Danish Collection
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-04-10 15:45

ÜBERAL AUF DER VELT endnu engang

Jeg har lige gennemlyttet den cd som har medført en sand slager-eufori her i
Danmark, nemlig DANISH COLLECTION mit Hansi Hintersser.

Der er voldsom gang i alle sangene. Det ser ud til at ÜBERAL AUF DER VELT
igen skal blive en sand landeplage over det ganske danske land, som den var
engang i 70-erne.

Denne gang hedder sange "So eien schöner tag" - og der er IKKE tale opm
"Fligerlied" hvor vi skal hoppe og svømme og springe og danse og al det der.
Nej, der er en genindspilning af det gammelkendte
hit "Uberal auf der velt" med Freddy Breck. Hansis forgænger.

Her kan man lytte til cd-en. Der er af meget høj kvalitet, både angående
sang og teknik. Prøjserne kan upppppss! Jeg mener Østrigerne kan bare det
der

Det er nummer 18 på cd nummer 2.

Man får 40 dejlige numre lige ned i cd-afspilleren. Det var ikke meningen
jeg ville købe den - men måske alligevel. Som man siger "Man har en cd- til
man køber en ny" eller noget i den henretning.
Skal i ud at købe cd-en?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-10 15:49

Åge Halldorsson skrev:

>Danish Collection

Hvis du vidste hvor mange den passer på, havde du sikkert valgt en anden
titel.

Selv troede jeg lige du var begyndt at debattere Cliff Richard eller Mike
oldfield.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-04-10 15:59

> [...]
> titel.
>
> Selv troede jeg lige du var begyndt at debattere Cliff Richard eller Mike

Ja eller Smokie for den sags skyld.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-04-10 22:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja eller Smokie for den sags skyld.

Hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud... Elvis Presley...

Skal vi så ikke kalde den ged barberet, og lade være med at bruge en album
titel som et skældsord.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-04-10 15:50

meddelelsen news:4bc48383$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg har lige gennemlyttet den cd som har medført en sand slager-eufori her
> i Danmark, nemlig DANISH COLLECTION mit Hansi Hintersser.

Ja
http://www.imusic.dk/cd/0886976751623/hansi-hinterseer-2010-the-danish-collection-cd

Fra : J

Dato : 13-04-10 18:31

meddelelse news:4bc48383$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> jeg ville købe den - men måske alligevel. Som man siger "Man har en cd-
> til man køber en ny" eller noget i den henretning.

Ja da.

Fra : V

Dato : 13-04-10 19:05

> [...]
> jeg ville købe den - men måske alligevel. Som man siger "Man har en cd-
> til man køber en ny" eller noget i den henretning.

Har netop været nede og hente den her til aften! Og der var kun 2 tilbage.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-04-10 22:13

"V" <videovideo@mail.com> skrev i en meddelelse

> Har netop været nede og hente den her til aften! Og der var kun 2 tilbage.

Ud af 3?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-04-10 23:00

> "V" <videovideo@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ud af 3?

Nå ja, skulle der ikke mere til at blive Nr 1....

Det tager jo unægteligt en del af pynten af Rocken...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 14:07

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nå ja, skulle der ikke mere til at blive Nr 1....
>
> Det tager jo unægteligt en del af pynten af Rocken...
>
> M.V.H....Benny..

HAHA HAHA. Ja, det må jeg nok sige. Når pop og rock er på 1. pladsen, så har
det altså kun solgt 2 eller 3 plader.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-10 07:45

meddelelse news:4bc70f7f$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> HAHA HAHA. Ja, det må jeg nok sige. Når pop og rock er på 1. pladsen, så
> har det altså kun solgt 2 eller 3 plader.
>

> Hilsen Åge

Jamen det sagde de selv, ikke jeg.... Det var netop det, jeg mente

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-10 14:27

> Jamen det sagde de selv, ikke jeg.... Det var netop det, jeg mente
>
> M.V.H....Benny..

