Sony: Vi lancerer flere slagergrupper
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 20:17

SONY VIL LANCERE ENDNU MERE TYSK SLAGER

SONY Musik, som lancerede Hansi Hinterseer i Danmark, er overrasket over at
cd-en blev en så stor succes og så hurtigt som det skete.
Man vil nu lancere endnu flere slagergrupper i Danmark

http://www.bt.dk/musik/sony-flere-hansier-paa-vej

og i Tyskland og østrig skrives der også om sensationen, som de kalder den

TYSKLAND: Sensation - Hansi Hinterseer nr. 1 på dansk hitliste
www.schlagerportal.com/musiknews0/nachrichten/schlager/sensation-hansi-hinterseer-nr1-der-daenischen-charts/121/

ØSTRIG:
http://www.heute.at/unterhaltung/kultur/Den-Daenen-gefaellts-Hinterseer-toppt-Charts-;art3312,280182

Og her skrives der om, at hvad Hansi aldrig har nået i Tyskland, har han nu
nået i Dënemark - nemlig 1. pladsen på den officielle hitliste.
http://diepresse.com/home/kultur/popco/557809/index.do
Nu har tyskerne dæleme også mange at vælge imellem. Mener forresten at
helene Fischer har været på 1. pladsen

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 20:20

Åge Halldorsson skrev:

>Og her skrives der om, at hvad Hansi aldrig har nået i Tyskland, har han
>nu nået i Dënemark - nemlig 1. pladsen på den officielle hitliste.

die dummen Dänen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 20:47

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> die dummen Dänen

> Ivan V. Klattrup

Men hvilke tyske slagergrupper synes i det kunne være kommercielt
interessant og mest givtigt at præsentere os danskere for. Hvilke vil få
størst succes, nu SONY vil kyle kapatal
i slagermusiken, så der vil komme mere af den på hitlisten.

Jeg kunne forestille mig at de lancerede HELENE FISHER med et brag, når
Hansi-cder er kørt færdig. Hun fik jo enorm succes her i landet med "Midt i
paradis".
Her er den: http://www.youtube.com/watch?v=XsrFh2L_j6s

Det kunne også være Semino Rossi. Det er som at høre englene synge, når han
smides i cd-afspilleren. Han synger jo som en drøm. Det var måske den mest
oplagte at lancere i Dënemark. Her er et af hans forholdvis nye hit
http://www.youtube.com/watch?v=6Xg-40G2x3U&feature=related

Men det kunne også være sjovt om de lancerede en børne-slagergruppe. Noget
sådan er i hvert fald ret usædvænligt i Danmark. Det ville nok skabe
opmærksomhed og mange ville nok købe cd-en. Det skulle selvfølgelig være den
usædvanlige duo TWINNIES. De har udvivet en cd i forvejen og det er
kvalitet, skulle jeg sige. Lyt her:
Eksempel 1: http://www.youtube.com/watch?v=XPNnrw8VT4k&feature=related
Eksempel 2: http://www.youtube.com/watch?v=CpmDAu_47OE&NR=1 (Den sjove med
skatebord)
Eksempel 3: http://www.youtube.com/watch?v=L90OgSLRB0w&feature=related

Hvem synes i - eller hvem tror i SONY vil lancere som den næste ?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 20:49

Åge Halldorsson skrev:

>Men hvilke tyske slagergrupper synes i det kunne være kommercielt
>interessant og mest givtigt at præsentere os danskere for.

ingen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 20:50

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> Hvem synes i - eller hvem tror i SONY vil lancere som den næste ?

ingen ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 20:55

meddelelsen news:4bc61bcd$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Lyt her:

Her kan man høre resten af pladerne på deres cd http://www.twinnies.com/

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 14-04-10 21:56

> Hvem synes i - eller hvem tror i SONY vil lancere som den næste ?

