Stafetten: Katastrofe
Fra : Anglachel

Dato : 19-04-10 15:48

Hej

Idag er emnet katastrofe. I har nok ikke det store besvær med at gætte, hvor
inspirationen kommer fra. Jeg håber ikke, emnet er blevet brugt før. Jeg har
foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige over noget,
så det bliver altså emnet i denne omgang.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 16:10

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige
> over noget, så det bliver altså emnet i denne omgang.

I Feel the Earth Move:
http://www.youtube.com/watch?v=hoHuxpa4h48

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-04-10 16:41

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige
> over noget, så det bliver altså emnet i denne omgang.

"Where were you" m. Alan Jackson

http://www.youtube.com/watch?v=AW8puRqE4Sc&feature=related

mvh Eva

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-10 18:46

On Mon, 19 Apr 2010 17:41:21 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

>"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

>"Where were you" m. Alan Jackson
>
>http://www.youtube.com/watch?v=AW8puRqE4Sc&feature=related

Volcano - Soundtrack - Tracks 1, 2
http://www.youtube.com/watch?v=YVnWl7BWTyI

Dante's Peak - Main Title
http://www.youtube.com/watch?v=DADtRddfcRk

Og i dag må vi da lige have denne her med
Bangles - Manic Monday:
http://www.youtube.com/watch?v=lAZgLcK5LzI

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-04-10 16:54

On 19-04-2010 16:47, Anglachel wrote:

> Idag er emnet katastrofe.

Michael Jackson - "Earth Song":

http://www.youtube.com/watch?v=9BEHJ61t7M0

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Jensen

Dato : 19-04-10 16:55

On Mon, 19 Apr 2010 16:47:31 +0200, "Anglachel"
<rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote:

> [...]
>foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige over noget,
>så det bliver altså emnet i denne omgang.

Ferry Aid - Let It Be
http://www.youtube.com/watch?v=86Y-2m-HQRM

(Disclaimer: Jeg modtager under ingen omstændigheder depechen!)

--
Thomas

Fra : Max

Dato : 19-04-10 17:01

Hej Jensen

> (Disclaimer: Jeg modtager under ingen omstændigheder depechen!)

Så skulle du afholde dig fra at deltage.

Max

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-10 18:28

On Mon, 19 Apr 2010 18:00:56 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jensen

>Så skulle du afholde dig fra at deltage.

Lidt lige som de folk der "laver lotto for spændingens skyld og ikke
lige ved hvad de skulle bruge alle de penge til"?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : J

Dato : 19-04-10 17:07

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ferry Aid - Let It Be
> http://www.youtube.com/watch?v=86Y-2m-HQRM
>
> (Disclaimer: Jeg modtager under ingen omstændigheder depechen!)
>
> --

Er det for at være "smart", du starter sidste sætning med et engelsk ord?

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-10 18:26

On Mon, 19 Apr 2010 17:54:53 +0200, Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Ferry Aid - Let It Be
>http://www.youtube.com/watch?v=86Y-2m-HQRM
>
>(Disclaimer: Jeg modtager under ingen omstændigheder depechen!)

I take it you are not in Depeche Mode?

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-10 19:12

> [...]

>foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige over noget,
>så det bliver altså emnet i denne omgang.

Ups, det her indlæg havnede et forkert sted i tråden:

Fra : Hauge

Dato : 19-04-10 19:18

Hejsa
Anglachel skrev:
> Idag er emnet katastrofe.

Jeg har fundet noget af det mest katastrofale overhovedet:

http://www.youtube.com/watch?v=2ot_katYYiU

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 19-04-10 20:10

Hej Hauge

> Jeg har fundet noget af det mest katastrofale overhovedet:

Nu må man jo ikke kritisere kunstnere her i gruppen,
men du har ret i at det er en katastrofe :)

Max

Fra : Anglachel

Dato : 20-04-10 18:37

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>
> Jeg har fundet noget af det mest katastrofale overhovedet:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2ot_katYYiU
>
> Mvh Hauge

Tillykke du får stafetten i denne omgang. Sjældent har man set en mere
grotesk udlægning af det katastrofale.

Fra : Hauge

Dato : 20-04-10 18:51

Anglachel skrev:
> Tillykke du får stafetten i denne omgang. Sjældent har man set en mere
> grotesk udlægning af det katastrofale.

Hehe, jeg takker

Mvh Hauge

Fra : P.Petersen

Dato : 20-04-10 22:08

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Tillykke du får stafetten i denne omgang. Sjældent har man set en mere
> grotesk udlægning af det katastrofale.

Du godeste!!!! Er dybt rystet.
Anglachel kan helt tilslutte mig dit valg. Har sjældent været mere enig.
Du har sgu sans for katastroferne Hauge.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 19-04-10 20:24

Hej Anglachel

> Idag er emnet katastrofe. I har nok ikke det store besvær med at
> gætte, hvor inspirationen kommer fra. Jeg håber ikke, emnet er blevet

Den der vulkan er jo en naturlig del af livet på jorden, så dem føler
jeg at vi kan leve med. Men de rent menneskabte katastrofer som
f.eks. krige er noget der er svære at leve med.

