Mit navn er fru hare
Fra : Peter Holm

Dato : 18-04-10 21:07

hejsa

nogen der kan lokalisere 'Mit navn er fru hare' på TDC PLay?

Tror nok det er med Keld & Hilda fra ca 1983

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-10 21:28

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i meddelelsen

> nogen der kan lokalisere 'Mit navn er fru hare' på TDC PLay?

Ja, jeg kan lokalisere den som en rigtig god plade, der blev wældig populær
og kom på Dansktoppen i 1971

> Tror nok det er med Keld & Hilda fra ca 1983

Du må tro om igen. Den var med Flemming Antony. Jeg har aldrig hørt den med
andre end ham. Du kan finde den på hans CD "Tak for gode som for onde år -
18 dansktophits"
http://www.flemmingantony.dk/flemmingantony/cdudgivelser1/view3368.html?profile=cdudgivelser1&UID=10002

Her er der dog noget mystisk, som jeg ikke kan huske noget til. Her står
nemlig at sangen også er som en singleplade med Klaus Persson (hvem han så
end er). Bagsiden skulle hedde "Columbine".
http://74.125.77.132/search?q=cache%3AgbU42dSw418J%3Awww.danpop.dk%2Fphil45ls.pdf+%22mit+navn+er+fru+hare%22+klaus+pehrsson&hl=da&gl=dk

På en dansk hitlisteside kan man finde den der "Columbine" og man kan se at
den har været på listen een uge. Men der står inter om at Klaus persson også
skulle have indsunget Flemming Antonys sang som om "Fru Hare"
http://www.danskehitlister.dk/?artist_id=386

Mon ikke nogen har misforstået noget om en mystisk Klaus Persson. Det var i
hvert fald Flemming Antony som havde kanon-succes med pladen og ikke nogen
Klaus Persson. Måske det kan være en svensk udgave. Navnet lyder svensk.

Jeg kan ikke finde den på TDC play, men de har jo heller ikke ligefrem så
megen folkelig musik.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 18-04-10 21:48

meddelelse news:4bcb6b59$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mon ikke nogen har misforstået noget om en mystisk Klaus Persson. Det var
> i hvert fald Flemming Antony som havde kanon-succes med pladen

Endnu en "kanon-succes" fra Åge, som jeg aldrig i mit liv har hørt om.
Flemming Antony har jeg dog hørt, og gys! den mand synger så riv rav
ruskende falsk, at det er en gåde hvordan han har fundet vej til æteren.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-04-10 22:10

> [...]
> Flemming Antony har jeg dog hørt, og gys! den mand synger så riv rav
> ruskende falsk, at det er en gåde hvordan han har fundet vej til æteren.

Ja af samtlige dansktoprædsler er det kun Anette Klingenberg, der kan måle
sig med ham i disciplinen "ingen rene toner"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-04-10 08:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Ja af samtlige dansktoprædsler er det kun Anette Klingenberg, der kan måle
> sig med ham i disciplinen "ingen rene toner"

Det er da forunderligt, når i nu sådan klamrer jer til Rock
At i stadig vil påstå i bemærker noget sådan.
For der står de rene toner da ikke ligefrem i kø )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 09:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er da forunderligt, når i nu sådan klamrer jer til Rock
> At i stadig vil påstå i bemærker noget sådan.

Du mener altså de 2 omtalte kan synge?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-04-10 13:10

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Du mener altså de 2 omtalte kan synge?

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det undrer mig, at du benytter
enhver chance for at påtale dette om danske sangere / grupper

Jeg har aldrig bemærket, at du har lavet samme påtale ved andre sangere /
grupper

Så set i det lys, synger de ikke dårligere, end nok så mangen rocksanger /
gruppe.

Men da netop den omtalte Fru hare, gør Flemming Antony nu ganske godt... Jeg
kan godt lide at høre på ham..... Egentligt også på Annette Klingenberg....

