Myndighed til at opbygge, ikke nedrive.
Fra : Lyrik

Dato : 19-04-10 16:53

De fleste kommentarer til Jesus Kristus bliver leveret fra hjemmesider
med ateistisk materiale.

Man kan ikke udvide og konsolidere sin tro med sådan noget destruktivt
riven ned fra hylderne. Der skal fyldes trosopbyggeligt materiale på.
det har vi ikke meget af i DK hvor politikerne vil være guder. Og
socialdemokraterne udstikke deres egne-ikke ti bud, men 10 millioner
bud!

Midt i denne suppedas befinder de trofaste kristne sig. Nu var jeg så
heldig at finde et link hvor der er trosopbyggeligt materiale at læse
fra,-gratis!:
http://www.y-jesus.com/index.php

Hilsen
Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-04-10 13:23

Lyrik skrev:
> De fleste kommentarer til Jesus Kristus bliver leveret fra hjemmesider
> med ateistisk materiale.

Det er da noget af en påstand. Har du
nogetsomhelst der blot ligner en dokumentation?

Næsten hver dag er der i min avis læserbreve,
artikler, interviews, kronikker mm der fortæller
om den glæde og lykke man kan finde i troen,
hvordan Jesus har frelst den ene fra druk, den
anden fra at drukne og mere af samme skuffe.

Og så har jeg ikke en gang nævnte alle annoncerne
for bønnemøder, kristelige arrangementer og
hvem der prædiker i hvilken kirke på næste
søndag.

Og det er kun en avis. Prøv lige at forestille
dig hvor mange websider der promoverer ateisme
versus hjemmesider der på den ene eller den anden
måde understøtter religion, kirke og/eller kristelighed.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-04-10 08:54

On 20 Apr., 14:23, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Det er da noget af en påstand. Har du
> nogetsomhelst der blot ligner en dokumentation?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det blev vist en: "go' da' mand økseskaft!" Min udtalelse drejede sig
om HER I GRUPPEN! Og ikke i "din avis".

Her i gruppen er der flittigt blevet refereret til en "Bibelhaderside"
som referanceramme for kristendom.

Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-04-10 16:43

Lyrik skrev:

> Her i gruppen er der flittigt blevet refereret til en "Bibelhaderside"
> som referanceramme for kristendom.

Endnu en løs påstand...

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Vidal

Dato : 20-04-10 20:10

Den 20-04-2010 17:43, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Endnu en løs påstand...

Det er da sandt, når angrebslystne ateister vil manifestere
sig her i gruppen og kloge sig på det, de ellers ikke har
forstand på, refererer de ofte til en bestemt ateistisk
hjemmeside.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-04-10 20:45

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Endnu en løs påstand...

Nej det er ingen løs påstand men en kendsgerning.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : N/A

Dato : 21-04-10 02:25

Fra : N/A

Dato : 20-04-10 16:43

Fra : Lyrik

Dato : 20-04-10 10:53

On 20 Apr., 17:43, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Endnu en løs påstand...

> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensenhttp://webdesign101.dk
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du forstår ikke rigtig mediet hvar!? Det er ikke et "dokumentarium!"
Det er et medie for løs snak og løse påstande. Der følger ikke en
referance med bestående af dokumentationer og bevisførelser, med
mindre snakkehovederne skruer sig op til "snobbiske højder!" Man kan
ikke "Forlange dokumentation" i dette medie. Du kan selv søge gruppen
igennem og skaffe dig din "dokumentation!"
Det svarer til at du sidder ved sofabordet med nogle venner der
fortæller beretninger og historier. Sidder du så og skriger dem ind i
hovedet at du forlanger dokumentation? Så gætter jeg på at du sidder
alene ved sofabordet!
Dokumentation hører videnskabelige afhandlinger til. Ikke en
newsgruppe.

Jeg holder mig til at mit ord står til troende. Hvis du ved hvad tro
betyder?

Jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-04-10 02:25

Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Du forstår ikke rigtig mediet hvar!? Det er ikke et "dokumentarium!"
> Det er et medie for løs snak og løse påstande.
Det skrev du og ikke jeg.