Jeg håber meget at de vil lancere Helene Fischer næste gang. DK4 har jo
reklameret heftigt for hende, men det giver ikke rigtig noget, da der ikke
er så mange der ser den kanal. Hvis man lavede en reklame på TV2 for en CD
med hende, så skulle I bare se! Jeg tror der er mange i Danmark, der aldrig
har hørt om hende, og det skulle vi gerne have lavet om på!

Helene udgiver en "Best Of" til sommer, hvor der nok også kommer et par nye
numre på. Denne ville det være helt oplagt at reklamere for i Danmark også.
Især når hun nu også kommer til landet.

Hendes seneste album "So Wie Ich Bin", blev som det første udgivet i
Danmark. Der blev ikke reklameret for den, og det var vist også kun i
deciderede musikbutikker den blev solgt. Den skal ud i supermarkederne, hvor
alle kommer.

Men mon ikke Helene pladeselskab EMI har lagt mærke til hvor godt det er
gået for Sony og Hansi? Så det ville være tåbeligt ikke at gøre det!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 14:12

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Men mon ikke Helene pladeselskab EMI har lagt mærke til hvor godt det er
> gået for Sony og Hansi? Så det ville være tåbeligt ikke at gøre det!

Spørgsmålet er om pladeselskabet har musikfolk som er dygtige nok. Om de er
så dygtige at de kan finde ud af at lancere navnene. SONY har i hvert fald
lugtet penge i farvandet, så det kan jo være det er der der bliver
frontløbere for den nye musikalske tidsalder der ser ud til at være startet
i Danmark. Måske SONY fisker Helene Fischer over i deres pladeselskab.

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 14-04-10 21:17

> die dummen Dänen
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Herren Ivan er måske sovjetrusser?

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-04-10 20:55

On 14-04-2010 21:16, Åge Halldorsson wrote:

> SONY Musik, som lancerede Hansi Hinterseer i Danmark, er overrasket over
> at cd-en blev en så stor succes og så hurtigt som det skete.
> Man vil nu lancere endnu flere slagergrupper i Danmark

Det er Alicia Keys der kigger på dig, når du klikker ind på Sony's webside:

http://www.sonymusic.dk/forside/

Men den påståede store succes for Sony Music, Hansi, har jeg svært ved
at finde?
Jeg kan kun se, at hans navn er nævnt i den alfabetiske liste, men ikke
engang med et link.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 21:24

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> finde?
> Jeg kan kun se, at hans navn er nævnt i den alfabetiske liste, men ikke

Det er jo ligesom ikke mig du skal sige det til. Fortæl SONY at de bør
skrive noget om Hansi, når de nu selv udtalerat de ønsker at udgive flere
slager-cder. Det har jo nok lidt at gøre med at de ikke er så professionelle
hvad slager angår. Derfor ønsker de at lære mere - og så skal de
selvfølgelig også lære at skrive mere om det. Det er klart.
Vi må da tage kasketten af for dem, men når de nu selv fortæller at de er
blevet helt overrumplet af succesen, så skal de vel også lige have tid til
at finde deres egne ben at stå på i slagerhenseende.
Det er dog lidt amatøragtigt at de skulle være blevet så overrasket. Det
kunne tyde på at de bør udskifte visse musik-udvælgere, som ikke er dygtige
nok til deres job.
Men lad os nu se hvad de finder på. Jeg tror mere og mere på at det
bliver SEMINO ROSSI som bliver den næste, efter den store dag hvor HANSI
drønede ind i Danmark og fik større succes end i Tyskland, nemlig fredag den
26. marts.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-04-10 21:31

On 14-04-2010 22:24, Åge Halldorsson wrote:

Hej Åge.

Jeg kan sagtens forstå din glæde over, at Hansi er nået toppen her i
Danmark.
Men jeg tror, at alle 'holder vejret', for at se om han bliver deroppe,
inden man gør for meget ståhej ud af det.
Så træk vejret en ekstra gang, og glæd dig over den fremgang der
bevisligt er sket..