Men hun har så vidt jeg ved, stoppet karrieren, og er jo også ved at være en
smule oppe i årene.... Husker jeg ikke helt galt, så 4 - 5 år ældre end jeg,
hvilket vil gøre hende til en 47 - 48 model, og altså dermed en ca 62 - 63
år gammel... Og jeg ved ikke af, om hun har udgivet noget, siden 1998... Hun
var, så vidt jeg husker med i forestillingen om Simon Spies i 2004, i Østre
gasværk... Så der er åbenbart visse mennesker, som ikke er helt enige med
dig...

Så en debut i sådan ca 1969, og har der så bare været lidt gang i karrieren,
frem til hvad jeg tror var slutningen i 2004... Så vil jeg da sige, at det
er vist slet ikke gået så dårligt endda... Og man må jo sige, for begges
vedkommende... Helt Fantastisk, hvis de nu heller ikke kan synge ))

M.V.H....Benny..

Fra : Martin [TMM]

Dato : 19-04-10 15:23

Hej
Allan Krautwald wrote:
> Du mener altså de 2 omtalte kan synge?

Svarer du tit i vest, når du snakkes til i øst?

/Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:35

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Svarer du tit i vest, når du snakkes til i øst?
>
> /Martin

Han snakker med sig selv - han synes han lyder interessant. hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 07:15

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Svarer du tit i vest, når du snakkes til i øst?
>
> /Martin

Det gør han altid

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 14:26

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør han altid
>
> M.V.H....Benny..

Og han snakker uden at sige noget.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 14:35

meddelelse news:4bcdab87$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Og han snakker uden at sige noget.
>
> Hilsen Åge

Nå ja, Nobody's Perfect...

Du snakker også en masse, men får sjældent sagt ret meget )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 14:41

> [...]
> meddelelse news:4bcdab87$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du snakker også en masse, men får sjældent sagt ret meget )))

Jo, men "sjældent" er jo trodt alt en del mere en "uden", hvis man kan sige
det sådan.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 19:05

meddelelse news:4bcdaeec$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jo, men "sjældent" er jo trodt alt en del mere en "uden", hvis man kan
> sige det sådan.
>
> Hilsen Åge

Nå ja, men som jeg startede med at skrive " Nobody's Perfect "
Og lidt er jo som bekendt bedre end ingenting....

Så samlet set, klarer du det egentligt helt godt

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 19:28

> Nå ja, men som jeg startede med at skrive " Nobody's Perfect "
> Og lidt er jo som bekendt bedre end ingenting....
>
> Så samlet set, klarer du det egentligt helt godt
>
> M.V.H....Benny..

Mange tusinde tak.

Når jeg under omstændighederne med at snakke og "sjældent" sige noget, kan
hive en konklusion hjem som giver karakteren "helt godt", er jeg "egentlig"
godt tilfreds.

Kan dog ikke lade være med at fundere over hvordan en konklusion på Kruttes
"uden" så ville lyde. Den konklusion håber jeg på, ikke vil hive højere
karakter hjem en min.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 20:01

meddelelse news:4bcdf22e$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Kan dog ikke lade være med at fundere over hvordan en konklusion på
> Kruttes "uden" så ville lyde. Den konklusion håber jeg på, ikke vil hive

Nu er det jo sådan ca 100 gange lettere, at hive lidt point sammen, ved at
være positiv..

Det andet hører hjemme i gruppen " Grumpy Old Men ", De kan være meget
sjove, sådan lige at betragte, men i længden, bliver de sgu for kedelige

Prøv at se hvor mange de efterhånden har fortalt os, ikke kan synge... Til
trods for, at de har gjort det i en menneskealder... Men jeg har faktisk
ikke bemærket, at de har fortalt os, hvem der kan synge.... Nå jo, de
prøvede da vist med Povl Dissing og Kim Larsen....

Jo Povl Dissing lavede for mange år siden, en rigtigt god udgave af " Du
lille svale "... Den var rigtigt flot...

Så er der Kim Larsen tilbage... Tja, fræk som en slagterhund... Kan være
ekseptionelt bund ubehøvlet... Dog nok mest overfor irriterende radio
journalister, som stiller de samme spørgsmål, som de har gjort siden " Før
Gasolin' " ) Men han er gennemført folkelig, og en sand mester i at
skabe en god stemning.... Om det igen hænger sammen med hans baggrund som
skolelærer, skal jeg ikke kunne sige... Men skulle jeg finde en betegnelse
på Kim Larsen, så må det blive en form for musikkens svar på Niels
Højlund....