Ja, og jeg gætter på at ham støjsenderen Rasmus Sebac`s cd er købt i Krutte,
Linå og Jensen - og vupti, så røg den op på 1. pladsen.
3 folk har købt pladen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-10 14:58

meddelelse news:4bc8659f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Ja, og jeg gætter på at ham støjsenderen Rasmus Sebac`s cd er købt i
> Krutte, Linå og Jensen - og vupti, så røg den op på 1. pladsen.

Tja, det skal jeg jo så ikke kunne sige noget om... Jeg er ikke begyndt at
interessere mig for ham endnu... Om det kommer, det ved jeg ikke. Men det
jeg har hørt i radioen, har indtil nu, været lidt blandet... Noget har været
rimeligt, andet knap så interessant... Og noget helt tredie, var noget, der
lige skulle vende tankerne. Så man kan da i det mindste sige om ham... Han
prøver at fortælle noget... Og det var nok noget, man kunne ønske om en del
andre.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 15:15

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> Har netop været nede og hente den her til aften! Og der var kun 2 tilbage.

Jeg blev simpelthen nødt til at have den, så jeg drønede ned i Løvbjerg og
købte den nu i eftermiddag. Da jeg købte den, sagde jeg til ekspedienten;
"Nå, hwa så?, får i solgt nogle Hansi cd-er her?. Ekspedienten svarede: "Ja
tak, det skulle jeg godt nok mene". Det lød som om hun var ved at omkomme af
træthed over at sælge alle de Hansi-cder.

Ekstra Bladet skriver forøvrigt at Pladeselskabet SONY, som har udgivet
cden, arbejder på højtryk med at få Hansi Hinterseer til Danmark, før han
giver koncert i Horsens til december.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 15:54

Åge Halldorsson skrev:

>Det lød som om hun var ved at omkomme af træthed over at sælge alle de
>Hansi-cder.

Hun var sikkert mere træt af alle dem der lige skal have et prøve-lyt
inden de køber den

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 16:32

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hun var sikkert mere træt af alle dem der lige skal have et prøve-lyt
> inden de køber den

"Prøvelyt". Jøsses dog, nu edr vi vist mange år tilbage i tiden. Det med
"prøvelyt" er noget fra en svunden tid.
Dengang man havde deciderede pladebutikker. Dem er der næsten ingen tilbage
af , kun i de allerstørste byer. Nu køber man cd-er i varehuse f.eks. Bilka,
Føtex, Kvickly og der står cd-erne bare linet op på en cd-reol og så kan man
købe eller lade være.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 16:41

Åge Halldorsson skrev:

>"Prøvelyt". Jøsses dog, nu edr vi vist mange år tilbage i tiden.

Det er en service der stadig bruges på seriøse salgssteder af musik

>Nu køber man cd-er i varehuse f.eks. Bilka, Føtex, Kvickly og der står
>cd-erne bare linet op på en cd-reol og så kan man købe eller lade være.

Så er topplaceringen pludselig mere logisk, folk aner jo ikke hvad det er
de køber.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 14-04-10 17:19

Hej Ivan

> Det er en service der stadig bruges på seriøse salgssteder af musik

Det findes nu også i Bilka og lignende salgssteder.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 18:04

> Det findes nu også i Bilka og lignende salgssteder.

Den er jo så altså også kun i de aller aller største byer. Servicen er
ikke-eksisterende i det meste af Nordvestjylland.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 18:09

Åge Halldorsson skrev:

>Servicen er ikke-eksisterende i det meste af Nordvestjylland.

Det er faktisk til at forstå, med tanke på hvad de ville blive udsat for.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 18:13

´
> Det er faktisk til at forstå, med tanke på hvad de ville blive udsat for

Ja i Guder. Jeg er også så lykkelig som en lille julegris over at jeg
slipper fuldstændig for at høre alle de mange meget tæppebanker- og
slærebrænder-cder der er på "salgs"-listen
og man slapper fuldstændiogt af til Plusseren.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 18:03

> Så er topplaceringen pludselig mere logisk, folk aner jo ikke hvad det er
> de køber.

Hehe. nej, de har selvfølgelig slet ikke set de mange tv-reklamer i TV2 -
Den station er der jo ingen der ser.
Og de kender ham sleeeeeet ikke fra tysk tv.