Har du læst om Hansi i "Se og Hør"?

http://www.seoghoer.dk/Nyheder/Musik/Hanis%20hinterseer%20uden%20skandaler.aspx

Der står sikkert mere i købe-udgaven.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 21:33

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> Så træk vejret en ekstra gang, og glæd dig over den fremgang der
> bevisligt er sket..

fremgang ?!

/thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-04-10 21:35

On 14-04-2010 22:32, Thomas von Hassel wrote:

> fremgang ?!

Hvad enten man kan lide det eller ej, så røg Hansi til tops på listen?

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 21:38

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> Hvad enten man kan lide det eller ej, så røg Hansi til tops på listen?

ja .. det er bare det .. et faktum .. det er hverken godt eller dårligt
... fremgang eller tilbagegang ... og med mindre det bliver ved i flere
uger så kan jeg ikke se opstandelsen ...

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 14:23

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ... og med mindre det bliver ved i flere
> uger så kan jeg ikke se opstandelsen ...
>
> /thomas

Hele landets presse-organer er ellers i opstandelse. De store landsaviser,
ugepressen, gratisaviserne, Tv-nyhederne, DR-nyhederne. De kører bare på med
den ene historie efter den anden.
Nu er Se og hør på banen og i dang skriover Politiken en skandalehistorie om
at DR boycotter hitlistens Nr. 1.

Der ER tale om en sensation uden sidestykke, uanset om Hansi er væk fra 1.
pladsen om et par uger. At kunne nå pladsen er sensationelt og tegn på klar
og extrem voldsom fremgang. Tidligere har tysk slager kun kunnet nå en 4.
plads på den danske hitliste. Der er stærkt pres på musikverdenen, fra
slager-genren. Det kan ikke bortforklares.

Men jeg gætter på at HANSI "kun" er nummer 2 i morgen. Når SONY er blevet så
overrasket over slager-succeen, tror jeg nemlig ikke, at de har sendt nok
cd-er på markedet. Derfor synger den måske til nr. 2 i morgen. Men uanset
det, om den er nummer 2 eller 3, så er det stadig en enorm fremgang. Tysk
slager har jo ikke før nået plads nr. 2 eller 3.
Men hvis den synker til nr. 2 i morgen, så tror jeg helt klart, at den
er tilbage som nr. 1 ugen efter.

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 14:31

> [...]

> slager har jo ikke før nået plads nr. 2 eller 3.
> Men hvis den synker til nr. 2 i morgen, så tror jeg helt klart, at den

du lyder som om du har slugt en ord med tillægsord: sensationelt,
extrem, voldsom

hvorfor er det så vigtigt hvem der ligger hvor på hvilken hitliste ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-10 07:49

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor er det så vigtigt hvem der ligger hvor på hvilken hitliste ?

Det er specielt mærkeligt, når det kommer fra den person der i årevis har
hylet op om at hitlister ikke afspejlede hvad der var populært i
befolkningen, fordi folk der kan lide schlagermusik ikke køber cd'er

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-10 14:24

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Det er specielt mærkeligt, når det kommer fra den person der i årevis har
> hylet op om at hitlister ikke afspejlede hvad der var populært i
> befolkningen, fordi folk der kan lide schlagermusik ikke køber cd'er

Er du fatte-svag, mand?. - Det gør det jo bare ekstra beundringsværdigt at
en slagerplade, under de betingelser han nå 1. pladsen.
Det er derfor jeg har linket om sagen. Det er du nok for tungnem til at
fatte.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 21:34

Henning Jensen skrev:

>http://www.seoghoer.dk/Nyheder/Musik/Hanis%20hinterseer%20uden%20skandaler.aspx

Sikken tæppebanker og næseringsmusik der er i det youtubeklip på den side

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 14:31

> Sikken tæppebanker og næseringsmusik der er i det youtubeklip på den side

Ja du godeste. Og se lige den flok gamle koner der står på en række og
sparker med benene, ca. 1 minuts penge inde i klippet. De er sgu da mindst 3
år ældre end 15 år. Og lige før dem, ca. 40 sekunder inde i klippet er der
et par piger. De er mindst 25 år gamle. Sån nogle gamle sække.

