Kongehusets biler
Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-10 14:09

Hejsa!

Kørte bag Krone 415, en Audi A8, på vej over Fyn idag. Jeg tror, at det
var Benedikte, som sad i den.

Jeg kom i den forbindelse til at tænke på, hvor kongehuset sælger deres
brugte biler.

Fly

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-10 18:24

[Default] On Mon, 19 Apr 2010 15:09:11 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>var Benedikte, som sad i den.
>
>Jeg kom i den forbindelse til at tænke på, hvor kongehuset sælger deres

Mit bud: forsvarets auktioner. Eller en mere eller mindre lukket
auktion for specielt indbudte.

Men jeg vil gætte på at de mere specielle nok ikke lige bliver sat til
salg på den måde.

Den sidste tur for Krone 1 (Rolls-Royce Silver Wraith seven seater
LGLW 25 body no. 10181 årgang 1958) bliver nok en tur til et museum.
Hvis altså ikke en eller anden samler betaler en bondegård for den.

En "almindelig" Rolls af den type er penge værd og Krone 1s historie
er med til at øge dens værdi hvis den skal handles.

http://kongehuset.dk/publish.php?id=3153

Hvis Krone 415 er en Audi nu, så er denne side ikke up to date:
http://nrpl.dk/royal.php

Det kommer mig for at der på et tidspunkt har været en Volvo p1800,
men jeg har ikke lige kunnet finde noget om den.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Leif

Dato : 19-04-10 21:05

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> var Benedikte, som sad i den.
>
> Jeg kom i den forbindelse til at tænke på, hvor kongehuset sælger deres

Nogen af dem er havnet her: http://www.strojersamlingen.dk/?type=sektion&id=31

En helt fin udstilling, bemærk dog de *manglende* åbningstider.
Grupper kan få adgang udenfor dem.

Mvh,Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-10 21:29

Leif skriver:

> En helt fin udstilling, bemærk dog de *manglende* åbningstider.
> Grupper kan få adgang udenfor dem.

Altrnativt, kommer man som håndværker på teglværket ved siden af og
gør sit arbejde godt, er der mulighed for at "kigge ind". Måske får
man et par DVD's med hjem...

Deen there, done that, got the fucking t-shirt (nå ja og et par
DVD'er)

Klaus

Fra : Leif

Dato : 20-04-10 15:23

> [...]
> man et par DVD's med hjem...
>
> Deen there, done that, got the fucking t-shirt (nå ja og et par

Hvad er der på de dvd'er - for jeg så ingen, da jeg var der i september.

Opdagede dog at et par af bilerne kun er replicaer.........

Men for fand.. en flot Dusenberg - tænke sig at have forlygter der kunne
dreje med rundt for så mange år siden - ikke engang standard i dag.

Mvh, Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-10 15:37

Leif skriver:

> Hvad er der på de dvd'er

Så vidt jeg husker er den ene fra åbningen af den nye udstilling og
den anden et velgørenhedsarrangement.

> Men for fand.. en flot Dusenberg - tænke sig at have forlygter der kunne
> dreje med rundt for så mange år siden - ikke engang standard i dag.

Har du set filmen "Tucker en mand og han drøm"?

Klaus

Fra : Leif

Dato : 20-04-10 21:00

> Leif skriver:

> Så vidt jeg husker er den ene fra åbningen af den nye udstilling og
> den anden et velgørenhedsarrangement.

> Har du set filmen "Tucker en mand og han drøm"?

Næh, men da jeg sporede en skjult henvisning, er den lige nu på vej ned....
/Leif

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 21:46

Leif skrev:

> [...]
> http://www.strojersamlingen.dk/?type=sektion&id=31
>
> En helt fin udstilling, bemærk dog de *manglende* åbningstider.

No problems!
Det skulle vel ikke være nogen sag at støve 20 mennesker sammen fra
denne gruppe!
Eller er størstedelen af skribenterne i virkeligheden bælt-forskrækkede
(tm by Armand) øboer??

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-04-10 23:00

> No problems!
> Det skulle vel ikke være nogen sag at støve 20 mennesker sammen fra denne
> gruppe!

Min arbejdsplads har en tur dertil på lørdag....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 21:48

Fly Christensen skrev:
> [...]
> var Benedikte, som sad i den.
>
> Jeg kom i den forbindelse til at tænke på, hvor kongehuset sælger deres

Hvis man kigger på Krone-1 så bliver de aldrig solgt!

--
Armand.

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-04-10 21:58

On Mon, 19 Apr 2010 22:48:05 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hvis man kigger på Krone-1 så bliver de aldrig solgt!

Krone 1 skal køres til den dør og derefter sættes på National Museet.

Jeg tænkte også mere på de almindelige biler, som f.eks. Audi A8.

Fly

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 22:06

Fly Christensen skrev:

> Krone 1 skal køres til den dør og derefter sættes på National Museet.
>
> Jeg tænkte også mere på de almindelige biler, som f.eks. Audi A8.

Det var nu også blot en dumsmart (for at bruge kongehusets retorik)
bemærkning!
Jge ved ikke hvor de havner, men de må da godt ringe fra Schackenborg
når de bliver træt af Maseratien

--
Armand.
(deprimeret over at hverken Viking lotto eller Jokeren kunne give hám

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-04-10 04:53

> Jge ved ikke hvor de havner

Hos en brugtvognshandler, efter at de har været på bilauktion.
På et tidspunkt var jeg i Vejen hos Læborgs Autohandel for at se på Joakims
brugte Ford Sierra Cosworth

> men de må da godt ringe fra Schackenborg når de bliver træt af Maseratien

Har Frederik ikke også een?

Fra : Armand

Dato : 20-04-10 05:17

Mogens (K) skrev:
> [...]
>
> Hos en brugtvognshandler, efter at de har været på bilauktion.
> På et tidspunkt var jeg i Vejen hos Læborgs Autohandel for at se på

Nu kommer jeg i tvivl, om det istedet er Frede og Mary jeg husker i
Maserati fra barnedåb i Schackenborg

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-04-10 05:45

Armand skrev:

> Nu kommer jeg i tvivl, om det istedet er Frede og Mary jeg husker i
> Maserati fra barnedåb i Schackenborg

Google klarer sagen:
- I Schackenborg står Krone-65.
- I Fredensborg står Krone-68.