M.V.H....Benny..

Fra : J

Dato : 20-04-10 14:50

meddelelse news:4bcdab87$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Og han snakker uden at sige noget.
>
> Hilsen Åge

Det er vi mange, der mener.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 10:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er da forunderligt, når i nu sådan klamrer jer til Rock
> At i stadig vil påstå i bemærker noget sådan.

Jeg har aldrig påstået, at ingen schlagersangere kan synge rent, selvom der
da er skrækkelige eksempler. Der er da faktisk en del, der rent sangteknisk
er udmærkede, det er så bare trist de ikke bruger evnerne til noget bedre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-04-10 13:47

> [...]
> der da er skrækkelige eksempler. Der er da faktisk en del, der rent
> sangteknisk er udmærkede, det er så bare trist de ikke bruger evnerne til

Hej Allan....

Ja Ja... Men det er da forbløffende, at du udbreder dine kvababbelser om
genrer, der på ingen måder har din interesse... Som så vidt jeg husker er
Rock...
Der er topscoreren på mangel på musikalitet, og den totale mangel på rene
toner stadig Deftones... Topmålet af kedelighed Syd Barret.... Ikke
underligt, at Pink Floyd var glade for at slippe af med ham.... Så når du
absolut kun vil snakke negativt, så hold dig da på din egen boldgade.... Det
klinger ikke nær så hult...
Og der er mere end rigeligt at tage af... Men OK.... Indrømmet, jeg kan
stadig nemt finde mange, der kommer meget meget tæt på Deftones... Men de
har dog fortsat beholdt deres førerposition... Men du kunne
selvfølgelig også gå den modsatte vej.... Og fremhæve andre positivt.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 13:56

> Ja Ja... Men det er da forbløffende, at du udbreder dine kvababbelser om
> genrer, der på ingen måder har din interesse... Som så vidt jeg husker er
> Rock...

Der tager du så dobbeltfejl. Jeg udbreder ikke generelt kvababbelser, det er
din udlægning.
Rock er verdens mest fremherskende musikgenre og den interesser mig mest,
men det er der masser af andre genrer, der også gør.
Så længe tingene er veludført efter min mening, kan jeg sagtens nyde det,
uanset genre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Der tager du så dobbeltfejl.

Det er fordi Krutte IKKE tager fej. Så tager vi andre dobbelt fejl, hehe

>Jeg udbreder ikke generelt kvababbelser, det er din udlægning.

Vi bragte lige "dagens vits" her

> Rock er verdens mest fremherskende musikgenre

Tsk tsk tsk - Det må da vist være hjemme i Kruttes daglistue at den er
verdens fremherske musikgenre.

> og den interesser mig mest,

Klart nok. Den er jo Verdens mest fremhersende genre inde i Kruttes hus. Men
den er bare tæt på at være uddød. Det er slut, om man kan lide det eller ej.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 07:15

meddelelse news:4bcc6464$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Klart nok. Den er jo Verdens mest fremhersende genre inde i Kruttes hus.
> Men den er bare tæt på at være uddød. Det er slut, om man kan lide det

Hej Åge

Jamen han har jo ret... Rock er Verdens mest benyttede rytme.... Og set i
det lys, så er der jo rent faktisk, " FLEST ROCK melodier.

Det ser du ganske tydeligt alle steder... De fleste dansegulve er fyldt med
dansende, som danser helt adskilt... Og er der endeligt nogen, som holder i
hinanden, er det to kvinder der danser sammen.

