|
| Gebyrer på SMS Fra : Jørgen |
Dato : 16-04-10 08:03 |
|
I radio/TV, f.eks. om morgenen i P4 kan man sende SMS til stationen og give
sin mening til kende med ja eller nej ell.lgn. Det koster 1 krone eller mere
plus det alm. SMS-gebyr.
Hvem får den krone?
Jørgen
| |
Thore (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Thore |
Dato : 16-04-10 09:40 |
|
On Fri, 16 Apr 2010 09:03:29 +0200, "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote:
>I radio/TV, f.eks. om morgenen i P4 kan man sende SMS til stationen og give
>sin mening til kende med ja eller nej ell.lgn. Det koster 1 krone eller mere
>plus det alm. SMS-gebyr.
>
>Hvem får den krone?
>
>Jørgen
>
DR
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
(Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk
| |
Mikael Schøler (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 16-04-10 09:39 |
|
On 16-04-2010 10:39, Thore wrote:
> On Fri, 16 Apr 2010 09:03:29 +0200, "Jørgen"<skjelm@hotmail.com> wrote:
>
>> I radio/TV, f.eks. om morgenen i P4 kan man sende SMS til stationen og give
>> sin mening til kende med ja eller nej ell.lgn. Det koster 1 krone eller mere
>> plus det alm. SMS-gebyr.
>>
>> Hvem får den krone?
>>
>> Jørgen
>>
> DR
>
Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
| |
J.K.Arning (16-04-2010)
| Kommentar Fra : J.K.Arning |
Dato : 16-04-10 10:23 |
|
On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
>>
>>
> Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS
afstemningen for dem, sikkert Unwire.
--
"We don't spend a lot of energy on old technology"
Steve Jobs om Flash
| |
Peter Hansson \(7870~ (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 16-04-10 10:31 |
|
"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:2010041611231825508-jesperarning@gmailcom...
> On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
>
>>>
>>>
>> Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
>
> Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS afstemningen
> for dem, sikkert Unwire.
>
Man kunne jo kikke på et eksempel:
http://www.coolsmsbusiness.dk/Produkter/Overtaksering.html
PH
| |
Mikael Schøler (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 16-04-10 19:31 |
|
On 16-04-2010 11:23, J.K.Arning wrote:
> On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
>
>>>
>>>
>> Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
>
> Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS afstemningen
> for dem, sikkert Unwire.
>
>
Sludder? Det kan da godt være det er DR der indkasserer den ene krone
men den deles mellem Unwire og operatørerne.
| |
Cykelsmeden (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Cykelsmeden |
Dato : 16-04-10 20:07 |
|
Mikael Schøler wrote:
> On 16-04-2010 11:23, J.K.Arning wrote:
> > On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
> >
> > > >
> > > >
> > > Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
> >
> > Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS
> > afstemningen for dem, sikkert Unwire.
> >
> >
> Sludder? Det kan da godt være det er DR der indkasserer den ene krone
> men den deles mellem Unwire og operatørerne.
der er flere muligheder afh. af aftalen mellem kunde(her dr) og
teleselskab.
Normalen er:
"det koster en krone [+ almindelig smstakst - periodisk sagt/usagt]"
Herved opnås at afsenderen betaler sin SMStakst, men faktureres
derudover kronen, som indgår i aftaler mellem udbyderne.
Den udbyder som har aftale med kunden(dr) overfører beløbet til denne,
men har selvfølgeligt en aftale om en del af beløbet som derfor
faktureres.
kan derfor være et godt tilskud til produktion af udsendelsen.
finn
| |
Chano Andersen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 17-04-10 01:23 |
|
Den 16-04-2010 21:07, Cykelsmeden skrev:
> Den udbyder som har aftale med kunden(dr) overfører beløbet til denne,
> men har selvfølgeligt en aftale om en del af beløbet som derfor
> faktureres.
Den primære grund, ifølge de priser jeg har set på den slags, er at 1
krone er hvad der gør det omkostningsneutralt, hvis vi ser bort fra den
løbende udgift i form af et abonnement hos SMS udbyderen.
F.eks. det koster 20 øre at sende en overtakseret SMS på 1 kr. dertil
kommer at SMS leverandøren levere 25% af kronen til teleselskabet, og
beholder 25% selv, og så er der skat, der også vil have 25% i moms.. DR
har altså højst tjent ca. 5 øre, og de kan passende gå til abonnement
hos SMS udbyderen.
