Børn i Bilen
Fra : KT

Dato : 22-04-10 05:00

Er det ikke lidt ofte, at børnene er glemt?

Hvad pokker er meningen egentlig med den information, som mange kører rundt
med?

Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-10 07:08

> Hvad pokker er meningen egentlig med den information, som mange kører
> rundt med?

Advarsel til medtrafikanterne om at bilen er fuld af skrigende unger og man
derfor ikke kan forventer at de har overskud til at orientere sig ?

(Var det ikke mere end 80'er ting med de mærkater der fulgte med autostole
?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Baby_on_Board

Fåes også som magnetskilt så man ikke behøver reklamere hele tiden ?

http://www.aufkleber-land.de/produkte/themen/aufkleber+baby+an+bord/?listorderby=oxprice&listorder=asc

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 22-04-10 08:32

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lidt ofte, at børnene er glemt?
>
> Hvad pokker er meningen egentlig med den information, som mange kører
> rundt med?
>
> Knud

Kun idioter kører med disse skilte. Selv tænker jeg altid TUMBE når jeg ser
en bil med dette skilt.

---------------------------
Har hørt historien om at i Tyskland kørte en kvinde galt, blev bragt
bevidstløs til hospitalet og først da man fik fat i hendes man fik man af
vide der også havde været en barn i bilen.
Redningsfolkene havde udnerøgt nærområdet, men de fandt barnet 50 meter fra
ulykkesstedet i et budskads. Død af kulde.

Derefter begyndte man at køre med magnetiske "Børn i bilen" skilte, så
redningsfolk vidste de skulle lede grundigt ved biluheld.

Men så fandt nogle smarte fabrikanter ud af at lave dem som klæb på skilte,
og de dumme kunder købte dem. Dermed forsvandt ideen med skiltet, da
redningsfolkene ikke kunne stole på informationen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 14:59

"Tomtomog meget tom" <tomtomtomt@tomtomtomtommmtomt.dk> skrev i meddelelsen

> Kun idioter kører med disse skilte. Selv tænker jeg altid TUMBE når jeg
> ser en bil med dette skilt.

Det er da en fin information, når folk kører med disse klistermærker
så ved man da i det mindste hvor man IKKE skal parkere ;)
Afkom'et har jo generelt meget svært ved at styre det der med at åbne døre
;)

Mvh

Thomas

Fra : Kragelund

Dato : 22-04-10 12:25

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad pokker er meningen egentlig med den information, som mange kører
> rundt med?

På en tur i Kina så jeg et tilsvarende skilt med teksten "Little devils in
car" - det synes jeg var meget mere informativt

/Jakob

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-10 12:30

> På en tur i Kina så jeg et tilsvarende skilt med teksten "Little devils in
> car" - det synes jeg var meget mere informativt

Overvejde på et tidspunkt at få lavet en med "Barn bag rattet"

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-04-10 15:21

On Apr 22, 3:59 pm, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:

> [...]
> så ved man da i det mindste hvor man IKKE skal parkere ;)
> Afkom'et har jo generelt meget svært ved at styre det der med at åbne døre

Lige som kvinder i højhælede sko, ældre mænd og fulde håndværkere...
desværre er børnesikingen i deres døre ikke slået til

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-04-10 15:22

On Apr 22, 6:00 am, "KT" <knu...@privat.dk> wrote:
> Er det ikke lidt ofte, at b rnene er glemt?
>
> Hvad pokker er meningen egentlig med den information, som mange k rer rundt
> med?
>
> Knud

Tror meningen med skiltet er at informere om der er eller kan være
børn i bilen...?

Stef

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 23-04-10 11:36

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med?
>
> Knud

Tror meningen med skiltet er at informere om der er eller kan være

Og hvad rager det mig at de måske / måske ikke har børn i bilen ??

Som om jeg kører ind i biler uden børn og lader dem være med børn ?

Skiltet giver ingen mening og kun idioter kører rundt med dette skilt

Fra : Keld Nygaard

Dato : 23-04-10 12:43

> [...]
>
> Som om jeg kører ind i biler uden børn og lader dem være med børn ?
>
> Skiltet giver ingen mening og kun idioter kører rundt med dette skilt

Vel lige så lidt som det rager andre trafikanter noget når folk har været på
camping i Blokhus, set en elg i Sverige, vil vise sympati for soldater,
brystkræft, fået undervognsbehandlet bilen osv. osv.
Hele konceptet med at skæmme sin bil med klistremærker er også mig ganske
fjern... Men derfra og så til at dømme folk som idioter - er det ikke lidt
hårdt?

