King of the Road er tilbage.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-04-10 15:02

Så er tingene ligesom sat på plads - igen. ,-)

http://trailer.se/news.php?id=6238

730 hk!!!! 3500 Nm!!!!!! ))

Det er lige et spring på 110 hk., da Scania's hidtil største motor var
på 620 hk.

Det bliver lige lidt nemmere at holde en jævn fart i ujævnt terræn,
for de udvalgte der får sådan én at køre i.

Begrænseren sørger som sædvanligt for at det ikke kommer til at gå for
stærkt. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : CL

Dato : 19-04-10 16:22

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
>
> http://trailer.se/news.php?id=6238
>
> 730 hk!!!! 3500 Nm!!!!!! ))
>
> Det er lige et spring på 110 hk., da Scania's hidtil største motor var

du følger da vist ikke med
http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2009/05/more-news-on-scanias-latest-16.html

Carsten Larsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-04-10 16:51

On Mon, 19 Apr 2010 17:21:55 +0200, "CL" <ffffffff@ffff.ff> wrote:

>du følger da vist ikke med
>http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2009/05/more-news-on-scanias-latest-16.html

>--

Næh, det har du ret i. Det er ikke mit favoritmærke, så det får ikke
så meget opmærksomhed. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-04-10 17:04

> Næh, det har du ret i. Det er ikke mit favoritmærke, så det får ikke
> så meget opmærksomhed. ,-)

Er det korrekt at de V8 motorer sluger for meget brændstof, og der er derfor
de andre producenter bruger R6 motorer?

Mvh Niels

Fra : Morten Lund

Dato : 19-04-10 21:34

> Er det korrekt at de V8 motorer sluger for meget brændstof, og der er
> derfor de andre producenter bruger R6 motorer?

Så vidt jeg ved, har de store Mercedes Actros og MAN også V8-motorer. Om de
bruger mere brændstof ved jeg ikke. Men i et fladt land som DK er 16l
motorer nok kun til særtransporter og selvstændige vognmænd.

/Morten

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 21:59

CL skrev:

> du følger da vist ikke med
> http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2009/05/more-news-on-scanias-latest-16.html

Hvem følger ikke med?
Dit link er fra 29/5 2009 hvor Folmers er fra d.d. !

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-10 22:58

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> du følger da vist ikke med
> http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/2009/05/more-news-on-scanias-latest-16.html

Hvorfor?
Der skrives om motoren til industribrug (både m.v.). Og så skrives der at
motoren formentlig kommer i en Scania lastbil inden årets udgang (2009).
Nu blev det så først hér i foråret 2010. Og ydelsen valgte man 730 Hk, i
stedet for 700 Hk, bare for at overtrumfe Volvo. )

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk