TV2 slager-reklame-spot
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 11:29

I forbindelse med at slagermusikken er på vild fremgang i Danmark, kunne det
vi da lige prøve at se nogle af cd-ernes tv-reklamer:

Kandis 13: www.youtube.com/watch?v=ECpfHQbRHhI

De største tyske schlager-hits: (kunne kun finde den norske tv-reklame, men
den kørte også i Dannevang)
http://www.youtube.com/watch?v=Zy_4Ix-FbeU

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-10 11:54

meddelelse news:4bc052e7$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>I forbindelse med at slagermusikken er på vild fremgang i Danmark, kunne
>det vi da lige prøve at se nogle af cd-ernes tv-reklamer:

Smid det i TV-gruppen. Sig mig, har du fuldstændigt umuligt ved at fatte de
ellers ganske simple retningslinjer for det danske usenet?
Du kunne eventuelt læse om det her: http://usenet.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-04-10 12:06

> Smid det i TV-gruppen. Sig mig, har du fuldstændigt umuligt ved at fatte
> de ellers ganske simple retningslinjer for det danske usenet?

Come on Alex...det er da ingen nyhed. Nu kan vi se frem til en weekend, hvor
Åge går i total flood-mode, han er allerede igang.

Fra : Hauge

Dato : 10-04-10 12:34

Alex Linaa skrev:
> Smid det i TV-gruppen. Sig mig, har du fuldstændigt umuligt ved at fatte de
> ellers ganske simple retningslinjer for det danske usenet?
> Du kunne eventuelt læse om det her: http://usenet.dk/

Har du selv fattet simpel netikette? Tydeligvis ikke, da man så *bør*
FUTe til netiketten, da det ikke hører til her.. Hvor svært kan det
være? Tydeligvis er du mindst lige så fatsvag som Åge.
Men prøv selv at læse lidt på den side du selv henviser til, der kan du
sagtens lære en del og hvis der er spørgsmål, kan du spørge de venlige
mennesker i dk.velkommen

FUT: dk.admin.netikette

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 13:50

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Det er et græsetilfælde. Det handler om 2 reklamer på tv, men også om 2
musik-cder

Men evt. også stikke det skråt op

> Har du selv fattet simpel netikette? Tydeligvis ikke, da man så *bør* FUTe
> til netiketten, da det ikke hører til her.. Hvor svært kan det være?
> Tydeligvis er du mindst lige så fatsvag som Åge.

I er vist et par lige store narhoveder.

> Men prøv selv at læse lidt på den side du selv henviser til, der kan du
> sagtens lære en del og hvis der er spørgsmål, kan du spørge de venlige
> mennesker i dk.velkommen

Han skal lige begynde i skolen først

> /Hauge

Væm`lig hilsen Åge

Fra : J

Dato : 10-04-10 14:25

meddelelse news:4bc073fd$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
>
> Det er et græsetilfælde. Det handler om 2 reklamer på tv, men også om 2
> [...]

Enig med Åge.

Fra : Hauge

Dato : 10-04-10 14:30

J skrev:
> Enig med Åge.

Ja så har Åge helt sikkert ret..

/Hauge

Fra : J

Dato : 10-04-10 14:47

> Ja så har Åge helt sikkert ret..
>
> /Hauge

Det har han nemlig.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-04-10 15:00

> Ja så har Åge helt sikkert ret..
>
> /Hauge

Ja (m)Åge er enig med sit spejlbillede

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 22:42

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

spejlbillede

RESERVE-HOLLAND
.................men mens Danmark befinder sig midt i en tysk slager-eufori
skal vi altså ikke glemme Holland / Flandern.
Her er et klip hvor vi kan glædes over slagermusikken fra Holland /
Flandern. Det kunne være sjovt om man lancerede
CHRISTOFF med et lige så gennemtrængende reklame-brøl, som man har lanceret
HANSI.
Han synger godt nok også på tysk, men han er reserve-hollænder. Altså
fra Flandern. Han har en sangstil som er ligeså
dansk-præget som Hansis sangstil.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-04-10 22:44