> [...]
> ikke "Forlange dokumentation" i dette medie. Du kan selv søge gruppen
> igennem og skaffe dig din "dokumentation!"

Jeg forlanger ikke dokumentation. Jeg beder dig
blot om at underbygge en af dine løse påstande og
accepterer naturligvis at du ikke kan og vil. Det
er jo derfor det er en løs påstand.

> [...]
> alene ved sofabordet!
> Dokumentation hører videnskabelige afhandlinger til. Ikke en

Du starter tråden med en løs påstand. Det er er da meget
naturligt at spørge til hvad du bygger det på.

> Jeg holder mig til at mit ord står til troende. Hvis du ved hvad tro
> betyder?

Jeps, det betyder i ovenstående to forskellige ting
Når du siger at det du skriver her i gruppen er snak
og løse påstande står dit ord netop ikke til
troende.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-04-10 03:05

Jørgen Farum Jensen skreiv:

> [...]
> Når du siger at det du skriver her i gruppen er snak
> og løse påstande står dit ord netop ikke til

Eller, det står "til troende". Uten at "troende" nødvendigvis står til
troende av den grund.

Fra : KaZ

Dato : 21-04-10 08:02

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Det skrev du og ikke jeg.
>
> Der følger ikke en
>
> Jeg forlanger ikke dokumentation.
Nu vrøvler du.
I dit første indlæg efterlyser du dokumentation for en personlig
iagttagelse. Måske ville du bare uddele hjemmearbejde?

> Jeg beder dig
> blot om at underbygge en af dine løse påstande og
> accepterer naturligvis at du ikke kan og vil. Det
> er jo derfor det er en løs påstand.

En løs påstand kan jo udmærket godt holde vand, hvilket jens' gør.

Du misser helt pointen her.

Fra : N/A

Dato : 21-04-10 21:30

Fra : Lyrik

Dato : 20-04-10 15:15

On 20 Apr., 21:09, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Det er da sandt, n r angrebslystne ateister vil manifestere
> sig her i gruppen og kloge sig p det, de ellers ikke har
> forstand p , refererer de ofte til en bestemt ateistisk
> hjemmeside.
>
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Selvfølgelig er det sandt Villy! Der er gået inflation i
dokumentation! Hvor er tiderne da en mand var en mand og et ord var et
ord? De bør genopfriskes. Min erfaring igennem et langt liv er, at som
regel kan man stole på hvad folk siger uden dokumentation! Folk
bestræber sig på at sige sandheden og være ærlige.
Når man hele tiden skal have dokumentation, så betyder det jo at man
betragter folk som generelle løgnere!
Det er en fornærmelse at forlange dokumentation! På noget man lige er
fortalt eller betroet!

Men det er en sygdom som har bredt sig i samfundet. Liberalisterne som
snyder og bedrager og tømmer selskaber, kender deres egne bedrageriske
tilbøjeligheder! Så derfor skal de have dokumentation fra alle andre
mennesker! De går ud fra at andre er bedragere som dem selv!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 21-04-10 04:26

On 21 Apr., 09:01, "KaZ" <some...@yahoo.dk> wrote:

> Nu vr vler du.
> I dit f rste indl g efterlyser du dokumentation for en personlig
> iagttagelse. M ske ville du bare uddele hjemmearbejde?

> En l s p stand kan jo udm rket godt holde vand, hvilket jens' g r.

> Du misser helt pointen her.

,,,,,,,,,,,,,,
Point taken!
Det kan give overordentlig meget "hjemmearbejde" at skulle dokumentere
enhver udtalelse man kommer med i en "snak frem og tilbage". Det der
skulle have været hyggesnak bliver til en doktorafhandling. Man burde
kunne svare:"Jamen det mener jeg altså." uden at blive "hevet for
retten på en anklagebænk."))

Hilsen
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 21-04-10 13:22

> Nu vr vler du.
> I dit f rste indl g efterlyser du dokumentation for en personlig
> iagttagelse. M ske ville du bare uddele hjemmearbejde?

