Blinkende alarm-diode (snyde-model)
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 00:02

Ved I hvor man kan købe en rød diode der blinker og har indbygget batteri?
Altså en snyde-alarm diode?
Jeg troede T Hansen havde sådan noget, men det ser ikke sådan ud.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-10 00:44

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i en meddelelse

> Ved I hvor man kan købe en rød diode der blinker og har indbygget batteri?
> Altså en snyde-alarm diode?
> Jeg troede T Hansen havde sådan noget, men det ser ikke sådan ud.

Denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3713894507&n=1199145606&pn=1215136541

Varenummer: 40799

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 19:33

Uffe Bærentsen wrote:
> Denne:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3713894507&n=1199145606&pn=1215136541
> Varenummer: 40799

Med indbygget batteri?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-10 19:39

"Sørensen" skriver:

> Med indbygget batteri?

Hvad skal du bruge et batteri til?

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-10 18:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvad skal du bruge et batteri til?

Den blinker jo ikke af sig selv Dioden skal jo have strøm et sted fra og
jeg vil ikke trække ledninger.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-04-10 20:49

On Sun, 18 Apr 2010 19:18:16 +0200, "Sørensen" <xxxxxxxx> wrote:

>Den blinker jo ikke af sig selv Dioden skal jo have strøm et sted fra og
>jeg vil ikke trække ledninger.

Så skal den sidde et sted hvor det er nemt at skifte batteri, for det
vil du komme til at gøre relativt ofte.

Og skal det virke optimalt skal du også skifte batteri type alt efter
årstid (temperatur område).

Alt i alt er der flere gode grunde til at trække et par ledninger.

/Hans

Fra : Brian

Dato : 18-04-10 18:55

"Sørensen" <xxxxxxxx> skrev i meddelelsen

> Den blinker jo ikke af sig selv Dioden skal jo have strøm et sted fra
> og jeg vil ikke trække ledninger.

Så vil den jo blinke konstant - jeg er bange for at dem der skulle være
interesseret i din bil, ikke er så dum som du håber

/Brian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-04-10 19:39

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Så vil den jo blinke konstant - jeg er bange for at dem der skulle være
> interesseret i din bil, ikke er så dum som du håber

Blinkeriet har ingen effekt IMO - se ligeledes hvor lidt effekt hylende horn
har på befolkningen :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-10 21:52

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Blinkeriet har ingen effekt IMO - se ligeledes hvor lidt effekt hylende
> horn har på befolkningen :)

Ikke enig.
Hvis bilen ved siden af ikke har noget der blinker, hvilken bil bliver der
så 'lavet noget' ved?
Det eneste formål med _alt_ hvad der blinker/bimler/bamler er at få tyvene
til at gå til næste bil.
Hvis de _vil_ have din bil med, så er det kun et spørgsmål om hvor mange
resourcer de gider kaste efter forsøgene.
Hvis nabo bilen er lettere at komme afsted med, så snupper de nok den.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-10 19:46

"Sørensen" skriver:

> Den blinker jo ikke af sig selv Dioden skal jo have strøm et sted fra og
> jeg vil ikke trække ledninger.

Damn du kommer til at skifte mange batterier.......

Køb sådan en "blinketing" og smid et 9 volts batteri på.

Klaus--

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 20:41

Sørensen skrev:

> Den blinker jo ikke af sig selv Dioden skal jo have strøm et sted fra og
> jeg vil ikke trække ledninger.

Den virker sikkert bedre hvis der er en ledning af en slags til den!
En lille boks med en blinkende diode der sidder 'løst' på
instrumentbrædtet, skriger da af det er en dummy :-|

--
Armand.