cykelhjulreflekser?
Fra : Jubii

Dato : 19-04-10 18:50

Skal en cykel ikke sælges med reflekser i hjulene?

Fra : Per

Dato : 19-04-10 19:08

Jubii wrote:
> Skal en cykel ikke sælges med reflekser i hjulene?

He he - det spurgte du også om sidste år:

http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/5821a6a26f001360/3d9c917bc677ba1b?hl=da&ie=UTF-8&q=jubii+reflekser#3d9c917bc677ba1b

Nej - det er der ingen regler om.

Du kan fx. købe en racercykel uden hverken reflekser eller ringeklokke -
intet problem
Se her:

http://www.cykelexperten.dk/avenue-airbase-gear-tiagrarollerbrake-p-1608.html

De skal dog være der, hvis du fører cyklen på Færdselslovens område

mvh. Per

Fra : Jubii

Dato : 19-04-10 20:11

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> He he - det spurgte du også om sidste år:

Ja, jeg glemmer hurtigt, men jeg fik spørgsmålet i dag:"skal du ikke
have reflekser i hjulet?", for det har jeg jo ikke.
Kunne ikke svare, så...
Jeg kan så svare vedkommende at de refleksringe der er på alle hjul er
lovlige nok.

Fra : Jubii

Dato : 19-04-10 20:15

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kunne ikke svare, så...
> Jeg kan så svare vedkommende at de refleksringe der er på alle hjul er

På dækkene, som Preben skriver, må jeg nok tilføje.

Fra : Preben

Dato : 19-04-10 18:12

Den 19.04.2010 kl. 20:49 skrev Jubii <jubii@msn.com>:

> Skal en cykel ikke sælges med reflekser i hjulene?

Ikke nødvendigvis. Reflekserne kan også være på siden af dækkene.

--
mvh/Preben