gule plader MED bagsæder
Fra : Ralph

Dato : 16-04-10 17:07

Jeg så idag en bil - sedan - med bagsæder, på gule plader (XJ93xxx).

Jeg har fundet ud af at det er noget med sygdomstransport, altså en slags
indvalidevogn der er normalt indrettet, men som IKKE kan frikøres som en
taxa.

Nogen der kender til dette - bare nysgerrig.

--
Ralph

Fra : alexbo

Dato : 16-04-10 18:42

"Ralph" skrev

> [...]

> taxa.

> Nogen der kender til dette - bare nysgerrig.

Jeg skal ikke nægte at det kan være sygetransport, men jeg kender det kun
som buskørsel, en mikrotelebus.
linket til noget telebus jeg ved ikke om Guldborgsund har mikrobusser.

http://www.guldborgsund.dk/Borger/Trafik%20og%20veje/Kollektiv%20trafik/Telebus.aspx

mvh
Alex Christensen

Fra : Ralph

Dato : 16-04-10 18:53

> Jeg skal ikke nægte at det kan være sygetransport, men jeg kender det kun
> som buskørsel, en mikrotelebus.
> linket til noget telebus jeg ved ikke om Guldborgsund har mikrobusser.

Dette var en Skoda Superb med to ældre mennesker, næppe en bus.

--
Ralph

Fra : Martin Bak

Dato : 16-04-10 18:56

> Jeg så idag en bil - sedan - med bagsæder, på gule plader (XJ93xxx).
>
> Jeg har fundet ud af at det er noget med sygdomstransport,

Lyder stygt

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ralph

Dato : 17-04-10 13:07

> Lyder stygt

Næh, det lyder nærmere sygt

--
Ralph

Fra : Thore

Dato : 17-04-10 10:27

On Fri, 16 Apr 2010 18:06:45 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>taxa.
>
>Nogen der kender til dette - bare nysgerrig.

I "gamle" dage kunne man indregistrere en kassevogn med ruder, bagsæder
_og_ gule plader som orkesterbus og spare en del afgift. Ved ikke om det
"gæl's" mere...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Søren Bay

Dato : 18-04-10 07:59

Ralph skrev:
> [...]
> taxa.
>
> Nogen der kender til dette - bare nysgerrig.

Hejsa

Så det samme for godt en uge siden - en Mondeo på gule plader, men med
bagsæder - undrede mig en del

//Søren

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-04-10 12:53

Søren Bay wrote:

> Hejsa
>
> Så det samme for godt en uge siden - en Mondeo på gule plader, men med
> bagsæder - undrede mig en del
>
> //Søren

Og jeg så en Camaro på gule plader i fredags. Om 2+2 kan regnes for bagsæde
er jeg ikke klar over, men bilen er i hvert fald ikek beregnet til transport
af varer eller udstyr.

Jan

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-04-10 14:42

Den 16-04-2010 18:06, Ralph skrev:
> [...]
> taxa.
>
> Nogen der kender til dette - bare nysgerrig.

Jeg kender et bus firma som har nogle Peugeot Partner som de
bruger til at køre med skolebørn til speciale skole.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Kaj

Dato : 18-04-10 19:21

"Lars Raaby" <lars.raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

De er ikke så velsete blandt de almindelige Taxa'er.
Prøv at se her :
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3386320%2c2875%2c3

Kaj

Fra : Martin [TMM]

Dato : 18-04-10 21:37

Kaj wrote:
>De er ikke så velsete blandt de almindelige Taxa'er.
>Prøv at se her :
>http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3386320%2c2875%2c3

Tror du ikke mest at det er p.g.a. den manglende omsætning til
taxavognmændene?
Det ER dælme da også træls med konkurrence på sit eget område.

(Hmm, hvis det ikke er på eget område, kan det vel næppe kaldes
konkurrence... Nå, pyt nu med det)

....Og så trænger du forresten til at få lidt styr på din newsreader. Du
har skrevet under en signatur-adskiller, hvilket gør at ikke alle kan se
eller svare på dine skriverier.

Mvh
Martin

Fra : Kaj

Dato : 19-04-10 19:04

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse

> ...Og så trænger du forresten til at få lidt styr på din newsreader. Du
> har skrevet under en signatur-adskiller, hvilket gør at ikke alle kan se
> eller svare på dine skriverier.

Aha, så det er derfor.
Jeg kan nemlig heller ikke selv de mit indlæg.
Tak for oplysningen

Kaj

Fra : Henning Lund

Dato : 18-04-10 20:18

Lars Raaby wrote:
> Jeg kender et bus firma som har nogle Peugeot Partner som de
> bruger til at køre med skolebørn til speciale skole.

Hvad kræver det af styrebrev til sådan en transport når den er
erhvervsmæssig?
Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Karina

Dato : 19-04-10 13:55

Ralph wrote:
> [...]
> taxa.
>
> Nogen der kender til dette - bare nysgerrig.

Det er korrekt, at invalide-/handicapbiler kan være på gule plader,
selvom der er bagsæder Det har noget at gøre med, at man som
invalidebilsbruger kan fritages for at betale vægtafgift, men en
handicappet kan ikke nødvendigvis undvære bagsæderne. Derfor findes der
ganske rigtigt gulpladebiler med bagsæder - jeg har selv en af dem

I de fleste tilfælde vil det dog nok være på "minibus"-plan. Den gamle
bil, jeg havde - en Opel Corsa - var på hvide plader.

Mvh
Karina

Fra : Hammer

Dato : 23-04-10 05:49