London - rabatkort
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-10 22:16

Vi skal 4 dage til London i efteråret via Gatwick lufthavnen. Vi skal bo i
centrum tæt på Victoria station.
Regner med at se 3-4 af de større attraktioner. Da vi bor, hvor vi gør, må
det være begrænset hvor meget brug vi har for transport udover fra
lufthavnen frem og tilbage.
Kan det så betale sig at købe nogen form for rabatkort - og hvis det er
tilfældet, hvilket skal det så være.
Transporten fra lufthavnen koster en del, men så vidt jeg kan se, skal man
nok bare undgå ekspress toget til Victoria, som kun kører 5 min hurtigere
end et andet tog, som koste ca. 6£ mindre pr. tur pr. snude.
Der bliver jo nok en tur i bus og en tur på Themsen. Attraktionerne er ikke
helt på plads endnu, men London Eye bliver nok et af dem vi skal se/prøve.
Så vidt jeg kan se, er de ikke med i nogen af rabatkortene.
Vi er ca. 40 personer, som lander samtidig, så hvis der er ideer om,
hvorledes vi skal forholde os for at få grupperabatter er forslag til det
også velkomne.
Når vi er kommet ind på hotellet er vi som udgangspunkt på egen hånd, men
flere vil nok finde sammen i diverse flokke, som vil udforske det samme.

Kurt

Fra : Armand

Dato : 21-04-10 22:47

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> flere vil nok finde sammen i diverse flokke, som vil udforske det samme.

Der er ikke nogen transport der bliver billigere end fire mand i en
London-taxa og dén bringer tillige én fra dør til dør :-|

God tur.

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-10 23:33

> Der er ikke nogen transport der bliver billigere end fire mand i en
> London-taxa og dén bringer tillige én fra dør til dør :-|

> [...]

Tja - så vidt jeg kan se, koster det mindst 75£. Andre steder står det til
85£ og så kun 3 passagerer. Med Southern er det ca. 10£ pr. snude.
Så billigere er det vel ikke
Taxa tager tilsyneladende også minimum en time, så tidsmæssigt er det
dårligere end de fleste offentlige transportmidler.
Men ellers er jeg enig i, at Taxa ofte kan være hurtigere, behageligere osv,
samt ikke så meget dyrere, når man er flere om at dele.

Kurt

Fra : Armand

Dato : 22-04-10 13:19

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
>
> Tja - så vidt jeg kan se, koster det mindst 75£. Andre steder står det til
> 85£ og så kun 3 passagerer. Med Southern er det ca. 10£ pr. snude.

Jeg talte om indenby's imellem hotel og seværdigheder!

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-04-10 19:37

> Jeg talte om indenby's imellem hotel og seværdigheder!
>
> --
> Armand.

Ok - så kan jeg bedre forstå forslaget.
Så vidt jeg kan se, ligger det meste inden for 2 km, så det kan nok klares
på gåben, men det kan da godt være, at vi på et tidspunkt forvilder os
længere væk

Kurt

Fra : Armand

Dato : 22-04-10 21:30

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> Så vidt jeg kan se, ligger det meste inden for 2 km, så det kan nok klares
> på gåben, men det kan da godt være, at vi på et tidspunkt forvilder os

Eller benene bliver 'pub-ramte' hen på dagen/aftenen

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-04-10 00:39

Armand skrev:

> Der er ikke nogen transport der bliver billigere end fire mand i en
> London-taxa og dén bringer tillige én fra dør til dør :-|

Det ville jeg til gengæld aldrig drømme om, når London har en så
fantastisk undergrundsbane og prisen for et Travelcard er fra 5,60 £ per
dag, hvor man kan køre så meget, man har lyst til.
Hvis man ikke vil bruge al tiden på at sidde i bilkøer, er Underground
det helt rigtige.

Jeg har et Oyster Card, som er ganske fordelagtigt og aldrig kan komme
til at koste mere end et Travelcard per dag. Man kan købe det hjemmefra
og få det tilsendt.

Det gælder selvfølgelig også til busser. Fra Victoria er der fine
buslinier med masser af udsigt over London fra 1. sal.

Som regel bruger vi Southern i stedet for Gattwick-Express. Det er
billigere og oftest ikke meget langsommere. Begge dele er hurtigt og
bekvemt.