Ha - godt med dig

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 18:08

Åge Halldorsson skrev:

>Hehe. nej, de har selvfølgelig slet ikke set de mange tv-reklamer i TV2 -
>Den station er der jo ingen der ser.

Det er kun letpåvirkelige zombier der bliver påvirket af reklamer

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 18:10

> Det er kun letpåvirkelige zombier der bliver påvirket af reklamer

Så er Zombierne gået over grænsen

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-10 11:35

Åge Halldorsson skrev:

>Hilsen Åge

Skal du til København i september ?
http://www.oktoberfestdk.dk/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-04-10 12:29

On 14-04-2010 12:34, Ivan V. Klattrup wrote:

> Skal du til København i september ?
> http://www.oktoberfestdk.dk/

Citat:
and 1 liter of beer served by lovely women

Det er da værd at overveje.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 14:43

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er da værd at overveje.
>
> Henning.

Det ser vædig ud og musikken er tip-top. Mennnn jeg tror nu jeg nøjes med
Fur Oktoberfest, ude på Bryghusets festplads. Så lader vi Københavnerne more
sig til deres slagerparty

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-04-10 15:00

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Citat:
> and 1 liter of beer served by lovely women
>
> Det er da værd at overveje.
>
> Henning.

Jo...men har du nogen gode idéer til, hvordan man slipper for muzakken?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 15:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jo...men har du nogen gode idéer til, hvordan man slipper for muzakken?

Ja, grav dig ned - hehe

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-04-10 16:47

On 14-04-2010 15:59, Allan Krautwald wrote:

> Jo...men har du nogen gode idéer til, hvordan man slipper for muzakken?

Åge har andetsteds nævnt noget om høreværn, som han selv bruger.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-04-10 18:07

> Åge har andetsteds nævnt noget om høreværn, som han selv bruger.
>
> Henning.

Jeg tror nok jeg tidligere har nævn, at jeg meget gerne vil have mig frabedt
al yderligere omtale af den lidt, hehe, uheldige måde jeg kom til at
udtrykke mig på. IKKE! - Nå!
Usmageligt! - er Krutte din fætter eller sån noget i den retning. Ham
der sidder oppe i frituregryden. Det skulle man tro.
Ja man skulle

Hilsen Åge

og fnys

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-04-10 23:04

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Citat:
> and 1 liter of beer served by lovely women

> [...]

He He... Tror nu ikke det bliver til noget, med at komme derover...

Min skarpe tunge, har vist begrænset mine gratis overnatningsmuligheder,
allerede i ædru tilstand... Så det bliver nok endnu værre, hvis det først er
efter adskillige liter fadøl ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 19:45

meddelelsen news:4bc48383$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk..

Værsågod! - 4 af HANSI HINTERSEERS bedste sange

1:
Hænde zum himmel: http://www.youtube.com/watch?v=BYLR0ymwh8Y

2:
Kom mit mir
http://www.youtube.com/watch?v=nLdXoonDk7Y&feature=related
(Det er hans aller nyeste hit, der i disse dage har taget Danmark med
storm og som er på albummet "Danish Collection".)
PS: Bemærk hvordan børn (hvoriblandt han altid har en stor fanskare) og
voksne styrter op til ham med gaver mens han synger

3:
Kom her zu mir
http://www.youtube.com/watch?v=RAs3HOb8UL4&a=Y4Dj1OWglYc&playnext_from=ML
(Her ser vi igen, lidt pudsigt, at han også har en stor fanskare blandt
børn, især piger). Det er ret typisk i alle hans show.

4:
Hey baby - tanz mit mir
http://www.youtube.com/watch?v=TyaiGyMxPiw

Hilsen Åge

Har i andre forslag ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 20:10

meddelelsen news:4bc75ec2$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> PS: Bemærk hvordan børn (hvoriblandt han altid har en stor fanskare)

Hehe. Her vil 2 af han meget unge fans gerne fotograferes sammen med ham. De
kommer op på scenen og så smiler vi.

http://www.youtube.com/watch?v=OHjE5qaCRxM&feature=related

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-04-10 20:35

meddelelsen news:4bc764a3$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4bc75ec2$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hehe. Her vil 2 af han meget unge fans gerne fotograferes sammen med ham.

