Kinesiske BAIC præsenterer sine nye Saab'e~
Fra : Henrik B.

Dato : 22-04-10 22:14

I morgen åbner Beijing Auto Show. Hér vil det være muligt at se BAIC's bud
på to biler, baseret på de gamle Saab-værktøjer.
Jeg synes sgu egentlig at de er meget vellykkede:
http://www.saabklub.dk/Forums/viewtopic.php?f=3&t=57

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 22-04-10 23:42

> [...]
>på to biler, baseret på de gamle Saab-værktøjer.
> Jeg synes sgu egentlig at de er meget vellykkede:

Æv! Jeg synes ikke den er elegant som en Saab. Femte billede fra oven, hvor
man ser bilen fra siden, den ser sgu mærkeligt træsko-agtig ud. Væk er
elegancen. Øv. Fronten har heller ikke Saabs appeal, synes jeg.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 22-04-10 23:48

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Æv! Jeg synes ikke den er elegant som en Saab. Femte billede fra oven,
> hvor man ser bilen fra siden, den ser sgu mærkeligt træsko-agtig ud. Væk
> er elegancen. Øv. Fronten har heller ikke Saabs appeal, synes jeg.

Går ud fra at du taler om C60-modellen?

Fra : KASO

Dato : 24-04-10 10:25

> [...]
> hvor man ser bilen fra siden, den ser sgu mærkeligt træsko-agtig ud. Væk
> er elegancen. Øv. Fronten har heller ikke Saabs appeal, synes jeg.

Æhh "Saab" og "elegant" i samme sætning??????

Vi taler om 2 stærkt forældede bilmodeller, der i Saabs eget regi var blevet
faceliftet ihjel med Dame Edna briller m.m. - nu får de så endnu en tur på
kinesisk....

Uanset prisen ville jeg ikke turde købe dem - nok er de baseret på gamle
Saab'er, men der kan være sparet lidt for meget sikkerhed væk til at de ikke
kan sammenlignes med ophavet.

Fra : Klaus G.

Dato : 23-04-10 08:21

> [...]
> på to biler, baseret på de gamle Saab-værktøjer.
> Jeg synes sgu egentlig at de er meget vellykkede:
Var det ikke utrolig hurtigt de kunne banke to bilmodeller sammen?

Anyways, jeg synes de er flotte. Det mest spændende er så om de er noget
værd jo :) Rust? Mekanikken? Køreegenskaber? Sikkerhed?

--
Klaus G.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-04-10 01:49

On 23 Apr., 09:20, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:

> Var det ikke utrolig hurtigt de kunne banke to bilmodeller sammen?

Jep.

> Anyways, jeg synes de er flotte. Det mest spændende er så om de er noget
> værd jo :) Rust? Mekanikken? Køreegenskaber? Sikkerhed?

Teknologisk er de jo også baseret på de gamle Saab'er, så motorer og
sikkerhed bør være på europæsik topniveau.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 23-04-10 11:50

> Teknologisk er de jo også baseret på de gamle Saab'er, så motorer og
> sikkerhed bør være på europæsik topniveau.
Jeg er glad for at du skrev "bør" :) For der kan spares utrolig meget på
alting, selv om det er samme tegninger der følges jo.

--
Klaus G.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-04-10 05:33

On 23 Apr., 12:50, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:

> Jeg er glad for at du skrev "bør" :) For der kan spares utrolig meget på
> alting, selv om det er samme tegninger der følges jo.
>
> --
> Klaus G.

Nu er det ikke kun tegningerne de har købt, men derimod pressemaskiner
m.v.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 23-04-10 12:40

> Nu er det ikke kun tegningerne de har købt, men derimod pressemaskiner
> m.v.
Jojo, men det er ikke såå længe siden at det var fremme, at noget stål fra
f.eks. Kina IKKE måtte sammenlignes med det vi kender fra Europa. Det var
simpelthen ikke stærkt nok. Jeg mindes endda de har bygget en masse
bygninger i Kina som nu enten skvatter sammen, eller er blevet beordret
lukket pga. meget ringe meterialer.

