Nyt batteri?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-04-10 07:56

Efter Camryen havde holdt stille fra torsdag aften til mandag
eftermiddag synes jeg den var lidt svær at vride i gang; startede dog i
1. hug og 10 timer senere i 6 graders varme var der ingen problemer.

Har passet batteriet med jævnlig opladning når påkrævet, alle celler
har vand og vægtfylden er ens på alle - ca. 1,20.

Alderen kan jeg ikke se nogen steder.

Målt over polerne er der hér til morgen 11,9 volt.

Indikerer de 11,9 volt at jeg skal smide det ud?

Har kigget lidt på nettet: HN har et "vedligeholdelsesfrit" med
propper:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6613&n=10

- Bilka har jeg kigget efter - osse på nettet - men dér ka jeg ikke
rigtigt finde noget.

Målene er L: 26cm., B: 18cm. og A er formentlig en 60 stykker.

What to do?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-04-10 08:09

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> [...]
>
> Alderen kan jeg ikke se nogen steder.
>
> Målt over polerne er der hér til morgen 11,9 volt.
>
> Indikerer de 11,9 volt at jeg skal smide det ud?

Hvis du har målt at bilen ingen selvafladning har, og at generatoren lader
som den skal, ja så skal du ud og købe et nyt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-04-10 08:40

Uffe Ravn forklarede:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hvis du har målt at bilen ingen selvafladning har, og at generatoren lader
> som den skal,

Jeg har ikke målt noget; jeg regner med den er 112% i orden

> ja så skal du ud og købe et nyt.

Dét gør vi bare

Hvordan går det med Kadetten?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-04-10 10:15

Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:
> Uffe Ravn forklarede:

> Jeg har ikke målt noget; jeg regner med den er 112% i orden

> Dét gør vi bare

Fik et 70Ah Varta vedligeholdelsesfrit hos Toyota til 922,50 kr.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 13-04-10 15:23

Hans Paulin (6310) skrev:
> Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:

> Fik et 70Ah Varta vedligeholdelsesfrit hos Toyota til 922,50 kr.

Det var sq hurtigt handlet!

Jeg er spændt på om det ikke er blikæsken der er noget galt med siden du
taler om 'vanlig efterladning' - Krybestrøm vil hurtigt bringe et friskt
batteri ned på samme niveau som dét du lige har udskiftet

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-04-10 23:36

Armand formulerede spørgsmålet:

> Det var sq hurtigt handlet!
>
> Jeg er spændt på om det ikke er blikæsken der er noget galt med siden du
> taler om 'vanlig efterladning'

'jævnlig opladning når påkrævet* = i vinterperioden hvor den stod
stille i månedsvis samt når jeg havde leget med lyset.

> - Krybestrøm vil hurtigt bringe et friskt
> batteri ned på samme niveau som dét du lige har udskiftet

Klart nok; jeg tror bare det batteri var for gammelt.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-04-10 16:19

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:

> Fik et 70Ah Varta vedligeholdelsesfrit hos Toyota til 922,50 kr.

Tillykke med det. Det er betalt 2-3 gange :)

--
Per

Fra : Brian

Dato : 13-04-10 18:00

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Tillykke med det. Det er betalt 2-3 gange :)

Vil du afsløre hvor du køber Varta batteri til mere fordelagtige priser ?

/Brian

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 14-04-10 15:23

Brian kom med følgende:

> Vil du afsløre hvor du køber Varta batteri til mere fordelagtige priser ?
>
> /Brian

Jeg lytter også med her.
Kai

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-04-10 23:36

Per Henneberg Kristensen formulerede tirsdag:

Vis mig ét til 1/3 af den pris

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : oz3bto

Dato : 14-04-10 01:02

> Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:

> Fik et 70Ah Varta vedligeholdelsesfrit hos Toyota til 922,50 kr.

> [...]

Så er dn vist også betalt incl montering

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6612&n=60100

399.- og den skal nok holde i lang tid så længe det ikke er kolder som i DK

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-04-10 07:56

oz3bto formulerede spørgsmålet:
> [...]
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6612&n=60100
>
> 399.- og den skal nok holde i lang tid så længe det ikke er kolder som i DK

Jeg linkede selv til det

Det er dog "kun" på 60Ah

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : KASO

Dato : 14-04-10 15:55

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6612&n=60100
>
> 399.- og den skal nok holde i lang tid så længe det ikke er kolder som i

Det er dog langt fra samme produkt - det svarer lidt til at varehusets
"noname" Kina skruemaskine 12V/1Ah med en DeWalt 18V/3Ah eller lign. - det
giver ikke megen mening.

Det interessante er, om man kan købe Varta (eller lign. kvalitetsmærke) i
samme størrelse (kapacitet) til en lavere pris.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-04-10 21:45

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hvordan går det med Kadetten?

