Super8-sten, hvorfor med rille ovenpå?
Fra : Leif Neland

Dato : 17-04-10 08:52

Jeg er ved at bygge en havemur med super8-sten, de, der oppefra ligner
en blanding af et 8-tal og et B:

http://www.netfliser.dk/?side=flise&type=1®ion=3&fliseid=171&word=Plantesten%20Super%208

Men der er en rille ovenpå, som om der i den halvvåde beton er blevet
trykket en stang på tværs, der går igennem diametren på begge cirkler.

Problemet er, at det ikke alene er en grøft, der er også en vold op på
hver side af grøften, så stenen ikke er plan på oversiden.
Derfor vipper den sten, man sætter ovenpå.

Hvad f.. er meningen?

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Martin Bak

Dato : 17-04-10 09:13

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver side af grøften, så stenen ikke er plan på oversiden.
> Derfor vipper den sten, man sætter ovenpå.

Mon ikke det er til armeringsstål?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 17-04-10 12:14

Martin Bak skrev:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er til armeringsstål?

Mener du der skal være mørtel eller lign imellem stenene; skal de ikke
bare stables?

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Cykelsmeden

Dato : 17-04-10 12:55

Leif Neland wrote:

> Mener du der skal være mørtel eller lign imellem stenene; skal de
> ikke bare stables?

Ikke hvis det skal holde til en dansk vinter!
> Super 8 har 2 Ø 150 mm gennembrydninger til opfyldning med muld, sand
> eller udstøbning med beton samt evt. armering.
er der over 1 række ville jeg støbe de nederste
- med mere end 2, ville jeg også anvende armeringsjern.
og stående på en sokkel til frostfri

Fra : Leif Neland

Dato : 17-04-10 13:37

Cykelsmeden skrev:

> Ikke hvis det skal holde til en dansk vinter!
> er der over 1 række ville jeg støbe de nederste
> - med mere end 2, ville jeg også anvende armeringsjern.
> og stående på en sokkel til frostfri

Det er kun to i højden.
Nu har jeg stampet stabilgrus i.
Muren kan alligevel kun ses på 100m's afstand, så det går nok

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008