Nej Rocken er ikke tæt på at være død, men glæden ved musikken, den arbejder
sig i den retning... Det som før styrkede folks sammenhold, er i dag den
hyppigste årsag til slagsmål... Indrømmet, jeg er også til rockmusik... Men
skal jeg ud, går jeg da efter bal for de unge på 40... Der er i det mindste
til at få ørenlyd, og folk kan huske, hvordan man danser, og det er stadig
helt normalt, at man har et solidt tag i damen... Så jo, skal jeg ud og more
mig, så 100 Gange hellere Kandis, end Rolling Stones... Ingen tvivl om det.
Men det meste af det Kandis spiller, er jo også rock.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 14:28

> Men det meste af det Kandis spiller, er jo også rock.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, der er kommer meget rock-lyd i mange af deres sange, f.eks. "Lonnie fra
Berlin".

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 14:38

meddelelse news:4bcdabfc$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, der er kommer meget rock-lyd i mange af deres sange, f.eks. "Lonnie
> fra Berlin".
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Ikke Rock lyd, men rytme...

Rytmer bevæger sig frit imellem alle genrer...
Men det ændrer ikke ved at en rock rytme, er en rock rytme.

Du så jo i vild med dans, at man kunne danse wienervals til Metallica.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 14:44

> Ikke Rock lyd, men rytme...
> Rytmer bevæger sig frit imellem alle genrer...
> Men det ændrer ikke ved at en rock rytme, er en rock rytme.

Øhhh.... nå!.

> Du så jo i vild med dans, at man kunne danse wienervals til Metallica.

Jeg har godt nok aldrig set "Vild med dansk", men det lyder interessant.
Tror dog ikke liiiiige jeg er gået glip af noget, som jeg ville have savnet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 19:06

meddelelse news:4bcdaf9e$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg har godt nok aldrig set "Vild med dansk", men det lyder interessant.
> Tror dog ikke liiiiige jeg er gået glip af noget, som jeg ville have

Se det er så din afgørelse, men når du ikke har set det, ved du heller ikke,
hvad du gik glip af, og lever lykkeligt videre i din tro.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 19:31

> Se det er så din afgørelse, men når du ikke har set det, ved du heller
> ikke,
> hvad du gik glip af, og lever lykkeligt videre i din tro.
>
> M.V.H....Benny..

Arhhh altså. Set og set. Selvfølgelig har jeg set og hørt noget når tv-et
har drønet. Man tester jo alting. Men hvis jeg har set noget af det dansen
rundt så har jeg flyttet kanal med det samme.
Altså nogenlunde på samme måde som når man tænder radioen. Nogle gange
høvler man lige P1, 2, 3 og 4 gennem, med 5 sekunder til hver, for lige at
konstatere at alt er som det plejer.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 20:02

meddelelse news:4bcdf2d0$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Altså nogenlunde på samme måde som når man tænder radioen. Nogle gange
> høvler man lige P1, 2, 3 og 4 gennem, med 5 sekunder til hver, for lige at

Tja, der er vi nok list forskellige... Mine er vist groet fast på P4

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 20:10

> Tja, der er vi nok list forskellige... Mine er vist groet fast på P4
>
> M.V.H....Benny..

Jeg sørger for at min ikke "gror" fast på P4, ved at flytte fra den derfra,
så snart de regionale nyheder er slut. Men Ok, du har nok heller ingen radio
med den mere folkelige musik i din region.
Hvis jeg ikke havde det, ville jeg nok også lade min radio "gro" fast på P4,
for vi kan jo ikke alle bo i Vestjylland.
............men P4 er jo nok det mindst ringe vil jeg mene. Selv om den
efterhånden lyder som P3, synes jeg.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-10 08:56

meddelelse news:4bcdfc10$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> P4, for vi kan jo ikke alle bo i Vestjylland.
> ............men P4 er jo nok det mindst ringe vil jeg mene. Selv om den

Folkeligt eller ej... Jeg syntes nu de gør det meget godt.. Der er jo trods
alt andre lyttere end lige mig, så må jeg vel finde mig i, at det også er
deres radio. Kan jeg ikke det, må jeg jo sætte en anden radio i, så jeg selv
kan tage musikken med hjemmefra.... Der kommer da meget sjældent noget, som
får mig til at slukke radioen, så mon ikke de alt i alt, gør et godt stykke
arbejde.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 06:42

> [...]
> men det er der masser af andre genrer, der også gør.
> Så længe tingene er veludført efter min mening, kan jeg sagtens nyde det,

Jamen så må jeg da indrømme, at nu er min forbavselse da så total...

