Center eller left
Fra : povl sørensen

Dato : 22-04-10 16:56

Hej

På denne side:
http://www.alswebdesign.dk/Hjemmesideanalyse/index.htm

er de første linier centreret, og det ønsker jeg venstrestillet,
som de øvrige sider.

Jeg kan ikke se fejlen, og håber på hjælp.

Med venlig hilsen

Povl Sørensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-04-10 17:31

povl sørensen skrev:
> [...]
>
> er de første linier centreret, og det ønsker jeg venstrestillet,
> som de øvrige sider.
>
> Jeg kan ikke se fejlen, og håber på hjælp.

Har du spist søm? Du tilbyder dig med webdesign
og hjemmesideanalyse og så kan du ikke selv finde
en sådan banal fejl?

Ikke at det undrer mig, for jeg skal helt tilbage
til 90'erne for at finde mage til makværk.

Manner - vi lever i det 21. århundrede! HTML 4
og CSS blev opfundet i 1997! Browserne blev
moderne i 2001! Jeg ville skamme mig. Eller helt
lade være.

Hvis du lige trækker vejret og spørger dig
selv hvor nogle elementer er venstrestillede
og andre er midtstillede, finder du sikkert
løsningen.

Hint: Alle elementer er som standard venstre-
justerede. Enhver anden justering er noget du
selv har lavet. Find dine egne fejl i den
møgbunke af HTML-kode du kalder en hjemmeside.
Jeg tvivler på at nogen andre gider.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-04-10 18:13

Det er sikkert også der den Word version han har brugt stammer fra.
Endnu et eksempel på at Word ikke er beregnet til at lave hjemmesider.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-04-10 22:33

Jørgen Farum Jensen frembragte:

> [...]
> justerede. Enhver anden justering er noget du
> selv har lavet. Find dine egne fejl i den
> møgbunke af HTML-kode du kalder en hjemmeside.

En hjemmesideanalytiker, der ikke kan finde ud af sin egen kode.

Så bliver det ikke meget værre - forhåbentlig...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-04-10 22:45

Birger Sørensen skrev:
> Jørgen Farum Jensen frembragte:

> En hjemmesideanalytiker, der ikke kan finde ud af sin egen kode.
>
> Så bliver det ikke meget værre - forhåbentlig...

Jo, hvis han har en referenceliste.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Martin

Dato : 23-04-10 12:42

On 22-04-2010 18:31, Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
>
> Manner - vi lever i det 21. århundrede! HTML 4
> og CSS blev opfundet i 1997! Browserne blev
> moderne i 2001! Jeg ville skamme mig. Eller helt

Kan næsten ikke være mere enig...
og det sjove kommer så når
http://www.alswebdesign.dk/validering.htm

Fra : jopa

Dato : 23-04-10 13:00

Martin skrev:

> Kan næsten ikke være mere enig...
> og det sjove kommer så når
> http://www.alswebdesign.dk/validering.htm

Har fulgt tråden, og tænker på om den stakkels mand nogensinde tør
bevæge sig her ind igen.

Jeg er enig i at det er noget mak.... han har præsteret, men kunne man
forstille sig at man undlod at svare hvis man ikke ville hjælpe ham
eller er jeg blevet for gammel og blød.

Tænker også på andre der kunne ønske hjælp men bliver forskrækket over
reaktionerne på hans ?
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-04-10 14:19

jopa skrev:

> [...]
> jeg blevet for gammel og blød.
>
> Tænker også på andre der kunne ønske hjælp men bliver forskrækket over

Til dels enig...

Men!
Det er person der kalder sit firma ALSWEBDESIGN.
Han sider taler om at overholde standarder og troværdighed.
Ikke engang siden om validering validerer. Og koden er fra længe før
gorm den lille var en gammel dreng - men "opdateret" februar 2010 - og
følger bestemt ikke de retningslinier han selv beskriver. Ikke engang
doctyper er valide...
Hjemmesiden tilbyder analyse af webdesign - et område han klart
demonstrer, at han ikke har så meget forstand på. Men han udgiver sig
for at være en professionel der har forstand på og kan det hele.
Virkeligheden er, at han er 20 år bagud, i en branche hvor tingene
ændres næsten dagligt.
Og der er heldigvis ikke så mange andre spørgere i den kategori.