Jeg har skiftet til sommerhjul, og de 3 opskårne vinterdæk er blevet
afmonteret fra fælgene.
Jeg har sat nu siderude i.
Jeg har sat ny ratlås i.
Jeg har lånt et gammel batteri i stedet for det stjålne.
Hjullejerne er blevet strammet op så bilen rasler knapt så meget under
kørsel.
Jeg fandt en gammel radio med CompactCasette (uden RDS) at montere i stedet
for den der var blevet smadret.
Jeg leder stadig efter et bakspejl til en fornuftig pris, det er træls at
undvære, ligeledes savner jeg mit værktøj.

Motorolien og filteret er blevet skiftet, desværre var der synlige
metalspåner i filteret.

Jeg overvejer stadig hvordan jeg nemmest får skiftet motoren, den går
desværre kun på 3 cylindre i tomgang.

Alt var i orden for 2 måneder siden da den blev synet, med en CO udledning
på 0,297% hvilket er mere end 15 gange under lovkravet.

Selv om motoren har kørt under 120.000km. har de sidste 500km i tyvens
varetægt taget meget hårdt på hele bilen.

Jeg tvivler på at jeg kan få bilen igennem et syn uden
motorbytte/renovering.

I mellemtiden er jeg blevet tilhænger af dødstraf til biltyve, lukkede
grænser, DF i regeringen, og frem for alt GPSovervågning af alle biler.

Sådan plejer jeg ellers ikke at være.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-04-10 23:41

Uffe Ravn udtrykte præcist:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Jeg har skiftet til sommerhjul

Vidste slet ikke at du havde fået den igen!

>, og de 3 opskårne vinterdæk er blevet
> afmonteret fra fælgene.

Åh, hvor lækkert! :-/

> [...]
> for den der var blevet smadret.
> Jeg leder stadig efter et bakspejl til en fornuftig pris, det er træls at

Ka vel ik koste så mange basseører hos en hugger...

> ligeledes savner jeg mit værktøj.

Ja, dét er noget shit!

> Motorolien og filteret er blevet skiftet, desværre var der synlige
> metalspåner i filteret.
>
> Jeg overvejer stadig hvordan jeg nemmest får skiftet motoren, den går
> desværre kun på 3 cylindre i tomgang.

L*rt

> [...]
> varetægt taget meget hårdt på hele bilen.
>
> Jeg tvivler på at jeg kan få bilen igennem et syn uden motorbytte/renovering.

Ikke godt.

> I mellemtiden er jeg blevet tilhænger af dødstraf til biltyve, lukkede
> grænser, DF i regeringen, og frem for alt GPSovervågning af alle biler.

Du glemte selvtægt

> Sådan plejer jeg ellers ikke at være.

Øv!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 14-04-10 18:02

Den Tue, 13 Apr 2010 22:44:37 +0200 skrev Uffe Ravn:

> I mellemtiden er jeg blevet tilhænger af dødstraf til biltyve, lukkede
> grænser, DF i regeringen, og frem for alt GPSovervågning af alle biler.

Hvad vil du få ud af det sidste? Jeg mener i forhold til GPS-overvågning
af din egen bil...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-10 21:08

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad vil du få ud af det sidste? Jeg mener i forhold til GPS-overvågning
> af din egen bil...

DU véd, hvor de hjernedøde kriminelle befinder sig, i din bil...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : ShutEye

Dato : 15-04-10 15:35

> DU véd, hvor de hjernedøde kriminelle befinder sig, i din bil...

Hvis de virkelig er hjernedøde, så ja.
Ellers:
http://ing.dk/artikel/106772-forbrydere-optrapper-brugen-af-gps-jammere

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-10 15:58

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Hvis de virkelig er hjernedøde, så ja.
> Ellers:
> http://ing.dk/artikel/106772-forbrydere-optrapper-brugen-af-gps-jammere

Som der står i artiklen, kan man sagtens undgå jammerne, hvis man køber
ordentligt GPS-udstyr.

Fra : ShutEye

Dato : 15-04-10 16:03

> Som der står i artiklen, kan man sagtens undgå jammerne, hvis man køber
> ordentligt GPS-udstyr.

Af den pivdyre slags. Nok ikke den slags der er standardudstyr.
(men næste gang sørger jeg lige for at læse HELE den artikel jeg linker til
lol)

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-10 16:53

> Af den pivdyre slags. Nok ikke den slags der er standardudstyr.
> (men næste gang sørger jeg lige for at læse HELE den artikel jeg linker
> til lol)

Nu er det ikke specielt dyrt at montere en ekstern antenne..

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-04-10 18:25

Den Tue, 13 Apr 2010 19:00:17 +0200 skrev Brian:

> Vil du afsløre hvor du køber Varta batteri til mere fordelagtige priser

Jeg er også nysgerrig.

3-400,- for et stort Varta batteri lyder billigt...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."