Alternativer/konkurrenter til Mitsubishi C~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 15:22

Nu nærmer jeg mig en beslutning. Efter at bortsorteret små potter,
hæver jeg igen prisen til 150k.

Mitsubishi 1.3 ClearTec Trust Coolpack, som fåes til kampagnepris
149.996, er mit hidtil bedste bud.

Færrest nedbrud i klassen iflg. ADAC
(http://www.mitsubishi.dk/Modeller/Colt/Sikkerhed.aspx)

Med i prisen:
ESP, antispin og seks airbags
Fartpilot, ratbetjent radio/cd
Sædevarme
Coolpack (semi-klimaanlæg)
Regnsensor
- og meget mere.

Begrundede forslag til alternativer? Ikke bare "Jeg foretrækker BMW"
eller "Jeg har aldrig brudt mig om Mitsubishi".

Fra : Per

Dato : 17-04-10 15:26

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Begrundede forslag til alternativer? Ikke bare "Jeg foretrækker BMW"
> eller "Jeg har aldrig brudt mig om Mitsubishi".

Mitsubishi laver lækre biler - ingen tvivl om det.

Men de skulle vist (i hvertfald før i tiden) være ekstrem dyre i
reserve-dele og iøvrigt lang ventetid på dem.

Det ville jeg personligt følge op på, inden jeg kastede mig ud i en sådan
bil.

mvh. Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-04-10 15:39

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ville jeg personligt følge op på, inden jeg kastede mig ud i en sådan
> bil.

OG hva siger en crach-test??

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-04-10 15:42

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> OG hva siger en crach-test??

Du satte selv fokus på sikkerhed i een af de andre tråde:
http://www.biltorvet.dk/bilanmeldelser/Bilanmeldelserdetaljer.aspx?ItemId=1607
"...og den ikke helt perfekte crashtest er faktisk de eneste minusser hos
Mitsubishi Colt..."

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 16:17

Sat, 17 Apr 2010 16:42:02 +0200 skrev Mogens (K):

> [...]
>"...og den ikke helt perfekte crashtest er faktisk de eneste minusser hos

"... ikke helt perfekt", okay. Hvor mange biler finder du, der kun har
et enkelt "ikke helt perfekt"?

Hvis journalisten var ædru og hans bedømmelse er realistisk, har jeg
ingen betænkeligheder ved at købe den. Sammenholdt med andet jeg kan
finde på nettet, er der vist ikke meget at komme efter.

I morgen, søndag, vil jeg prøve en tur i den hos forhandleren.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-04-10 17:21

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i meddelelsen

> "... ikke helt perfekt", okay. Hvor mange biler finder du, der kun har
> et enkelt "ikke helt perfekt"?

Ramte jeg noget? :)

> Hvis journalisten var ædru og hans bedømmelse er realistisk...

LOL - det er ikke journalistens vurdering, men den officielle EuroNcap, der
henvises til

> har jeg ingen betænkeligheder ved at købe den. Sammenholdt med andet jeg
> kan
> finde på nettet, er der vist ikke meget at komme efter.

Når blot pengene stemmer, kan alt andet være det samme?
Holdningsændring?

> I morgen, søndag, vil jeg prøve en tur i den hos forhandleren.

Ja gør du det...

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 12:22

Mogens (K) skrev:
> "Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i meddelelsen

> Ramte jeg noget? :)

Alt under 5 crash-stjerner sønderlemmes af motorjournalisterne i
kedsomhed over at nye biler er velfungerende :-|

Colt'en (jeg havde sq ikke engang bemærket at den havde fået det
udseende ) har da ellers en hæderlig chrastest:
<http://www.euroncap.com/results/mitsubishi/colt.aspx>

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 22:59

Armand skrev:
> Mogens (K) skrev:
>>

> Colt'en (jeg havde sq ikke engang bemærket at den havde fået det
> udseende ) .................

Kender i det?:
Når man så først har set en bil, så kan man efterfølgende se den
allevegne!
Holdt lige ind bag sådan en ny Colt, henne ved bageren i dag!

Jeg hár sgisme ikke set den før - Er den ganske ny, eler har jég bare
været helt blind i et års tid??

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-10 05:16

Armand skriver:

> Jeg hár sgisme ikke set den før - Er den ganske ny, eler har jég bare
> været helt blind i et års tid??

Du har været blind.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 20-04-10 05:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> Du har været blind.

Og for at det ikke skal være løgn, så mødte en af mine kammerater op med
en Colt Cabriolet i går aftes

Forøvrigt en billig tilgang til Cabriolet:
255.000 for en 1,5'er med 109hk!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-04-10 14:46

Armand skrev:
> [...]
Det er helt sygt som det kører: Til middag spottede jeg så endnu en Colt
Cabriolet

--
Armand.