Og i virkeligheden, er det nok så meget sidens indhold, som det
faktiske spørgsmål, kommentarerne går på.
Havde sitet handlet om hans bil eller heste eller naturen omkring ham,
havde han nok fået de samme kommentarer - men serveret på en helt anden
måde.
Problemet i forhold til disse NG., er at hans sider påstår at han ved
det hele samtidig med at de dementerer ordene, med den anvendte
kode/teknik.
Og jeg kan godt forstå, at de mennesker her, der har forstand på
tingene protesterer.
Man kan så diskutere hvordan det bliver gjort, men - "velkommen til
NG!" - er nok det nærmeste man kommer på et seriøst svar.
Hvis man stikker hånden i en hvepserede, risikerer man at blive
stukket.

For mig kunne det se ud somom Povl Sørensen er ved at redesigne sin
side (men den bliver vist ikke så meget bedre af det, så vidt jeg kan
se).
Han skriver fra html.dk - og måske tror han, at den er tidssvarende,
måske endda at han har stillet spørgsmålet til folkene bag html.dk.
Og hvis html.dk er hans referance, kan man godt forstå, at han tror han
er dygtig. (Ikke at det undskylder for ikke at følge med i udviklingen
andre steder end html.dk)
Så en opfordring til at finde andre steder at blive klogere
http://hjemmesideskolen.dk/
http://webdesign101.dk/
http://html-faq.dk/
http://www.w3schools.com/
- eller måske skal han bare lære at bruge google.
Og det skal følges af en opfordring til at læse nyhedsgrupperne på
usenet.dk (http://usenet.dk/), med email program eller dedikeret
newsreader.
Jo mindre trafik til nasserne på html.dk, jo bedre.
Og så min personlige mening : Hvis han vil være webdesigner, er det da
helt fint. Han bør så starte med at lære noget om webdesign - og her
vil det måske være en passende opgave, at få hans egen side redesignet,
så den er tidssvarende.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-04-10 14:24

jopa skrev:

> [...]
> eller er jeg blevet for gammel og blød.
>
> Tænker også på andre der kunne ønske hjælp men bliver forskrækket over

Det håber jeg da ikke. Bemærk at jeg
indleder min svada med meget omhyggeligt
at fastslå at kritikkens er baseret på
webstedets og den pågældende sides
/emne/.

Havde siderne handlet om noget helt
andet ville jeg nok have anlagt en
mere hjælpsom tone, for eksempel ved
at fortælle manden at han passende
kunne lære sig lidt om HTML og CSS.

Uanset emne er det en decideret ommer.

Jeg fatter tillige ikke at man kan
føre sig frem som ekspert når man
er så uvidende om hvad der foregår
inden for vort fagområde - og iøvrigt
tilgrænsende it fagområder.

Eller er det avanceret trolling?
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : jopa

Dato : 23-04-10 14:37

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg fatter tillige ikke at man kan
> føre sig frem som ekspert når man
> er så uvidende om hvad der foregår
> inden for vort fagområde - og iøvrigt
> tilgrænsende it fagområder.

Ja men jeg giver både dig og Stig ret i at manden burde være på et andet
stade når man tænker på hans metie, men tænker også på andre der måske
brænder inde med ? og holder sig tilbage af skræk for "lynchning"

> Eller er det avanceret trolling?
Det ville jeg næsten håbe

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-04-10 00:24

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Har du spist søm?

Ja, både søm og skruer - af den galvaniserede
slags.

> Ikke at det undrer mig, for jeg skal helt tilbage
> til 90'erne for at finde mage til makværk.

Jeg har kendt siden siden 2003, og der er ikke
sket så meget siden - det er fortsat i tabeller i et
ældre Frontpage-design.

Klikker man rundt på siden er der masser af døde
links - og to forskellige design, et med menu i
toppen, og et andet med menu i venstre side, det
virker meget forvirrende.