Lyrik har ikke skrevet, at hans statement er relateret
til .dk.livssyn.kristendom. Teksten er formuleret, sådan, at det lyder
som en generel tilstand - dertil har Lyrik heller ikke tilføjet, at
det er hans personlige iagttagelse -

> En l s p stand kan jo udm rket godt holde vand, hvilket jens' g r.

Det var måske mindre anstrengende - også for jerselv - hvis I undlod
at brebrejde andre, at de sætter tråde op og istedet gjorde det lidt
hyppigere selv.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-04-10 21:30

Patruljen skrev:

> [...]

Åbenbart. Jeg skulle måske have spillet
med helt åbne kort: Jeg er interesseret
i hvilken "bibelhader"-side der er tale
om. Ikke fordi jeg hader biblen men som
en "fanatisk ekstremistisk terroristisk"
ateist kunne det da være jeg kunne finde
ammunition sådan et sted for min påstået
aggressive ateisme.

Påstanden er fortsat at der findes en
hyppigt citeret side med ateistisk materiale
som bruges som reference for kristendom.

Helt ærligt. Bare en enkelt url?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-04-10 21:41

Jørgen Farum Jensen skreiv:

http://www.biblen.info/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-04-10 15:41

Harald Mossige skrev:

> http://www.biblen.info/

Tak for det Harald.

Den er ny for mig, og i sig selv ikke mere
troværdig end de evangelist-sider man ser fra
kristelig side.

Men jeg kan da godt se at man kan finde nogen
hæftige citater der, hvis man er ude i et
bibelkritisk anliggende. Det generer mig også at
siden er anonym. Hvorfor vil forfatterne ikke stå
ved det de skriver?

Anden kritik af mig er at jeg angriber folk
(in casu "Lyrik") for at starte en tråd. Det
er jo ingenlunde tilfældet. Jeg kunne aldrig finde på
at kritisere en trådstarter for at starte en
hvilkensomhelst tråd. Til gengæld forbeholder
jeg mig ret til at kritisere /indholdet/ af
en hvilkensomhelst meddelelse i en hvilkensomhelst
tråd. En ret jeg gladeligt indrømmer enhver anden.

Jeg føler mig generelt ikke kaldet til at
starte tråde i en nyhedsgruppe om kristendom.
Kristendommen indeholder ingen gåder for mig.
Derimod er kristendommen i sig selv en gåde for
mig, ligesom al anden religiøsitet. Og i den
henseende er det meget oplysende at læse de
indlæg der kommer i denne nyhedsgruppe fra
folk, der kalder sig kristne. (Og en lille
smule nedslående. Men som de siger - "It
takes all kinds").

Og hele denne tråd har udviklet sig på
grundlag af manglende formuleringsevne hos -
ja gæt hvem...

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-04-10 18:19

Jørgen Farum Jensen skreiv:

> Tak for det Harald.
>
> Den er ny for mig, og i sig selv ikke mere
> troværdig end de evangelist-sider man ser fra
> kristelig side.

En fordel med denne siden er at den er uvanlig godt dokumentert; den har
pekerer som peker direkte til kildene slik at du selv kan slå opp.

> [...]
> hæftige citater der, hvis man er ude i et
> bibelkritisk anliggende. Det generer mig også at
> siden er anonym. Hvorfor vil forfatterne ikke stå

Jeg tror denne siden er satt sammen fra innholdet i mange sider og så
bearbeidd og oversatt til dansk. Der er klippet og limt fra teologiske
undervisningsmateriale og innholdet er samlet fra mange kilder.
Redagtøren(e) / overserreren(e) og forfatterene(e) har valgt å være
anonyme. Jeg har valgr å respektere deres valg

> Anden kritik af mig er at jeg angriber folk
> (in casu "Lyrik") for at starte en tråd. Det
> er jo ingenlunde tilfældet.

Husk, mange menesker har ikke evnen til å skille mellom person og sak.

