snakket om at få sat noget overvågningudstyr op, i tilfælde af
>indbrud.
>Der er jo rigtigt mange muligheder, men hvilke erfaringer har andre gjort??

Det jeg har læst om er, at politiet er lidt ligeglade med disse
billeder, enten fordi de er for dårlig kvalitet eller bare ikke er
interessante. Du må heller ikke selv offentliggøre det - så i mine
øjne er det spild af tid og penge.

Fra : S.B.

Dato : 23-04-10 20:45

> [...]
> billeder, enten fordi de er for dårlig kvalitet eller bare ikke er
> interessante. Du må heller ikke selv offentliggøre det - så i mine

Kunne da være sjovt om man selv kunne se hvem det var der brød ind, vel ikke
alle der har hættetrøje over hovedet, de forventer vel ikke et kamera

Søren

Fra : Hauge

Dato : 23-04-10 23:03

Henning skrev:
> Du må heller ikke selv offentliggøre det - så i mine
> øjne er det spild af tid og penge.

Man må vel offentliggøre alle billeder taget inde i sit eget hus?!
At der så er folk med der er ankommet af ulovlig vej, er vel sagen
uvedkommende..

Mvh Hauge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-10 01:36

On 23 Apr., 15:00, "Elmer Fjort" <whokn...@whocares.dk> wrote:

> Det gør der, en af de IMO bedste løsninger til det er en Synology NAS:
>
> http://www.synology.com/enu/products/features/surveillancestation4.php
>
> Muligvis er det godt udstyr, men er lige skudt over målet for et lille hus.

Den kan jo også sørge for backup af dine data og billeder, streame
musik og video til medieafspillere etc.

--
Christian