For måske gemte Flemming Antony & Annette Klingenberg ikke
de største sangstemmer, men jeg har endnu ikke hørt eller set noget
med dem, der ikke var veludført...

Annette Klingenberg blev endda kåret som Verdens bedste, til at
spille Crissy i Hair...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:04

> [...]

> genrer, der på ingen måder har din interesse... Som så vidt jeg husker er

Han har anparter i Rolling Oldefar, men de penge er snart tabt.
Plejehjemmet kalder.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 06:47

meddelelse news:4bcc62d1$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Han har anparter i Rolling Oldefar, men de penge er snart tabt.
> Plejehjemmet kalder.
>
> Hilsen Åge

Tja, man kunne jo prøve at dyrke Bill Wyman's Rhythm Kings....

Se det kunne måske fortælle en Allan, at selv en Bill Wyman
somme tider trænger til at slappe af.... ))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-04-10 09:59

> Tja, man kunne jo prøve at dyrke Bill Wyman's Rhythm Kings....

Ja Bill optræder skam stadig, selvom han nu er 73 og dermed den ældste, der
har været medlem af Rolling Stones. Nu er det jo efterhånden 17 år siden han
gik ud af Rolling Stones og selvom det sammenlignet med Stones megaturnéer,
så hygger han sig med musikken.
Iøvrigt kalder min søns mor konsekvent Ron Wood for "ham den nye", men han
har jo også foreløbig kun været medlem af gruppen i 35 år, hvor de 3 andre
har været med i 48 år

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 14:34

> [...]
> har jo også foreløbig kun været medlem af gruppen i 35 år, hvor de 3 andre

Tjae, ny og ny, er måske så meget sagt...
Men i det mindste, den nyeste, hvis man kan skrive sådan

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 19-04-10 21:05

> [...]
> genrer, der på ingen måder har din interesse... Som så vidt jeg husker er

Nu var det altså mig der påpegede, at Flemming Antony er en katastrofe som
sanger. Og det er et uomtvisteligt faktum, at manden absolut ikke har en
tone i livet. At han trods det har fået en form for karriere som sanger må
forblive et mysterium på linje med korncirkler og meget andet uforklarligt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 21:14

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tone i livet. At han trods det har fået en form for karriere som sanger må
> forblive et mysterium på linje med korncirkler og meget andet

Han har jo en rigtig god sangstemme og synger fantastisk godt. Han er jo
også en af landets mest succesfulde sangere. han har rekoprden i sange på
Dansktoppen, 50 stk. - og det fortsætter ufortrødent.
Tilmed har masser af hans sange haf en meget høj synge-med-værdi. Faktoren
har været meget høj. De er blevet rigtigt kendte sange, som vi alle kan
synge med på.

Rød hvide farver: http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc

Lykkelige Jim : http://www.youtube.com/watch?v=wKeMSmTkavU&feature=related

Her et af hans nyeste hit: Godag-goddag:
http://www.youtube.com/watch?v=2jfR86I8B_w

Jeg vil dog godt må med til at hans sangvalg i dag, ikke er så godt som det
var tidligere. Vi husker vist alle hans oversættelse af "Trala lala Suzi".

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-04-10 21:24

> [...]
> tone i livet. At han trods det har fået en form for karriere som sanger må
> forblive et mysterium på linje med korncirkler og meget andet

Det har Povl Dissing og Kim Larsen jo f.eks. også - og de har da heller ikke
mange toner i livet.

mvh Eva

Fra : Martin Bak

Dato : 19-04-10 21:41

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det har Povl Dissing og Kim Larsen jo f.eks. også - og de har da heller
> ikke mange toner i livet.

Man kan diskutere stilen, men det er ikke det det her handler om. Kim Larsen
kan synge. Og synge rent. Poul Dissing kan nok også vil jeg tro. Han stil er
så speciel, at det er svært at vurdere. Men Antony synger decideret falsk.
Han kan ganske enkelt ikke synge.
Det er ikke en vendetta mod hans musikstil, som faktisk ikke generer mig det
fjerneste. Meget ny musik generer mig til gengæld, f.eks. techno og den
slags. Men synge, det kan han bare ikke. Og dét generer mig.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 22:00

> [...]
> det fjerneste. Meget ny musik generer mig til gengæld, f.eks. techno og
> den slags. Men synge, det kan han bare ikke. Og dét generer mig.

