Post dk
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 15:05

Kan jeg helt lovligt gå ind hos naboen og stjæle hans nye udgået model af en
plæne klipper og så bare betale ham hvad han har betalt for den? Det er det
jeg er udsat for hos post Danmark. De stjæler mine pakker og breve, men
erstatter hvad jeg har kvittering på og ikke mere end det? Det godt nok en
mærkelig metode. Er post"væsnet" hævet over alle andre tyveknægte i DK.

Mvh. Jens_a. 3060.

Fra : Jubii

Dato : 15-04-10 15:22

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og breve, men erstatter hvad jeg har kvittering på og ikke mere end
> det? Det godt nok en mærkelig metode. Er post"væsnet" hævet over alle

Postvæsen dk er reguleret ved lov og har dermed bestemmelser for ex.
erstatninger.
Det har du som tyv ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 16:22

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i meddelelsen

> Postvæsen dk er reguleret ved lov og har dermed bestemmelser for ex.
> erstatninger.
> Det har du som tyv ikke.

Dvs. de har ret til helt legalt tyveri uden nogen form for politi
undersøgelse og jeg har som forurette ingen muligheder for at få agt
indsigt. Her tænker jeg på, hvad gør de for at finde ud af hvad der er sket
med posten. Vi undersøger sagen siger de? Ingen besked om fx. den er mast
under håndtering eller den er bort kommet på pakke centralen uden vi kan
sige mere. Absolut intet kan jeg få at vide?

Mvh. Jens

Fra : Jubii

Dato : 15-04-10 17:58

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Dvs. de har ret til helt legalt tyveri uden nogen form for politi

Nu kalder du det for tyveri, og jeg mener du skal moderere dig lidt i
juragruppen. I snakgrupperne kan du skrive sådan, men ikke her.

Du kunne skrive til postmesteren.
Studer postloven.

Fra : emjeppesen

Dato : 15-04-10 16:48

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev:

>. De stjæler mine pakker og breve, men
>erstatter hvad jeg har kvittering på og ikke mere end det?

Alle afsendere af pakker har kvittering på, at de har overgivet
forsendelsen til postvæsnet.
Reklamationer skal derfor altid komme fra afsenderen.

Modtageren kan selvfølgelig ikke bevise, at en pakke er afsendt til
ham. Han skal derfor rette sin klage til afsenderen, som så tager sig
af problemet med postvæsnet eller se at få den pakke afsendt. Fejlen
kan jo udmærket ligge hos afsenderen.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-04-10 16:52

emjeppesen wrote:

> [...]
> ham. Han skal derfor rette sin klage til afsenderen, som så tager sig
> af problemet med postvæsnet eller se at få den pakke afsendt. Fejlen

Når jeg fra afsender har fået oplyst pakkens track & trace-nummer, har
jeg i flere tilfælde selv efterlyst pakken via post.dk. Det har ikke
givet problemer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : emjeppesen

Dato : 15-04-10 17:51

Erik Olsen skrev:

>Når jeg fra afsender har fået oplyst pakkens track & trace-nummer, har
>jeg i flere tilfælde selv efterlyst pakken via post.dk. Det har ikke
>givet problemer.

Nej, track & trace er en stor fordel.
Imidlertid har jeg selv oplevet, at det sagtens kan svipse.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-04-10 17:58

emjeppesen wrote:

> Nej,

Hvorfor skriver du nej, er du uenig med mig?

> track & trace er en stor fordel.

Ja, jeg synes track & trace-systemet er en stor fordel.

> Imidlertid har jeg selv oplevet, at det sagtens kan svipse.

Hvad kan svipse? Track & trace? Ja, det kan det da.

Imidlertid gik min kommentar på din påstand om at kun afsender kan
efterlyse en pakke, og den påstand er bevisligt forkert som jeg har
redegjort for.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 17:00

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> ham. Han skal derfor rette sin klage til afsenderen, som så tager sig
> af problemet med postvæsnet eller se at få den pakke afsendt. Fejlen

Øh ja? Jeg bliver nød til at spørge ER du ansat hos postvæsnet?
Din besvarelse er helt ude i vulkan asken!

Fra : Jubii

Dato : 15-04-10 18:00

> Øh ja? Jeg bliver nød til at spørge ER du ansat hos postvæsnet?
> Din besvarelse er helt ude i vulkan asken!

