Lang tv-arm til fladskærm
Fra : Carsten Keller

Dato : 17-04-10 11:44

Hej gruppe.

Nu kom jeg endelig også på fladskærmsvognen. Så skal den lille 42" sag jo
bare hænges op.

Problemet er at armen skal være temmelig lang. Den skal monteres i et hjørne
med et vindue på hver side så derfor er kravet at armen skal være knap 60 cm
lang samt kunne dreje helt inde ved væggen, altså ikke noget med "dobbelt
udtræk" så det kun er det yderste led der kan dreje.

Jeg er begyndt at blive lidt bange for at ophænget kommer til at koste mere
end skærmen da det længste (stadig for korte) jeg indtil videre har set der
kan tage en skærm på knap 30 kg koster 2800,- Er der mon nogen der
kender til et billigere holdbart alternativ?

Hvis ikke det findes er der så nogen der har en ide om hvad det vil koste at
få nogen til at svejse sådan en fætter sammen? Finder det ret utroligt at 4
pulverlakerede stykker metal skal koste så meget...

Keller

Fra : Leif Neland

Dato : 19-04-10 11:30

Carsten Keller wrote:
> [...]
> være knap 60 cm lang samt kunne dreje helt inde ved væggen, altså
> ikke noget med "dobbelt udtræk" så det kun er det yderste led der kan

Vil nogle kæder eller wirer fra loftet have en tilstrækkelig WAF-faktor?

Leif

Fra : JE

Dato : 19-04-10 23:22

On 19-04-2010 12:29, Leif Neland wrote:

> Vil nogle kæder eller wirer fra loftet have en tilstrækkelig WAF-faktor?
>
> Leif

Vogels har et stort udvalg i rigtig god kvalitet, f.eks. denne :

http://www.vogels.com/web/Consumer/Products/Products/EFW6445-LCDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-04-10 07:40

Leif Neland wrote:

> Vil nogle kæder eller wirer fra loftet have en tilstrækkelig
> WAF-faktor?

Helt sikkert ikke

Keller

Fra : Max

Dato : 19-04-10 13:50

Hej Carsten

> Nu kom jeg endelig også på fladskærmsvognen. Så skal den lille 42"
> sag jo bare hænges op.

Måske http://www.space.dk har noget, jeg ved bare ikke
hvor det kan købes.

Max

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 19-04-10 16:15

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at få nogen til at svejse sådan en fætter sammen? Finder det ret utroligt
> at 4 pulverlakerede stykker metal skal koste så meget...

Har du overhoved nogen ide om, hvor stor karft der skal til at løfte 30kg, i
endet af en 60 cm lang stang ?

JJ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-04-10 03:04

Johannes Jørgensen skrev

> Har du overhoved nogen ide om, hvor stor karft der skal til at løfte 30kg, i
> endet af en 60 cm lang stang ?

Største problem er befæstningen i væggen
Vi har haft et 26" combi CRT TV hængende lidt over en halv meters
penge fra væggen i mange år

På den måde kunne vi dreje fjernsynet 180 grader
Og nej der er ikke plads til bord eller lign hvor det var placeret

- Peter

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 20-04-10 16:53

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> På den måde kunne vi dreje fjernsynet 180 grader
> Og nej der er ikke plads til bord eller lign hvor det var placeret

Prøv at holde en litter i en afstand af 60 cm fra kroppen i 5 min, så får
man en fornæmmelse af hvad meget kraft der skal bruges inde ved vægen til at
holde 30kg+ i 60 cm arm
JJ

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-04-10 07:45

Johannes Jørgensen wrote:

> Har du overhoved nogen ide om, hvor stor karft der skal til at løfte
> 30kg, i endet af en 60 cm lang stang ?

Jeg er helt på det rene med at der skal noget gods i løsningen, men når man
tænker på hvad man ellers formår at hænge op rundt omkring regner jeg da med
at det ikke vil være umuligt at hænge min skærm op. Selvfølgelig forudsat at
den er forankret godt nok i væggen, som en anden i tråden skriver.

Keller

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 20-04-10 07:43

> Nu kom jeg endelig også på fladskærmsvognen. Så skal den lille 42" sag jo
> bare hænges op.

Hvad med:
http://www.batterilageret.dk/product.asp?product=2527

-Morten