Se fuglekassen online....
Fra : Covershare

Dato : 16-04-10 00:42

Fra : Aksel

Dato : 17-04-10 11:35

"Covershare" <covershare@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:5581a759-f231-469c-b939-ca0dbf6d5858@w17g2000yqj.googlegroups.com...
> http://www.plantebytte.dk/viewtopic.php?f=44&t=11

Jeg ved ikke, om det skyldes "fnuller" paa min skærm, men der var bestemt
ikke meget at se - udover noget krims-krams.
Mvh
Aksel

Fra : Covershare

Dato : 17-04-10 05:50

On 17 Apr., 12:35, "Aksel" <Ak...@stribnet.dk> wrote:

> Jeg ved ikke, om det skyldes  "fnuller" paa min skærm, men der var bestemt
> ikke meget at se - udover noget krims-krams.
> Mvh
> Aksel

Jeg kan kun give dig ret. For ca. 2 døgn siden begyndte den at lægge
noget vat-lignende ind i kassen. - Og så ahr jeg faktisk ikke set den
i de sidste ca. 1½ døgn.

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere, om hannen bygegr reden, og så
forsøger at trække en hun til den, eller om de bygger den sammen.....

Der kan jo også være sket noget med fuglen.

Eller måske æder de inden de skal til at opfostre unger???

Håber da der kommer aktivitet igen..... Men mon ikke.

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 11:45

Covershare skrev:
> [...]
> forsøger at trække en hun til den, eller om de bygger den sammen.....
>
> Der kan jo også være sket noget med fuglen.

Jup!
Din nabos kat har sikkert nakket den ved genboens foderbrædt :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 19-04-10 21:37

Fra : N/A

Dato : 18-04-10 11:45

Fra : Covershare

Dato : 19-04-10 10:11

Tja. Måske du har ret. To hummelbier var ved at tage bo i kassen. Går
ud fra at det betyder at fuglen, om jeg så må sige, er fløjet.

Jeg har nu tømt kassen i håb om, at der kommer en anden fugl. Måske
det kan nåes endnu. - Krydser da fingre.

Fra : Max

Dato : 19-04-10 18:20

Hej Covershare

> [...]
>
> Jeg har nu tømt kassen i håb om, at der kommer en anden fugl. Måske
> det kan nåes endnu. - Krydser da fingre.

Det kunne da have været interesant med humlebierne.

Max

Fra : N/A

Dato : 19-04-10 21:37

Fra : Covershare

Dato : 19-04-10 12:20

On 19 Apr., 19:19, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Covershare

> Det kunne da have været interesant med humlebierne.
>
> --
> Mvh
> Max

Jeg ved nu ikke - Vil nu heller have en fuglerede med unger.

Fra : Armand

Dato : 19-04-10 21:37

Covershare skrev:

> Jeg ved nu ikke - Vil nu heller have en fuglerede med unger.

Tjah :-/
Jeg synes at de stille murbier der udnytter nogle gamle sømhuller i
vores terrasse-facades fuger, er så hyggelige at selv min
insektforskrækkede frue med tiden har vænnet sig til deres ind og ud
-flyvninger midt under vi andres solbadninger!

Faktisk har jeg tænkt på muligheden for at udbore en gammel stolpe til
murbi-kollegie når faceaden ved given lejlighed bliver fuget om!

--
Armand.

Fra : Covershare

Dato : 19-05-10 23:43

Sådan.....

Tømte kassen og flyttede den. Nu er der to fugle der bygger i den! -
Så mon ikke jeg er heldig denne gang så? ... Man kan da håbe.