Vedr renoveringspuljen og bortfald af tils~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-04-10 05:50

Hejsa

Jeg er løbet ind i et problem med tilsagn om tilskud fra
renoveringspuljen

Arbejdet blev betalt og afsluttet sidste efterår med nogle
anmærkninger og ønske om udbedring fra min side
Jeg har påtegnet regningen efter ønske fra håndværker om at arbejdet
er udført

Jeg har ikke hørt en lyd mht udbedringer på trods af rykkere (den
ender hos byg garanti) og i dag får jeg så mail fra Erhvervs og
Byggestyrelsen om at tilskuddet er brotfaldet ...

Jeg har forsøgt at få fat i håndværkeren men uden held (telefonsvarer)
Hvordan står jeg i den sag - skal til at jeg have ekstra penge op ad
lommen eller er det håndværkerens ansvar at have orden i sine sager?

Tak på forhånd /Peter

Fra : Preben

Dato : 16-04-10 12:13

Den 16.04.2010 kl. 14:49 skrev Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com>:

> [...]
> Hvordan står jeg i den sag - skal til at jeg have ekstra penge op ad
> lommen eller er det håndværkerens ansvar at have orden i sine sager?

Ved det arbejde, jeg fik lavet, var det håndværkerens ansvar at indsende
regninger og bede om at få tilskuddet udbetalt.
Uden at jeg kan begrunde mit svar i en paragraf, vil jeg mene, at det er
håndværkerens problem.

--
mvh/Preben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-04-10 06:22

Preben skrev

> Ved det arbejde, jeg fik lavet, var det håndværkerens ansvar at indsende
> regninger og bede om at få tilskuddet udbetalt.

Jep det er korrekt

- Peter

Fra : alexbo

Dato : 16-04-10 18:28

"Peter Lykkegaard" skrev

>Jeg er løbet ind i et problem med tilsagn om tilskud fra
>renoveringspuljen

>og i dag får jeg så mail fra Erhvervs og
>Byggestyrelsen om at tilskuddet er bortfaldet ...

Det er som der mangler noget, nogle betingelser i tilsagnet, en begrundelse
for bortfaldet af tilskud.
Måske en ikke overholdt tidsfrist.

TIDSFRISTER FOR ARBEJDETS UDFØRELSE
a.. Arbejdet skal være udført senest 6 måneder efter tilsagnsdatoen, som
fremgår af tilsagnsskrivelserne.
b.. Såfremt arbejdet ikke kan udføres inden for denne frist, kan der
anmodes om fristudsættelse

http://www.ds-net.dk/Brancher/Vvs/Renoveringspuljen/tabid/705/Default.aspx
http://www.boligforbedringer.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-04-10 13:00

alexbo skrev

> Det er som der mangler noget

Jeg bringer lige det du klippede væk:
"Arbejdet blev betalt og afsluttet sidste efterår med nogle
anmærkninger og ønske om udbedring fra min side
Jeg har påtegnet regningen efter ønske fra håndværker om at arbejdet
er udført"

Arbejder er udført inden for fristen der er så nogle mangler der endnu
ikke er udbedret, håndværker har bedt mig om påtegne regningen så han
kan ansøge om udbetaling hvilket jeg har gjort

Jeg er ikke helt med på hvad du mener når du skriver at der mangler
noget?
Tag, isolering, nye vinduer etc blev monteret sidst på sommeren '09

JEG mangler at få rettet en tagrende så den har den rigtige hældning,
men tagrenden har siddet der i snart et halvt år, jeg mangler at få
fuget et vindue indvendigt (hvilket jeg selv har gjort) og jeg har
mørtelklatter på murværket fra mureren og der er noget andet arbejde
der ikke er lavet men jeg som ikke kunne få tilskud til alligevel og
håndværkeren har heller ikke fået penge for dette arbejde (ekstra
arbejde jeg har bedt om og som er uden for det tilbud på tag,
isolering, vinduer der er sendt ind sammen med ansøgningom tilskud
renoveringspuljen)

Hvad er det for nogle oplysninger du mangler?

- Peter

Fra : alexbo

Dato : 16-04-10 20:36

"Peter Lykkegaard" skrev i

>Hvad er det for nogle oplysninger du mangler?

Det jeg skrev jeg manglede.
"Det er som der mangler noget, nogle betingelser i tilsagnet, en begrundelse
for bortfaldet af tilskud. Måske en ikke overholdt tidsfrist"

Den skriver du så nu er overholdt fra din side, men om håndværkeren har
afleveret i tide ved vi ikke.
Og så mangler jeg en begrundelse for bortfaldet, jeg undrer mig over at det
bare er bortfaldet uden begrundelse.
Man måske er tilskudet blot udløbet fordi der intet er sket, byggestyrelsen
tror måske du har fortrudt.

"Ansøgning om tilsagn om tilskud skal være indleveret inden udgangen af
2009, og tilsagnet bortfalder, såfremt arbejdet ikke er afsluttet indenfor 6
måneder efter, at et tilsagn er givet. Der vil ved særlige omstændigheder
blive mulighed for forlængelse af afslutningsperioden med 2 måneder."

Det er svært at bedømme hvem der har ansvaret, når man ikke ved hvad
"fejlen" er.

Umiddelbart ser det ud som om at håndværkeren har været for sent eller ikke
udfyldt fakturaen korrekt, det må være hans problem.

"Når arbejdet er udført, sørger virksomheden for at få udbetalt det tilskud,
som boligejeren har fået tilsagn om."

Det har du ikke ret meget indflydelse på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-04-10 15:46

alexbo skrev

> "Det er som der mangler noget, nogle betingelser i tilsagnet, en begrundelse
> for bortfaldet af tilskud. Måske en ikke overholdt tidsfrist"
>
> Den skriver du så nu er overholdt fra din side,

Jeg skrev i første indlæg
"Arbejdet blev betalt og afsluttet sidste efterår med nogle
anmærkninger og ønske om udbedring fra min side
Jeg har påtegnet regningen efter ønske fra håndværker om at arbejdet
er udført"

Normalt får man regningen når arbejdet er udført
Jeg kan ikke se hvad der er at misforstå?

> men om håndværkeren har
> afleveret i tide ved vi ikke.

Afleveret hvad i tide?
Arbejdet eller ansøgning om tilskud

Som der står i reglementet så er der 6 mdr fra tilsagnet er givet til
at få færdiggjort arbejdet og udbetalt tilskud
Den frist er længe overskredet

> Og så mangler jeg en begrundelse for bortfaldet, jeg undrer mig over at det
> bare er bortfaldet uden begrundelse.

6 mdrs perioden fra tilsagn om tilskud er overskredet
Det burde nu ikke være så vanskeligt at regne ud hvis man kender
reglerne

> Det er svært at bedømme hvem der har ansvaret, når man ikke ved hvad
> "fejlen" er.

Jeg ved heller ikke hvor problemet ligger

Jeg har indhentet tilbud, ansøgt, fået tilsagn, bedt om at få arbejdet
udført
Arbejdet er udført længe før 6 mdrs periodens udløb og jeg har betalt
og skrevet under på at arbejdet er udført umiddelbart efter arbejdet
var udført

Jeg kan ikke lige se hvad jeg ellers kan gøre

> Umiddelbart ser det ud som om at håndværkeren har været for sent eller ikke
> udfyldt fakturaen korrekt, det må være hans problem.

Ja noget for sent på den
Spørgsmålet gik på om han har nogen hjemmel til at forsøge at hente
pengene hos mig?

- Peter