Olietank og bortskaffelse??
Fra : JBJ

Dato : 21-04-10 09:13

Hejsa, kan man selv bortskaffe en olietank og hvordan gør man så det er
lovligt? Vores oliefyrsservice skal have 3000 kr. forat afmontere og
bortskaffe og det synes jeg sgu er for dyrt.

Hvilke attester skal man have udleveret og skal disse sendes til kommunen,
vores kommune aner intet om vores hus og dermed heller ikke at vi fyrer med
olie. De har været ski..ligeglade med byggeri og tilsynførelse i alle
årene, og vi har kæmpet med dem i årevis for at få papirer på huset(kæmper
stadig).

Den eneste tegning de har på huset og grunden, er en vi har leveret til
dem, efter vi havde købt huset og opdagede at tilstandsrapport og BBR
meddelser overhovedet ikke stemte overens med sandheden.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-04-10 10:14

JBJ kom med denne ide:
> Hejsa, kan man selv bortskaffe en olietank og hvordan gør man så det er
> lovligt? Vores oliefyrsservice skal have 3000 kr. forat afmontere og
> bortskaffe og det synes jeg sgu er for dyrt.

Vi bøvlede den tomme! tank (en udendørs 1200l over jorden) op på en
trailer og kørte den på lossepladsen, hvor en venlig medarbejder tog
den med en truck.

Han var meget obs på at vi havde fjernet bundproppen så tanken var tom.

> [...]
> og vi har kæmpet med dem i årevis for at få papirer på huset(kæmper stadig).

Jeg ringede til kommunen og fortalte at vi havde smidt skidtet ud og
bagefter printede jeg vistnok en formular ud fra nettet, fyldte den ud
og sendte den ind; det forklarede kommunemanden mig at jeg skulle gøre
(det er et par år siden, men sådan husker jeg det)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-10 15:03

> Den eneste tegning de har på huset og grunden, er en vi har leveret til
> dem, efter vi havde købt huset og opdagede at tilstandsrapport og BBR
> meddelser overhovedet ikke stemte overens med sandheden.
Det vi skal gøre er:
Gravet tanken op og køre den på lossepladsen. De vil have den i højest
100x100cm stykker, så der skal gang i stiksaven.

Så skal man have ændret BBR på vores grund, hvor der står at vi har en
olietank i jorden. Hvordan det lige skal grejes ved jeg ikke endnu. Men det
må de(kommunen) vide. Jeg tager lidt billeder af forløbet, så jeg kan
dokumentere at vi rendt faktisk har gravet tanken op.

--
Klaus G.

Fra : Frede

Dato : 21-04-10 11:32

On 21 Apr., 16:03, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:

> [...]
> må de(kommunen) vide. Jeg tager lidt billeder af forløbet, så jeg kan
> dokumentere at vi rendt faktisk har gravet tanken op.

Den skal da bare til en godkendt produkthandler, så får du også penge
med hjem (beløb alt efter hvad jern prisen er lige nu)
Og så udfyld en formular til komunen. Spørg ved komunen hvem der er
godkendt der hvor du bor-

Frede

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-10 16:16

> [...]
> med hjem (beløb alt efter hvad jern prisen er lige nu)
> Og så udfyld en formular til komunen. Spørg ved komunen hvem der er
Glemte at sige, at vores er lavet af glasfiber :)

--
Klaus G.