Vurdering af registreringsafgift på unik a~
Fra : Morten Lund

Dato : 19-04-10 20:25

Jeg regner med at køre min autocamper, en MAN L2000 4x4 forbi Told og Skat i
løbet af denne uge. De skal jo vurdere registreringsafgift, som jeg bare har
at betale...

De vil jo naturligvis gerne se hvad jeg har betalt for bilen. Og jeg har
også en faktura for selve bilen (fakturaen er 2 år) og for opbygningen (1 år
gammel). Så de fakturaer er jo ikke aktuelle mere, og kan ikke, efter min
mening bruges til at vurdere afgiften ud fra.

Netop denne type bil er faldet meget, da den har en Euro 2 motor. Det
argument vil jeg naturligvis bruge, men hvad nu hvis de ikke er lydhøre? Har
jeg ret til at få en uvildig person til at vurdere afgiften på camperen?

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-04-10 21:05

> [...]
> Har
> jeg ret til at få en uvildig person til at vurdere afgiften på camperen?

Motorankenævnet er det du søger.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1782395

Mvh Niels

Fra : Morten Lund

Dato : 19-04-10 21:29

> Motorankenævnet er det du søger.
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1782395

OK, takker. Det er lige det jeg har brug for. Eller det vil sige: Det håber
jeg ikke jeg får brug for.

Vh
Morten

Fra : \"@

Dato : 19-04-10 21:38

Motorankenævnet er en del af SKAT, og derfor ikke uvildige, og deres
ventetider kan være groteske.

Det tog dem 7 måneder, at grave en returafgift frem til min bil, for 2
år siden. Undskyldningerne de kom med, for ikke at rette den første
afgiftsfastsættelse op, skal jeg skåne Jer for, for de var groteske, men
summa- summarum, så blev det første beløb ikke ændret med en øre.

Måske er de hurtigere, når det gælder om at kradse penge ind????

Mikael

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 22:02

Morten Lund skrev:
> [...]
> jeg ret til at få en uvildig person til at vurdere afgiften på camperen?

Øhhh??
Der er da ikke registreringsafgift på lastvogne over 3½ton!?

--
Armand.

Fra : Morten Lund

Dato : 19-04-10 23:42

Armand wrote:
> Øhhh??
> Der er da ikke registreringsafgift på lastvogne over 3½ton!?

Jo, det er en autocamper. Så der er 60% afgift som på personbiler. Vægten er
underordnet.

/Morten

Fra : Armand

Dato : 20-04-10 05:12

Morten Lund skrev:

> Jo, det er en autocamper. Så der er 60% afgift som på personbiler. Vægten er
> underordnet.

Ã…rh ja for pokker: Hvide plader!

--
Armand.

Fra : Arne Riis

Dato : 20-04-10 16:22

> Årh ja for pokker: Hvide plader!
>
> --
> Armand.

Behandl sagen fuldstændig som hvis du skullde købe en eller anden brugt bil.
Når de kommer med et eller andet TILBUD så byd dem
30-35 % mindre.
Husk på at Skat i den forbindelse er en forretning.
Fortæl dem at hvis ikke du får en acceptabel pris så har du en aftager klar
i Litauen.
Det er usædvanlig at de vil se fakturaer. Det må være fordi de er på
herrrens mark og ikke kan fastsætte prisen.
Benyt dig af det.
Arne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-10 12:33

"Arne Riis" <famriis@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er usædvanlig at de vil se fakturaer. Det må være fordi de er på
> herrrens mark og ikke kan fastsætte prisen.

De skal vurdere den ud fra gældende salgspriser - og hvis der ingen er til
salg af den type ....

--
Per

Fra : Morten Lund

Dato : 21-04-10 14:28

Per Henneberg Kristensen wrote:

> De skal vurdere den ud fra gældende salgspriser - og hvis der ingen er til
> salg af den type...

Ja, korrekt. Så udgangspunktet bliver nok fakturaerne. Men det vil jeg ikke
nødvendigvis være tilfreds med, da bilen er købt for 2 år siden. Og der er
sket meget med priserne på netop denne type bil siden da. Så jeg kan vist
godt forberede mig på, at skulle skrive et brev til motorankenævnet.

Vh
Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 21-04-10 14:55

> Ja, korrekt.

Kan du slet ikke finde noget der ligner lidt ?
Altså ikke nødvendigvis en lastbil med hus på ryggen, men andre autocampere
som du vil vurdere til at have samme handelsværdi.

Dvs finde nogle lækre og relativt billige. De kan vel bruges ud fra
argumentet om at din lastbil ikke vil kunne sælges dyrere end dem og
markedsprisen på din derfor er i samme leje ?

Måske prøve at få en autocamper sælger til at give en skriftlig vurdering af
hvad han mener at den kan sælges for pt.

/A

Fra : alexbo

Dato : 21-04-10 15:09

"Morten Lund" skrev

> [...]
> sket meget med priserne på netop denne type bil siden da. Så jeg kan vist
> godt forberede mig på, at skulle skrive et brev til motorankenævnet.

Ja det er altid godt at være forberedt, men måske skulle du koncentrere dig
om vurderingen til at begynde med, og så tænke på klagen hvis det bliver
nødvendigt.
Beslutte dig til hvilken værdiansættelse du vil finde rimelig, hvilke
argumenter og dokumentation du vil fremføre for at netop din vurdering er
den rigtige.
At møde op med en indstilling om at det må gå sin gang og så kan du klage
bagefter vil ikke nødvendigvis give det bedste resultat.

Har du bestemt dig for hvilket beløb du vil acceptere, eller har du bare
besluttet dig til at klage?

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Lund

Dato : 21-04-10 15:39

alexbo wrote:

> Har du bestemt dig for hvilket beløb du vil acceptere, eller har du bare
> besluttet dig til at klage?
>
> mvh
> Alex Christensen

Hej Alex -

Du har naturligvis ret. Jeg har absolut ikke tænkt mig at møde op med en
negativ attitude. Uanset hvad, er det jo en loose-loose-situation for mig.
Spørgsmålet er bare hvor meget jeg kan tabe.

Jo, jeg har et lavt mål omkring 130.000kr i afgift (60%) baseret på hvad en
tilsvarende lastbil med kran og lad koster i Tyskland inkl. moms.

Jeg er også villig til at acceptere lidt højere, (jeg vil helst ikke ud med
beløbet i offentligheden) uden at beklage mig. Jeg vil naturligvis medbringe
udskrifter af lignende salgsannoncer, jeg kan finde.

Men jeg må da indrømme, at jeg er meget nervøs. Det er jo penge ud af kasse
1. Jeg regner med at køre forbi Skat på fredag...

Vh
Morten