> Jeg tvivler på at nogen andre gider.

Jeg vil også opfordre Povl til at starte helt forfra
med valid xhtml og css. Css er der i øvrigt ikke
meget af

Til Povl Sørensen:

Skal du lave web-design fremover, er det vigtigt at
du bruger nyere designmetoder end det du kommer
med her.

Smid din gamle Frontpage på porten, brug asp, php,
css og de nyeste designteknikker - der er hele tiden
nye muligheder, fremfor at blive hængende i noget
forældet.

Følg med i disse grupper - det er her eksperterne
udveksler viden

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk | http://webdesigngruppen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-04-10 15:59

Der er nu ikke noget der tyder på Frontpage har været brugt:
1. Ingen FP metatags.
2. charset sat til 8859-1 (FP bruger windows 1252)

Desuden giver en søgning på mso i koden mange hits.
mso = Microsoft Office.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-04-10 22:45

Jens Peter Karlsen skrev:

> Desuden giver en søgning på mso i koden mange
> hits.
>
> mso = Microsoft Office.

Det bliver hans kode altså ikke ret meget bedre af

Koden er fortsat lavet i tabeller, gammeldags
tags og uden css - det er det der minder om de
gode gamle frontpagesider.

Jeg faldt over http://alswebdesign.dk/webmaster.htm,
det er her der skiftes design hele tiden, når man
klikker rundt i menuen - og et enkelt dødt link.

Kommer man ind på http://alswebdesign.dk/links.htm,
går alle links i menuen til hans eget g-drev.

Jeg ville altså ikke være tryg ved at få lavet noget her,
når virksomhedens egen hjemmeside stinker.

Det drejer sig om markedsføring, og skal en websmed
markedsføre sig, er en fejlbehæftet side ikke det der
sælger bedst - der skal andet og mere til.

Det er derfor jeg opfordrer Povl til at tænke det hele
igennem en gang til.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-04-10 04:38

Allan Vebel formulerede lørdag:

> [...]
> sælger bedst - der skal andet og mere til.
>
> Det er derfor jeg opfordrer Povl til at tænke det hele

og povl deltager i diskussionen, med absolut tavshed - hvis han
overhovedet følger med.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-04-10 12:45

Birger Sørensen skrev:

> og povl deltager i diskussionen, med absolut
> tavshed - hvis han overhovedet følger med.

Det er måske fortsat de søm han har fået galt i
halsen

Fra : Leif Neland

Dato : 26-04-10 12:25

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Det er måske fortsat de søm han har fået galt i
> halsen

Er det ikke også på Als, de laver roe-vin jfr reklamerne?

Leif

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-04-10 17:47

povl sørensen <post@datasikkerhed.eu> skrev :

> [...]
>
>er de første linier centreret, og det ønsker jeg venstrestillet,
>som de øvrige sider.
>
>Jeg kan ikke se fejlen, og håber på hjælp.

Det er også svært at finde ud, koden er en stor gang rod
(undskyld).

<P> der er lukket uden, at de er åbnet.
<P> hvor de ikke må være.
Link til billede på din egen harddisk
osv.

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A//www.alswebdesign.dk/Hjemmesideanalyse/index.htm&warnings=yes&input=yes

Fra en af de andre sider, lidt provokerende:
»Kun ved at følge reglerne fra W3C er du sikker på, at alle
browsere viser din hjemmeside korrekt.«
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Tom Andersen

Dato : 23-04-10 15:15

"povl sørensen" <post@datasikkerhed.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er de første linier centreret, og det ønsker jeg venstrestillet,
> som de øvrige sider.
>
> Jeg kan ikke se fejlen, og håber på hjælp.

Hej Povl

Jeg er ikke ekspert i html, men prøv dette:

Fjern align="center" i din html-kode.

Gør evt. sådan:
Åben dine html-filer i notepad og søg efter align="center" og ret det til
align="left" og gem.
Måske vil det hjælpe...

Tom

Fra : povl sørensen