SMS betalinger kan på ingen måde betale sig, for andre end
teleselskaber, og SMS udbyderene. For virksomhederne der modtager
betalingen, gør de at de er nødt til at sætte priserne langt højere ved
SMS betaling, end ved f.eks. kort betaling.
- Chano Andersen
| |
Mikael Schøler (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 17-04-10 15:42 |
|
On 16-04-2010 21:07, Cykelsmeden wrote:
> Mikael Schøler wrote:
>
>> On 16-04-2010 11:23, J.K.Arning wrote:
>>> On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
>>>
>>>>>
>>>>>
>>>> Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
>>>
>>> Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS
>>> afstemningen for dem, sikkert Unwire.
>>>
>>>
>> Sludder? Det kan da godt være det er DR der indkasserer den ene krone
>> men den deles mellem Unwire og operatørerne.
>
> der er flere muligheder afh. af aftalen mellem kunde(her dr) og
> teleselskab.
> Normalen er:
> "det koster en krone [+ almindelig smstakst - periodisk sagt/usagt]"
> Herved opnås at afsenderen betaler sin SMStakst, men faktureres
> derudover kronen, som indgår i aftaler mellem udbyderne.
> Den udbyder som har aftale med kunden(dr) overfører beløbet til denne,
> men har selvfølgeligt en aftale om en del af beløbet som derfor
> faktureres.
>
> kan derfor være et godt tilskud til produktion af udsendelsen.
>
> finn
Men det er stadig unwire og operatørerne der deler den krone.
| |
Chano Andersen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 17-04-10 21:15 |
|
Den 17-04-2010 16:42, Mikael Schøler skrev:
> Men det er stadig unwire og operatørerne der deler den krone.
Nej, det er SMS udbyderen (Her unwire), teleselskaberne, og DR og skat,
der deler kronen.
DR får også en del af kronen, at den så mere eller mindre matcher deres
udgifter til servicen, er noget helt andet. Teleselskaberne, og SMS
udbyderen, har også nogle udgifter til at behandle SMS'erne, og det skal
deres andel også dække, om end jeg går ud fra, at de har prissat det på
en måde, så de tjener penge på det.
- Chano Andersen
| |
Mikael Schøler (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 17-04-10 23:24 |
|
On 17-04-2010 22:14, Chano Andersen wrote:
> Den 17-04-2010 16:42, Mikael Schøler skrev:
>> Men det er stadig unwire og operatørerne der deler den krone.
>
> Nej, det er SMS udbyderen (Her unwire), teleselskaberne, og DR og skat,
> der deler kronen.
>
> DR får også en del af kronen, at den så mere eller mindre matcher deres
> udgifter til servicen, er noget helt andet. Teleselskaberne, og SMS
> udbyderen, har også nogle udgifter til at behandle SMS'erne, og det skal
> deres andel også dække, om end jeg går ud fra, at de har prissat det på
> en måde, så de tjener penge på det.
>
> - Chano Andersen
nej det er ikke helt sandt. DR tjener ingenting på den krone.
Mikael
| |
Johannes Jørgensen (18-04-2010)
| Kommentar Fra : Johannes Jørgensen |
Dato : 18-04-10 09:16 |
|
"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4bca3518$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> On 17-04-2010 22:14, Chano Andersen wrote:
>> Den 17-04-2010 16:42, Mikael Schøler skrev:
>>> Men det er stadig unwire og operatørerne der deler den krone.
>>
>> Nej, det er SMS udbyderen (Her unwire), teleselskaberne, og DR og skat,
>> der deler kronen.
>>
>> DR får også en del af kronen, at den så mere eller mindre matcher deres
>> udgifter til servicen, er noget helt andet. Teleselskaberne, og SMS
>> udbyderen, har også nogle udgifter til at behandle SMS'erne, og det skal
>> deres andel også dække, om end jeg går ud fra, at de har prissat det på
>> en måde, så de tjener penge på det.
>>
>> - Chano Andersen
> nej det er ikke helt sandt. DR tjener ingenting på den krone.
>
> Mikael
Det er korekt at DR intet tjener på SMS-erne, men hvis man ser prisen på SMS
afstemninger på TV2,
så er prisen for det meste 5kr, og her tjæner TV2 de 4 kr.
JJ
| |
Chano Andersen (18-04-2010)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 18-04-10 21:41 |
|
Den 18-04-2010 10:15, Johannes Jørgensen skrev:
> Det er korekt at DR intet tjener på SMS-erne, men hvis man ser prisen på
> SMS afstemninger på TV2,
> så er prisen for det meste 5kr, og her tjæner TV2 de 4 kr.
Nah, afregningen til SMS udbyderene, er ofte sat i procenter i forhold
til prisen på SMS'en. Så TV2 tjener nok kun 2-3 kroner på en 5 kroners SMS.
- Chano Andersen
| |
Mikael Schøler (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 19-04-10 11:23 |
|
On 18-04-2010 10:15, Johannes Jørgensen wrote:
>
>
> "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bca3518$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>> On 17-04-2010 22:14, Chano Andersen wrote:
>>> Den 17-04-2010 16:42, Mikael Schøler skrev:
>>>> Men det er stadig unwire og operatørerne der deler den krone.
>>>
>>> Nej, det er SMS udbyderen (Her unwire), teleselskaberne, og DR og skat,
>>> der deler kronen.
>>>
>>> DR får også en del af kronen, at den så mere eller mindre matcher deres
>>> udgifter til servicen, er noget helt andet. Teleselskaberne, og SMS
>>> udbyderen, har også nogle udgifter til at behandle SMS'erne, og det skal
>>> deres andel også dække, om end jeg går ud fra, at de har prissat det på
>>> en måde, så de tjener penge på det.
>>>
>>> - Chano Andersen
>> nej det er ikke helt sandt. DR tjener ingenting på den krone.
>>
>> Mikael
>
> Det er korekt at DR intet tjener på SMS-erne, men hvis man ser prisen på
> SMS afstemninger på TV2,
> så er prisen for det meste 5kr, og her tjæner TV2 de 4 kr.
>
> JJ
Ja det er rigtigt at TV2 som regel overtakserer med 5 kr men nu gik
debatten jo på DR.
Mikael
| |
Johannes Jørgensen (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Johannes Jørgensen |
Dato : 19-04-10 13:39 |
|
> Ja det er rigtigt at TV2 som regel overtakserer med 5 kr men nu gik
> debatten jo på DR.
>
> Mikael
Hvor i det oprindelige indlæg, står det at der er DR det dreger sig om ????
JJ
| |
Mikael Schøler (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Mikael Schøler |
Dato : 19-04-10 17:49 |
|
On 19-04-2010 14:39, Johannes Jørgensen wrote:
>> Ja det er rigtigt at TV2 som regel overtakserer med 5 kr men nu gik
>> debatten jo på DR.
>>
>> Mikael
>
>
> Hvor i det oprindelige indlæg, står det at der er DR det dreger sig om ????
>
> JJ
Ah jeg så ikke Jørgen havde skrevet 'eller mere'. Jeg tog kun
udgangspunkt i at han talte om en krone og derfor formodede han talte om DR.
Mikael
| |
Peter Hansson \(7870~ (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 19-04-10 18:07 |
|
"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4bcc8999$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvor i det oprindelige indlæg, står det at der er DR det dreger sig om
>> ????
>>
>> JJ
> Ah jeg så ikke Jørgen havde skrevet 'eller mere'. Jeg tog kun udgangspunkt
> i at han talte om en krone og derfor formodede han talte om DR.
>
I det oprindelige indlæg drejer det sig om P4.
PH
| |
Johannes Jørgensen (20-04-2010)
| Kommentar Fra : Johannes Jørgensen |
Dato : 20-04-10 14:50 |
|
"Peter Hansson (7870)" <peter@ahansson.net> skrev i meddelelsen
news:4bcc8db0$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4bcc8999$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hvor i det oprindelige indlæg, står det at der er DR det dreger sig om
>>> ????
>>>
>>> JJ
>> Ah jeg så ikke Jørgen havde skrevet 'eller mere'. Jeg tog kun
>> udgangspunkt i at han talte om en krone og derfor formodede han talte om
>> DR.
>>
> I det oprindelige indlæg drejer det sig om P4.
>
> PH
>
I det oprindelige indlæg drejer det sig om "I radio/TV, f.eks. om morgenen i
P4"
P4 er bare nævnt som et eks.
JJ
| |
David Mc Nally (16-04-2010)
| Kommentar Fra : David Mc Nally |
Dato : 16-04-10 04:06 |
|
On Apr 16, 11:31 am, "Peter Hansson \(7870\)" <pe...@ahansson.net>
wrote:
> "J.K.Arning" <jesper.arn...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:2010041611231825508-jesperarning@gmailcom...> On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
>
> >> Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
>
> > Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS afstemningen
> > for dem, sikkert Unwire.
>
> Man kunne jo kikke på et eksempel:
>
> http://www.coolsmsbusiness.dk/Produkter/Overtaksering.html
Og på http://www.dr.dk/Mobil/Guide/20070206153624.htm, hvor DR
fortæller lidt om priser og hvad pengene går til.
| |
Thore (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Thore |
Dato : 16-04-10 14:20 |
|
On Fri, 16 Apr 2010 03:06:20 -0700 (PDT), David Mc Nally
<dmcn42@gmail.com> wrote:
>On Apr 16, 11:31 am, "Peter Hansson \(7870\)" <pe...@ahansson.net>
>wrote:
>> "J.K.Arning" <jesper.arn...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:2010041611231825508-jesperarning@gmailcom...> On 2010-04-16 10:39:12 +0200, Mikael Schøler said:
>>
>> >> Nej. den deles mellem Unwire og operatørerne. DR får nada.
>>
>> > Sludder .. pengene går til DR og det selskab der styrer SMS afstemningen
>> > for dem, sikkert Unwire.
>>
>> Man kunne jo kikke på et eksempel:
>>
>> http://www.coolsmsbusiness.dk/Produkter/Overtaksering.html
>
>Og på http://www.dr.dk/Mobil/Guide/20070206153624.htm, hvor DR
>fortæller lidt om priser og hvad pengene går til.
Så blev jeg da klogere...
At et public service - forpligtet foretagende er med til at holde liv i
dubiøse foretagender...
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
(Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk
| |
Bjarke Hansen (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 16-04-10 10:17 |
|
On 16 Apr., 12:06, David Mc Nally <dmc...@gmail.com> wrote:
> Og på http://www.dr.dk/Mobil/Guide/20070206153624.htm, hvor DR
> fortæller lidt om priser og hvad pengene går til.
Man kan så undre sig over, hvorfor man ikke springer de 2 fordyrende
led over her:
-At bruge det mobile netværk til at sende en SMS retur til din
mobiltelefon.
-At få adgang til dit mobilselskabs mobilnetværk og benytte deres
faktureringssystem.
Man ville spare millioner af kroner for brugerne hvis dr kun skulle
betale for:
-At udvikle og vedligeholde den tekniske SMS-platform.
og modtage sms uden overtaksering og på et alm. sms nummer...
Men det gøres nok ikke, fordi så vil mange flere sms stemmer tikke
ind... Jeg gider ikke bruge penge på afstemninger osv..
| |
Michael Kjærsgård (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Michael Kjærsgård |
Dato : 16-04-10 18:36 |
|
>og modtage sms uden overtaksering og på et alm. sms nummer...
>Men det gøres nok ikke, fordi så vil mange flere sms stemmer tikke
>ind... Jeg gider ikke bruge penge på afstemninger osv..
Et almindeligt modem med et SIM-kort vil næppe kunne håndtere det store
antal SMS der skal modtages på kort tid ifbm. de store shows, se bare al den
omtale der var vedr. at man mente at selv Unwire havde kapacitetsproblemer
ved X-factor finalen.
Ved det aktuelle eksempel P4 kunne man sikkert akkurart lige så godt bruge
et alm. nummer, dog med den ulempe at nummeret nu er på 8 cifre i stedet for
4. Mange vil nok have problemer med af huske et 8 cifret nummer der bliver
remset op i radioen, og da du har sparet bekræftelses-SMS'en væk længere
oppe i indlægget så ved folk heller ikke om de nu fik sendt det rigtige sted
hen :)
(i øvrigt er det ifbm. bekræftelses SMS'en at takseringen sker, det er
sikkert en del af grunden til at den afsendes).
--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
| |
Peter Hansson \(7870~ (16-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 16-04-10 19:45 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3a0ed306-1977-4e47-b38a-a59de1eb7a67@r27g2000yqn.googlegroups.com...
