HTML.DK nasser på et offentligt gode
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-04-10 09:54

Nyhedsgrupper skal læses ved hjælp af
dit e-mail program, og ikke på
HTML.DK ved hjælp af din browser.

HTML.DK giver udseende af at præsentere
tutorials i HTML og CSS, men udløbsdatoen
for artiklernes indhold er for længst
overskredet og er som regel mangelfuldt,
utilstrækkeligt eller direkte forkert.

HTML.DK's ejere og webmaster fornyer ikke
webstedets indhold og besvarer ikke
henvendelser. For dem er HTML.DK
ene og alene en pengemaskine.

Når du får svar på et spørgsmål i
webdesign grupperne er det *altid*
folk der intet har med HTML.DK at
gøre. *Alle* Usenet nyhedsgrupperne
er nemlig direkte tilgængelige uden
at du skal igennem HTML.DK. Og
inden for de forskellige fagområder
er der mange folk, der intet har med
HTML.DK at gøre, der er villige
til at besvare dine spørgsmål, hvad
ingen på HTML.DK kan eller vil.

Er du i tvivl om hvordan du
tilgår nyhedsgrupperne ved hjælp af
dit e-mail program, er der hjælp at
hente på følgende hjemmeside:
http://kimludvigsen.dk/tema-nyhedsgrupper.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 15-04-10 10:27

Jørgen Farum Jensen skrev:
> Er du i tvivl om hvordan du
> tilgår nyhedsgrupperne ved hjælp af
> dit e-mail program, er der hjælp at
> hente på følgende hjemmeside:
> http://kimludvigsen.dk/tema-nyhedsgrupper.php

Mangler så lige en hjælp til dem der ikke kan køre med Outlook Express.
Ellers kan jeg tilslutte mig alt hvad du har skrevet om html.dk
--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-04-10 11:08

jopa skrev:

> Mangler så lige en hjælp til dem der ikke kan køre med Outlook Express.
> Ellers kan jeg tilslutte mig alt hvad du har skrevet om html.dk

Jeg vil opfordre dig og alle andre,
der bruger tid på at svare på spørgsmålene
i webdesign grupperne at inkludere mit
indlæg (eller et lignende) som en
note/afslutning/indledning,
hver gang i støder på HTML.DK's signatur.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-04-10 18:35

jopa skrev:

> Mangler så lige en hjælp til dem der ikke kan køre med Outlook Express.
> Ellers kan jeg tilslutte mig alt hvad du har skrevet om html.dk

John:

Er det med vilje at du sender "Svar til alle"
når du skriver i nyhedsgrupperne? Jeg får en
mail på jfjenzen@yahoo.dk hver gang du svarer.

Det generer mig ikke, men det er lidt usædvanligt...
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : jopa

Dato : 15-04-10 19:01

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Det generer mig ikke, men det er lidt usædvanligt...

Tror jeg kommer til det af gammel vane fra min tid med outlook express

Denne bør være korrekt

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : John V.

Dato : 15-04-10 15:51

Den 15-04-2010 10:53, Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
> overskredet og er som regel mangelfuldt,
> utilstrækkeligt eller direkte forkert.
>
> HTML.DK's ejere og webmaster fornyer ikke

Masser af hjemmesider er blevet så store at ejeren ikke længere er i
stand til at opdatere dem til sidste nyt.
Desværre er det et problem rigtigt mange steder på internettet, det er
muligt at finde sider der ikke har været rørt i 10 år eller mere.
De fleste søgemaskiner tager sig af dette problem ved at ranke siderne
lavere, men det er et problem.
Hvis man bare uploader alt igen ændres datoen og siden rankes igen
højere, hvilket er uheldigt da gamle sider så ofte kan stå først.
I øvrigt er html.dk ikke de eneste der arbejder på den måde, der er
mange som gør det.
Desværre tror jeg det er helt lovligt.

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-04-10 18:15

John V. skrev:

> [...]
> Desværre er det et problem rigtigt mange steder på internettet, det er
> muligt at finde sider der ikke har været rørt i 10 år eller mere.

Det er nu godt nok længe, og jeg tvivler på at
der er "vigtige" sider med et fagligt indhold,
som har været urørt så længe.

Hertil kommer at der jo er mange informationer,
der ikke har ændret sig i mange år. For så vidt
angår webdesign er hovedparten af HTML og CSS
jo fortsat det samme som i 1997, for at vælge
et nøgleår.

Det der har ændret sig, sådan som jeg ser det,
er det der nu kaldes "Best Practise", altså
hvordan skriver man sin kode. Vandskellet
er efter min mening i 2001.

Men jeg skal ikke kaste med sten - jeg har
mange gamle artikler, og sikkert også nogen
der ikke afspejler Best Practise som vi nu
opfatter begrebet - clean, lean & mean.

Og det skyldes i hovedsagen at jeg synes
det er sjovere at skrive om noget nyt end
at rette i noget gammelt. Og dovenskab.

Det der er galt med HTML.DK at de ikke,
så vidt jeg ved, står ved at det er et
kommercielt foretagende og at de ikke
tydeligt gør opmærksom at nyhedsgrupperne
er importeret information. Samt at
ejerne på ingen måde tilfører faget
noget nyt.

Men måske fastholder især begyndere
i en forældet praksis. Det /er/ lettere
for en begynder at bruge en tabel til
layout end floatede elementer.

(Jeg vil gerne rettes i den opfattelse,
for jeg har ikke i mange haft brug for
at finde nogen informationer på HTML.DK.
Der kan jo være sket noget mens jeg ikke
har kigget...).

> Desværre tror jeg det er helt lovligt.

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at det
er lovligt. Usenet er et fælles anliggende,
og som sådan vil der altid være smarte sjæle,
der kan pynte sig med de fjer, der vokser
på allemands haner.

> John Vedsegaard
> www.taform.dk

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-04-10 22:11

Jørgen Farum Jensen skrev:

> HTML.DK giver udseende af at præsentere
> tutorials i HTML og CSS, men udløbsdatoen
> for artiklernes indhold er for længst overskredet og er som regel mangelfuldt,
> utilstrækkeligt eller direkte forkert.

Jeg vil give dig helt ret - det er frygteligt for en
nybegynder at følge deres forældede vejledninger,
og bagefter bliver korrigeret i disse grupper, når
noget ikke fungerer som det skal.

> ene og alene en pengemaskine.

Helt enig.

Skriver man til dem er der ingen der svarer - bare
pengene kommer ind, er nok for dem.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk | http://webdesigngruppen.dk