Sig mig engang Åge - har du pudset brillerne i grillmutters halve måge,
eller hvad???

Det der er da ikke børn, det er gamle koner - for som du meget godt ved, så
er det KUN pensionister, der er fans af Hansi

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-10 20:43

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Sig mig engang Åge - har du pudset brillerne i grillmutters halve måge,
> eller hvad???

Nej da

> Det der er da ikke børn, det er gamle koner - for som du meget godt ved,
> så er det KUN pensionister, der er fans af Hansi

Århh ja, for pokkersen da. Det er jo det der med tsyke piger de ser så unge
ud. De to piger som jeg troede var 10 år gamle, er helt klart 80 år gamle i
Kruttes virkelighed.
Hvorfor er de ikke på plejehjem og hvor har de stillet rollattoren? -
Hvad fan er det de, de lever så sundt af, så de kommer til at se 70 år yngre
ud? - Jeg tager selv en multivitaminpille dagligt men det hjælper ikke
voldsomt. jeg ser ud til at have den alder jeg har.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-04-10 20:42

On 15-04-2010 20:45, Åge Halldorsson wrote:

> Værsågod! - 4 af HANSI HINTERSEERS bedste sange

Tak. Jeg lytter nogle gange i løbet af i aften, og så 'snakker' vi om
det i morgen.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-10 07:46

meddelelse news:4bc75ec2$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> (Her ser vi igen, lidt pudsigt, at han også har en stor fanskare blandt
> børn, især piger). Det er ret typisk i alle hans show.

Nej ikke lige for tiden... Og jeg vil ikke høre dem endnu...
Overvejer stadig om jeg skal have pladen...
Så vil jeg gerne være openmindet.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-04-10 09:08

On 15-04-2010 20:45, Åge Halldorsson wrote:
> Værsågod! - 4 af HANSI HINTERSEERS bedste sange

Tak Åge, jeg lovede at lytte til dem.

Der er mennesker der påstår, at de kan li' sækkepibemusik. Men selv om
jeg ikke tror på dem, må jeg respektere det.
Og så får jeg kuldegysninger af tyrolermusik, læderbukser og jodlen. Der
er jeg overfølsom. Det må være en genetisk fejl jeg har. Men ellers er
jeg meget tolerant, over for alt andet musik.

Jeg har YouTube't lidt. Jeg fandt også nogle eksempler, hvor han er ok,
og der er sikkert mange flere. Her f.eks. "Du Hast Wunderschöne Augen":

http://www.youtube.com/watch?v=wlzcuVNDHzI&feature=related

Og hjemme er han sikkert en flink fyr:

http://www.youtube.com/watch?v=u8PD-TOZyHE&feature=related

Hansi kan absolut lave noget hørbart. Det der irriterer mig, er
musikmaskinen der ligger bag det hele, og som gør alt så ensartet. Selv
sangene er fremstillet så de passer til Hansi's stemme. Ikke en tone
over eller under, hvad han kan. Her løbes ingen risiko. Men det
begrænser jo melodierne enormt, og er med til at gøre det meget monotont.
Og de glade ensartede tyskere, man ser på de tyske musikshows! Jeg er
ret overbevist om, at kun de pænt udseende publikummer, får lov til at
deltage som tilskuere. Alle ser meget pæne og rene ud og ligner slet
ikke de tyskere, der befolker Karrebæksminde om sommeren.
Disse shows er alt for fabriksfremstillede.
Jeg kommer til at tænke på, når træskodanserne svinger fiolerne på
Ølsemagleegnen. Det er fornøjeligt og underholdende at være med i, men
er absolut ikke til at se og høre på.

Det er den effektive reklamemaskine der ligger bag, og som sælger Hansi,
på samme måde som andre fabrikker sælger vaskepulver eller tandpasta,
der er problemet. Dermed bliver al fornemmelse af talent visket bort, og
lullet ind i en dyne af muzak.
Du skal sende ham en mail, og forslå ham, at gå lidt ud over de grænser,
der allerede er 'stukket af'.

