Import af brugt bil fra Italien
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-10 16:47

Jeg overvejer at importere en Barchetta fra italien og søger i den
forbindelse andres erfaring med import fra Italien.

Jeg husker at Thomas Krath der engang var hyppig skribent her i gruppen
gjorde det et par gange og vist nok skrev en del om det på sin hjemmeside.

Desværre ser det ud til at tkrath.dk ikke er i drift længere, men måske
andre sidenhen har gjort ham kunsten efter.

Mvh
Claus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-04-10 16:50

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Desværre ser det ud til at tkrath.dk ikke er i drift længere, men måske
> andre sidenhen har gjort ham kunsten efter.

Siden er lukket, fordi TK har fået andre interesser :)
John Sahl fra autohenter. dk har etableret et forum istedet...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-04-10 17:11

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Siden er lukket, fordi TK har fået andre interesser :)
> John Sahl fra autohenter. dk har etableret et forum istedet...

Men vi henter ikke flere biler i Italien. Bilerne er i ringere kosmetisk
stand end Tyskland og Benelux-landene. Just nu er der 453 stk Barchetta'er
til salg på www.mobile.de, ligesom der er temmelig mange til salg på
www.autoweek.nl

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-04-10 17:10

> [...]
>
> Desværre ser det ud til at tkrath.dk ikke er i drift længere, men måske
> andre sidenhen har gjort ham kunsten efter.

Italien har vist ikke eksport plader, så man skal sende pladerne retur til
sælger, som jeg husker det.
Du kan eks. se biler her
http://www.subito.it/annunci-valle-d-aosta-italia/vendita/auto/?q=Barchetta&th=1
Sproget og afstanden er en større barriere, end ved at hente i Tyskland.

Mvh Niels

Fra : Claus U

Dato : 18-04-10 17:20

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Desværre ser det ud til at tkrath.dk ikke er i drift længere, men måske
> andre sidenhen har gjort ham kunsten efter.

Dele af siderne kan ses via archive.org
<http://web.archive.org/web/*/http://tkrath.dk>

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-10 17:24

Den Sun, 18 Apr 2010 18:09:34 +0200 skrev Niels Bengaard:

> Italien har vist ikke eksport plader, så man skal sende pladerne retur
> til sælger, som jeg husker det.

Ja det er den slags detaljer som jeg forsøger at læse på på inden jeg
sådan for alvor gør noget ved det.

> Du kan eks. se biler her
> http://www.subito.it/annunci-valle-d-aosta-italia/vendita/auto/?
q=Barchetta&th=1

Tak for linket. Flere af bilerne har jeg allerede set på andre sites.

> Sproget og afstanden er en større barriere, end ved at hente i Tyskland.

Her er hverken sproget eller afstanden nogen større barriere. Til gengæld
er udsigten til at finde en vogn der aldrig har set vejsalt interessant.

Mvh
Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-10 17:26

Den Sun, 18 Apr 2010 17:50:14 +0200 skrev Mogens \(K\):

> Siden er lukket, fordi TK har fået andre interesser :) John Sahl fra
> autohenter. dk har etableret et forum istedet...

Den side ser interessant ud. Der må bruges noget tid på den i aften :)

Mvh
Claus