Hussalg
Fra : Jesper.K

Dato : 18-04-10 19:07

Er der en tids-skala på hvor længe man skal bo/eje ety hus før man sælger
det igen, for ikke at skulle betale skat ef evt. fortjeneste?

Jeg har købt et hus, men efter 4 mdr. kan jeg mærke at jeg ikke er tryg i
huset.
Jeg må tilbage i en lejlighed og helst på 3 sal Desværre...

Jesper K.

Fra : Ole C

Dato : 18-04-10 19:31

Jesper.K skrev blandt andet:

> Er der en tids-skala på hvor længe man skal bo/eje ety hus før man
> sælger det igen, for ikke at skulle betale skat ef evt. fortjeneste?

Det er kun en betingelse, at du faktisk har boet i huset - og selvom du ikke
havde, ville det være et nettooverskud du skulle beskattes af.
I disse tider er det nok mere sandsynligt at du efter fire måneder ender med
et tab

> Jeg har købt et hus, men efter 4 mdr. kan jeg mærke at jeg ikke er
> tryg i huset.
> Jeg må tilbage i en lejlighed og helst på 3 sal Desværre...

Gud ved hvorfor det gør dig mere tryg.....

--
vh
Ole C

Fra : N_B_DK

Dato : 18-04-10 19:54

Ole C wrote:
> Gud ved hvorfor det gør dig mere tryg.....

Jeg tror nu mere det er JesperK der ved det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jesper.K

Dato : 18-04-10 20:51

Jeg har altid boet i lejlighed og der er ikke så mange døre
Ligger vågen hele natten og lytter. Kan sgu ikke rigtigt gøre noget ved det.

Fik huset i en rigtig god handel og står til (hvis det sælges til den
udbudte pris) at tjene mellem 100.000-170.000 kr.
Så derfor spørger jeg.
Det er jo intet med boligspekulation at gøre.
Jeg vil bare genre have det godt og kunne sove.

Fra : Ole C

Dato : 18-04-10 21:37

Jesper.K skrev blandt andet:

> Jeg har altid boet i lejlighed og der er ikke så mange døre

Og dermed heller ikke så mange flugtveje, hvis der opstår brand - især ikke
på en tredie sal

> [...]
> Fik huset i en rigtig god handel og står til (hvis det sælges til den
> udbudte pris) at tjene mellem 100.000-170.000 kr.

Hvis du virkelig på fire måneder får så stor en fortjeneste (efter fratræk
af alle udgifter til ejendomsmægler, advokat osv.), så er du da en heldig
mand - og skattevæsenet behøver du som sagt ikke frygte i den forbindelse

--
vh
Ole C

Fra : Michael Stærk

Dato : 18-04-10 21:24

"Jesper.K" <hg@kjlm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huset.
> Jeg må tilbage i en lejlighed og helst på 3 sal Desværre...

Har du boet i huset (haft folkeregisteradresse), kan du sælge igen uden at
blive beskattet af avancen. Det kræver dog naturligvis at ejendommen er
omfattet af parcelhusreglen - grunden må ikke være over 1400 m². Er den over
1400, kan beskatning kun undgås i særlige tilfælde.

Landinspektør
Michael Stærk

Fra : Jesper.K

Dato : 18-04-10 22:00

Er det noget du ved med 100 % sikkerhed, det med at hvis man bare har boet i
huset, så er det ok at sælge med fortjeneste?
Og så uden at skulle betale skattefar for det?

Flugtveje interesserer mig ikke. Ment sådan at jeg af andre årsager er mere
tryg i en lejlighed.
Det er ikke brand der bekymrer mig.

Jesper.

Fra : Poul Christensen

Dato : 18-04-10 22:23

"Jesper.K" <hg@kjlm.dk> wrote in news:4bcb72ca$0$277$14726298
@news.sunsite.dk:

> Er det noget du ved med 100 % sikkerhed, det med at hvis man bare har
boet i
> huset, så er det ok at sælge med fortjeneste?
> Og så uden at skulle betale skattefar for det?

Du kan finde reglerne her:

Fritagelsesbestemmelserne for ejerboliger er i § 8.
mvh poul christensen