Fra : alexbo

Dato : 17-04-10 15:48

"Mogens (K)" skrev

> OG hva siger en crach-test??

Den ødelægger så meget at reservedelsprisen ingen betydning har.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 16:42

Sat, 17 Apr 2010 16:47:34 +0200 skrev alexbo:

>"Mogens (K)" skrev

>Den ødelægger så meget at reservedelsprisen ingen betydning har.

Tø-hø

For mange (rigtig mange) arbejde jeg på et offsettrykkeri, som bl.a
trykte reservedelslister til Wartburg. Når man lagde det hele sammen,
kunne man bygge en ny dyt for under 6.000 kr.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-04-10 17:22

> som bl.a trykte reservedelslister til Wartburg

Interessant sammenligning

Fra : TDN

Dato : 17-04-10 17:05

> [...]
>
> Begrundede forslag til alternativer? Ikke bare "Jeg foretrækker BMW"
> eller "Jeg har aldrig brudt mig om Mitsubishi".

Hej!

Jeg kan maile dig en brugttest hvis du sender mig en brugbar mailadresse.

tdn@fjerndettenet.telenor.dk

Du fjerner det der ska fjernes i mailadressen.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 21:31

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan maile dig en brugttest hvis du sender mig en brugbar mailadresse.

Af hvilken årgang ? Kunne også godt være interesseret ;)

Mvh

Thomas

Fra : Brian

Dato : 17-04-10 22:16

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i meddelelsen

> Begrundede forslag til alternativer? Ikke bare "Jeg foretrækker BMW"
> eller "Jeg har aldrig brudt mig om Mitsubishi".

Jeg synes da at det var en fremragende idé snart at få prøvet nogle biler

Colt'en er en fiks lille bil, men deres komfortniveau (som du tidligere har
nævnt som et parameter) er langt under de fleste andre i klassen. De har
været så ivrige efter at skære ned på vægten, at lydisoleringen er røget sig
en tur.

Er man ligeglad med dét, er det en herlig lille bil.

/Brian - der foretrækker BMW

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-10 10:11

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> [...]
> røget sig en tur.
>
> Er man ligeglad med dét, er det en herlig lille bil.

Jeg har for nylig været ude og prøve den "nye" Colt, og den er faktisk ret
støjsvag.
Sikkert hjulpet godt på vej af en ret høj gearing i 5 gear.
Men det er rigtigt at modellerne før faceliftet sidste år, var ret støjende.

Mvh

Thomas

Fra : Brian

Dato : 18-04-10 15:47

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i meddelelsen

> Jeg har for nylig været ude og prøve den "nye" Colt, og den er faktisk ret
> støjsvag.

Okay - jeg ved ærlig talt ikke om det var en faceliftet model eller ej jeg
prøvede - forhåbentlig en fra før faceliftet.

/Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 20-04-10 08:10

Den 17-04-2010 16:21, Kurt Hansen skrev:
> Nu nærmer jeg mig en beslutning. Efter at bortsorteret små potter,
> hæver jeg igen prisen til 150k.

Så synes jeg du skulle tage at købe min Mazda 2 diesel fra Oktober 09!

(Jeg skal snart af med den, øv :( )

> Mitsubishi 1.3 ClearTec Trust Coolpack, som fåes til kampagnepris
> 149.996, er mit hidtil bedste bud.

Det kan godt være det bare er mig der er sløv, men jeg kan sgu ikke lige
finde noget i nogen af mitshus dokumenter om hvad præcist "trust
coolpack" består af så det er lidt svært at sammenligne med andre biler,
men ellers ser prisen vel fin ud.

> [...]
>
> Begrundede forslag til alternativer? Ikke bare "Jeg foretrækker BMW"
> eller "Jeg har aldrig brudt mig om Mitsubishi".

Jeg synes helt sikkert det ser fornuftigt ud og har svært ved at finde
en anden bil til de penge med så meget udstyr!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 13:13

"Brian Lund" <brian@lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> består af så det er lidt svært at sammenligne med andre biler, men ellers

Efter hvad jeg kan se (på den smule omtale der trods alt er på mitsu's
hjemmeside) så er det vel egentlig
"bare" en Intense som nu bliver solgt som en Trust, dog til de 150.000 kr. i
stedet for de normale 160.000 kr.
Colt'en har tidligere været solgt med de 10.000 kr. i afslag, nemlig i
november og december 2009.
Dog var der "kun" 7.000 kr. i afslag da den sidst var på tilbud, hvilket var
januar/februar måned.

Mvh

Thomas