Nej det er ikke, et udmærket svar fra emj.

Fra : alexbo

Dato : 15-04-10 16:58

"jens_a. 3060" skrev

> [...]
> det jeg er udsat for hos post Danmark. De stjæler mine pakker og breve,

Næh PD går ikke ind hos dig og stjæler noget.
Du overlader dine ting til PD, åbenbart den ene gang efter den anden uanset
hvor mange der bliver væk, så måske kan du godt stjæle din nabos
plæneklipper og slippe godt fra, straffrihed p.g.a. usædvanlig dumhed.

I dk.forbruger er der mange og lange jammerhistorier om PD, du selv skriver
en del, det er et udmærket sted til den slags det er nærmest meningen med
den gruppe, jeg vil foreslå at du bare fortsætter der og måske starter en ny
tråd, en ny PD tråd hver uge så kan man mødes der eller holde sig væk efter
eget valg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 17:02

> [...]
> meningen med den gruppe, jeg vil foreslå at du bare fortsætter der og
> måske starter en ny tråd, en ny PD tråd hver uge så kan man mødes der

Nåe ok!

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 17:11

> [...]
> meningen med den gruppe, jeg vil foreslå at du bare fortsætter der og
> måske starter en ny tråd, en ny PD tråd hver uge så kan man mødes der

Nåe ja jeg kan også se du er ret aktiv med dit
pladder........fissss.......... over i mudderkast
Plonk.......

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-04-10 17:38

Thu, 15 Apr 2010 17:58:03 +0200 skrev alexbo:

> [...]
>tråd, en ny PD tråd hver uge så kan man mødes der eller holde sig væk efter

Det er et af den slags "svar" der åbenlyst er beregnet til at jage
lægfolk væk, så "juristerne" kan have gruppen for sig selv. Dybt
useriøst og uden nogen som helst informationsværdi.

Kan du ikke give manden et ordentlig svar, så hold nalderne væk fra
stavepladen, please.

Fra : alexbo

Dato : 15-04-10 17:51

"Kurt Hansen" skrev

> Kan du ikke give manden et ordentlig svar,

Så kan han spørge ordenligt, et spørgsmål om man må stjæle når PD stjæler
fortjener ikke et ordentligt svar, og det ønsker Jens jo heller ikke.
Han ville bare brække sig i denne NG,

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 18:02

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> useriøst og uden nogen som helst informationsværdi.
>
> Kan du ikke give manden et ordentlig svar, så hold nalderne væk fra

Lidt hurtig læsning i næsten alle tråde fortæller nok om den negative
holdning til alle spørgsmål der bliver stillet. Jurist har han aldrig kunne
bruges til derfor sidder han her i gruppen og vælter det ene negative svar
ud efter det andet.

Fra : Ralph

Dato : 15-04-10 21:19

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan bare råde dig til to ting: Hold op med at bruge postdanmark, og hold
op med at brokke dig over postdanmark, hvor svært kan det være.
Der er sikkert ikke meget tvivl om at du er - et eller andet -
kommunikationshalløj hos DSV eller lign.

--
Ralph, som ikke oplever problemer med de + 2000 pakker jeg sender med postdk
pa

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-04-10 19:33

On Thu, 15 Apr 2010 16:04:44 +0200, "jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel
a)forum(dot)dk> wrote:

>Kan jeg helt lovligt gå ind hos naboen og stjæle hans nye udgået model af en
>plæne klipper og så bare betale ham hvad han har betalt for den?
Nej.

>Det er det jeg er udsat for hos post Danmark.
Post Danmark er din nabo ? De har stjåldet din plæneklipper ?

>De stjæler mine pakker og breve,
Det er vist tvivlsomt om de stjæler dem, dine pakker og breve er
muligvis blevet væk/bortkommet ?

Hvis du virkelig mener at Post Danmark stjæler dine pakker/breve og du
kan bevise dette, så er det jo bare en politianmeldelse, længere er
den ikke. Kan du ikke bevise noget, så glem politianmeldelse og vær
glad for din erstatning.

>men erstatter hvad jeg har kvittering på
>og ikke mere end det?
Pakkens værdi efter et givent skema/værdifastsættelse + porto, det er
vist helt efter reglerne, se
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/postpakker_indland_1.pdf under
punkt 1.14.