Kunne ikke være mere enig i alle 3 ting du skriver.

Fra : J

Dato : 19-04-10 22:10

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne ikke være mere enig i alle 3 ting du skriver.

Vi er mange, der ikke er enige.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 22:33

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Vi er mange, der ikke er enige.

Ja det er godt (m)Åge.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 07:32

> "J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Ja det er godt (m)Åge.

Jeg hedder ikke Åge, og jeg er heller ikke enig med jer...

Tværtimod... Jeg ville sætte ham langt over de fleste i ville drømme om at
nævne....

Povl Dissing, om han kan mere, ved jeg ikke.. Han har kunnet... Men det er
nok mange år siden.

Kim Larsen, Nej han har aldrig kunnet... Men han gør nogle underholdende
forsøg. Og det har altid været hans styrke som solist... Det selvfølgelig
godt blandet med at være lærer af proffession... Det er en ting der
kendetegner lærere, de kan synge for, uden at skænke det en tanke, om det nu
er perfekt... Det at gøre det, er vigtigere, end at gøre det godt, og efter
nogle få sekunder, synger hele banden, og så er der aldrig en, der tænker
på, hvem der synger rent, og hvem der ikke gør.

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 20-04-10 08:59

On Mon, 19 Apr 2010 22:41:04 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
..
>Det er ikke en vendetta mod hans musikstil, som faktisk ikke generer mig det
>fjerneste. Meget ny musik generer mig til gengæld, f.eks. techno og den
>slags. Men synge, det kan han bare ikke. Og dét generer mig.

Hvad er der nu galt med techno?

Trilithon - Choice:
http://www.youtube.com/watch?v=zpPPRljSZAc

LFO - LFO:
http://www.youtube.com/watch?v=HROMVIHGpLE

The Overlords - Sun Down (and the 909):
http://www.youtube.com/watch?v=YJG0q58t4e4

Okay, den sidste er nok mere techno trance, men den er dansk.

--
Thomas

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 09:38

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Mon, 19 Apr 2010 22:41:04 +0200, "Martin Bak"
> <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
> .
>
> Hvad er der nu galt med techno?

Der er vel ikke noget galt med det. Men det går mig i den grad på nerverne.
Jeg er håndværker, og hører gerne radio dagen lang mens jeg arbejder. Det er
sket mange gange, at jeg pludselig har kunnet konstatere, at jeg stille og
roligt er gået og blevet i dårligt humør. Negativ og irritabel. Ikke en
humørtype der ellers lægger til mig. Men så er jeg pludselig blevet klar
over, at radioen har startet et program med denne musiktype, uden at jeg
rigtig har lagt mærke til det. I samme øjeblik jeg slukker eller skifter
program til noget for mine ører mere lyttevenligt, vender mit humør tilbage,
og jeg genoptager den muntre fløjten og nynnen, som er karakteristisk for
mig når jeg arbejder.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 14:30

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er der nu galt med techno?

Det larmer infantilt.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 15:38

meddelelse news:4bcdac6b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det larmer infantilt.

Infantilt? Ved du hvad det ord betyder? Du mener vel ikke infernalsk?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-10 16:08

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4bcdac6b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Infantilt? Ved du hvad det ord betyder? ´

Det er vist noget med "frygteligt"

Her er et link til Svaneke Bryghus, hvor vendingen bruges
http://www.beertaste.dk/news/DreamHC/Side2.html
Her skrives om besøget på bryghuset:
CITAT START
Eneste minus var at der gennem hele vort besøg
var en infantil larm
CITAT SLUT

Her er et link hvor vendingen også bruges.
http://www.myspace.com/niko_laj
Her skrives:
CITAT START
indtil da skal det bare være infantil larm
CITAT SLUT

Mener du ikke man kan skrive det??? - jeg har da hørt vendingen brugt.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 16:15

meddelelse news:4bcdc339$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> CITAT SLUT
>
> Mener du ikke man kan skrive det??? - jeg har da hørt vendingen brugt.

