Forældede modeller
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 12:54

I øjeblikket surfer jeg efter informationer om biler i 100-110.000 krs
klassen. Jeg fandt nogle beskrivelser af en Chevrolet Aveo og fandt
den værdig som kandidat til nærmere eftersyn, men da jeg havde surfet
lidt mere, fremgik det, at modellen er mange år gammel, nærmest
livsfarlig og i alle henseende forældet.

Problemet er, at mange artikler ikke er forsynet med dato, så man
aldrig ved om det er aktuelt stof.

Er Aveo'en så ringe, som man kan få indtryk af?

Hvilke fabrikaters mini'er er helt nyeudviklede og hvilke er
faceliftede vrag, der ikke lever op til dagens standarder?

Samme spørgsmål kan jeg for så vidt stille for 150.000 kroners
klassen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-10 19:34

Kurt Hansen skriver:

> Problemet er, at mange artikler ikke er forsynet med dato, så man
> aldrig ved om det er aktuelt stof.

Wiki kan vær en god kilde, her om Aveo/kalos:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Kalos

> Hvilke fabrikaters mini'er er helt nyeudviklede og hvilke er
> faceliftede vrag, der ikke lever op til dagens standarder?

VW Polo er nyudviklet. Den kan lige klemme sig ind under de 150.000
(+levering)

Og den er noget _helt_ andet end Deawoo Kalos (nå nej Chevy Aveo).

Klaus

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 17-04-10 20:23

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> VW Polo er nyudviklet. Den kan lige klemme sig ind under de 150.000
> (+levering)

aarh.. ny og ny.. platformen har været i brug et par år til Ibiza (2008) og
Fabia (2007).

--
vh, Erik BH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-10 21:39

"Erik B. Hansen" skriver:

> aarh.. ny og ny.. platformen har været i brug et par år til Ibiza (2008) og
> Fabia (2007).

På samme vis som platformen til min Golf 6 er fra 2003.

Det har dog ikke hindret den i at score bedre ved eksempelvis
crashtest og køretest end 5'eren bygget på samme bund.

Eller sagt på en anden måde: Platform betyder mindre.

Klaus

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 11:59

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> aldrig ved om det er aktuelt stof.
>
> Er Aveo'en så ringe, som man kan få indtryk af?

Ang. livsfarlighed kunne man jo checke dens crashtest!
1. Google-hit på en søgning á: euroncap Chevrolet Aveo, giver dig
(sørgeligt) syn for sagen!

--
Armand.