>Det godt nok en mærkelig metode.
At de følger reglerne ? det er da kun det forventelige.

>Er post"væsnet" hævet over alle andre tyveknægte i DK.
Ja for de er ikke tyveknægte.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 17:58

> [...]
> punkt 1.14.

> At de følger reglerne ? det er da kun det forventelige.

Ja bortkommen på pakkecenteret KBH det sidste sted den er registret. Ja der
sikkert mange steder den kan forputte sig.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-04-10 20:01

On Thu, 15 Apr 2010 18:57:58 +0200, "jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel
a)forum(dot)dk> wrote:

>Ja bortkommen på pakkecenteret KBH det sidste sted den er registret. Ja der
>sikkert mange steder den kan forputte sig.

Og det mener du er tyveri ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 18:08

> Og det mener du er tyveri ?
>

> /Hans

Hvad andet skal jeg tro. Intet får jeg at vide de beklager ikke engang den
er væk.
Brev post der forsvinder, er sikkert lagt i en forkert brevkasse.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 18:14

> Og det mener du er tyveri ?
>

> /Hans

Tja kært barn har mange navne siges det..... når de vælger ikke at finde ud
af hvad der er sket, eller jeg kan ikke få det af vide.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-04-10 21:05

On Thu, 15 Apr 2010 19:13:33 +0200, "jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel
a)forum(dot)dk> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Tja kært barn har mange navne siges det..... når de vælger ikke at finde ud
>af hvad der er sket, eller jeg kan ikke få det af vide.

Et godt bud er at der kører to processer, den ene er at du uden det
store sværslag får din godtgørelse, og så er den process lukket.
Det andet er hvad Post Danmark sætter i værk internt, det er jo så
bare dig udvedkommende, derfor får du ingen information omkring dette.

Lige så er det hvis du politi anmelder moget, der får du heller ingen
information om noget som helst, hvis du er direkte part kan du komme
til afhøring, anholdes, vidne i retten eller afsone en evt. dom, men
information som sådan får du ikke.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 19:30

> [...]
> information om noget som helst, hvis du er direkte part kan du komme
> til afhøring, anholdes, vidne i retten eller afsone en evt. dom, men

ok tak for dit præcise svar.

Mht. politi anmeldelse der indgives men ikke holder (ifølge Politiets
jurister), kan den anmeldte så indgive anmeldelse for falsk politi
anmeldelse?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-04-10 18:08

Thu, 15 Apr 2010 skrev "jens_a. 3060":

>Ja bortkommen på pakkecenteret KBH det sidste sted den er registret. Ja der
>sikkert mange steder den kan forputte sig.

En enkelt lille pakke eller et enkelt lille brev, ja, men 500 eller
1.000 om måneden/i kvartalet/om året (kender ikke tallet, men det er
mange) ... hjørner og kroge må være fyldt godt op efterhånden.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-04-10 18:05

Thu, 15 Apr 2010 20:32:45 +0200 skrev Hans Kjaergaard:

>Det er vist tvivlsomt om de stjæler dem, dine pakker og breve er
>muligvis blevet væk/bortkommet ?

Med det svimlende antal forsendelser der bortkommer hvert år, rejser
der sig et nærmest filosofisk spørgsmål: Hvor bliver de af?

Går de i kredsløb? Er det dem der danner Saturns ringe? Er vore
vejgrøfter fyldt med tabte breve og pakker? Nej, vel?

Jeg siger ikke, at PD (eller nogen hos PD) stjæler dem allesammen, men
de skylder os en forklaring på, hvordan det kan lade sig gøre at miste
bare en enkelt pakke, hvis den altså ikke er "fjernet" med overlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 18:09

> [...]
> de skylder os en forklaring på, hvordan det kan lade sig gøre at miste
> bare en enkelt pakke, hvis den altså ikke er "fjernet" med overlæg.

Ja tak det lige præcis det de gør!

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 22:26

> [...]
> de skylder os en forklaring på, hvordan det kan lade sig gøre at miste
> bare en enkelt pakke, hvis den altså ikke er "fjernet" med overlæg.

