Freddy Breck kontra Hansi Hinterseer
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:38

Freddy Breck sang jo UBERAL AUF DER VELT til stor succes først i 70-erne
http://www.youtube.com/watch?v=luCyXbku0gs

Nu synger Hansi Hinterseer den samme sang. Nu hedder den bare SO EIN SCHÖNER
TAG og har succes over 30 år senere.
http://www.youtube.com/watch?v=qDewSAt76cw

Hvilken udgave synes i er bedst ?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-04-10 15:40

Åge Halldorsson skrev:

>Hvilken udgave synes i er bedst ?

Pest versus kolera

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-10 15:40

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=luCyXbku0gs
>
> Nu synger Hansi Hinterseer den samme sang. Nu hedder den bare SO EIN SCHÖNER

har du ikke noget bedre at tage dig til ?

/thomas

Fra : Hauge

Dato : 19-04-10 15:42

Thomas von Hassel skrev:
> har du ikke noget bedre at tage dig til ?

Er det forkert i denne gruppe, at snakke om musik? Han overholder da
trods alt fundatsen, som én af de meget få.

/Hauge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-10 17:35

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Er det forkert i denne gruppe, at snakke om musik? Han overholder da
> trods alt fundatsen, som én af de meget få.

der er forskel på snak og diskussion og så at tæppebombe

/thomas

Fra : Hauge

Dato : 19-04-10 17:46

Thomas von Hassel skrev:
> der er forskel på snak og diskussion og så at tæppebombe

Tæppebombningen kommer kun fordi han får alle de svar, hver gang han
skriver. Undlod folk at komme med de samme kommentarer *hver gang*, så
ville han falde ned til et langt lavere niveau, det er kun sjovt når man
kan drille. Og drilleriet lykkedes ret godt... For ham..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:41

meddelelsen news:4bcc6ae9$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Nu synger Hansi Hinterseer den samme sang. Nu hedder den bare SO EIN
> SCHÖNER TAG og har succes over 30 år senere.

Her er forresten den anden SO EIN SCHÖNER TAG. Det er den med at hoppe,
springe, svømme, flyve og jeg ved snart ikke hvad.
http://www.youtube.com/watch?v=R-_xXfjB3AM
..... men det var et sideSPRING og HOP og SVØMME

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 19-04-10 16:02

> [...]
>
> Nu synger Hansi Hinterseer den samme sang. Nu hedder den bare SO EIN
> SCHÖNER TAG og har succes over 30 år senere.

Helt klart Freddy Breck's udgave! Men Hansi's er nu heller ikke dårlig. Det
er i øvrigt sjældent at nye udgaver bliver bedre end originalen!

Én af de bedste med salig Freddy:
http://www.youtube.com/watch?v=x-TyN3N7IcE. Ellers er der jo også:
http://www.youtube.com/watch?v=S3vOlzNmkT8

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-04-10 16:09

> [...]
>
> Nu synger Hansi Hinterseer den samme sang. Nu hedder den bare SO EIN
> SCHÖNER TAG og har succes over 30 år senere.

Jeg synes bedst om Freddys udgave - selvom den anden da ikke er dårlig

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 17:32

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes bedst om Freddys udgave - selvom den anden da ikke er dårlig
>
> mvh Eva

Det vil jeg nok også mene, men hvor er det skønt med tysk musik fra dengang
og nu. Der er ikke lavet synderligt om i stilen. Hvis man ikke vidste det,
kunne man ikke gætte hvilken udgave der var fra 1963 og hvilken der var fra
2006.
Man ved hvad man får og hvad man altid har fået. Sådan skal det være.
Det kan Vanessa Neigert tale med om.

1963 http://www.youtube.com/watch?v=zHd32MGl_tg&feature=related
2009 http://www.youtube.com/watch?v=Vq61CRgWLk8&feature=related

1964 http://www.youtube.com/watch?v=XFP469P4FiU
2009 http://www.youtube.com/watch?v=wTCP2XLo0Fw

1951: http://www.youtube.com/watch?v=Wg_ixkSvcKc
2007: http://www.youtube.com/watch?v=Bsl-edQdTzw&feature=related

1970 http://www.youtube.com/watch?v=gll6OhyYVFg&feature=related
2008: http://www.youtube.com/watch?v=m3G7Gvx0WaA

Hvis man ikke ved det kan man ikke sige hvilken plade der er fra 1951,
1963/64 eller hvilken der er indspillet næsten, eller over, 50 år senere.
Det lyder fuldstændig ens i stil.
Skønt. Tysk slager har levet i 50 år - og lyden er så man ved hvad man får -
og hvad man vil have.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 19-04-10 17:40

In article <4bcc7223$0$281$14726298@news.sunsite.dk>,
"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote:

> [...]
> meddelelsen news:4bcc6ae9$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg synes bedst om Freddys udgave - selvom den anden da ikke er dårlig

Overvejer at lave et filter, der napper alt Hansi i fødslen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-04-10 10:10

man kunne jo osse undtagelsesvis lytte til originalen:
http://www.youtube.com/watch?v=4BZSqtqr8Qk
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 17:35

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen
> man kunne jo osse undtagelsesvis lytte til originalen:
> http://www.youtube.com/watch?v=4BZSqtqr8Qk
> mvh ole

.........som også er rigtig god. Foretrækker dog det lidt mere"ramasjang" som
Freddy giver den - uden at han overdriver det.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 19-04-10 17:46

> [...]
>
> Nu synger Hansi Hinterseer den samme sang. Nu hedder den bare SO EIN
> SCHÖNER TAG og har succes over 30 år senere.

Hmm... foretrækker nok den klassiske Verdi-version. Men Hansi's vinder
nok over Freddy's.

/Michel