Jeg vil fremover prøve, at lytte lidt mere til Hansi, og gerne i nogle
numre, hvor han udfordrer sig selv og sin stemme lidt.

Han får nogle flere chancer.

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-10 14:42

> Og så får jeg kuldegysninger af tyrolermusik, læderbukser og jodlen. Der
> er jeg overfølsom. Det må være en genetisk fejl jeg har.

Bare rolig. Den genetiske fejl har jeg også

> Jeg har YouTube't lidt. Jeg fandt også nogle eksempler, hvor han er ok, og
> der er sikkert mange flere. Her f.eks. "Du Hast Wunderschöne Augen":
> http://www.youtube.com/watch?v=wlzcuVNDHzI&feature=related

Det var et udpræget godt, lidt rockende, eksempel du kom med. Den får
toppoint herfra. Men pil op.´

> Og hjemme er han sikkert en flink fyr:
> http://www.youtube.com/watch?v=u8PD-TOZyHE&feature=related

Jo, men det er købmanden henne på hjørnet jo nok også - det kan vi bare ikke
rigtigt bruge til noget.

> Jeg er ret overbevist om, at kun de pænt udseende publikummer, får lov til
> at deltage som tilskuere. Alle ser meget pæne og rene ud og ligner slet
> ikke de tyskere, der befolker Karrebæksminde om sommeren.'

Jo, men altså, for som har en normal form for selvrespekt, tager vel også
lidt ekstra pænt tøj på, når man skal på landsdækkende tv. Desuden har du
misforstået det med publikum. Du køber en billet til showet, ligesom du
køber en billet til et tivoli eller en cirkusforestilling. Her i landet kan
du købe en billet hos et busselskab og komme med i showet, hvis du har lyst.
Det er ikke noget med at udvælge.

> Det er den effektive reklamemaskine der ligger bag, og som sælger Hansi,
> på samme måde som andre fabrikker sælger vaskepulver eller tandpasta, der
> er problemet.

Det var da en underlig indstilling, at det skulle være et problem når det er
slagermusik. Sådan sælger man al musik. det er helt normalt.

> Du skal sende ham en mail, og forslå ham, at gå lidt ud over de grænser,
> der allerede er 'stukket af'.

Hvis man er utilfreds med de grænser der er afstukket, var det så ikke mere
naturligt at købe en cd med en anden sanger? - en hvor der er afstukket de
grænser du kan lide.

> Jeg vil fremover prøve, at lytte lidt mere til Hansi, og gerne i nogle
> numre, hvor han udfordrer sig selv og sin stemme lidt.

Det var bestemt en god sang du havde fundet med ham. Den kendte jeg ikke

> Han får nogle flere chancer.

Også her

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-04-10 01:19

On 13-04-2010 16:45, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg har lige gennemlyttet den cd som har medført en sand slager-eufori
> her i Danmark, nemlig DANISH COLLECTION mit Hansi Hintersser.

Hvad tror du konen siger til dette her?

http://dl.dropbox.com/u/2775481/Hansi_og_Beth_Ditto.jpg

Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-04-10 08:11

> Hvad tror du konen siger til dette her?
>
> http://dl.dropbox.com/u/2775481/Hansi_og_Beth_Ditto.jpg
>
> Henning
>
> --
> Take time to laugh.

Tja.... Kan man sige...... ?

Han har fat i noget STORT....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-10 09:49

> Han har fat i noget STORT....
>
> M.V.H....Benny..

Ja, du Godeste.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-04-10 09:39

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du konen siger til dette her?
>
> http://dl.dropbox.com/u/2775481/Hansi_og_Beth_Ditto.jpg

Det siger meget om Hansi og ikke mindst hans fans

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-10 09:48

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvad tror du konen siger til dette her?
>
> http://dl.dropbox.com/u/2775481/Hansi_og_Beth_Ditto.jpg
>
> Henning

Hun tror vel bare han er ved at flytte en sæk kartofler.

Mega-haha

Hilsen Åge