Piratopgradering?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 05:36

Piratvirksomhed findes inden for mange områder og chip-tuning har man
jo hørt om, men det undrer mig at der ikke er opstået en helt industri
omkring "opgradering" af nyere biler.

Jeg har ladet mig fortælle, at en ny bil leverestil Danmark med alt
hvad der skal til en luxusmodel. Importøren piller så bare alt det ud
der ikke skal være der, hvis vognen skal sælges som en skrabet eller
anden billigere model. Især skulle alle elkabler være trukket, så det
bare er at sætte det nu skjulte stik i til f.eks. sædevarme og
lignende.

Hvis det er så let (og det er det jo nok alligevel ikke), hvorfor er
der så ikke nogen der gør det? Ulovligt kan det vel ikke være?

Fra : Leo Havmøller

Dato : 17-04-10 06:15

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis det er så let (og det er det jo nok alligevel ikke), hvorfor er
> der så ikke nogen der gør det? Ulovligt kan det vel ikke være?

For VAG's biler er der www.vag-com.dk

Leo Havmøller.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-10 06:18

Kurt Hansen skriver:

> Hvis det er så let (og det er det jo nok alligevel ikke), hvorfor er
> der så ikke nogen der gør det? Ulovligt kan det vel ikke være?

Hvis det er groft nok, ændrer bilen identitet og man skal betale
fornyet afgift af bilen.

Desuden vil de autoriserede næppe være med til det, da de så omsætter
for færre kroner end før.

Klaus

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-04-10 03:01

On 17 Apr., 06:36, Kurt Hansen <k...@defekt.dk> wrote:
> [...]
> omkring "opgradering" af nyere biler.
>
> Jeg har ladet mig fort lle, at en ny bil leverestil Danmark med alt
> hvad der skal til en luxusmodel. Import ren piller s bare alt det ud
> der ikke skal v re der, hvis vognen skal s lges som en skrabet eller
> anden billigere model. Is r skulle alle elkabler v re trukket, s det
> bare er at s tte det nu skjulte stik i til f.eks. s devarme og
> lignende.
>
> Hvis det er s let (og det er det jo nok alligevel ikke), hvorfor er
> der s ikke nogen der g r det? Ulovligt kan det vel ikke v re?

Du skal nok ikke regne med den historie. Jeg kan ikke forestille mig
at importøren køber en dyr bil med alt udstyr og gør den endnu dyrere
ved at bruge timer på at pille udstyr ud for bagefter at kunne hævde
over for Skat, at den er billig og at afgiften derfor skal være
lavere.
Ledningsnettet kan dog tænkes at være det samme og at der derfor kun
mangler kontakter og varmepuder i sæderne for at opgradere til
sædevarme.

Leo

Fra : Craner

Dato : 17-04-10 10:32

> [...]
>
> Hvis det er så let (og det er det jo nok alligevel ikke), hvorfor er
> der så ikke nogen der gør det? Ulovligt kan det vel ikke være?

--------------------

Jeg tror du har ret langt hen af vejen, det skal nok passe på en del af
udstyret. Det er for dyrt med lagerplads, hvis man skulle have 50
forskellige sæt ledningsnet.
Jeg har selv prøvet for en del år siden med en tågebaglygte, her skulle jeg
kun købe kontakten, for ledningerne var trukket i forvejen.
Nu tror jeg stort set alle biler i dag bliver leveret med sæde varme, mm. så
problemet er nok ikke så stort.

vh
Poul

Fra : oz3bto

Dato : 17-04-10 18:44

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er så let (og det er det jo nok alligevel ikke), hvorfor er
> der så ikke nogen der gør det? Ulovligt kan det vel ikke være?

På en Volvo V70/XC70 er div kabler til extra udstyr trukket på forhånd +
nogen extra der bla. bruges når de laves til taxa o.l.