ALT kan spares jo, desvæære :/

Selv en moderne bil som får 5stjerner i crashtest, har den én gang fået en
stor skade foran, for så at blive rettet op igen. Ja der kan være mildest
talt kæmpe forskel på kvaliteten af arbejdet. Nogle gør det ordentligt så
bilen kan klare endnu et crash, andre krøller totalt sammen fordi det er
noget sjusk der er lavet. Hvis man googler/youtuber længe nok, kan man finde
video som viser det jeg snakker om mht. crashtest af oprettet bil. Sørgeligt
men sandt.

Det er skam ikke fordi jeg pr. automatik vil nedgøre biler fra Kina, men
indtil videre har de ikke fremvist noget godt, specielt i crashtests har det
været helt håbløst. Nogle biler kommer ikke engang med ABS og det var endda
at finde på biler i 80'erne her i Europa o_O. Det er derfor jeg har en sunds
skepsis :)

--
Klaus G.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-04-10 14:42

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> simpelthen ikke stærkt nok. Jeg mindes endda de har bygget en masse
> bygninger i Kina som nu enten skvatter sammen, eller er blevet beordret

Vi er såklart enige....

Fra : Per

Dato : 25-04-10 08:26

Klaus G. wrote:
> [...]
> med ABS og det var endda at finde på biler i 80'erne her i Europa
> o_O. Det er derfor jeg har en sunds skepsis :)

Nu ved jeg fra Motorcykler at Kina fremstillede maskiner er det værste l...
!

De falder fra hinanden, stel brækker midt over, der skal skiftes olie
konstant , de ruster, de er ikke lakerede ordentligt osv. osv.

Jo - jeg har selv haft en kineser motorcykel og var bestemt ikke imponeret.

Jeg håber ikke at vi ser samme tendens i forhold til deres biler - og nu
tidligere "SAAB"

Kineserne skal helt sikkert oppe sig, hvis de skal gøre sig gældende på
bilmarkedet herhjemme og cementere deres status.

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-10 18:41

Henrik B. wrote:
> [...]
> BAIC's bud på to biler, baseret på de gamle Saab-værktøjer.
> Jeg synes sgu egentlig at de er meget vellykkede:

Ja lige bortset fra samlekvaliteten. Især som udstillingsmodel burd det vare
gjort bedre.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-04-10 23:35

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i meddelelsen

> Ja lige bortset fra samlekvaliteten. Især som udstillingsmodel burd det
> vare gjort bedre.

Jep. Der går også halvandet til to år, inden man starter produktion af den
egentlige model...

Fra : Armand

Dato : 28-04-10 23:33

Sørensen skrev:

> Ja lige bortset fra samlekvaliteten. Især som udstillingsmodel burd det vare
> gjort bedre.

Det kan jo være en svært overskuelig detalje for lægfolk (der behøver jo
ikke at være én eneste ansat med flair når det i grunden er en hel
fabrik man køber; adskiller og genopstiller).
Jeg har et klasseeksempel fra INTERMOT-messen i Køln (á den ene af to
europæiske verdens-messer for motorcykler) i 2006:
<http://www.gratisupload.dk/download/43148/>

Dels er det ikke særligt lødigt med en navngivning á 'Yamasaki' (50/50
Yamaha og Kawasaki) forøvrigt skrevet i Yamaha-vanlig font, men prøv at
se hvorledes at geden er van-samlet af de medrejsende kinesere, der
tydeligvis er alt andet end teknikere:
- Glasset i forlygten sidder såvel løst, som helt galt (á facetterne)!
- Forreste blinklys peger op/ned som vinden blæser!
Dertil en håndfuld lurvede kabel og lednings -føringer som jeg desværre
ikke har billeder af

Der er ingen tvivl om at der er mange områder hvor 'kinøjserne' mangler
at komme på niveau :-|

--
Armand.