meddelelsen news:4bc0f090$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

http://www.youtube.com/watch?v=oAqGzf1ITDc&feature=related

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-04-10 08:47

> Ja så har Åge helt sikkert ret..
>
> /Hauge

Nok ikke altid... Men denne gang... Jo der ramte han da vist rimeligt godt.
Det handlede i hvert fald lige så meget om " Musik & Kultur " som de fleste
andre indlæg i gruppen. At der så linkes til et par TV spots.... Tja....
Hvad er det lige Stafetten gør.... Er det ikke også noget, der så burde
udvises fra denne gruppe. ? Så er Stafetten OK.... Så må Åge's indlæg vist
også siges at være OK.... Nogen der er uenige ??????.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 16:41

meddelelsen news:4bc052e7$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk..

>I forbindelse med at slagermusikken er på vild fremgang i Danmark,

Der kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide om tysk slager nogensinde har
stormet så kraftigt frem i Danmark tidligere. Altså bortset fra hvis vi går
en hulans masse årtier tilbage.
Jeg mener her i nyere tid, måske 80-erne, 90-erne og nu.

Hvad med Freddy Breck? - Ved nogen om han nåede en Top1-placering.

Jeg prøvede at tjekke hitlisten.dk for Top1-hits indenfor skandinavisk og
tysk slager i 2008 og 2009 og i år. Indenfor tysk, svensk og norsk slager
fandt jeg ingen.
Indenfor dansk slager fandt jeg kun Kandis med 2 top-placeringer i 2008 og 2
top-placeringer i 2009.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-04-10 16:49

On 11-04-2010 17:40, Åge Halldorsson wrote:

> Der kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide om tysk slager nogensinde
> har stormet så kraftigt frem i Danmark tidligere.

Det er sgu da også mistænkeligt!!!

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 17:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er sgu da også mistænkeligt!!!
>
> Henning.

Ja mærkeligt Åge ikke har styr på det
Men Freddy var nr. 1, 3 og 5 på årslisten i 1973...dengang var der også et
publikum for den slags. Bedstemor generationen levede stadig

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-04-10 17:05

> [...]
> Men Freddy var nr. 1, 3 og 5 på årslisten i 1973...dengang var der også et
> publikum for den slags. Bedstemor generationen levede stadig

Der er da tilsyneladende stadig et publikum til slagermusik - ligesom der er
til Rolling Oldefar

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-04-10 17:15

On 11-04-2010 18:05, Eva Schmidt wrote:
> Der er da tilsyneladende stadig et publikum til slagermusik - ligesom
> der er til Rolling Oldefar

Ups.

Åge bliver slet ikke til at styre, når han opdager, at han har opbakning
fra dig. Så hold hellere lidt igen

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-04-10 17:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ups.
>
> Åge bliver slet ikke til at styre, når han opdager, at han har opbakning
> fra dig. Så hold hellere lidt igen
>
> Henning.

Jeg har da hele tiden holdt med Åge med hensyn til musik, så det tror jeg
såmænd at han tager helt cool. *GG*

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 17:26

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har da hele tiden holdt med Åge med hensyn til musik, så det tror jeg
> såmænd at han tager helt cool. *GG*
>
> mvh Eva

Det tror jeg ikke du skal regne med, (m)Åge er helt oppe at køre i de her
dage.
Han sidder på potten med urolig mave i forventning om Hinterhüler skal dukke
op i Nyhederne kl. 19

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 18:02

> Han sidder på potten

................og en anden sidder i frituregfryden

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 18:07

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Han sidder på potten med urolig mave i forventning om Hinterhüler skal
> dukke op i Nyhederne kl. 19

HUSK HANSI HINTERSEER.