Mvh
Keld

Fra : Armand

Dato : 23-04-10 12:46

Tomtomog meget tom skrev:
> [...]
>
> Som om jeg kører ind i biler uden børn og lader dem være med børn ?
>
> Skiltet giver ingen mening og kun idioter kører rundt med dette skilt

Ikke idioter - førstegangsfødende!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-10 13:27

Armand skriver:

> Ikke idioter - førstegangsfødende!

Nope.

Klaus

Fra : Michael Thrane

Dato : 25-04-10 18:56

Den 23-04-2010 12:36, Tomtomog meget tom skrev:
> [...]
>
> Som om jeg kører ind i biler uden børn og lader dem være med børn ?
>
> Skiltet giver ingen mening og kun idioter kører rundt med dette skilt

*PLONK*

Fra : Kent Friis

Dato : 26-04-10 16:18

Den Sun, 25 Apr 2010 19:56:13 +0200 skrev Michael Thrane:

> *PLONK*

Ah, en der kører rundt med skiltet... Hvorfor fortæller du så ikke hvad
det er folk vil sige med det?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Armand

Dato : 28-04-10 23:35

Michael Thrane skrev:

> *PLONK*

= Lyden af et irrelevant 'børn i bilen' -skilt der kastes i skraldespanden??

--
Armand.

Fra : KT

Dato : 23-04-10 15:58

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in message
> [...]
> med?
>
> Knud

Tror meningen med skiltet er at informere om der er eller kan være

Sikkert - men hvad skal jeg bruge den (måske) information til? Jeg hverken
kan, skal eller vil gøre noget som helst anderledes som følge af en
information af den karakter - og som skrevet - de fleste bilister har
faktisk 'glemt' børnene!

Knud

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 05:30

On Apr 23, 12:36 pm, "Tomtomog meget tom"
<tomtomt...@tomtomtomtommmtomt.dk> wrote:

> [...]
>
> Som om jeg kører ind i biler uden børn og lader dem være med børn ?
>
> Skiltet giver ingen mening og kun idioter kører rundt med dette skilt

Skælder du også ud på dem der kører med andre reklamer? Tømre,
elektrikkere, vognmænd, det rager dig jo osse en skid, regner jeg med,
eller dem der har en lille delfin bagpå, eller dem med OZ, NOS
klistermærker, eller dem hvor der står TDI, GTI, 2.0, eller dem der
har en nummerplade der starter med ZU? Det meste af det er jo
ligegyldigt, men det er der og hvis de i din verden er idioter, så der
jo ikke meget at gøre ved det, der er jo meget her i verden der ikke
giver mening

Stef

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 23-04-10 13:21

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse

Skælder du også ud på dem der kører med andre reklamer? Stef

Hvad reklame er der over "Børn i bilen" ? Reklame har et formål , at sælge
et produkt.

Desuden er udsagnet løgn det meste af tiden, da der jo IKKE er børn i bilen
hele tiden.
Med andre ord så er de både idioter og løgnere.

Jeg kunne godt tænke mig af vide hvorfor nogen som kører med skiltet har det
på bilen ? Tror de selv andre ikke kører ind i dem af den grund ? Så burde
de måske istedet farve deres bil orange og kører med blink på taget.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-10 13:26

Tomtomog meget tom skriver:

> Jeg kunne godt tænke mig af vide hvorfor nogen som kører med skiltet har det
> på bilen ?

Så spørg dog en bilejer med et sådant klistermærke frem for at opføre
dig som en idiot her.

Klaus

Fra : Per

Dato : 23-04-10 19:24

Tomtomog meget tom wrote:
> [...]
> har det på bilen ? Tror de selv andre ikke kører ind i dem af den
> grund ? Så burde de måske istedet farve deres bil orange og kører med

Hvad med dem der kører med et hav af klistermærker som Harzen, Gardasøen,
Finland osv osv på bagsmækken - alle de steder de har været på ferie eller
lign.
Dem er der masser af - det er åbenbart moderne at køre med klistermærker.

/ Per

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 05:47

On Apr 23, 1:45 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Ikke idioter - f rstegangsf dende!
>
> --
> Armand.- Hide quoted text -

ROFL!

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 06:37

On 23 Apr., 14:21, "Tomtomog meget tom"
> [...]
>
> Sk lder du ogs ud p dem der k rer med andre reklamer? Stef
>
> Hvad reklame er der over "B rn i bilen" ? Reklame har et form l , at s lge
> et produkt.
>
> Desuden er udsagnet l gn det meste af tiden, da der jo IKKE er b rn i bilen
> hele tiden.
> Med andre ord s er de b de idioter og l gnere.
>
> Jeg kunne godt t nke mig af vide hvorfor nogen som k rer med skiltet har det
> p bilen ? Tror de selv andre ikke k rer ind i dem af den grund ? S burde
> de m ske istedet farve deres bil orange og k rer med blink p taget.

