Spørgsmål vedr. Mike Oldfields Tubular Bel~
Fra : OZ2D

Dato : 12-04-10 15:38

Hej musik-eksperter

Jeg har et problem som jeg er kørt lidt fast i. Tilbage et sted i 1980´erne
lånte jeg en vinylplade som var en live-udgave af Mike Oldfields Tubular
Bells. Denne vinylplade indspillede jeg en kopi af på et spolebånd på en
desværre ikke alt for god spolebåndoptager. Jeg kunne rigtig godt tænke mig
at få fingrende i denne koncert helst på CD men en vinylplade kan også
sagtens gå an (har en vinylpladspiller endnu).

Jeg har ledt og ledt men jeg kan bare ikke finde den indspilning. Jeg har to
udgaver på CD, den ene er Tubolar Bells fra 1973 (1983) og den anden er
Tubolar Bells II fra 1992 men de er desværre ikke identiske med den
koncert-indspilning som jeg er ude efter.

Hvis jeg kunne frem til præcis hvad det er jeg skal lede efter, så ville jeg
måske komme ud af det dødvande med at lede den op. Håber der skulle være et
par Mike Oldfield-eksperter her i musik-gruppen med lidt hjælp, det ville
jeg sætte stor pris på.

--
Kim

Fra : Max

Dato : 12-04-10 16:44

Hej OZ2D

> [...]
> der skulle være et par Mike Oldfield-eksperter her i musik-gruppen
> med lidt hjælp, det ville jeg sætte stor pris på.

Har du undersøgt hvad de har på amazone.com ?

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-04-10 17:32

OZ2D skrev:

> Hej musik-eksperter
>
> Jeg har et problem som jeg er kørt lidt fast i. Tilbage et
> sted i 1980´erne lånte jeg en vinylplade som var en
> live-udgave af Mike Oldfields Tubular Bells.

Tænker du på denne?:
"The Orchestral Tubular Bells"
is an orchestral version of Mike Oldfield's album
Tubular Bells, arranged by David Bedford and
recorded in [september] 1974 by the Royal
Philharmonic Orchestra, featuring Oldfield
himself playing the guitar.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Orchestral_Tubular_Bells

Jeg har vinylpladen, og har nu aldrig opfattet den som en
"live-udgave". Måske er det slet ikke den du søger?

--
Herluf :·)

Fra : Bo Armand

Dato : 12-04-10 20:09

> [...]
>
> Jeg har vinylpladen, og har nu aldrig opfattet den som en
> "live-udgave". Måske er det slet ikke den du søger?

Jeg svarer lige Herluf, da jeg ikke kan se OZ2D's indlæg.

I mine ører er der kun en der rammer :
http://en.wikipedia.org/wiki/Exposed_(Mike_Oldfield_album)
Original fra 1979 - bl.a. indeholdende Tubular Bells.

Lydprøver her :
http://www.amazon.com/Exposed-Mike-Oldfield/dp/B00004T9AK/ref=sr_1_108?ie=UTF8&s=music&qid=1271098372&sr=1-108

Hilsen Bo Armand

Fra : OZ2D

Dato : 12-04-10 20:27

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Exposed_(Mike_Oldfield_album)
> Original fra 1979 - bl.a. indeholdende Tubular Bells.

Det er imponerende at trods at jeg gav ret ubehjælpsomme oplysninger, så var
der alligevel en af jer, nemlig Bo, som fandt frem til den plade der så vidt
jeg lige umiddelbart kan høre det (har jo kun 30 sek. pr. nummer på
amazon.com), er den rigtige plade. Tusind tak for hjælpen. Den skive skal
jeg have fat i.

--
Kim