On 16 Apr., 12:06, David Mc Nally <dmc...@gmail.com> wrote:
> Og på http://www.dr.dk/Mobil/Guide/20070206153624.htm, hvor DR
> fortæller lidt om priser og hvad pengene går til.
Man kan så undre sig over, hvorfor man ikke springer de 2 fordyrende
led over her:
Man kunne da også undre sig over at seerne i det hele taget skal betale for
noget der rent ud sagt ligeså godt kunne indeholdes i de alm. omkostninger
man har ved diverse produktioner.
Hvad bliver det næste: At man skal betale journalisterne på f.eks. Sporløs
hvis de har ekstra gebyrer på flyrejser.
Det er jo bare fordi der her er et system klar til taksering at man resolut
springer på den vogn.
PH
| |
Bertel Lund Hansen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-04-10 00:04 |
|
Peter Hansson (7870) skrev:
> Det er jo bare fordi der her er et system klar til taksering at man resolut
> springer på den vogn.
Jeg hælder mere til Michael Kjærsgårds forklaring om at man har
entreret med et firma der er gearet til at håndtere en stor
sms-mængde så man selv er fri for at oprette en afdeling til at
håndtere den slags.
Skomager bliv ved din læst ... firma, hold dig til din
spidskompetence.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Peter Hansson \(7870~ (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 17-04-10 00:29 |
|
"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:13rhs5hh46dsf831oli0b8lngcfsc6k772@news.stofanet.dk...
> Peter Hansson (7870) skrev:
>
>> Det er jo bare fordi der her er et system klar til taksering at man
>> resolut
>> springer på den vogn.
>
> Jeg hælder mere til Michael Kjærsgårds forklaring om at man har
> entreret med et firma der er gearet til at håndtere en stor
> sms-mængde så man selv er fri for at oprette en afdeling til at
> håndtere den slags.
Jeg mener ikke at DR ikke skal anvende diverse firmaer der tilbyder
services. Min pointe var bare, at udgifterne/omkostningerne til at producere
et givent program burde tages af licenspengene.
Jeg kan altså ikke se hvorfor DR skal holdes skadesløs i netop dette
tilfælde, udover at konceptet rummer muligheden.
Man kunne da frygte at man i sin iver efter at spare her og der fremmer
netop programmer af den type der giver mulighed for sådanne takseringer.
Jeg kan da godt se, at det ud fra en rent budgetmæssig betragtning er godt,
dels at få dækket nogle omkostninger, dels ikke komme i den situation ikke
at vide hvor mange der deltager og derved ikke helt at kunne forudse
størrelsen af udgiften.
Jeg mener bare det er en uskik først at kræve licens og derefter kræve
specielle udgifter dækket af en del af seerne.
PH
| |
Bertel Lund Hansen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-04-10 14:11 |
|
Peter Hansson (7870) skrev:
> Jeg mener bare det er en uskik først at kræve licens og derefter kræve
> specielle udgifter dækket af en del af seerne.
Kræve? Der er ikke noget krav om at man sms'er.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Peter Hansson \(7870~ (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 17-04-10 14:22 |
|
"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:fqcjs55lcle8e5ib6jm4gtukdt8n3m4bl8@news.stofanet.dk...
> Peter Hansson (7870) skrev:
>
>> Jeg mener bare det er en uskik først at kræve licens og derefter kræve
>> specielle udgifter dækket af en del af seerne.
>
> Kræve? Der er ikke noget krav om at man sms'er.
Opkræve er måske et bedre ord.
Ph
| |
Bertel Lund Hansen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-04-10 14:34 |
|
Peter Hansson (7870) skrev:
> >> Jeg mener bare det er en uskik først at kræve licens og derefter kræve
> >> specielle udgifter dækket af en del af seerne.
> > Kræve? Der er ikke noget krav om at man sms'er.
> Opkræve er måske et bedre ord.
Det ændrer ikke det forhold at du kan se tv uden at sms'e.
Kerneydelsen leveres uden ekstraudgift.
Hvis du vil kikke på DR's hjemmeside, bliver du nødt til at
anskaffe dig en internetforbindelse. Den får du ikke betalt af DR
med henvisning til at du allerede har betalt din licens.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Peter Hansson \(7870~ (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 17-04-10 16:18 |
|
"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:k3ejs55ojo2j57fb1viplj58m72nueot5n@news.stofanet.dk...