Nææ jeg går ikke op i hvad der står på andre biler (med mindre det er
Riskov Kloak service "de sidder og prutter, vi kommer og sutter",
eller hadsten VVS "Vi har altid jern på").

Reklame eller ej, der er da fløjtende ligegyldigt for omverden, hvis
man ikke har behov for en håndværker eller lign. Og eks de fleste
gamle Golf Gti'er kunne ikke trække fra min 106 diesel, fordi de er så
gennemtævede, men der står stadigt GTI bagpå, så de er pr. din
definitation også løgnere og idioter. Hvis de skulle afmonterer
skiltet hvergang der ikke var børn i bilen, ville sælgere/håndværkere
der kører i "gøje" biler jo også skulle afmonterer deres firma navne
når de kører privat.

De har sikkert skiltet monteret for at gernere dig og andre der kan
kommer op i det røde felt over det. Og hvem du kører ind i eller ikke
kører ind i skal jeg ikke kunne svare på, det er vist kun dig der kan
svare på det.

De kunne da sikkert godt male bilerne i pang farver, men så er jeg
sikker på i ville blive endnu mere ophidsede over det og der er jo
ingen grund til at provokere til påkørsel

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 06:45

On 23 Apr., 14:37, Stefan Jacobsen <stefw...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sikker på i ville blive endnu mere ophidsede over det og der er jo
> ingen grund til at provokere til påkørsel

Det da egentligt godt Topsikring (Topdanmark) ikke længere laver
"Gladere bilister" klistermærket mere, tør ikke tænke på hvilket
ramaskrig det kunne ha udløst.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 06:49

On 23 Apr., 14:45, Stefan Jacobsen <stefw...@gmail.com> wrote:

> Det da egentligt godt Topsikring (Topdanmark) ikke længere laver
> "Gladere bilister" klistermærket mere, tør ikke tænke på hvilket
> [...]

Gad vide om der er forskellige "børn i bilen" klistermærker alt efter
om man har et, flere eller mange....

Stef

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-04-10 19:37

On Thu, 22 Apr 2010 06:00:04 +0200, "KT" <knut.t@privat.dk> wrote:

>Er det ikke lidt ofte, at børnene er glemt?
>
>Hvad pokker er meningen egentlig med den information, som mange kører rundt
>med?
>
>Knud

Det er at du skal være yderst forsigtig med
a- at følge efter dem, de snitter vognbaner i et tempo som får selv en
racerkører til at tabe pusten
b - når de blinker drejer de altså! Det betyder at hvis de har fået
snuden forrest og tænder højre blinklys så er det væk makker. Også
hvis der ligger en lastbil foran dem, så selv om du kører 50 km/t
stærkere end Berlingoen tryller dens blinklys dig væk på et
splitsekund!
c - hvis de endelig har fået Berlingoen op på 103 så tro endelig ikke
den kan flyttes fra venstre spor på denne side af Storebælt )

og nej - de kører ikke alle sammen Berlingo.

osv.

Det betyder kort sagt, at uanset om rollingerne aktuelt er tilstede i
vognen har de påvirket førerens tilstand i så høj grad, at de må anses
for utilregnelige )

Fra : ShutEye

Dato : 23-04-10 19:45

> Det betyder kort sagt, at uanset om rollingerne aktuelt er tilstede i
> vognen har de påvirket førerens tilstand i så høj grad, at de må anses
> for utilregnelige )

Hehe. Var det ikke dig der engang foreslog et hundebur til folks yngel, når
de skulle tranporteres i bil?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-04-10 19:59

On Fri, 23 Apr 2010 20:45:27 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Hehe. Var det ikke dig der engang foreslog et hundebur til folks yngel, når
>de skulle tranporteres i bil?

Jeg tror faktisk at det var en anden - men tanken har da strejfet mig
)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-04-10 07:27

Fri, 23 Apr 2010 20:37:22 +0200 skrev Ivan Madsen:

> [...]
>
>Det betyder kort sagt, at uanset om rollingerne aktuelt er tilstede i
>vognen har de påvirket førerens tilstand i så høj grad, at de må anses

ROFL
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 16:21

On 23 Apr., 20:58, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> Jeg tror faktisk at det var en anden - men tanken har da strejfet mig
> )

Det bare et helvedes skrigeri når man tager et hårdt sving med 90kmt
og bedsteforældre har det med at undre sig over de firkantede mærker
de får over hele kroppen

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-10 16:23

> c - hvis de endelig har fået Berlingoen op på 103 så tro endelig ikke
> den kan flyttes fra venstre spor på denne side af Storebælt )

Det vel også en rimelig hastighed inde i byen, der kunne jo dukke en
fotovogn op

Stef