Sidste gang vi skulle til London undersøgte vi diverse rabatkort, som
også gjaldt til diverse attraktioner, men nogle af dem var gratis i
forvejen, og det kunne aldrig betale sig for os.

Det ser ud til, at man kan få grupperabat bl.a. til London Zoo

God tur

vh

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 22-04-10 13:05

Bjarne S Nielsen skrev:

> Det ville jeg til gengæld aldrig drømme om, når London har en så
> fantastisk undergrundsbane....

Vi to hár været i clinch om emnet før, men til trods for the tubes
fortræffeligheder fastholder jeg komforten i en dør til dør taxa til en
pris der kun er marginalt dyrere hvis man er en familie/flok der kan
fylde en taxa!

> og prisen for et Travelcard er fra 5,60 £ per
> dag, hvor man kan køre så meget, man har lyst til.

Vi gav i vinters £6,20 for en taxa mellem Soho og vores hotel syd for
Victoria station.
Jeg kan ikke forstå hvor dét med 3 passagerer kommer fra, jeg skulle nok
mene at der er rigeligt plads til fire :-/
Med fire mand til at dele matcher det et dagskort til tube'n hvis man
kører to gange t/r fra hotellet!

> Hvis man ikke vil bruge al tiden på at sidde i bilkøer, er Underground
> det helt rigtige.

Taxaerne benytter busbanerne og står ikke stille i jam'en som resten af
trafikken gør!
At sidde i en taxa er på sin vis også en form for sightseeing, der er
værd at tage med.

Som vanebesøgende har man bedre mulighed for at orientere sig omkring
rabatter til den kollektive, således benytter jeg også U-Bahn når jeg er
ind imellem er i Berlin, men for first timers (á folk der har behov for
at forhøre sig om emnet på en nyhedsgruppe) er taxa'en langt enklere at
gå til.

> Det ser ud til, at man kan få grupperabat bl.a. til London Zoo

Hvem kunne dog finde på at bruge en hyggelig weekend på at tage på
fængselsbesøg?

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-04-10 15:24

Armand skrev:

> [...]
> fortræffeligheder fastholder jeg komforten i en dør til dør taxa til en
> pris der kun er marginalt dyrere hvis man er en familie/flok der kan
Jeg tror nu nok, det handler en hel del mere om følelser end om penge og
praktiske fordele.

Men nu har Kurt fået oplysninger om to meget forskellige muligheder, og
så må han vælge, hvad han foretrækker.

> [...]
> kører to gange t/r fra hotellet

> Taxaerne benytter busbanerne og står ikke stille i jam'en som resten af
Busserne holder ofte meget stille eller kører ganske langsomt i kø, mens
Underground kører med få minutters mellemrum og ca. 80 km/t mod
bussernes næppe mere end 10 km/t i centrum.
> At sidde i en taxa er på sin vis også en form for sightseeing, der er
> værd at tage med.
Ligesom Underground og 1. sal på busserne er herlig oplevelse af London
og menneskene i London.

Men jeg forstår ikke, hvorfor du foretrækker taxi og du forstår ikke,
hvorfor jeg og mange andre holder meget af London Underground, så lad os
bare fortsætte i hver sin verden.

> [...]
> ind imellem er i Berlin, men for first timers (á folk der har behov for
> at forhøre sig om emnet på en nyhedsgruppe) er taxa'en langt enklere at
Jeg syntes egentlig ikke, at Underground var svær at gå til første gang
vi var der
Stationerne er indtegnede på bykort og har man så et lille
Underground-kort, kommer man nemt rundt overalt.

> Hvem kunne dog finde på at bruge en hyggelig weekend på at tage på
> fængselsbesøg?

Det ville være en god idé at respektere andres ønsker om oplevelser, så
skal vi andre nok respektere, at du gerne oplever London fra en taxi

Bjarne

Fra : Cykelsmeden

Dato : 22-04-10 18:21

Bjarne S Nielsen wrote:

> Jeg syntes egentlig ikke, at Underground var svær at gå til første
> gang vi var der Stationerne er indtegnede på bykort og har man så
> et lille Underground-kort, kommer man nemt rundt overalt.