> Peter Hansson (7870) skrev:
> Det ændrer ikke det forhold at du kan se tv uden at sms'e.
> Kerneydelsen leveres uden ekstraudgift.
>
> Hvis du vil kikke på DR's hjemmeside, bliver du nødt til at
> anskaffe dig en internetforbindelse. Den får du ikke betalt af DR
> med henvisning til at du allerede har betalt din licens.
Sammenligningen holder ikke. Jeg har ikke sagt at man ikke skal betale for
SMS´en. Det er overtakseringen jeg opponerer imod.
Jeg bliver jo ikke takseret yderligere ved at gå ind på DR´s hjemmeside.
PH
| |
Chano Andersen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 17-04-10 21:13 |
|
Den 17-04-2010 17:18, Peter Hansson (7870) skrev:
> Sammenligningen holder ikke. Jeg har ikke sagt at man ikke skal betale for
> SMS´en. Det er overtakseringen jeg opponerer imod.
Man bliver kun overtakseret, hvis prisen for at modtage SMS'en, ikke
svarer til de faktiske udgifter DR har, for at håndtere SMSerne fra dig.
- Chano Andersen
| |
Peter Hansson \(7870~ (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 17-04-10 21:54 |
|
"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4bca163c$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 17-04-2010 17:18, Peter Hansson (7870) skrev:
>> Sammenligningen holder ikke. Jeg har ikke sagt at man ikke skal betale
>> for
>> SMS´en. Det er overtakseringen jeg opponerer imod.
>
> Man bliver kun overtakseret, hvis prisen for at modtage SMS'en, ikke
> svarer til de faktiske udgifter DR har, for at håndtere SMSerne fra dig.
tja. Sådan kan man jo se på det. Jeg plejer ikke at betale mere end det
koster at sende ifølge min udbyder. Alt over det definerer jeg som
(over)-taksering.
PH
| |
Hauge (18-04-2010)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 18-04-10 07:45 |
|
Peter Hansson (7870) skrev:
> Alt over det definerer jeg som
> (over)-taksering.
Jamen så er der jo ikke mere at diskutere på det punkt. Du synes det er
overtaksering, sådan er det, så kan du bare lade være med at bruge det,
simpelt.
/Hauge
| |
Peter Hansson \(7870~ (18-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 18-04-10 10:35 |
|
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:82vo32F82vU2@mid.individual.net...
> Peter Hansson (7870) skrev:
>> Alt over det definerer jeg som (over)-taksering.
>
> Jamen så er der jo ikke mere at diskutere på det punkt. Du synes det er
> overtaksering, sådan er det, så kan du bare lade være med at bruge det,
> simpelt.
>
Ja. Jeg påstår jo ikke andet. Jeg har dog svært ved at se at der på den ene
side ikke er tale om en overtaksering og på den anden side er det med til at
nedbringe DR´s omkostninger.
PH
| |
Hauge (18-04-2010)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 18-04-10 10:37 |
|
Peter Hansson (7870) skrev:
> Jeg har dog svært ved at se at der på den ene
> side ikke er tale om en overtaksering og på den anden side er det med til at
> nedbringe DR´s omkostninger.
Det er også helt i orden, du er sikkert ikke alene.
/Hauge
| |
Bjarke Hansen (17-04-2010)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 17-04-10 16:37 |
|
On 18 Apr., 00:24, Mikael Schøler <mi...@tdcadsl.dk> wrote:
> > Nej, det er SMS udbyderen (Her unwire), teleselskaberne, og DR og skat,
> > der deler kronen.
>
> > DR får også en del af kronen, at den så mere eller mindre matcher deres
> > udgifter til servicen, er noget helt andet. Teleselskaberne, og SMS
> > udbyderen, har også nogle udgifter til at behandle SMS'erne, og det skal
> > deres andel også dække, om end jeg går ud fra, at de har prissat det på
> > en måde, så de tjener penge på det.
>
> > - Chano Andersen
>
> nej det er ikke helt sandt. DR tjener ingenting på den krone.
