Lille potte med anhængertræk
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-04-10 17:47

I mine overvejelser om hvilken bil jeg skal købe, skruer jeg stadig
ned for størrelsen jvnf. mit reelle behov.

Peugeot 107 kan ikke forsynes med anhængertræk, så den er ude. Hvilke
små biler kan?

Hvad er det der afgør det? Er det bilens vægt eller motorstørrelse?

Fra : Anders Majland

Dato : 14-04-10 22:25

> Hvad er det der afgør det? Er det bilens vægt eller motorstørrelse?

At bilproducenten siger god for at der må monteres et træk. *

På nogen biler er konstruktionen således at der ikke rigtigt er noget at
bolte et anhængertræk fast på. Det gælder f.eks den gamle ford ka.

Det kan også være at fabrikanten ikke mener at transmissionen kan holde til
belastningen. Det var vist årsagen til at lupo 3l ikke kunne få træk.

* Til smarten fåes 2 forskellige amhængertræl der er tuv godkent i tyskland.
Men det er vist stadig lidt uafklaret om de kan synes herhjemme da
fabrikanten ikke vil godkende det. Importerer man en brugt smart med træk på
kan den indregisteres uden problemer... Men hvis den skal ny indregistreres
med træk så er det vist noget med at en udenlandsk (i.e tysk) virksomhed
skal indover og så kan de komme igennem et musehuld i lovgivningen

Men mange af de små biler der godt må køre med en trailer må alligevel ikke
trække mere end et par skovfulde jord ...

http://www.smartklubdanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=2942&p=22286

/A

Fra : tiper

Dato : 15-04-10 01:28

On 14 Apr., 18:47, Kurt Hansen <k...@defekt.dk> wrote:
> I mine overvejelser om hvilken bil jeg skal købe, skruer jeg stadig
> ned for størrelsen jvnf. mit reelle behov.
>
> Peugeot 107 kan ikke forsynes med anhængertræk, så den er ude. Hvilke
> små biler kan?

Fiat Panda.