Det kan jeg forholde mig godt til!
Det er problemløst at finde rundt med Tube i London, Ubahn i
Berlin/Hamburg mf. samt i Wien og Rom.
På trods af et helt liv i byen har jeg opgivet at bruge busserne i
Aalborg

finn

Fra : Mogens

Dato : 22-04-10 19:09

Bjarne S Nielsen wrote:

> Men jeg forstår ikke, hvorfor du foretrækker taxi og du forstår ikke,
> hvorfor jeg og mange andre holder meget af London Underground, så lad os
> bare fortsætte i hver sin verden.

Offentlig transport i England er absurd dyr, og Tuben er bestemt ingen
undtagelse. Her skal selvfølgelig også malkes lidt ekstra ud af de mange
millioner turister der kommer hvert år.

Togene i England er en farce, og mange englændere tager flyet som oftest
er meget billigere end togene. Her tænker jeg selvfølgelig på de lidt
længere stræk udenfor London.

Omkring Tuben, så synes jeg den er let at finde ud af, men i relation
til spørgeren, så synes jeg også det skal nævnes at der ofte er et pænt
stykke at gå/orientere sig fra nærmeste station til seværdigheden. I
eks. Paris ligger stationerne meget tættere, så idéen med en taxi der
primæssigt nok ikke er helt skæv, og at man så lander præcist ved døren,
er nok ikke så dum endda.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-04-10 19:52

Mogens skrev:

> Offentlig transport i England er absurd dyr, og Tuben er bestemt ingen
> undtagelse. Her skal selvfølgelig også malkes lidt ekstra ud af de mange
> millioner turister der kommer hvert år.
Hvor har du det fra?
Er det dyrere end i andre storbyer?
Betaler turisterne mere end andre?

Jeg har lige været i Nice, hvor en busbillet fra lufthavnen til centrum
kostede 4 Euro!

> Togene i England er en farce, og mange englændere tager flyet som oftest
> er meget billigere end togene. Her tænker jeg selvfølgelig på de lidt
> længere stræk udenfor London.
Togene er beklageligvis blevet privatiseret, hvilket har kostet meget
dyrt, men de er på vej til at fungere igen.
Men hvordan definerer du en farce? Vi har kørt med lufthavnstogene mange
gange. Det er en hyggelig, hurtig og bekvem transport, omend det godt
måtte være billigere. Men somme tider er der tilbudspriser.

Lavprisfly er somme tider billigere, men jeg er træt af lavprisfly efter
at jeg måtte rejse hjem fra Nice med tog over Genova - Verona - München
- Kolding, fordi Transavia nægtede at tage ansvaret for sine passagerer
og hverken tilbød fly, hotel eller mad.

Uden togene havde jeg måttet tilbringe mindst 5 døgn i Nice for egen
regning. Og til priser der er endnu højere end i London.

Fremover tager jeg toget - også selvom det er dyrere. Om muligt også til
> [...]
> eks. Paris ligger stationerne meget tættere, så idéen med en taxi der
> primæssigt nok ikke er helt skæv, og at man så lander præcist ved døren,
Alting skal ses fra flere sider. I Paris er Metroen langsommere på grund
af de mange stop.

I nogle tilfælde er taxi sikkert en fordel, men hvis man alligevel skal
med Underground også, er der ikke meget prisforskel på en enkeltbillet
og en billet, der gælder hele dagen!

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 22-04-10 21:28

Bjarne S Nielsen skrev:

> Busserne holder ofte meget stille eller kører ganske langsomt i kø, mens
> Underground kører med få minutters mellemrum og ca. 80 km/t mod
> bussernes næppe mere end 10 km/t i centrum.

Fra Victoria Station (á 10-12 minutters gang fra hotellet) skulle vi én
station frem hvorefter en omstigning for endnu en enkelt station for at
komme på Picadilly Circus.
Jeg tog ikke tid på turen, men en omstigning for at komme to stationer
frem gør ikke ligefrem rejsen hurtig

Omstigningen mellem Victoria-linien og Picadilly-linien (hvilket de to
baner meget praktisk for beskrivelsen vitterligt hedder!) var som at
komme på mine-museum: Victoria' lå i forvejen imponerende dybt, men ved
Green Park viste Picadilly' sig at ligge lige så meget dybere og ikke
mindst en længere gåtur i forbindelsestunnelen mellem de to linier og
såvel tilgangsforholdene som undergrundsbanen selv er meget trang
(øgenavnet 'the tube' er ikke uberettiget!) og vil nok kunne vække den
indre klaustrofobiker i mange!