Hej Kurt
Jeg synes det du skriver fantastisk godt, og dine spørgsmål rammer lige i
øjet. Må jeg have lov at bruge din tekst her som en forespørgsel hos
sckrd.teampostpakker@post.dk
Mvh. Jens

Fra : Jubii

Dato : 16-04-10 05:32

> [...]
> Jeg synes det du skriver fantastisk godt, og dine spørgsmål rammer
> lige i øjet. Må jeg have lov at bruge din tekst her som en

Jah, een der snakker dig efter munden kan du lide, mens sandheden er
ilde hørt.
BØVS.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-04-10 06:18

Fri, 16 Apr 2010 06:31:54 +0200 skrev Jubii:

>"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i meddelelsen

>Jah, een der snakker dig efter munden kan du lide, mens sandheden er
>ilde hørt.
> BØVS.

Sådan er tonen åbenbart nu om dage. Alt bliver vredet og drejet, så
det passer i ens kram. Det er faktisk lidt ulækkert, synes jeg. Det er
den måde man kanøfler anderledes tænkende på og pisker en stemning op
mod folk der har en bestemt overbevisning, en anden hudfarve o.s.v.

Nu er det sådan, at det jeg skrev faktisk er det jeg mener. Hvorfor
skal mine motiver beklikkes? Nogen speciel grund til det? Kan ikke
mindes at have generet dig og have lagt op til mudderkastning.

Hvorfor kan man ikke diskutere og argumentere længere? Hvorfor denne
følsomhed over for folk der udtrykker sig bramfrit? Vi har jo ikke
alle gået på universitetet, men det fratager os vel ikke retten til at
ytre os og at have en selvstændig mening?

Fra : alexbo

Dato : 16-04-10 08:07

"Kurt Hansen" skrev

> [...]
> den måde man kanøfler anderledes tænkende på og pisker en stemning op
> mod folk der har en bestemt overbevisning, en anden hudfarve o.s.v.

Jeg synes det er dig der "pisker" en stemning op med nogle tåbelige
spørgsmål du selv svarer på.
Måske skulle du overveje dit eget gode råd om at hvis ikke man kan svare
fornuftigt er det bedre at lade være.
Hvad var det du skrev " dybt useriøst og uden informationsværdi".

mvh¨
Alex Christensen

Fra : Jubii

Dato : 16-04-10 13:15

"Kurt Hansen" <kurt@defekt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> alle gået på universitetet, men det fratager os vel ikke retten til at
> ytre os og at have en selvstændig mening?

Det er jo ikke det du gjorde i det indlæg, vel!
Hvad om du og jens gik i en snakgruppe og udvekslede erfaringer!
Juraen i denne tråd er blevet temmelig udvandet!
eod.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-04-10 06:12

Thu, 15 Apr 2010 23:25:54 +0200 skrev "jens_a. 3060"
> [...]

>Jeg synes det du skriver fantastisk godt, og dine spørgsmål rammer lige i
>øjet. Må jeg have lov at bruge din tekst her som en forespørgsel hos

No probvlem. Jeg har postet i et offentligt forum og påberåber mig
ikke copyright.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-10 08:27

> No probvlem. Jeg har postet i et offentligt forum og påberåber mig
> ikke copyright.

Så siger jeg Tak.
Mvh Jens_a

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 18:35

> [...]
> nok en mærkelig metode. Er post"væsnet" hævet over alle andre tyveknægte i

Og så lige for en god ordens skyld er der blevet afsløret tyveri i stor stil
sidst i Helsingør og for år tilbage i Nykøbing Falster. Det var ikke for små
ubetydelige beløb man fandt der. Så det ikke helt ude på dybt vand.

Fra : Ralph

Dato : 15-04-10 21:22

> [...]
> stil sidst i Helsingør og for år tilbage i Nykøbing Falster. Det var ikke
> for små ubetydelige beløb man fandt der. Så det ikke helt ude på dybt

OG?, I kan være uheldige at have en kleptomanpost ansat, eller du kan have
en kleptomannabo der benytter enhver lejlighed til at hugge dine FLEX-pakker
som posten stiller i garagen, eller du kan være ansat i et konkurrende firma
der har lidt problemer, take a pick.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 21:47

> [...]
> FLEX-pakker som posten stiller i garagen, eller du kan være ansat i et
> konkurrende firma der har lidt problemer, take a pick.

