Skorsten ved vestkysten
Fra : mikael

Dato : 14-04-10 11:55

jeg har et sommerhus i Thy, skorstenen er muret med maling.
Hvert år skal den renoveres pga det hårde vejrlig deroppe.
I år skal jeg have maling af, fuget op, og lavet ny inddækning, da der
kommer lidt slagregn ind.
Vil det være en bedre løsning at rive den ned. (ligger på ydersiden
af huset), og i stedet føre en stålskorsten op gennem taget?
Kender i evt. en godt firma deroppe, ved Vorupør- Thisted kanten der
kan lave både mure og tømrer arbejde.?
mvh Mikael

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-04-10 20:03

On Wed, 14 Apr 2010 10:54:33 -0700 (PDT), mikael
<mikaelkristen@gmail.com> wrote:

> [...]
>af huset), og i stedet føre en stålskorsten op gennem taget?
>Kender i evt. en godt firma deroppe, ved Vorupør- Thisted kanten der

Jeg ved ikke om det også gælder skorstene af stål, men tagrender af stål
frarådes til kystnære områder.
Tagrender er selvfølgelig betydeligt tyndere i godset end en skorsten.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian Stidsen

Dato : 14-04-10 22:29

> [...]
>af huset), og i stedet føre en stålskorsten op gennem taget?
>Kender i evt. en godt firma deroppe, ved Vorupør- Thisted kanten der

Vi havde på et tidspunkt en skorsten der ikke kunne holde vandet ude - lige
meget hvilke kunster vi prøvede for at løse problemet.
Til sidst fik vi en glasfiber-kappe sat udenom skorstenen, og det løste
problemet.
Jeg kunne forestille mig at en sådan også vil kunne løse jeres problem, og
de laves faktisk i ganske pæne udformninger!

Prøv at se på www.pynteskorsten.dk - det var det firma vi brugte til
opgaven.

M.v.h.

Christian