> Ligesom Underground og 1. sal på busserne er herlig oplevelse af London
> og menneskene i London.

Busserne tog jeg slet ikke med i betragtning, eftersom at man på stedet
ikke har en anelse om hvortil en given bus på gaden kører. Så dé kræver
om noget rutine at benytte målrettet :-|

> Men jeg forstår ikke, hvorfor du foretrækker taxi og du forstår ikke,
> hvorfor jeg og mange andre holder meget af London Underground, så lad os
> bare fortsætte i hver sin verden.

Jo jo!
Jeg aner en faschination af the tube, som er helt berettiget; men jeg
finder at den enkle løsning á tage en taxa er overset, måske ud fra de,
i forhold til, horrible danske taxa-priser.
Og for newcomers i flok/familie ér en taxa absolut et alternativ!

> Det ville være en god idé at respektere andres ønsker om oplevelser, så
> skal vi andre nok respektere, at du gerne oplever London fra en taxi

Vi har vel alle vores foretrukne turistmål :-/ Mine er klart
militær-historiske men dét skal jeg nok spare spørgeren for.
En af mine væmmeligste oplevelser i de senere år var da familien p.g.a.
medbragte børn lokkede mig med i ZOO i Berlin: Jeg har nok ikke været i
ZOO i 20 års tid og 'dyrefængslet' forskrækkede mig i uforudset grad -
Derfor min spidse kommentar som skulle forberede folk, der kunne lade
sig lokke af tanken, derom!
Forøvrigt var børnene ligeså skuffede, eftersom at Knut var vokset op
til at være en stor snavset bjørn, fremfor den lille hvide plydsbjørn
som forventet!

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 23-04-10 07:08

Armand skrev:

> [...]
> komme på Picadilly Circus.
> Jeg tog ikke tid på turen, men en omstigning for at komme to stationer

Det er stadig relativt hurtigt. Vi har boet formentlig få meter fra hvor
du boede (Pimlico) mange gange og ofte skiftet undervejs.
Men når man lærer nettet at kende, er der nogle steder man skifter
hellere end andre steder.

> [...]
> ikke har en anelse om hvortil en given bus på gaden kører. Så dé kræver
> om noget rutine at benytte målrettet :-|
Ja, det er knap så enkelt.

> [...]
> i forhold til, horrible danske taxa-priser.
> Og for newcomers i flok/familie ér en taxa absolut et alternativ!
Det er da nogle ualmindeligt flotte og hyggelige taxier, de har.
Men min pointe er, at skal du blot mere end een rejse med Underground
eller bus, så kan travelcard betale sig, og så er resten af turene
gratis den dag!

> [...]
> Forøvrigt var børnene ligeså skuffede, eftersom at Knut var vokset op
> til at være en stor snavset bjørn, fremfor den lille hvide plydsbjørn

Jeg kender kun Tierpark i det østlige Berlin Friedrichsfelde, men det er
mange år siden, jeg har været der. Det skønne ved den var netop, at
dyrene havde så god plads og det hele mere lignede en park.

Lidt det samme som Krakows zoologiske have, som jeg også var i for længe
siden.

Londons stammer nok mere fra kolonitiden, hvor man fragtede eksotiske
dyr hjem uden at tænke så meget på, hvordan de havde det. Man havde det
jo også fint med at hjembringe negerslaver i lænker. Men i næste uge kan
jeg forhåbentlig se ved sælsyn.

Bjarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-04-10 13:22

Armand wrote:

> Busserne tog jeg slet ikke med i betragtning, eftersom at man på
> stedet ikke har en anelse om hvortil en given bus på gaden kører. Så
> dé kræver om noget rutine at benytte målrettet :-|

Vi købte er lille kort da vi var der for nogle gange siden. Der var den
sædvanlige oversigt over tuben samt en simplificeret oversigt over nogle af
busruterne. Det viste os for eksempel at det mellem nogle steder kunne man
tage en bus direkte og andre steder var der tube direkte. Det gjorde så at
vi fra den ene ende af SoHo kunne komme direkte til Bayswater med én bus
uden skift mens vi fra den anden ende kunne tage tuben uden skift. Det
gjorde transporten væsentlig nemmere.