Netop annonceret til kl. ca. 19.22 i TV2-Nyhederne

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 18:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Han sidder på potten med urolig mave i forventning om Hinterhüler skal
> dukke op i Nyhederne kl. 19

SÅ KOM INDSLAGET ENDELIG I TV2 NYHEDERNE
Ja, det var jo en god omgang 3 minutters slager-reklame for Hansi-manden,
kan man sige. Man hørte to gode brudstykker af hans bedste sange. Det skal
nok få slagerhalløj-feberen til at brede sig endnu mere i Danmark end den
ville have gjort i forvejen. Men højere end en 1. plads kan man jo altså
ikke nå. Spændende om han stadig er nr. 1 i næste uge. Det tror jeg helt
afgjort han er, men hvis han kun er nr. 2, så skal den TV2-nyhederne-reklame
nok sparke ham op på 1.pladsen igen. Det er helt sikkert. Der blev også talt
om Danmarks nye slager-by Horsens. Et busselskab skulle køre 1000 danskere
til Hansi-koncert. Den ene halvdel til Kichbühel i Østgrig og den anden
halvdel til Horsens.

Hehe. Der gik dog rigtig hat og briller i Tv2-nyhederne til sidst. Da
Hansi-indslaget var slut stillede studieværten nemlig over til vejret med
Peter Tanev. Det foregik på tysk. hehe.
- Herefter takkede Peter Tanev hvorefter han begyndte at give os
vejrudsigten på tysk, i hvertfald de første små 10 sekunder. Da Peter Tanev
var færdig stillede han tilbage til studieværten og så løb han ud af
billedet, mens han sagde at han skulle over at høre resten af det
slagermusik. HAhaa. Studieværten sagde herefter at Peter Tanev nok skulle
prøve at lære den tyske grammatik noget bedre. Han var ikke god til at give
os vejrudsigten på tysk, fik han at vide. haha

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 18:43

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> i forventning om Hinterhüler skal dukke op i Nyhederne kl. 19

Lad os da høre hvad det var for to sang-brudstykker Tv2-nyhederne gav os:
Det var dem her:
http://www.youtube.com/watch?v=KVo6lmvwWqg

http://nyhederne.tv2.dk/article/29806054/?rss

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 18:01

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Åge bliver slet ikke til at styre, når han opdager, at han har opbakning
> fra dig. Så hold hellere lidt igen
>
> Henning.

Rolig - jeg er ikke ude på at ødelægge jeres forhold.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-04-10 19:42

meddelelsen news:4bc20057$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Rolig - jeg er ikke ude på at ødelægge jeres forhold.
>
> Hilsen Åge

Der er ikke noget at ødelægge - Henning bakkede straks ud, da jeg tilstod,
at jeg ikke er fan af Rasmus Seebach.

Hvis du ikke kender ham, så er her et link:
http://www.youtube.com/watch?v=Rdy7S8zAToA

GYYYS!

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 19:53

> [...]
> at jeg ikke er fan af Rasmus Seebach.
>
> Hvis du ikke kender ham, så er her et link:

Ja han er sgu da næsten værre end sin far

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 21:02

> Ja han er sgu da næsten værre end sin far

Faderen sang da ellers dejlig synge-med-venlige sange, som folk kunne lide.
Sønnen laver jo bare støj.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-04-10 20:23

On 11-04-2010 20:41, Eva Schmidt wrote:

> Der er ikke noget at ødelægge - Henning bakkede straks ud, da jeg
> tilstod, at jeg ikke er fan af Rasmus Seebach.

Bakkede ud? Nej, jeg fik kniven for struben. Jeg fik ikke noget valg!!!
Dig og Hansi eller intet.

Nu ligger jeg her, på mine grædende knæ, og søger trøst:

http://www.youtube.com/watch?v=K3-CgK2Gr_M&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-04-10 20:46

> [...]
> Dig og Hansi eller intet.
>
> Nu ligger jeg her, på mine grædende knæ, og søger trøst:

Det er da meget smukt - men det og Rasmus Seebach fortæller mig, at vi ikke
havde nogen fremtid sammen.

Og jeg er såmænd ikke vild med Hansi - men hellere ham end Rasmus.

mvh Eva

PS. Hvis du tager et smut til Fur, kan du måske få slæverne smidt ind hos
grillmutter?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 21:03

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> PS. Hvis du tager et smut til Fur, kan du måske få slæverne smidt ind hos
> grillmutter?