Krutte vil nok kalde dem "Pensionist-tøser, med hængepatter". hehe. Vi må
konstatere at det er korrekt, slagermusik er pensionistmusik.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-04-10 21:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Har du læst om Hansi i "Se og Hør"?
>
> http://www.seoghoer.dk/Nyheder/Musik/Hanis%20hinterseer%20uden%20skandaler.aspx
>
> Der står sikkert mere i købe-udgaven.
>
> Henning.

Ja det ser ikke ud til at han har drevet konen til vanvid endnu....måske han
har fundet hende på døveinstituttet

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 21:43

Allan Krautwald skrev:

>Ja det ser ikke ud til at han har drevet konen til vanvid endnu

De har sikkert lavet en aftale om ikke at slæbe arbejdet med hjem.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-04-10 22:19

On 14-04-2010 21:16, Åge Halldorsson wrote:
> SONY VIL LANCERE ENDNU MERE TYSK SLAGER

Det fif med, at kalde en CD-udgivelse med landets navn, her 'The Danish
Collection' har været prøvet før, og også med succec.

'Bellamy Brothers' udgav omkring år 2000 en dobbelt cd med titlen "Our
Danish Collection", som på grund af navnet også kom højt op på listen,
et par gange.

'Bellamy Brothers' lavede det samme i Sverige med "The Swedish
Collection". Jeg har kun kendskab til den danske og svenske version, men
mon ikke der findes flere landes navn, på disse CD'er.

http://top20.dk/cd/57-449

Boney M har vistnok også brugt ideen, og hvorvidt Hansi Hinterseer nu
kommer med en svensk og norsk version, bliver spændende at se.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 15-04-10 13:21

Hej Henning

> Det fif med, at kalde en CD-udgivelse med landets navn, her 'The
> Danish Collection' har været prøvet før, og også med succec.

Det er helt sikkert heller ikke noget grupperne/kunstnerene finder
på, det er de satans markedtingsfolk der kan ødelægge alting.

Hvem har efterhånden ikke udsendt sådan et album, selv
Dr Hook, Status Quo, Roger Whitaker o.s.v. er med på
vognen.

Ps: hvorfor kommer alle store tyskere fra Østrig ?

Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-10 13:32

Max skrev:

>hvorfor kommer alle store tyskere fra Østrig ?

store ? jeg troede kun det var de sindsyge af dem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 15-04-10 13:36

Hej Ivan

> store ? jeg troede kun det var de sindsyge af dem

Hvis du kikker lidt i historien, ja så er det at være
stor ofte lig med at være sindsyg :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 14:38

> Ps: hvorfor kommer alle store tyskere fra Østrig ?

Det er et godt spørgsmål, som jeg selv har undret mig over. Når noget brager
igennem i Tyskland, så har det mange gange udgangspunkt fra Østrig.
For et par år siden tjekkede jeg, på nogle slager-portaler, hvilket land
de store navne fra MUSIKANTENSTADL og FESTE DER VOLKSMUSIK egentlig kom fra.
OG HOLD NU FAST. Da jeg havde tjekket 100 af de populæreste slager-navne,
blev resultatet at HALVDELEN af dem var Østrigere, resten var tyskere og af
dem kom halvdelen fra Bayern. Resten kom fra det øvrige Tyskland.
Det er da underligt at Østrig skal være lokomotiv fra slager-ekspressen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-10 14:49

meddelelsen news:4bc614a1$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> SONY VIL LANCERE ENDNU MERE TYSK SLAGER

......................og den danske hitliste er stadig erobret af slager, for
2.- uge i træk. Jeg havde regnet med et synk til en 2. plads.
Slager står stærkere i Danmark, end jeg havde forventet.

www.hitlisterne.dk/

Hilsen Åge