Generelt er jeg meget Tube/Metro/UBahn-glad, men må også medgive at de
sjældent løser alle transportopgaver i en by. Og specielt i London kan et
skift mellem to linjer nogen steder involvere en meget lang gåtur og så er
en kort tur ikke så attraktiv. Deres force er som regel deres simple
opbygning, men hvis man kan finde en brugbar og overskuelig oversigt over
busforbindelserne kan de være et rigtig godt suplement.

Tror det er noget lignende denne her der er på vores 1-punds kort:

http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/15101.aspx

Keller

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 28-04-10 18:03

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Tror det er noget lignende denne her der er på vores 1-punds kort:
>
> http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/15101.aspx
>
> Keller

Er det det kort man kan købe på stationerne i en automat?

Jeg prøvede at købe det for 2 år siden på en station, men fik intet, og
glemte at klage og "gad ikke" prøve igen et andet sted.

Lidt ærgerligt. Kunne godt bruge det til min tur i oktober.
Selvom man kan printe det ud fra dit link (Tak iøvrigt) så er det lidt lille
i det.

VH Pernille

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-04-10 23:23

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Lidt ærgerligt. Kunne godt bruge det til min tur i oktober.
> Selvom man kan printe det ud fra dit link (Tak iøvrigt) så er det lidt

Hvis du vælger pdf fylder det et helt a4 ark.
Har du mulighed for at printe noget større ud, så jpg og indsæt i et
tekstdokument, hvor du selv kan trække det til ønsket størrelse.

Kurt

Fra : Carsten Keller

Dato : 29-04-10 08:02

Pernille Højgaard wrote:
> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Er det det kort man kan købe på stationerne i en automat?

Det var i hvert fald sådan et sted vi købte det. I en rød automat der
mindede om de gamle frimærkeautomater der engang stod rundt omkring
herhjemme.

> Lidt ærgerligt. Kunne godt bruge det til min tur i oktober.
> Selvom man kan printe det ud fra dit link (Tak iøvrigt) så er det
> lidt lille i det.

Du burde kunne printe det ud i større format uden problemer. Og hvis det
bare er for bus-oversigten ville du ikke være bedre hjulpet af "mit" kort,
mener samme illustration derpå kun var knap 10x15 cm.

Keller

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-04-10 20:04

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> dag, hvor man kan køre så meget, man har lyst til.
> Hvis man ikke vil bruge al tiden på at sidde i bilkøer, er Underground det

Så vidt jeg kan se, kan man nu kun købe Travelcard i 7 dage og det koster
263 kr. 3 dages kortene sælges ikke mere. Samtidig gælder Travelcard
tilsyneladende ikke fra Gatwick men kun inde i undergrundsbanen??

> Jeg har et Oyster Card, som er ganske fordelagtigt og aldrig kan komme til
> at koste mere end et Travelcard per dag. Man kan købe det hjemmefra og få
> det tilsendt.

Så vidt jeg kan se, kan man købe Oyster Card til 20 eller 30£. Men hvordan
fungerer det. Som jeg læser det bruger man det som betaling, men giver det
så rabat hver gang man bruger det, eller hvordan kan man se, hvad det er man
tjener ved at have dette kort.
Jeg kan se, at det ikke er et personligt kort, men kan 2 også bruge det
samtidigt, eller skal vi have hver sit?
Det gælder tilsyneladende i nogle flere zoner, men gælder det også til/fra
Gatwick?

> Som regel bruger vi Southern i stedet for Gattwick-Express. Det er
> billigere og oftest ikke meget langsommere. Begge dele er hurtigt og
> bekvemt.

Jeg var også nået frem til, at Southern nok er bedste mulighed i forhold til
pris og hurtighed.
Som jeg ser det, kan man åbenbart købe gruppebilletter allerede når man er 3
eller 4 og så kun betale for 2, så det er da allerede noget af en rabat.
Derudover kan man åbenbart også bestille gruppebilletter til større grupper
på forhånd, når bare det er i off peak perioder. Så der må jeg lige have
fundet ud af, hvornår vi lander og skal afsted igen, men jeg har en ide om,
at det ikke er i peak perioder.