THE LAST ANZAC
http://www.youtube.com/watch?v=E9A4ARtbmFk&feature=related

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 19-04-10 20:45

> [...]
> Jeg har foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige
> over noget, så det bliver altså emnet i denne omgang.
"danser på vulkaner kan jeg ikke finde på youtube, men her er så
undtagelsesvis et tysk nummer fra mig:
TANZ AUF DEM VULKAN - NENA
http://www.youtube.com/watch?v=FuMgLlYfeao&feature=PlayList&p=23A0354D10F583DB&playnext_from=PL&playnext=1&index=5
Og Genesis kan også være med:

Genesis - Dance on a Volcano
http://www.youtube.com/watch?v=50CKhBaCHTQ

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-04-10 20:49

On 19-04-2010 16:47, Anglachel wrote:

> Idag er emnet katastrofe.

Endnu en menneskeskabt katastrofe:

"Born In The U.S.A". - Bruce Springsteen:

http://www.youtube.com/watch?v=7oVzHm_S0-A&feature=related

And so they put a rifle in my hands
Sent me off to Vietnam
To go and kill the yellow man

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : TL

Dato : 19-04-10 22:14

Steely Dan - "My old school"
<http://www.youtube.com/watch?v=Pj9Rs56u8YY>

California, tumbles in to the sea
That'll be day I go back to Annandale

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-04-10 22:40

> [...]
> Jeg har foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og faldt ikke lige
> over noget, så det bliver altså emnet i denne omgang.

Hvis katastrofe=disaster, så er denne vist selvskreven:
Bee Gees med New York Mining Disaster 1941:
http://www.youtube.com/watch?v=1_aJvZYqScE

--
Uffe Bærentsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-04-10 23:22

Anglachel wrote:
> [...]
> brugt før. Jeg har foretaget en lidt halvhjertet google-søgning og
> faldt ikke lige over noget, så det bliver altså emnet i denne omgang.

Barry McGuire: Eve of Destruction

http://www.youtube.com/watch?v=tWDVl-QgM7M

Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising

http://www.youtube.com/watch?v=5BmEGm-mraE&feature=related

Little Girls: Earthquake Song

http://www.youtube.com/watch?v=ceY2zAMkCqQ

Mama Cass Elliot: California earthquake

http://www.youtube.com/watch?v=8ijEjc2WRfw&feature=related

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-04-10 04:05

On 19-04-2010 16:47, Anglachel wrote:

> Idag er emnet katastrofe.

Jeg hørte Helge Adam Møller blive interviewet i radioen i søndags. Her
forsvarede han disse menneskeskabte katastrofer, så jeg vover at medtage
disse:

4th25 Song; "Live From Iraq":

http://www.youtube.com/watch?v=4w8uTyVbYUE

Bush med "Bring 'em on!":

http://www.youtube.com/watch?v=J9Dju8uTj9Y&feature=related

Afghanistan "War music video":

http://www.youtube.com/watch?v=6C8xYT8U7Jg

Johnny Cash "hurt":

http://www.youtube.com/watch?v=mB6P2FFP76I

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 20-04-10 12:21

Hej Anglache

> Idag er emnet katastrofe. I har nok ikke det store besvær med at

Vi skal da lige have et nummer hvor en katastrofe vendes
til et mirakel

Roger Waters - It's a miracle
http://www.youtube.com/watch?v=wAhwySvCOPs

Bl.a. dette vers er genialt :)

We cower in our shelters
With our hands over our ears
Lloyd-Webber's awful stuff
Runs for years and years and years
An earthquake hits the theatre
But the operetta lingers
Then the piano lid comes down
And breaks his fucking fingers
It's a miracle

Max

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 13:25

Det her er en katastrofe: http://www.youtube.com/watch?v=rd0ik9PmKVw

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-04-10 15:53

Alex Linaa wrote:
> "Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det her er en katastrofe: http://www.youtube.com/watch?v=rd0ik9PmKVw

Denne er større:

http://www.youtube.com/watch?v=ZIDq6_j7XYk&feature=related

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 16:26

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Denne er større:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZIDq6_j7XYk&feature=related

Jeg så Alex' link. Hvis dette er endnu værre ved jeg sgu ikke om jeg tør
klikke på det

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 16:52

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Denne er større:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZIDq6_j7XYk&feature=related

Jeps :)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-04-10 17:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps :)

Gad vide om dem, der har mistet alt hvad de ejer i forskellige katastrofer
vil give jer ret.

Men bevares, selvfølgelig er en sang/melodi, som man ikke er tvunget til at
høre på, da langt værre end at miste ALT - måske endda sine børn og øvrige
familie.

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 18:02

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men bevares, selvfølgelig er en sang/melodi, som man ikke er tvunget til
> at høre på, da langt værre end at miste ALT - måske endda sine børn og

Hold dog op med at være sådan en sortseer, og bøje alt i tragedie og ynk.

Læs hellere Piet Hein:

Den der kun tar spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
Han og hun har faktisk
fattet begge dele dårligt

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 18:05

> [...]
>
> Men bevares, selvfølgelig er en sang/melodi, som man ikke er tvunget til
> at høre på, da langt værre end at miste ALT - måske endda sine børn og

Sikke trist. Nu var jeg lige i så dejligt forårshumør. Nu kan jeg sidde
resten af aftenen og græde ved tanken om alle de katastroferamte mennesker
rundt om i verden.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 20-04-10 18:14

Eva Schmidt skrev:
> Men bevares, selvfølgelig er en sang/melodi, som man ikke er tvunget til
> at høre på, da langt værre end at miste ALT - måske endda sine børn og
> øvrige familie.

Nåja, jorden er i forvejen overbefolket.

/Hauge