> [...]
> jeg mig ret til at kritisere /indholdet/ af
> en hvilkensomhelst meddelelse i en hvilkensomhelst
> tråd. En ret jeg gladeligt indrømmer enhver anden.

I denne gruppen er det irelevant. Svært mange tror at når personen blir
trakasert, så er det argumentene som svekkes.

> [...]
> indlæg der kommer i denne nyhedsgruppe fra
> folk, der kalder sig kristne. (Og en lille
> smule nedslående. Men som de siger - "It

Det forunderlige er at "noen her i gruppen" ikke skjønner at alle
personangrepene også er en utdyping av den personlige religionsvarianten.

HM

Fra : KaZ

Dato : 22-04-10 20:44

> Tak for det Harald.

Ja nu når du har 'the ammo' så er det bare at komme igang.

Fra : KaZ

Dato : 22-04-10 08:35

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Lyrik har ikke skrevet, at hans statement er relateret
> til .dk.livssyn.kristendom.

Hvordan kan den være skrevet i dlk uden at være relateret dertil?

> Teksten er formuleret, sådan, at det lyder
> som en generel tilstand

Ja

- dertil har Lyrik heller ikke tilføjet, at
> det er hans personlige iagttagelse -

Hvis anden persons (eller andre personers) opfattelse skulle det så være?

> Det var måske mindre anstrengende - også for jerselv - hvis I undlod
> at brebrejde andre, at de sætter tråde op og istedet gjorde det lidt
> hyppigere selv.

Måske har du en pointe dér, for dem som synes det er anstrengende.

Fra : Patruljen

Dato : 22-04-10 05:01

On 22 Apr., 09:35, "KaZ" <some...@yahoo.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Hvordan kan den være skrevet i dlk uden at være relateret dertil?

Du mener, at alle statements i dk.livssyn.kristendom drejer sig om
samme forum ?

> Ja

Netop -

>  - dertil har Lyrik heller ikke tilføjet, at> det er hans personlige iagttagelse -
>
> Hvis anden persons (eller andre personers) opfattelse skulle det så være?

Tingene er formuleret sådan, at man skulle tro, at der var tale om
fakta. Det havde måske være passende at præcisere med et; " jeg mener
" - " jeg tror " - eller; " Det er min opfattelse at -

Ihvertfald hvis man efterfølgende gerne vil skælde ud over- at andre
ikke forstår, hvad man har tænkt på -

Måske -

Fra : Lyrik

Dato : 22-04-10 11:54

On 22 Apr., 19:19, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> [...]
>
> Det forunderlige er at "noen her i gruppen" ikke skjønner at alle
> personangrepene også er en utdyping av den personlige religionsvarianten.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
....Hos ateisterne der ikke evner at plante men kun at oprykke.
Nu har de brugt flere indlæg på at lave ateist-teologi over et andet
indlæg, som munder ud i at trådstarteren ikke formulerede sig så det
kunne trænge igennem alle deres kampsystemer. En sand ateist-
Maginotlinie der skal forhindre at deres hjerter bliver omskåret.
At trådstarteren formulerede sig endog meget præcist vises ved, at
referancen til ateistskvaller, bliver erstattet af et ægte Jesuslink.

På samme medie, nemlig dk.l.kristendom. altså var det her det sneede.
Lige her på gruppen. Det var forståeligt men underforstået. Uheldigvis
kiggede ateisterne som sædvanlig på verden gennem deres skydeskår.
Nogle af dem havde måske fået træk i øjet desangående?
Så nu har de knoklet som de plejer for at sprænge og ødelægge en
eventuel kristen dialog på denne gruppe! De river kun bestandig enhver
spire til tro og håb op og erstatter den med betonateisme!

Dette faktum gælder ikke alene denne gruppe men hele verden. De er
ikke bedre end al-Queda og de har lige så grønne fingre som dem.

Det skulle træde i relief hos betragterne og få dem til at længes
efter mening og håb. Dette håb giver Jesus Kristus vor Herre. Tro på
ham og tro på at han opstod fra de døde, så er frelsen nær.

Hilsen
Jens