Da vi ofte nok vil være flere, som vil besøge samme attraktion, kan det
måske også bedst betale sig at vente og se om ikke de har grupperabat. Jeg
har googlet lidt og set, at flere af dem tilsyneladende har nogle rimelige
grupperabatter.

Kurt

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-04-10 13:38

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> koster 263 kr. 3 dages kortene sælges ikke mere. Samtidig gælder
> Travelcard tilsyneladende ikke fra Gatwick men kun inde i

Fordi der er 117 operatører af jernbaner i UK skal det nok passe. Hvis I
skulle til Heatrow gik tuben helt derud, men til Gatwick går den ikke.
Billetterne til og fra Gatwick må I derfor købe separat. Mener at der måske
var en del rabatter at få på attraktioner hvis man var ankommet med tog, men
husker ikke de nærmere detaljer. Det er flere år siden jeg sidst ankom via
Gatwick.

> [...]
> men giver det så rabat hver gang man bruger det, eller hvordan kan
> man se, hvad det er man tjener ved at have dette kort.

Vi købte vores derovre sidste gang, de sælges både i kiosker samt på
stationerne. Mener det var noget med 8£ inklusiv 5£ "kredit". De resterende
3£ kan man så få refunderet hvis man afleverer kortet igen. Man kan
efterfølgende hælde penge på kortet i automater eller få mere på fra starten
hvor man køber det.

Du kører det igennem når du går ind i en bus og der bliver så trukket et
flat-fee på vist nok 1£. Hvis du kører med Tube kører du det over en læser
når du går ind og igen når du går ud. Så beregner systemet hvor langt du har
kørt og hvad det dermed skal koste. Det snedige i systemet er at den
samtidig holder øje med hvor meget du har kørt i løbet af dagen og hvis det
havde været billigere med et Day Travelcard (Peak eller Off-Peak) bliver du
ikke trukket for mere end det pr. dag. Man behøver altså som turist ikke
igennem de sædvanlige overvejelser hver morgen om vi i dag får tunge ben
omkring kl. 16 og dermed burde købe et TravelCard.

Systemet kigger dog så vidt jeg ved kun på en enkelt dags rejser så den vil
ikke fange om det havde været en bedre ide at købe et 7-day TravelCard.
Sikkert det samme dengang der stadig var 3-Days versioner.

> Jeg kan se, at det ikke er et personligt kort, men kan 2 også bruge
> det samtidigt, eller skal vi have hver sit?

I skal have et hver.

> Det gælder tilsyneladende i nogle flere zoner, men gælder det også
> til/fra Gatwick?

Sikkert ikke.

Keller

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-10 23:32

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil ikke fange om det havde været en bedre ide at købe et 7-day
> TravelCard. Sikkert det samme dengang der stadig var 3-Days versioner.

Tak for input - også linket i dit andet indlæg. Der er megen god læsning, og
det kort over busruterne kan nok være meget brugbart. Jeg må erkende, at
medmindre vi skal langt og der er megen tid at spare, så foretrækker jeg at
være over jorden, for der kan man jo opleve noget, mens man bevæger sig fra
a til b, mens det kniber noget i undergrundstogene.

Kurt

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-04-10 07:02

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> så foretrækker jeg at være over jorden, for der kan man jo opleve
> noget, mens man bevæger sig fra a til b, mens det kniber noget i

Helt enig. Diverse undergrundsbaner er meget effektive transportmidler men
sjældent særlig underholdende i sig selv. Hvis man har prøvet et par ture
har man vist oplevet det meste. Men når man skal langt er det klart at
foretrække.

Sidst vi var afsted insisterede konen på at vi en af dagene _ikke_ tog
undergrunden tilbage af samme årsager som du nævner. Det betød en trods alt
ganske hyggelig tur tilbage fra Thames Barrier der tog lidt over en time mod
undergrundesns 20 minutter. Så var hun også kureret for trangen til at køre
i bus den dag

Keller

Fra : Armand

Dato : 28-04-10 18:56

Carsten Keller skrev:

> [...]
> husker ikke de nærmere detaljer. Det er flere år siden jeg sidst ankom via

Bjarne har i tidligere tråd nævnt et trick med kun at købe billet til
lige indenfor Oystercards/dagsbillets dækningsområde og derved spare på
transit-billetten!

--
Armand.