Hvasd så med Krutte?. Han er jo meget interesseret i Skuret.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 21:38

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg er såmænd ikke vild med Hansi -

Velkommen i klubben Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-04-10 13:59

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Velkommen i klubben Eva

Men hun sagde jo ikke, at hun dermed var interesseret i skærebrænder-støj i
stedet for.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 20:30

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ikke noget at ødelægge - Henning bakkede straks ud, da jeg tilstod,
> at jeg ikke er fan af Rasmus Seebach.

Er Henning egentlig sån en slags teenager-yuppi ?

> Hvis du ikke kender ham, så er her et link:
> http://www.youtube.com/watch?v=Rdy7S8zAToA
>
> GYYYS!

ARRRRRRRGGGHHHHHH......... Det var dog uhyggeligt. Er det indspillet i en
tom fabrikshal ?. Lydkvaliteten er extremt ringe. Det lyder noget hult og
maskinagtigt

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-04-10 20:43

meddelelsen news:4bc22331$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> tom fabrikshal ?. Lydkvaliteten er extremt ringe. Det lyder noget hult og

Ja og så synger han så dræbende langsomt, så man er ved at falde i søvn -
gaaab!

Jeg ved faktisk ikke, hvor gammel Henning er - meeen det kan da godt tænkes
at han er for ung til mig *SS*

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 17:24

> Der er da tilsyneladende stadig et publikum til slagermusik - ligesom der
> er til Rolling Oldefar
>
> mvh Eva

Tjah der er nok lidt forskel eftersom de på deres seneste turne i 2006/7
spillede for flere millioner mennesker...op med 5 millioner såvidt jeg ved,
heraf 2 koncerter i DK med tilsammen 130.000 tilskuere

Fra : Hauge

Dato : 11-04-10 17:33

Allan Krautwald skrev:
> Tjah der er nok lidt forskel eftersom de på deres seneste turne i 2006/7
> spillede for flere millioner mennesker...op med 5 millioner såvidt jeg ved,
> heraf 2 koncerter i DK med tilsammen 130.000 tilskuere

Det siger jo bare at der er mange der lever i fortiden, en fortid der
var *engang*..

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 17:43

> Det siger jo bare at der er mange der lever i fortiden, en fortid der var
> *engang*..
>
> Mvh Hauge

Nå den var nem for dig da
Har du knoldet afføring eller hvad trykker dig

Fra : Hauge

Dato : 11-04-10 17:48

Allan Krautwald skrev:
> Nå den var nem for dig da

Jæps, og den passer da ganske fint.

> Har du knoldet afføring eller hvad trykker dig

Er det træls når man kommenterer dit forældede lort, mens du gerne må
være negativ over andres måske knap så forældede? Ser man en misundelse
for et emne, hvor du ikke kan være med mere?

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-04-10 19:12

> Er det træls når man kommenterer dit forældede lort, mens du gerne må være
> negativ over andres måske knap så forældede? Ser man en misundelse for et
> emne, hvor du ikke kan være med mere?

Hop nu tilbage i dårekisten
Jeg har da aldrig været negativ overfor nogens forældede lort.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 18:03

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Det siger jo bare at der er mange der lever i fortiden, en fortid der var
> *engang*..
>
> Mvh Hauge

Mystisk - Virkeligheden er altså fortid. Hmmmmm.....?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-04-10 17:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja mærkeligt Åge ikke har styr på det

hahahahahahahahahahahahaha hahah hahahah

> Men Freddy var nr. 1, 3 og 5 på årslisten i 1973...dengang var der også et
> publikum for den slags.

Selvfølægelig. . Det er nok den eneste musikgenre som faktisk er udødelig

Bedstemor generationen levede stadig

Vil det sige at de bedstemødre der lyttede dengang, er dem der lytter idag
og som idag er ca. 115 år gamle ?
PS: Hvis det er tilfældet holder de tyske slagerfans sig endnu bedre end jeg
troede. I så fald ser de
nemlig ca. 75 (måske 77) år yngre ud end de i virkeligheden er

Hilsen Åge