Jeg kan godt fortælle dig, jeg ingen tyvagtige naboer har her på Strandvejen
i 3060, hvor jeg bor. Ingen naboer her stjæler fra hinanden, vi har råd til
at købe det vi mangler, men det måske min adresse der gør min post
interessant. I øvrigt er mine udmærket naboer jurister, 2 læger, revisor,
forskere og et par akademikere til jeg ikke kender endnu (lige flytte ind i
sidste uge). Tror ikke de er interesseret i min post overhovedet.

Mvh. Jens

Fra : Hauge

Dato : 16-04-10 05:12

jens_a. 3060 skrev:
> vi har råd til
> at købe det vi mangler,

Så brug nogle af dine penge på at hyre en advokat, så du kan banke
PostDK oven i hovedet. Eller har du mange penge fordi du har fået dine
skolepenge tilbage?

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-10 08:26

> [...]
> oven i hovedet. Eller har du mange penge fordi du har fået dine skolepenge

Hauge skvat jeg gider ikke lege med dig!

Har jeg mange penge er det ikke din skyld. Jeg er bare god til at dyrke
forretning især i en krisetid, hvor jeg og mine investorer har et solidt
overskud. Se det jeg har gjort er jeg har kunne forøge formuer. Men modsat
andre, kan jeg lave det meste håndværk selv. Bygge hus lave bil ( jeg har
ikke tid til at vente på værkstedet får tid til mig) og så ellers bare sejle
rundt på øresund i min lille båd og hilse på finans ministeren, når
lejligheden byder sig.

Det ikke samfundets skyld jeg sidder her i dag, det ude lukkende gennem
tænkt arbejde. Jeg kan kun bo her, for jantelovens grimme misundelse er alle
steder. Stave og grammatik fejl er ingen hærdning i de kredse jeg færdes i
og pengene er fuldstændige ligeglade.

Jens_a

Plonk...............

Fra : Hauge

Dato : 16-04-10 14:05

jens_a. 3060 skrev:
> Har jeg mange penge er det ikke din skyld.

Næeh ret sikkert ikke, jeg støtter ikke fjolser.

> Jeg er bare god til at dyrke
> forretning især i en krisetid,

Men du kan tydeligvis ikke finde ud af at sende pakekr med PostDK, som
de fleste andre kan.

> hvor jeg og mine investorer har et solidt
> overskud.

Så brug da lidt at det satans store overskud på en advokat og se at
komme videre med livet, for det er ret tydeligt nogle meget små ting der
gør at dit liv er gået helt i spåner.

> [...]
> ikke tid til at vente på værkstedet får tid til mig) og så ellers bare sejle
> rundt på øresund i min lille båd og hilse på finans ministeren, når

Tjaeh, du er ikke alene

> Det ikke samfundets skyld jeg sidder her i dag, det ude lukkende gennem
> tænkt arbejde.

Tænkt? Javelja, du virker ellers ikke til at tænke ret meget.

> Jeg kan kun bo her, for jantelovens grimme misundelse er alle
> steder. Stave og grammatik fejl er ingen hærdning i de kredse jeg færdes i
> og pengene er fuldstændige ligeglade.

Du må have det slemt. Hvorfor ikke bare hyre den advokat og så fise af
grupperne, du tåler jo alligevel kun de svar der passer i dit kram.

/Hauge

> Plonk...............

Dygtig dreng, lært det på albueskolen?

/Hauge

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-04-10 16:15

Den Thu, 15 Apr 2010 16:04:44 +0200 skrev jens_a. 3060:

> Er post"væsnet" hævet over alle andre
> tyveknægte i DK.
>
> Mvh. Jens_a. 3060.

Nej da.

Danske Fragtmænd kan også stjæle vin fra Syd Afrika, og så blot betale
vinens værdi ab. Syd Afrika.
Transporten Johannesburg - Århus (i dette tilfælde kr. 10.400) er
importørens problem.

Ja vi lever i noget nær Lovløst samfund, hvor alle bare stjæler det de
gerne vil ha.

--
Karl Erik.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-10 16:29

"Karl Erik Christensen" <none@none.invalid.co> skrev i en meddelelse

> [...]
> importørens problem.
>
> Ja vi lever i noget nær Lovløst samfund, hvor alle bare stjæler det de

Jeg kan forstå en narkoman og en enlig forsøger på bistandshjælp stjæler,
men folk der har et arbejde ...Nej!