Serviceaftale på ny bil?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 17:05

Jeg overvejer at købe en ny Mitsibushi Colt 1,3 til 149.996 kr.

Intervalservice skal der jo til under alle omstændigheder, men der ud
over kan man tegne en serviceaftale, der - ud over løbende
serviceeftersyn - også dækker en del mere.
http://www.mitsubishi.dk/Service/Serviceaftale.aspx

På "min" model vil den beløbe sig til 530 kr. om måneden for en
dækning på 6 år eller 130.000 km. At tegne for 3 år burde vel ikke
være interessant, da problemerne forhåbentlig først kommer i den
sidste halvdel af dækningsperioden - hvis da nogensinde.

På deres hjemmesiden kan jeg ikke finde prisen på intervalservice
alene, så det er lidt svært at bedømme hvor meget jeg betaler ekstra
for ekstra.

Prisen forekommer mig høj. Nogen der har erfaringer?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-04-10 17:47

On Sat, 17 Apr 2010 18:04:46 +0200, Kurt Hansen <kurt@defekt.dk>
wrote:

> [...]
>for ekstra.
>
>Prisen forekommer mig høj. Nogen der har erfaringer?

Små 30 øre pr. kilometer - når du nu er så interesseret i fast pris og
forudsigelighed, så tegn den serviceaftale. Du kommer nemt af med
3-4000 for hvert af de årlige eftersyn med olieskift, og bremser skal
du i hvert fald have undervejs. Du kan især med Mitsu nogenting nemt
komme til at betale mere, hvis ikke de har ændret deres
reservedelspriser, hvor det i hvert fald tidligere kunne svare sig at
importere en samlet bil og skille den ad )

Fra : \"@

Dato : 19-04-10 21:47

Prisen for serviceaftaler, afspejler meget godt de priser forhandlerne
skal have for at servicere din bil efterfølgende. Nogen vil sige, at de
lægger lidt på i forhold til hvis du servicerede den uden fast pris, for
at sikre sig mod mandagsbiler. Men så kommer der formentlig/ofte lidt
rabat, fordi du betaler forud, og fordi du binder dig til ikke at bruge
andre værksteder.

Hvis du synes prisen er for høj, er det muligvis fordi reservedele,
eller værkstedspriser generelt er høje for det pågældende mærke.

Hvad sker der, hvis du har kørt de 130.000 på 4 år? Skal du så fortsætte
med at betale i 6 år. Med en lille smule daglig pendling, er det jo ikke
helt umulige km-tal

Mikael

Fra : -

Dato : 23-04-10 20:51

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> for ekstra.
>
> Prisen forekommer mig høj. Nogen der har erfaringer?
Jeg synes også prisen er blevet høj for almindelige serviceeftersyn de
senere år. Men du har jo et godt sammenligningsgrundlag til at vurdere
andre bilmærkers tilbud, hvis du ikke allerede har skrevet under.
Du har selvfølgelig sikret dig at alting er inkluderet i serviceaftalen,
så som olie, sliddele osv. ? Lånebil når bilen er på værksted? Så er det
jo rart med et fast budget uden overraskelser.

/Claus