Kawasaki ZXR-250
Fra : Simon Thorgersen

Dato : 04-08-01 22:35

Er det muligt at købe denne model i DK?
Jeg har set en del ZXR-400 men aldrig den hel lille model.

Her er et billede af den:
http://www.bikepics.com/pictures/00078/

Et andet lille spørgsmål, de 2 slanger der går fra op fra tanken,
hvad gør de og hvorfor er de der?

Mvh
Simon

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-08-01 22:50

"Simon Thorgersen" <thorgersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Et andet lille spørgsmål, de 2 slanger der går fra op fra tanken,
> hvad gør de og hvorfor er de der?

- De er der pga af det de gør.......

- De går ned til luftfilterboksen, således at luften bliver presset ned i
lufterboksen og dermed ind i motoren. Det giver lidt mere kraft ved høje
hastigheder og lidt bedre gasrespons

Thore Jensen

Fra : Steffler

Dato : 05-08-01 16:55

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lufterboksen og dermed ind i motoren. Det giver lidt mere kraft ved høje

Nope De to slanger er fake... Det eneste de gør er at puste
lidt luft ned på topstykket.... Det er kun i superbike kittet til '92
versionen
af ZXR750 at de rent faktisk har effekt... Andet end kosmetisk

/Steffler

Fra : Armand

Dato : 06-08-01 08:08

SmaRTrxxv <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en
> [...]
ved
> høje hastigheder og lidt bedre gasrespons

Ikke nødvendigvis!
Racer-poppet med "støvsugerslangerne" er ældre end "ram air"-princippet,
og argumentet er at hente frisk (=køligst mulig) luft uden for store
turbulenser til luftfilterkassen!

Og: Drejer strengen sig vitterligt om den samme model som linket til
bikepics.com, viser, eller er det den model som Kawa-DK tog hjem årene
efter at 'Zuki havde solgt GSXR 2½'eren??

Den officielt importerede er en død scooter med kun to cylindre, og
altså ikke ækvivalent til baby-Gix'eren

--
Armand.

Fra : Hellfire

Dato : 05-08-01 00:06

"Simon Thorgersen" <thorgersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Her er et billede af den:
> http://www.bikepics.com/pictures/00078/
>
> Et andet lille spørgsmål, de 2 slanger der går fra op fra tanken,

Jeg så engang en hos Brdr. et-eller-andet i Horsens (ophugger, som også
solgte hele maskiner), men der er vist ikke ret mange af dem (de blev ikke
taget hjem i partier ligesom baby-gixxeren).

Fra : Hellfire

Dato : 05-08-01 00:09

> [...]
> Er det muligt at købe denne model i DK?
> Jeg har set en del ZXR-400 men aldrig den hel lille model.

Btw, manden tager HELT fejl, det er IKKE en ZX-2R, ligesom en ZXR 750 ikke
er det samme som en ZX-7R

Fra : Simon Thorgersen

Dato : 05-08-01 01:15

> Btw, manden tager HELT fejl, det er IKKE en ZX-2R, ligesom en ZXR 750 ikke
> er det samme som en ZX-7R

Sikker på det?
http://groups.google.com/groups?q=ZX-2R&start=30&hl=en&safe=off&rnum=31&selm
=7qi28d%24epi%241%40toto.tig.com.au

mvh
Simon

Fra : Hellfire

Dato : 05-08-01 21:54

> Sikker på det?

> [...]
404? Og så står der jo også ZXR på tanken :-þ Kamerikanerne har det også med
at lave om på, og blande modelbetegnelser (en GSX600F er da ikke en Katana,
er det?). Da jeg ikke kunne bruge dit link til noget, vil jeg også lige
tilføje en ting; ligesom de store modeller, bliver de små
hjemmemarkedsmodeller vel også opdateret!?!

Fra : Bent Madsen

Dato : 05-08-01 22:24

> [...]
> tilføje en ting; ligesom de store modeller, bliver de små
> hjemmemarkedsmodeller vel også opdateret!?!

jo F'eren er en katana

Fra : Bent Madsen

Dato : 05-08-01 13:16

Simon Thorgersen <thorgersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6c6ab1$0$4652$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Er det muligt at købe denne model i DK?
> Jeg har set en del ZXR-400 men aldrig den hel lille model.

jo.. jeg har set at ølstykke mc har haft nogle hjemme engang..
den blev solgt for godt 1½ år siden...

men du kan vel ringe og spørge om de har nogle kontakter .. ? ..

eller skriv til den...

du kan finde alt det her:
www.mc-forum.com

Fra : Jon Larsen

Dato : 05-08-01 20:13

> [...]
> Er det muligt at købe denne model i DK?
> Jeg har set en del ZXR-400 men aldrig den hel lille model.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hmmm.... Mener også at jeg har set den et eller andet sted før... men det er
et stykke tid siden så det er vasket af hukommelsen....

Har forresten hørt om en GSX-R 50 som findes i England..... han spurgte om
det var muligt at sætte en 125'er motor på da han syntes den var lidt død

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : RasmusZX9R

Dato : 08-08-01 19:44

" > Hmmm.... Mener også at jeg har set den et eller andet sted før...
men det er
> et stykke tid siden så det er vasket af hukommelsen....
Jeg har det på samme måde, men prøver dog et skud...
Jeg mener at have set en test af en zxr250 mini ninja i Touringnyt
engang i starten af halvfemserne
og hvis de har testet den må den vel også have været importeret.
Så vidt jeg husker var konklusionen at den egentlig var meget god men at
den var alt for dyr,
sammenlignet med mini gixxeren.
Jeg prøver lige at finde testen hjemme i bunken.
Er hurtigst muligt tilbage...
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Lænø

Dato : 08-08-01 20:01

"RasmusZX9R" skrev

> [...]
> den var alt for dyr,
> sammenlignet med mini gixxeren.
> Jeg prøver lige at finde testen hjemme i bunken.

Det er nok ZZ-R 250 du husker, den blev testet nr. 5 i 1995
Det er den eneste 250 cc Kawasaki Touringnyt har testet.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 09-08-01 21:12

> Det er nok ZZ-R 250 du husker, den blev testet nr. 5 i 1995
> Det er den eneste 250 cc Kawasaki Touringnyt har testet.

Korrekt!
Rasmus ZX9R.C