Selvfølgelig kan man skrive det. Men du har netop demonstreret, at du
faktisk mener infernalsk.

Infertil betyder barnlig eller umoden.
Infernalsk betyder djævelsk, eller "vedr. helvede".

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : P.Petersen

Dato : 20-04-10 16:19

> [...]
> faktisk mener infernalsk.
>
> Infertil betyder barnlig eller umoden.
> Infernalsk betyder djævelsk, eller "vedr. helvede".

Bare for at drillle. Infertil betyder ufrugtbar. :)
Mvh
Pelle

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 16:23

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Bare for at drillle. Infertil betyder ufrugtbar. :)

I know. Jeg ved ikke hvorfor jeg pludselig skrev dét ord

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 20-04-10 16:22

> Infertil betyder barnlig eller umoden.

Infantil, skulle der naturligvis have stået, sådan som debatten omhandler.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : P.Petersen

Dato : 20-04-10 22:05

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Infantil, skulle der naturligvis have stået, sådan som debatten omhandler.

Ved jeg Martin.
Blev bare lidt drillesyg.
Håber Aage har fulgt med. For det hele er jo sådan set møntet på ham.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 07:22

> [...]
> tone i livet. At han trods det har fået en form for karriere som sanger må
> forblive et mysterium på linje med korncirkler og meget andet

Tja, svaret bliver da det samme... Godt gået at have en sangkarriere
i mere end 40 år... Uden at kunne synge... Det er nu slet ikke så
underligt endda... Han synger altid glad musik, så hans publikum er
glade mennesker, der vil more sig... Ikke lede efter hans fejl.

M:V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:03

> [...]

> der da er skrækkelige eksempler. Der er da faktisk en del, der rent
> sangteknisk er udmærkede, det er så bare trist de ikke bruger evnerne til

På Kruttesk betyder det "bruge evnerne til at larme".

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 19-04-10 15:53

meddelelse news:4bcc6287$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> På Kruttesk betyder det "bruge evnerne til at larme".
>
> Hilsen Åge

Ja. Det er vi mange, der mener.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-04-10 16:08

> Ja. Det er vi mange, der mener.

Ja det er godt (m)Åge.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-04-10 15:00

> [...]

> At i stadig vil påstå i bemærker noget sådan.
> For der står de rene toner da ikke ligefrem i kø )

Nej, men det gør skærebrænderne og damptromler til gengæld.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-10 06:43

meddelelse news:4bcc6200$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nej, men det gør skærebrænderne og damptromler til gengæld.
>
> Hilsen Åge

Tja, du har ret, men til alt held, nåede mange af dem ikke længere
end til Promo' er...
Men de troede alle, de var gode )

M.V.H....Benny..

Fra : phc

Dato : 07-06-10 03:52

On 18 Apr., 22:28, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> P en dansk hitlisteside kan man finde den der "Columbine" og man kan se at
> den har v ret p listen een uge. Men der st r inter om at Klaus persson ogs
> skulle have indsunget Flemming Antonys sang som om "Fru Hare"http://www.danskehitlister.dk/?artist_id=386
>
> Mon ikke nogen  har misforst et noget om en mystisk Klaus Persson. Det var i
> hvert fald Flemming Antony som havde kanon-succes med pladen og ikke nogen
> Klaus Persson. M ske det kan v re en svensk udgave. Navnet lyder svensk.
>
> Jeg kan ikke finde den p TDC play, men de har jo heller ikke ligefrem s

tusind tak for svaret - nu mangler jeg bare at finde pladen
mvh
peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-10 15:31

"phc" <peterholm67@gmail.com> skrev i meddelelsen

tusind tak for svaret - nu mangler jeg bare at finde pladen
mvh
peter

Kan dette bruges?
http://www.flemmingantony.dk/flemmingantony/cdudgivelser1/viewdd87.html?profile=cdudgivelser1&UID=10005&Direction=Next