Hvornår ? - bedste internationale hits
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 16:47

I hvilken årti-rækkefølge mener i, at man lavede de bedste engelsksprogede
internationale hits ?
(Man kunne måske prøve at give et link til det man mener var et af årtiets
bedste hits.)

1950-erne
1960-erne
1970-erne
1980-erne
1990-erne eller var det i
2000-2010 (nullerne) ?

Jeg vil mener at de bedste hits blev lavet i 60-erne
Her er et af mine ynglingshits far dette årti:
http://www.youtube.com/watch?v=ju70MVScSws

Herefter mener jeg de bedste hits blev lavet i 70-erne og 50-erne - De
ringeste blev lavet da 70-erne sluttede. Næsten alt herefter betragter jeg
som infantil larm, af en anden verden.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-04-10 18:42

On 10-04-2010 17:46, Åge Halldorsson wrote:
> I hvilken årti-rækkefølge mener i, at man lavede de bedste
> engelsksprogede internationale hits ?

> 1950-erne

1957 - Tommy Steele: "A Handful Of Songs":

http://www.youtube.com/watch?v=XsKZ-NL_1Vg

1958 - Sam Cooke: "Only sixteen":

http://www.youtube.com/watch?v=Vg47_UmQXMg&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-04-10 19:56

On 10-04-2010 17:46, Åge Halldorsson wrote:
> I hvilken årti-rækkefølge mener i, at man lavede de bedste
> engelsksprogede internationale hits ?
> 1950-erne

1959 - BUDDY HOLLY - "Peggy sue":

http://www.youtube.com/watch?v=ku5UeUT7yIQ

1956 - Bill Haley - "Rock Around The Clock":

http://www.youtube.com/watch?v=F5fsqYctXgM&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Michel

Dato : 11-04-10 09:01

>I hvilken årti-rækkefølge mener i, at man lavede de bedste engelsksprogede
>internationale hits ?

Jeg kunne sikkert bruge en dag på at finde mine yndlings-hits på YouTube, og
så ville der være 100 forslag. De fleste nok fra 70'erne.

Men min personlige favorit er faktisk instrumental, men dog spillet af det
nok så engelske Royal Philharmonic Orchestra.

Det startede i Holland i 1981 med Stars on 45, og så flød det over med mere
eller som regel mindre god "on 45"-musik (småbidder af musik tilsat
håndklap-disco) resten af året. Et af de bedre bud er "Hooked on Classics".
Jeg har desværre ikke kunnet finde den oprindelige video, men her er mit bud
på det bedste hit, som er fra 1981:

http://www.youtube.com/watch?v=159sMOkEq5o

Mange hilsner
Michel

Fra : Peter

Dato : 11-04-10 22:34

meddelelse news:4bc09d5d$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Herefter mener jeg de bedste hits blev lavet i 70-erne og 50-erne - De
> ringeste blev lavet da 70-erne sluttede. Næsten alt herefter betragter jeg

1967-1973

John Lennon, Imagine, 1971
http://www.youtube.com/watch?v=-b7qaSxuZUg&feature=related

Bob Dylan, knockin on heavens door, 1973
http://www.youtube.com/watch?v=x5wRW7I4Dqc (Guns N' Roses)

Aretha Franklin, Respect, 1967
http://www.youtube.com/watch?v=z0XAI-PFQcA

Georg Harison, My sweet lord, 1970
http://www.youtube.com/watch?v=wynYMJwEPH8

Simon & Garfunkel, Bridge over troubled water, 1970
http://www.youtube.com/watch?v=GYKJuDxYr3I

Dust springfield, Son of a preacher man, 1968
http://www.youtube.com/watch?v=hthiLHVAMho&feature=fvst

Mvh Peter