Er det selvtægt
Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 13-04-10 07:21

Så i lørdags en familiefar parkere sin bil på tværs af to handicappladser.
Hvorefter han går ind i supermarkedet ved siden, efterladende bilen med
motoren igang og to små børn i hver sin barnestol på bagsædet. Han kommer ud
igen efter ca. 10 minutter.

Et er at han er total hjernedød, men at forsøge at forklare denne type hvad
der kunne ske (og sker ret ofte) nemlig at en biltyv måske snupper hans bil
med ungerne og kører. Det vil han alligevel ikke kunne forstå - da han jo må
være hjernedød.

Men jeg havde lyst til
1) At tage hans bil og køre den rundt om hjørnet - så ville han nok ikke
gøre det igen. Men det ville være synd for børnene på bagsdet.

2) At slukke motoren og tage bilnøglerne. Så ville besværet med at skaffe
nye bilnøgler få ham til ikke at gøre det igen.

3) At filme det med min mobiltelefon og indlevere filmen med en anmeldelse
til det lokale politi. Det er måske ikke ulovligt at efterlade to små børn i
en bil med motoren igang, men det er ulovligt at parkere på tværs af to
handicappladser. Så ville han få en bøde for det - men så ville han jo ikke
vide at hans største dumhed var at efterlade 2 små børn i en bil med motoren
igang.

Men hvad må jeg lovligt gøre i denne situation ?

Mvh
TimTom

Fra : Jubii

Dato : 13-04-10 08:02

"Tomtomog meget tom" <tomtomtomt@tomtomtomtommmtomt.dk> skrev i
meddelelsen news:4bc40d3e$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> efterlade 2 små børn i en bil med motoren igang.
>
> Men hvad må jeg lovligt gøre i denne situation ?

3, 1 og 2 er lovbrud.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-10 10:03

Tomtomog meget tom skrev:

> [...]
> igen efter ca. 10 minutter.

> Men hvad må jeg lovligt gøre i denne situation ?

Filme hændelsen. Troede du for alvor noget andet?

Anmeldelse er uden betydning.

--
Bertel

Fra : JBH

Dato : 13-04-10 19:05

"Tomtomog meget tom" <tomtomtomt@tomtomtomtommmtomt.dk> skrev i en
meddelelse news:4bc40d3e$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> handicappladser. Så ville han få en bøde for det - men så ville han jo
> ikke vide at hans største dumhed var at efterlade 2 små børn i en bil med

Det gad politiet næppe beskæftige sig med, med mindre det var Ekstrabladet
som kom med videoklippet....

mvh
JBH

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 15-04-10 07:06

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gad politiet næppe beskæftige sig med, med mindre det var Ekstrabladet
> som kom med videoklippet....
>

> mvh
> JBH

Sikkert rigtig nok, måske skulle jeg bare have stjålet biln med ungerne i,
så ville politet være interesseret , faderen være interesseret og pressen.
Den megen omtale ville måske få andre til at tænke sig om, så det ville være
en god gerning at gøre.

Tak til begge for svarene. Selvom det fra Bertel var det jeg efterlyste.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-04-10 16:01

Jeg kender en hvis mor har er handicappet - en dag da en taxa havde
parkeret på torvets eneste handicap plads, stilte han sin mors bil foran
taxaen så denne ikke kunne komme ud igen... Da taxachaufføren kom
tilbage og så at han ikke kunne komme ud igen, tilkaldte han politiet
som kvitterede med at give ham en bøde for ulovlig parkering og køre
igen, og han måtte pænt stå og vente på at dem i handicap bilen var
færdige med at handle og kørte hjem.

Du kunne evt have fået nogen bekendte med handicap bil til at spærre på
samme måde for ham idioten? Så var han da først blevet rigtig til grin