Man kan samsætte regnskabet hvordan man vil, det kommer kun an på
"kreativ" bogføring... Det gør det ikke et hak bedre at sms udbyderne
træner kassen på sms´erne. Det kan godt være der ikke er "overskud"
men deres lønninger til medarbejdere kan justeres så det tilpasses til
deres indtægter.
| |
Leif Neland (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 19-04-10 11:28 |
|
Bjarke Hansen wrote:
> On 18 Apr., 00:24, Mikael Schøler <mi...@tdcadsl.dk> wrote:
>
>>> Nej, det er SMS udbyderen (Her unwire), teleselskaberne, og DR og
>>> skat, der deler kronen.
>>
>>> DR får også en del af kronen, at den så mere eller mindre matcher
>>> deres udgifter til servicen, er noget helt andet. Teleselskaberne,
>>> og SMS udbyderen, har også nogle udgifter til at behandle SMS'erne,
>>> og det skal deres andel også dække, om end jeg går ud fra, at de
>>> har prissat det på en måde, så de tjener penge på det.
>>
>>> - Chano Andersen
>>
>> nej det er ikke helt sandt. DR tjener ingenting på den krone.
>
> Man kan samsætte regnskabet hvordan man vil, det kommer kun an på
> "kreativ" bogføring... Det gør det ikke et hak bedre at sms udbyderne
> træner kassen på sms´erne. Det kan godt være der ikke er "overskud"
> men deres lønninger til medarbejdere kan justeres så det tilpasses til
> deres indtægter.
Hvis man får ondt i røven af det lille beløb DR måske tjener på det, så har
man vist et meget lille røvhul...
Skal man SMS-forarges, så er der f.ex. ringetoner, der koster 15kr/uge,
eller konkurrencer på tv-reklamer, der koster 49kr i sms-gebyr.
Facebook-quizzer, hvor man skal skrive sit mobilnr for at få resultatet, og
der med småt står, at man samtidig tegner et abonnement på et eller andet
ugentligt beløb.
Leif
| |
Peter Hansson \(7870~ (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 19-04-10 13:50 |
|
"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:4bcc3049$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Skal man SMS-forarges, så er der f.ex. ringetoner, der koster 15kr/uge,
> eller konkurrencer på tv-reklamer, der koster 49kr i sms-gebyr.
> Facebook-quizzer, hvor man skal skrive sit mobilnr for at få resultatet,
> og der med småt står, at man samtidig tegner et abonnement på et eller
> andet ugentligt beløb.
>
Nu ved jeg ikke om der nogen der egentlig forarges. Mere eller mindre
infantile argumenter ala´ Brugsens fars er dyrere end isvafler i Føtex er
irrelevante.
Disse virksomheder har jo ikke et hjemlet grundlag for opkrævning af penge
hos 99.956% af den danske befolkning, på linie med DR.
Man kan jo sagtnes føre argumentationen videre med taksering af alle slags
henvendelser til DR.
Overtaksering af telefonsamtaler til DR, gebyr på mailhenvendelser, pricing
på deres hjemmeside for at få en Tv-oversigt. Listen kunne jo blive
uendelig.
Hele grundlaget/legitimationen for licensopkrævning ville jo falde bort.
PH
| |
Bertel Lund Hansen (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 19-04-10 17:45 |
|
Peter Hansson (7870) skrev:
> Overtaksering af telefonsamtaler til DR, gebyr på mailhenvendelser, pricing
> på deres hjemmeside for at få en Tv-oversigt. Listen kunne jo blive
> uendelig.
Jeg kan se to gode argumenter for at der tages et gebyr: systemet
til modtagelse af sms'er skal kunne håndtere en voldsom
spidsbelastning, og hvis der kun opkrævedes normaltakst, ville
mængden af fjollede sms'er stige voldsomt.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Peter Hansson \(7870~ (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ |
Dato : 19-04-10 18:05 |
|
"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:vv1ps5lf64vnmpsoag6krattqhmrnn8vd8@news.stofanet.dk...
> Jeg kan se to gode argumenter for at der tages et gebyr: systemet
> til modtagelse af sms'er skal kunne håndtere en voldsom
> spidsbelastning, og hvis der kun opkrævedes normaltakst, ville
> mængden af fjollede sms'er stige voldsomt.
>
Ja. Hvilket jo også er en helt anden argumentation end den økonomiske.
PH
| |
|
|